- Waardering
- 12.701
Ik vind juist dat je het daardoor beter voelt.
Overigens heb ik ook het idee dat je daardoor een betere stretch krijgt, omdat je door die hoek dieper kunt zakken.
Zeker het proberen waard.
+1
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik vind juist dat je het daardoor beter voelt.
Overigens heb ik ook het idee dat je daardoor een betere stretch krijgt, omdat je door die hoek dieper kunt zakken.
Zeker het proberen waard.
Gelijk heb je met een decline bp is de range of motion iets korter, bij de dumbell variant juist het tegenovergestelde omdat je de dumbells langs je lichaam kunt laten zakken. Ik zoek nooit naar een easy way out, doorgaans juist het tegenovergestelde. Maar op advies van m'n fysiotherapie moet ik plat bankdrukken beperken of als 2e / 3e oefening in m'n workout doen zodat de belasting op die zwakke plek minimaal blijft.Duidelijk! De meesten doen decline vanwege de hogere gewichten die je kunt hanteren wegens de kortere rom. Maar zo had ik jou niet ingeschat, vandaar mijn nieuwschierigheid.
Ik deel de mening van @th0maz, juist door je benen in die positie te klemmen kun je volledige focus op je borst leggen. Wat je vaak bij de flat bench ziet is dat mensen met hun kont van het bankje afkomen wat je dus totaal niet hebt bij een decline.Vinden jullie dat niet heel raar aanvoelen zo'n decline bench waarbij je de benen in het bankje moet klemmen ipv hakken in de grond? Legdrive is dan ook compleet uitgeschakeld.
Ik zie zojuist een post van Dorian Hamilton die ook een van de top coaches is tegenwoordig, ook hij groot fan van decline...
De legendarische Dorian Yates noemde de decline Bench press als een van zijn primaire mass builder voor zijn chest in zijn jongere jaren. Verder noemt hij de flat Bench kut ivm blessure risico wat ik uit dit filmpje begreep:
Naar wat ik heb begrepen via Internet in zijn vroegere jaren eerst decline ( )
Naar wat ik heb begrepen via Internet inzijn vroegere jaren eerst decline ( )
en daarna incline om die upper chest meer te krijgen. In de orginele bood andere guts training vhs pakt hij op chest Day als eerste oefening de incline barbel chest press. Maar deze vhs was al later in zijn carierre.
In het eerste filmpje wat ik linkte in deze topic zegt hij ook incline of decline maar flat vind hij te blessure gevoelig (chest ter. ).
Zelf doe ik flat benchpress in de ene training en in de andere incline barbel als eerste oefening.
Imo kijken waar je lichaam het beste op reageerd en waar je het minste risico op blessure loopt. Volledig risicovrij bestaat niet. En in mij optiek bestaan er ook geen slechte oefeningen...Elke oefening hangt af met jouw specifieke lichaamsbouw en verhoudingen wat maakt dat die wel of niet veel risico bevat op blessure. Just my 2 cents
Ik vind het echt fijn, je kunt niet alleen full focus leggen op je armen tijdens z’n sessie, maar je CNS heeft ook wat “rust” op z’n dag wat je andere trainingssessies ook ten goede komt.Lekker zo’n armdagje! Als ik geen armdag in mijn split heb begin ik het vrij snel te missenZoals nu ook een beetje het geval is eigenlijk
Ik vind het echt fijn, je kunt niet alleen full focus leggen op je armen tijdens z’n sessie, maar je CNS heeft ook wat “rust” op z’n dag wat je andere trainingssessies ook ten goede komt.