Fitness Seller

Doe ik het goed?

Bezoekers in dit topic

Mischa2000

Novice
Lid geworden
21 sep 2016
Berichten
2
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
61kg
Hoi, ik train nu bij basicfit sind 1 week, ik was zondag begonnen en had waarschijnlijk te zwaar getraind (fullbody) en had de volgende dag erge spierpijn en 2 dagen later nog steeds maar wel wat minder erg.
Ik sport ook op woensdag en donderdag. En ik heb vandaag ook gesport terwijl ik nog wel spierpijn had. Maar ik negeerde de pijn en ging er zeg maar door heen. Ik drink er voor en derna ook een proteine shake is dit wel goed voor een beginner? En is het normaal dat ik zo erge spierpijn heb als een beginner. En is het erg als ik door mijn spierpijn heen verder train? En is me schema verder wel goed?
 
Fullbody is goed voor een beginner. Door spierpijn trainen kan geen kwaad. Whey is ook prima voor beginners.
 
Het enige dat écht niet kan is een spiegelselfie.
 
Laten we eens beginnen bij de basis.

Voeding.

Voeding is alles.

Hoe ziet je voeding eruit?
 
Zeg maar 'ochtend brood en limonade,
S'middags tijdens school ga ik meestal naar de bakker en haal ik een frikandel broodje "ongezond ik weet het" maar ik eet ook 1 appel, 1 banaan, eieren. Avond eten. Is aardappels, vlees, groenten zoals komkommer paprika enz en ohja ik drink veel melk. En dan als ik die dag sport ervoor en erna whey en mass gainer
 
Beter 1 shake whey per dag ipv 2 op de dag dat je sport. Mass gainer iedere dag om je kcal te boosten.
 
Beter 1 shake whey per dag ipv 2 op de dag dat je sport. Mass gainer iedere dag om je kcal te boosten.
beter geen massgainer of whey shake en leer gewoon eens te eten.
 
Ik kan je nu wel vertellen dat je veels te weinig eet en dus te weinig kcal binnenkrijgt. Ik neem aan dat je doel is om groter en sterker te worden. Dit houdt in dat je boven je onderhoudsniveau qua kcal moet gaan eten. Je onderhoudsniveau is het aantal kcal dat je per dag nodig hebt om op gewicht te blijven. Hier zul je vervolgens 300-500kcal per dag boven gaan moeten zitten.

Probeer in de sticky's van het forum voeding wat informatie te halen over hoe je dit precies kan doen. Je zal nu wel denken wat een gedoe allemaal :P Dan doe je het niet, maar eet in ieder geval meer :P
 
Dat is makkelijk gezegd (weet ik uit ervaring helaas..)
eten is gewoon wilskracht ook al moet je geforceerd eten je maag rekt vanzelf.
 
eten is gewoon wilskracht ook al moet je geforceerd eten je maag rekt vanzelf.
Je bent gewoon boos omdat jij ook spiegelselfies maakt :aai:
Gewoon eerder uit bed, werkt wonderen geloof mij maar ;)
Dat is zeker waar, het scheelt!
Wat betreft 'het went vanzelf wel': je (ik toch) raakt het continu force feeden enorm beu.
 
Je bent gewoon boos omdat jij ook spiegelselfies maakt :aai:
Dat is zeker waar, het scheelt!
Wat betreft 'het went vanzelf wel': je (ik toch) raakt het continu force feeden enorm beu.
Ik wou dat ik mocht force feeden. Zelfs in mn bulk moet ik op rantsoen.
 
Ik wou dat ik mocht force feeden. Zelfs in mn bulk moet ik op rantsoen.
Als telkens dat eten het kutste deel van je dagelijkse routine wordt en je daardoor motivatie verliest dan praat je wel anders.
 
Als telkens dat eten het kutste deel van je dagelijkse routine wordt en je daardoor motivatie verliest dan praat je wel anders.
Geloof mij, constant honger hebben is erger :')
Maargoed dat is niet de essentie van dit topic
 
Geloof mij, constant honger hebben is erger :')
Maargoed dat is niet de essentie van dit topic
ik force feed liever dan constant honger.. nou hoef ik pas te ietsjes te force feeden boven de 7k maar een keer extra opstaan in de nacht om te eten fixt dat ook weer.

als voorbeeld zit nu 2 weken thuis met weinig activiteit dus mag maar 3500k eten dat is een kwelling heb constant honger.
 
Kun je je trainingen niet BETER opsplitsen? Hoe vaak wil je trainen? 3x?
Maandag-Woensdag-Vrijdag een optie voor je?

Sporten met spierpijn is prima, zolang je niet elke keer tot failure traint en een goede warming up met gewichten doet. Niet met cardio voor jou.
Ook is het normaal dat je zulke spierpijn hebt, dat heb je in het begin altijd. Je lichaam is deze oefeningen/bewegingen niet gewend.

Je bent er vroeg bij en dat is helemaal prima. En gezien je nog op school zit en ik je financiële plaatje en bronnen voor voedsel niet weet, moet je roeien met de riemen die je hebt. Maar probeer meer calorieën tot je te nemen uit goed voedsel. De rest mag je best aanvullen met supplementen.

De whey inname is prima. De mass gainer is een mooi supplement op het moment dat je een poosje niks tot je kan nemen. Weer dat roeien met de riemen effect.

Ik vind persoonlijk dat je goed bezig bent, dit zijn misschien wat punten waar je wat aan hebt. En zijn alle vragen in je beginpost beantwoord.

Blijf vooral trainen en houdt dit vol. Verdeel je trainingen goed en schroef je calorieën hoog is mijn advies.

Succes!
 
Back
Naar boven