AndroidHealthClinic

Contest Log Don’t wish for it, work for it! - Strive4muscles Contest Log

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Voor de geïnteresseerde trainingssplit die ik komende 6 weken ga volgen:

Om de volgende vraag te voorkomen ---> Borst wordt samen getraind met schouders.

Kuiten worden standaard bij benen en arm dagen getraind, buik na borst/schouder dagen en/of rug dagen.

1594122699151.png

Laatst bewerkt:
CHEST/SHOULDERS/ABS (7 juli 2020)
Slight decline db press 8x52kg, 8x52kg ds 7x36kg
Decline barbell press 6x130kg, 8x120kg, 10x100kg
Cable crossovers 1 cluster: 10x21kg...10x21kg...10x21kg
Dips 3 x bw x failure (19, 16, 14)
Rear delt machine flys 3x20x2,5kg
Machine side lateral raises 3x20x32,5kg
Incline raises 2x15x8kg
Rope crunches 4x20x45kg

Zit weer een stijgende lijn in. Kijken hoe snel we weer op 60kg dumbells zitten.

Omdat ik een schema volg 🤷‍♂️

Volgende borst training is meer upper chest focus, dus meer incline werk en zo wisselt zich in dit schema om en om af.

Oke, de decline heb ik nog nooit een kans gegeven vanwege de kortere rom. Maar geen specifieke rede dus behalve dat je het maar gewoon in je schema hebt geflikkerd.
Vaker gedaan of..? Ben benieuwd wat je ervan vind.

Decline is kut ,alleen maar ellende met de ellebogen/gewrichten

Oke, de decline heb ik nog nooit een kans gegeven vanwege de kortere rom. Maar geen specifieke rede dus behalve dat je het maar gewoon in je schema hebt geflikkerd.
Vaker gedaan of..? Ben benieuwd wat je ervan vind.
Ik persoonlijk heb liever een kleine decline tijdens dumbell press, (schijf van 10kg eronder is voldoende). Geeft mij juist net wat meer bewegingsbereik en het risico op een blessure is voor mij juist minder (zie reden 2).

2e reden is omdat ik m'n linker borstspier deels heb afgescheurd tijdens plat bankdrukken, als ik nu hoger ga dan 140kg bij het een normale benchpress voel ik weer irritatie in die plaats opkomen. Met dumbells, incline en decline benchpress of machines heb ik hier geen last van. Vandaar dat je me ook vrijwel nooit meer als eerste oefening plat ziet bankdrukken en ik decline boven plat stel.

Ik bench momenteel op de vlakke bank maar mijn voorkeur gaat uit naar de decline want;

- geen druk/irritatie in mijn schouders (ondanks archen)
- veel betere ‘contact’ met mijn borstspieren en daarmee de oefening (voelen wat je doet)
- ziekere pomp

De rom is vrijwel hetzelfde bij mij, al helemaal nu ik goed heb geleerd te archen op de vlakke bank.

sidenote: dit is geen sneer naar de flat bench want ik vind die ook leuk om te doen. Ieder lichaam is toch anders gebouwd en ik merk dat ‘one size fits all’ gewoon niet opgaat in BB.

Jij bent ook al ver gevorderd @Brab0, dan moet je wel op zoek naar variaties.

Duidelijk! De meesten doen decline vanwege de hogere gewichten die je kunt hanteren wegens de kortere rom. Maar zo had ik jou niet ingeschat, vandaar mijn nieuwschierigheid.

Ik bench momenteel op de vlakke bank maar mijn voorkeur gaat uit naar de decline want;

- geen druk/irritatie in mijn schouders (ondanks archen)
- veel betere ‘contact’ met mijn borstspieren en daarmee de oefening (voelen wat je doet)
- ziekere pomp

De rom is vrijwel hetzelfde bij mij, al helemaal nu ik goed heb geleerd te archen op de vlakke bank.

sidenote: dit is geen sneer naar de flat bench want ik vind die ook leuk om te doen. Ieder lichaam is toch anders gebouwd en ik merk dat ‘one size fits all’ gewoon niet opgaat in BB.
Dit inderdaad. Je legt veel minder focus op je schouders en meer op je chest.

Zeker een aanrader als je poep chest genetics hebt zoals ik.

Heb jarenlang potentiële chest gains tenietgedaan, omdat ik voornamelijk flat bench deed met een verkeerde houding.

De dierentuin is lang dicht geweest. Binnenkort krijg je weer banaantjes naar je toegeworpen jongen. Komt goed :aai:
Niet te hard anders breekt zijn fragiele bovenlichaam af, omdat zijn massive kuitjes het niet kunnen ondersteunen.

Vinden jullie dat niet heel raar aanvoelen zo'n decline bench waarbij je de benen in het bankje moet klemmen ipv hakken in de grond? Legdrive is dan ook compleet uitgeschakeld.

Vinden jullie dat niet heel raar aanvoelen zo'n decline bench waarbij je de benen in het bankje moet klemmen ipv hakken in de grond? Legdrive is dan ook compleet uitgeschakeld.
Ik vind juist dat je het daardoor beter voelt.

Overigens heb ik ook het idee dat je daardoor een betere stretch krijgt, omdat je door die hoek dieper kunt zakken.

Zeker het proberen waard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven