XXL Nutrition

Peiling Doe jij je deadlift working sets met double overhand of mixed grip?

Doe jij je deadlift working sets met double overhand of mixed grip?

  • Double overhand

    Stemmen: 25 36,8%
  • Mixed

    Stemmen: 32 47,1%
  • Afwisselend

    Stemmen: 7 10,3%
  • Ik deadlift niet/anders/ik ben sniperx/chocomel is geen verkoelende drank voor in de sauna

    Stemmen: 4 5,9%

  • Totaal stemmers
    68

Bezoekers in dit topic

Alles overhands t/m 170 voor reps. Vanaf 180-190 hookgrip op dit moment.
1RM ook altijd hookgrip. Nooit mixed grip en ik gebruik straps eigenlijk alleen voor high-rep snatch-grip deadlifts boven de 160kg.
 
Iedereen? Ik lees hier anders best veel reacties van mensen die straps gebruiken.
Ik moet zeggen, toen ik veel problemen had met m'n grip en wat dingen zocht kwam ik op een site die zei dat je maar straps mag gebruiken wanneer je 3x BW doet en nog wat macho opmerking dat ik me echt slecht voelde..
Ja ik weet dat het maar woorden zijn en niet moet naar luisteren maar dan nog.. Al dat macho & hardcore gedrag houden ze maar voor zichzelf.

Ik gebruik nu double overhand tot het me begint te storen en daarna mixed en als ik m'n straps niet vergeten ben, prefereer ik straps.
Grip wordt wel altijd beter en beter, ffjes geleden moeite met 100kg, nu met zo goed als geen moeite 120
 
Altijd double overhand aangezien ik BB-style train dus als ik een keer zwaar ga pak ik wel straps.

Ik de gym waar ik trainen lijkt 80% squatten eng te vinden en 90% deadliften.
Dit ben ik niet van je gewend Bert, hier cringe ik zelfs een beetje van....
 
Ik doe 4 deadlift variaties per week waarvan ik er meestal 2 met straps doe. De rest mixed grip
 
Double overhand totdat de hookgrip er inkomt. Nooit mixed, met de sterkste man wedstrijden die ik in het verleden gedaan heb een paar keer een bicep zien scheuren.. bahhbahh
 
Laatst bewerkt:
Larry wheels doet dat ook, maar dan vaak nog sneller kijk maar eens op YouTube
 
Double overhand met hook grip/straps om 3 redenen:
1: Assymetrisch - ene schouder in externe rotatie, andere in interne rotatie.
2: Aan de kant waar je onderhands pakt draait de stang van je weg dus je moet veel meer moeite doen om de stang naar je toe te trekken. De ene kant moet altijd harder werken dan de andere
3: Risico op biceps tear.
Dit:flexbiceps:
 
Op pl meets doe ik mixed. Tijdens training double overhand of straps. Heb vorige week voor het eerst hookgrip gebruikt, wat mij ook erg goed beviel.
 
overhands en als mijn grip faalt, doe ik straps om
 
Mixed; links over en rechts onderhands.

Wel eens ergens gelezen dat je hierdoor onbalans kan krijgen als je het nooit afwisselt, in hoeverre dit waar is weet ik niet maar het klinkt wel logisch.
Ja dit is waar, ik heb het gekregen. nu een tijdje andersom. lijkt idd bij te trekken.
 
Back
Naar boven