XXL Nutrition

Grip deadlift

Peiling Peiling Welke grip bij de deadlift?

• Totaal stemmers
    147
  • Topic Starter Topic Starter
Pronated tot +/- 80% intensiteit, daarna mixed. Powercleans en -snatch doe ik hooked.

Deadlift hooked geprobeerd maar kon niet snel genoeg wennen aan de pijn. Misschien ooit nog eens fatsoenlijk de tijd voor nemen.
Volgens mij gaat het wennen ook nooit snel maar moet je er de tijd voor nemen. Een deadlift of squat is ook nooit fijn wanneer je deze voor het eerst doet. Pijn kan imo nooit een reden zijn om het niet te trainen, dan kunnen we net zo goed stoppen met deze sport. :)

Volgens mij is dat ook de voornaamste reden waarom de hook grip niet populair is. Wanneer de noodzaak er niet is en het veel eenvoudiger is om met mixed grip te liften zal men zich er niet snel op toeleggen deze grip eigen te maken. Olympic lifters moeten wel en kijk wat Misha Koklyaev met deze grip voor elkaar krijgt. Vraag me af of hij ook zijn max deadlift met hook grip kan.

Maar wat jou betreft kun je dus het beste vanaf het begin al hooked grip aanwennen?

Vanwege heupblessure nu toch weer met lichtere gewichten bezig, dus lijkt me wel een plan.

Misha doet alles hook grip, zn max 415 ook.

mja maar het kost tijd die niet iedereen heeft... ik kan als judoka niet met verdoete duimen gaan zitten iig, pull altijd mixed grip

Pronated tot 85% van men max, dan mixed

Hook grip want da's cool.

Ik gebruik pronated zolang ik dat kan vasthouden en daarna mixed grip. Hook grip wel eens gedaan tot 200kg ofzo, deed niet eens heel veel pijn maar het voelt vreemd aan, m'n duim eronder doen voelt raar.

Ligt er aan welke deadlift het is en waar de oefening voor bedoeld is.
Hooked grip = hardcore.. p*ssy's zijn niet hardcore.

Laatst bewerkt:
Mixed

Mixed, amen.

Mixed spijtig genoeg . Wissel wel zo vaak mogelijk af want krijg je serieuze spierdisbalans van van steeds dezelfde grip .

Pronated, hookgrip of straps, af en toe doe ik nog wel eens mixed grip maar dat voelt nu alleen maar k*t aan

Doe opwarmen met overhands, daarna hook grip. Nooit last van failen op grip.
Heb al tot 290 gepakt.

-----

Laatst bewerkt:
Mixed met straps en mixed zonder :)

mixed met straps is echt onzin, je hoeft je vingers niet eens meer om de halter te hebben met straps, daar ga je toch geen mixed grip dan voor gebruiken

overhands Is 95 % van mijn uitvoering.

Ga ik naar lange reps 12x, 15x, en het is heel warm, dan neem ik de mixedgrip

mixed met straps is echt onzin, je hoeft je vingers niet eens meer om de halter te hebben met straps, daar ga je toch geen mixed grip dan voor gebruiken

Zijn dezelfde mensen die mixed opwarmen met 40 kg omdat ze iemand anders mixed hebben zien liften en zich niet erbij afvragen waarom.

Terug
Naar boven