- Waardering
- 1.075
- Lengte
- 1m90
Jawel. Je kunt bedenken dat vantevoren opruimen (de schijven van je voorganger) gemiddeld even veel werk is dan de schijven erna opruimen (die van jezelf), mits iedereen hetzelfde kracht niveau heeft.
Klopt niet. Als iedereen hetzelfde krachtniveau heeft hoe je er nooit schijven bij te doen of af te halen. Jij moet 2 keer sjouwen, ik nooit.
Daarnaast maak je nog een fout en dat is dat jij zowel schijven er aan moet hangen voordat je begint en vervolgens de schijven er weer af moeten halen als je klaar bent. Jij bent dus 2 keer aan het sjouwen en ik 1 keer (vooraf, waarbij het te sjouwen gewicht ook nog lager is). Het is makkelijker om er een schijfje af te halen of bij te hangen voor je begint wanneer je voorganger de barbell vol heeft achter gelaten dan wanneer je al het gewicht zelf aan een lege barbell moet hangen.
Maar niet iedereen heeft hetzelfde niveau, dus de zwakkeren worden benadeeld met meer opruim werk.
Mensen die geen schijf van 25kg kunnen tillen verdienen het recht niet om te squatten, deadliften en benchen. Die gaan maar lekker wat anders doen.
Daarnaast, als je schijven opruimt daar waar ze horen, weet iedereen ze meteen te vinden. Je hoeft niet te zoeken naar schijven op andere achtergelaten barbells.
En je hoeft nooit te zoeken naar schijven als ze al aan je barbell hangen. Daarnaast heeft mijn sportschool meer dan genoeg schijven.
Als iedereen gewoon zijn barbell vol laat hangen is dat het beste voor iedereen.

Waarom zou ik, mensen die dat apparaat gebruiken mogen het weghalen