XXL Nutrition

Peiling Doe jij je deadlift working sets met double overhand of mixed grip? (1 bezoeker)

Doe jij je deadlift working sets met double overhand of mixed grip?

  • Double overhand

    Stemmen: 25 36,8%
  • Mixed

    Stemmen: 32 47,1%
  • Afwisselend

    Stemmen: 7 10,3%
  • Ik deadlift niet/anders/ik ben sniperx/chocomel is geen verkoelende drank voor in de sauna

    Stemmen: 4 5,9%

  • Totaal stemmers
    68

Bezoekers in dit topic

Ik geloof het zonder meer, maar hoe kan dat dan?

Is dit genetische pre-dispositie gevoeligheid of doe je de duim te veel om/onder de stang in plaats van zijwaarts/er langs?
Ik ben ooit eens van een berg afgevallen en daarmee wat dingen gebroken. Duim en wat pezen zijn daarna niet goed hersteld.
Dokter/ziekenhuis kon er verder niks aan doen. Bij een aantal bewegingen/druk zetten op m'n duim klapt hij los.
Weet niet meer precies hoe het bij de hook grip zat maar toen ik het lang geleden probeerde verging ik echt van de pijn.
 
alles dubbel overhands, bij zweethandjes soms een beetje vloeibare magnesium.
ik heb helemaal niks met straps.
 
Ik ben ooit eens van een berg afgevallen en daarmee wat dingen gebroken. Duim en wat pezen zijn daarna niet goed hersteld.
Dokter/ziekenhuis kon er verder niks aan doen. Bij een aantal bewegingen/druk zetten op m'n duim klapt hij los.
Weet niet meer precies hoe het bij de hook grip zat maar toen ik het lang geleden probeerde verging ik echt van de pijn.

In het begin doet de hook grip sowieso pijn bij iedereen, maar dat went op den duur.
Jij hebt door je val inderdaad een "predispositie".

Als het écht niet lukt om de hook grip goed en relatief pijnloos aan te leren zoals wordt getoond in deze instructie video, dan is de hook grip inderdaad niet voor jou...

 
Ik ben ooit eens van een berg afgevallen en daarmee wat dingen gebroken. Duim en wat pezen zijn daarna niet goed hersteld.
Dokter/ziekenhuis kon er verder niks aan doen. Bij een aantal bewegingen/druk zetten op m'n duim klapt hij los.
Weet niet meer precies hoe het bij de hook grip zat maar toen ik het lang geleden probeerde verging ik echt van de pijn.
Vervelend. Ook genoeg mensen zonder 'duimissues' vinden de hook grip pijnlijk trouwens.
alles dubbel overhands, bij zweethandjes soms een beetje vloeibare magnesium.
ik heb helemaal niks met straps.
Alleen met strap-ons?
 
Vraag is waarom zou je een hookgrip hanteren?

Als het doel van de grip is zoveelmogelijktillenzonderhulpmiddel zie ik er het nut van in maar anders?????????

I
 
Vraag is waarom zou je een hookgrip hanteren?

Als het doel van de grip is zoveelmogelijktillenzonderhulpmiddel zie ik er het nut van in

I

Yep, dat is zo'n beetje de primaire reden waarom ik deadlift ;)
 
Vraag is waarom zou je een hookgrip hanteren?

Als het doel van de grip is zoveelmogelijktillenzonderhulpmiddel zie ik er het nut van in maar anders?????????

I
Dat wil een powerlifter toch? Voor bobybuilding geef ik je deels gelijk.
 
Straps
Hookgrip = nee want korte vingers
Met mixed glijdt de stang na 2/3reps uit mijn handen als ik zwaar ga dus met straps kan ik er nog net wat meer uithalen
 
Double overhand met hook grip/straps om 3 redenen:
1: Assymetrisch - ene schouder in externe rotatie, andere in interne rotatie.
2: Aan de kant waar je onderhands pakt draait de stang van je weg dus je moet veel meer moeite doen om de stang naar je toe te trekken. De ene kant moet altijd harder werken dan de andere
3: Risico op biceps tear.
 
Zelf gebruik ik zolang ik het kan houden de double overhand grip gevolgd door de hookgrip en voor een 1rm straps. Verder ben ik het eens met @ kwarkie vind het verder ook niet echt natuurlijk aanvoelen die mixed grip.
 
Vraag is waarom zou je een hookgrip hanteren?

Als het doel van de grip is zoveelmogelijktillenzonderhulpmiddel zie ik er het nut van in maar anders?????????

I

omdat straps niet toegestaan zijn op een PL meet.
als je geen PL wedstrijden doet snap ik niet waarom je het zou doen idd, gewoon straps pakken.

snap sowieso niet waarom iedereen zo'n afzet tegen straps heeft.
 
omdat straps niet toegestaan zijn op een PL meet.
als je geen PL wedstrijden doet snap ik niet waarom je het zou doen idd, gewoon straps pakken.

snap sowieso niet waarom iedereen zo'n afzet tegen straps heeft.
Iedereen? Ik lees hier anders best veel reacties van mensen die straps gebruiken.
 
Iedereen? Ik lees hier anders best veel reacties van mensen die straps gebruiken.

iets te generaliserend dan, veel mensen. hier valt het misschien nog wel mee, maar in de gym lijken sommige straps bijna eng te vinden.
 
iets te generaliserend dan, veel mensen. hier valt het misschien nog wel mee, maar in de gym lijken sommige straps bijna eng te vinden.

Helemaal niks mis met straps, vooral niet als je grip anders een beperkende factor zou zijn bij je doelstellingen.

De reden waarom ik liever geen straps gebruik bij het deadliften, komt door de techniek die ik hanteer.
Ik doe "dive style" wat voor mij als voordeel heeft dat mijn lift-off explosiever is door een zekere mate van stretch-reflex.
Straps toepassen om de stang duurt dan net even een paar seconden te lang waardoor dit effect verdwenen is.
 
iets te generaliserend dan, veel mensen. hier valt het misschien nog wel mee, maar in de gym lijken sommige straps bijna eng te vinden.
Ik de gym waar ik trainen lijkt 80% squatten eng te vinden en 90% deadliften.
 
Helemaal niks mis met straps, vooral niet als je grip anders een beperkende factor zou zijn bij je doelstellingen.

De reden waarom ik liever geen straps gebruik bij het deadliften, komt door de techniek die ik hanteer.
Ik doe "dive style" wat voor mij als voordeel heeft dat mijn lift-off explosiever is door een zekere mate van stretch-reflex.
Straps toepassen om de stang duurt dan net even een paar seconden te lang waardoor dit effect verdwenen is.
Heb je hier een filmpje van? Is dat niet erg belastend en haal je dan wel de slack uit de bar? Ik neem juist de tijd bij m'n lift-off.
 
Heb je hier een filmpje van? Is dat niet erg belastend en haal je dan wel de slack uit de bar? Ik neem juist de tijd bij m'n lift-off.


Nee, als de lift-off techniek even goed correct is (feitelijk een vertraagde 'squeeze') niet.

P.S. opmerking: Wat Ano doet, eerst met rechts en dan met links waarbij hij een beetje zijwaart beweegt, doe ik niet. Ik kom netjes recht naar beneden en grijp met beide handen tegelijk de baar vast.
 
Laatst bewerkt:

Nee, als de lift-off techniek even goed correct is (feitelijk een vertraagde 'squeeze') niet.

P.S. opmerking: Wat Ano doet, eerst met rechts en dan met links waarbij hij een beetje zijwaart beweegt, doe ik niet. Ik kom netjes recht naar beneden en grijp met beide handen tegelijk de baar vast.


Zit er uit als grip&rip?
 
Back
Naar boven