AndroidHealthClinic

Contest Log Don’t wish for it, work for it! - Strive4muscles Contest Log

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind juist dat je het daardoor beter voelt.

Overigens heb ik ook het idee dat je daardoor een betere stretch krijgt, omdat je door die hoek dieper kunt zakken.

Zeker het proberen waard.

+1
 
Duidelijk! De meesten doen decline vanwege de hogere gewichten die je kunt hanteren wegens de kortere rom. Maar zo had ik jou niet ingeschat, vandaar mijn nieuwschierigheid.
Gelijk heb je met een decline bp is de range of motion iets korter, bij de dumbell variant juist het tegenovergestelde omdat je de dumbells langs je lichaam kunt laten zakken. Ik zoek nooit naar een easy way out, doorgaans juist het tegenovergestelde. Maar op advies van m'n fysiotherapie moet ik plat bankdrukken beperken of als 2e / 3e oefening in m'n workout doen zodat de belasting op die zwakke plek minimaal blijft.
Zoals het gezegde luidt: ''er zijn veel wegen die naar Rome leiden''.
 
Vinden jullie dat niet heel raar aanvoelen zo'n decline bench waarbij je de benen in het bankje moet klemmen ipv hakken in de grond? Legdrive is dan ook compleet uitgeschakeld.
Ik deel de mening van th0maz, juist door je benen in die positie te klemmen kun je volledige focus op je borst leggen. Wat je vaak bij de flat bench ziet is dat mensen met hun kont van het bankje afkomen wat je dus totaal niet hebt bij een decline.
 
Decline presses en dan vooral met dumbbells is idd een zeer ondergewaardeerde oefening. Ik zou hem ook vaker moeten doen met mijn platte kut chest. Ik denk dat dat de beste oefening is voor mensen bij wie in chest presses de schouders de neiging hebben om het over te nemen.

Ik leg meestal 2x20kg plates onder de bench... een extreem grote decline heb je imo niet nodig
 
RUG/BUIK (9 juli 2020)
Meadows row 15x45kg, 12x55kg
Banded chins 3 x orange band x failure (15, 13, 12)
Pullover machine 2x10x120kg
Supinated pulldowns 15x31,5kg, 12x35kg, 10x38kg
Chest supported HS row 12x120kg, 8x140kg DS 12x110kg
Hyperextensions 2 x bw x failure (40, 35)
Leg raises 4 x failure
Ab roller 3x15
 
De legendarische Dorian Yates noemde de decline Bench press als een van zijn primaire mass builder voor zijn chest in zijn jongere jaren. Verder noemt hij de flat Bench kut ivm blessure risico wat ik uit dit filmpje begreep:
Decline of incline?
 
Decline of incline?
Naar wat ik heb begrepen via Internet in zijn vroegere jaren eerst decline (
)

en daarna incline om die upper chest meer te krijgen. In de orginele bood and guts training vhs, pakt hij op chest Day als eerste oefening de incline barbel chest press. Maar deze vhs was al later in zijn carierre.

In het eerste filmpje wat ik linkte in dit topic zegt hij ook incline of decline maar flat vind hij te blessure gevoelig (chest ter. ).

Zelf doe ik flat benchpress in de ene training en in de andere incline barbel als eerste oefening.

Imo kijken waar je lichaam het beste op reageerd en waar je het minste risico op blessure loopt. Volledig risicovrij bestaat niet. En in mijn optiek bestaan er ook geen slechte oefeningen...Elke oefening hangt af met jouw specifieke lichaamsbouw en verhoudingen wat maakt of die wel of niet veel risico bevat op blessures. Just my 2 cents

Ps. Net Edit vanwege de typos. Op een Phone posten is soms echt ruk haha
 
Laatst bewerkt:
Naar wat ik heb begrepen via Internet inzijn vroegere jaren eerst decline (
)

en daarna incline om die upper chest meer te krijgen. In de orginele bood andere guts training vhs pakt hij op chest Day als eerste oefening de incline barbel chest press. Maar deze vhs was al later in zijn carierre.

In het eerste filmpje wat ik linkte in deze topic zegt hij ook incline of decline maar flat vind hij te blessure gevoelig (chest ter. ).

Zelf doe ik flat benchpress in de ene training en in de andere incline barbel als eerste oefening.

Imo kijken waar je lichaam het beste op reageerd en waar je het minste risico op blessure loopt. Volledig risicovrij bestaat niet. En in mij optiek bestaan er ook geen slechte oefeningen...Elke oefening hangt af met jouw specifieke lichaamsbouw en verhoudingen wat maakt dat die wel of niet veel risico bevat op blessure. Just my 2 cents
Heb een boek van Yates. Kan het nakijken maar volgens mij heeft ie het nergens over decline. Incline press vind ik persoonlijk ook beste borstoefening.
 
ARMS/CALVES (10 juli 2020)
Drag curls 3x12x30kg
Preacher curl machine 3x10x35kg
Seated db hammer curls 3x12x16kg
Dual rope pushdowns 3x12x40kg
Dual handle pushdowns 3x10x70kg
Swiss bar french press 3x12x50kg laatste set ds naar close grip press x15
Standing calf raises 4x10x80kg + 10 partials + 10 sec stretch

Heerlijke training, pomp was bij oefening 1 gelijk aanwezig. Shape verbeterd nu ook dagelijks.
 
Lekker zo’n armdagje! Als ik geen armdag in mijn split heb begin ik het vrij snel te missen :hahaha: Zoals nu ook een beetje het geval is eigenlijk
Ik vind het echt fijn, je kunt niet alleen full focus leggen op je armen tijdens z’n sessie, maar je CNS heeft ook wat “rust” op z’n dag wat je andere trainingssessies ook ten goede komt.
 
Ik vind het echt fijn, je kunt niet alleen full focus leggen op je armen tijdens z’n sessie, maar je CNS heeft ook wat “rust” op z’n dag wat je andere trainingssessies ook ten goede komt.

Ja dat laatste denk ik ook altijd... arm dag is een soort halve rustdag... maar dan doe ik 20 sets voor biceps en 20 sets voor triceps en nog wat kuiten en ben ik net zo erg naar de klote als na chest of back :hahaha:
 
BENEN (11 juli 2020)
Lying leg curls 10x40kg, 10x40kg ds 6x30kg + 10 partials
Safety bar squats 10x155kg, 10x160kg
V-squats cluster 10x160kg...7x160kg...6x160kg
Stiff legged barbell deadlifts 10x170k, 9x170kg
Smith split squats 2x10x60kg

Safety bar squats weer kunnen verhogen met +5kg. Hopelijk zitten weer snel op de oude gewichten.
 
CHEST/SHOULDERS/ABS (13 juli 2020)
Incline db press 10x50kg, 8x54kg
Incline bb press 8x100kg, 7x110kg
HS machine flat press 3x10x80kg
machine chest flys 3x12x70kg
Rear delt machine flys 3x20x2,5kg
Incline raises 3x15x8kg
HS machine shoulder press 3x8x100kg
Decline bench crunches 4 x failure

Niets te klagen hier, elke training voorzover progressie geboekt. Lichaamsgewicht wat langzaam omhoog kruipt en m’n shape blijft nog steeds on point. Gaan zo nog een weekje door voor ik weer overweeg kcals te verhogen ;)
 
BACK/CALVES (14 juli 2020)
Meadows row 14x55kg, 10x60kg
Banded chins 3 x orange band x failure (15, 13, 12)
Machine pullovers 2x10x120kg
Rack pulls 5x8x220kg
Chest supported HS row (wide grip) 12x120kg, 9x120kg DS 12x80kg
Standing calf raises (18 reps in totaal 3 iso holds —> 6 reps, 6 sec vasthouden bovenin, 6 sec vasthouden onderin, herhaal dit 2 keer)
Set 1: 30kg
Set 2: 40kg
Set 3: 45kg

Na lange tijd weer eens rack pulls gedaan. 220kg ging me eigenlijk vrij goed af, maar omdat ik het lange tijd niet meer gedaan heb even voor save gespeeld en niet gelijk m’n ego opgezocht :p
 
ARMS/CALVES/ABS (16 juli 2020)
Drag curls 3x15x30kg
Preacher curl machine 3x12x35kg
Db hammer curls 3x8x24kg laatste set ds 8x20kg ds 8x16kg
Dual rope pushdowns 3x12x45kg
Dual handle pushdowns 3x12x70kg
Seated overhead rope extensions 3x12x55kg
Toe press cluster set 10x175kg...10x175kg...10x175kg
Leg raises 4 x failure

Weer een fijne training in de boeken, pomp was al aanwezig bij de kleinste inspanning. Deze week ook weer een dikke kilo aangekomen. Ik zit nu op een best wel leane 100kg. Verheug me al op de legday van morgen, benieuwd of ik m’n squats weer kan verbeteren.
 
BENEN (17 juli 2020)
Lying leg curls 3x10x40kg laatste set ds 6x30kg + 10 partials + 10 sec isohold
Safety bar squats 10x160kg, 9x165kg
V-squats cluster 10x200kg...7x200kg...6x200kg
Stiff legged barbell deadlifts 10x170kg, 10x180kg
Smith split squats 2x12x60kg

Heel erg blij met hoe de training is gegaan. Alle werksets tov vorige week kunnen verbeteren!
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven