XXL Nutrition

Dopingtest Vinokourov postitief

2jaar schorsing, de 2 eerste jaren niet in een protourploeg.
Je kunt wel zeggen dom dom dom maar als je niets pakt kom je waarschijnlijk ook niet in de tourselectie van je ploeg. Dus dan is het ook niet zo dom dom als pakt.

Voor ex vuelta winnaar Heras ligt al weer een nieuw contract klaar bij relax/gam, Spaanse pro continental ploeg.

Ik pleit er al lang voor om geen dopingcontroles meer te doen op lichaamseigen stoffen.

Dus stoffen zoals epo en testosteron.

Ze moeten gewoon gezondheidscontroles doen en de bloedwaarden die nu de grens vormen aanhouden. Het hematocriet op 50 laten staan maar niet zeuren hoe een renner aan de 50 komt.

Hierdoor zullen renners wel epo gaan gebruiken maar epo valt goed gecontroleerd te gebruiken, zonder schadelijke gevolgen. Dit is nog altijd beter dan middelen die nu gebruikt worden (zoals bloedtransfussies) want nu gaan renners dingen gebruiken zeer schadelijk tot dodelijk zijn voor het lichaam.

Ik vind wel dat dit beperkt moet blijven tot prof's die begleid worden door artsen. Dit zou ook de enige manier zijn om het legaal te krijgen.
Als dit voor amateurs zou gelden is het eind natuurlijk zoek.
Laat staan als de jeugd hiermee begint.

Helaas zal dit allemaal niet gebeuren omdat al deze geneesmiddelen niet verstrekt mogen worden aan gezonde mensen en men dit internationaal nooit kan gedogen.

Ah, en hoe ga je dan de overgang maken van amateur naar prof? Amateurs en jeugd gebruiken nu toch ook al. Kijk alleen al naar hoe 18 jarigen (als ze dat al zijn) zich hier op het board gedragen.

Ik ben niet verbaasd dat Vino wordt gepakt, maar wel dat er niet meer zijn die worden gepakt. Dan moet men toch wel in staat zijn de boel goed te maskeren, Rasmussen wordt n.b. elke dag gecontroleerd omdat hij in het geel rijdt. Dat betekent bloeddoping met eigen bloed vooraf (mogelijk door misgelopen controles) of gendoping. En dat geldt ook voor de rest van de top tien en nog vele andere mindere goden.

Desalniettemin geniet ik ook dit jaar weer enorm van de tour en verbaas ik mij over wat het mensenlijk lichaam allemaal kan. De tour is gelukkig weer spannend en Nederlands succes weer eens in zicht. Kortom, perfecte tour. Ik wordt alleen een beetje moe van die journalisten die het de hele tijd over doping hebben, wat interesseert mij dat nou?

Ah, en hoe ga je dan de overgang maken van amateur naar prof? Amateurs en jeugd gebruiken nu toch ook al. Kijk alleen al naar hoe 18 jarigen (als ze dat al zijn) zich hier op het board gedragen.

Ik ben niet verbaasd dat Vino wordt gepakt, maar wel dat er niet meer zijn die worden gepakt. Dan moet men toch wel in staat zijn de boel goed te maskeren, Rasmussen wordt n.b. elke dag gecontroleerd omdat hij in het geel rijdt. Dat betekent bloeddoping met eigen bloed vooraf (mogelijk door misgelopen controles) of gendoping. En dat geldt ook voor de rest van de top tien en nog vele andere mindere goden.

Desalniettemin geniet ik ook dit jaar weer enorm van de tour en verbaas ik mij over wat het mensenlijk lichaam allemaal kan. De tour is gelukkig weer spannend en Nederlands succes weer eens in zicht. Kortom, perfecte tour. Ik wordt alleen een beetje moe van die journalisten die het de hele tijd over doping hebben, wat interesseert mij dat nou?

Bij de jeugd en amateurs zouden ze dus nog meer moeten controleren. Als je dan gepakt word en 2jaar geschorst word stoppen de meesten toch. Dan is het probleem ook opgelost.

Ik denk trouwens niet dat er tijdens de tour nog veel gebruikt kan worden, vooral niet door de toppers, deze worden te fel gecontroleerd.

De meeste renners zitten al vol voor de tour.

Wat mij al lang dwarszit is dat de pers alles als eerste weet en ook naar buiten kan brengen. Er zou gewoon in de uci regelementen opgenomen moeten worden dat, waneer er een positieve plas via de media naar buiten komt (dus niet via de uci) de renner vrijuit gaat.
Iedere keer als er een renner verdacht word word hij al direct geschorst zonder dat de bewijzen vast staan. Dat is de omgekeerde wereld tegenover de maatschapij.
Een positief geval zou pas gemeld mogen worden als de B-staal ook positief is.

Wat ook wel opvallend is is dat de meeste gevallen via Le equipe naar buiten komt. En daar zit nooit een franse renner bij.

Terecht dat hij eruit ligt, moet hij maar niet gebruiken. Hoge verwachtingen of niet, het is dom om te gebruiken in een sport waar het niet toegelaten is. Ik vind het altijd wel grappig als er 1 gepakt wordt. En zo maken ze idd hun eigen sport kapot.

Hahaha, maar je bent al net zo naief.

Cleane topsport -> minder spectakel, slechtere prestaties -> minder kijklustigenn -> afhaken van sponsors -> minder geld voor topsporters -> minder mensen die voor topsport kiezen -> nog mindere prestaties, etc...

De fout ligt niet bij de renners maar bij het naieve gedrag van het grote publiek. Ze willen brood, spelen en daarnaast ook nog eens sensatie in de kranten en in het nieuws. Welke salonliefhebber verdiept zich ooit eens in de manier waarop zo'n renner dat bereikt? Practisch geen enkele, ze willen gewoon spectakel zien. Dan moeten ze ook maar consequent zijn en hun verontwaardiging inslikken als er eens eentje gepakt wordt.

ben ik het niet mee eens als het gaat over wielrennen.
de gemiddelde snelheid boeit me niks.
als niemand gebruikt zou het net zo boeiend zijn om na te kijken.

ik moet ook zeggen:

teveel gezeur.
met het zeggen dat hij een sukkel is die betrapt werd en een schorsing krijgt moet het opgelost zijn, maar het word door de media zo enorm opgeblazen dat idd de sport er een beetje door verziekt word.

In het nieuwe UCI contract dat alle renners hebben getekend staat dat wanneer ze worden betrapt ze hun jaar salaris in moeten leveren, 2 jaar worden geschorst en nooit meer in een pro wedstrijd mee mogen draaien.

Erg dom als je dit risico wil nemen. Dan kan je beter 10 jaar clean de tour uitrijden en elke keer 100ste worden in plaats van een keertje in de top 10 willen staan.

Dom dom dom :no:

oei :o

Ik ben het eens met guardian, who cares als iemand gebruikt, we willen toch snelle tijden zien?

Neehoor, Rasmussen en Contador rijden rapper de bergen op dan Armstrong!

Als je nou zei: met een vork, dan was het nog iets.

Hoe kom je erbij als ik vragen mag?

Misschien zijn ze 1 berg ofzo sneller opgereden en daarop baseer je dan zoiets, maar ik denk niet ze rapper "de bergen" op kunnen rijden dan armstrong.

Sterker nog, ik denk dat armstrong na 1 maand trainen wint van Rasmussen, zonder rekening te houden met tijdritten want daar vreet hij hem gewoon op.

Hoe kom je erbij als ik vragen mag?

Misschien zijn ze 1 berg ofzo sneller opgereden en daarop baseer je dan zoiets, maar ik denk niet ze rapper "de bergen" op kunnen rijden dan armstrong.

Sterker nog, ik denk dat armstrong na 1 maand trainen wint van Rasmussen, zonder rekening te houden met tijdritten want daar vreet hij hem gewoon op.

Hoe hij erbij komt? Omdat het FEITEN zijn.

Ohja, monster objectivisme:rolleyes:

Hoe hij erbij komt? Omdat het FEITEN zijn.

Ohja, monster objectivisme:rolleyes:

Ik heb er toch ook mijn twijfels bij. Tijdens Armstrong was het iig wel zo dat er in de bergen minder geprobeerd werd omdat men er toch al vanuit ging dat hij ze wel terug zou opvreten. Het grootste deel van de tijd moest hij dus gewoon controleren, wat het tempo idd niet zo de hoogte injaagt.

Anyway; wanneer het echt nodig was reed hij iedereen verloren in de bergen (enkele etappes erbuiten gelaten) en zo zou hij dat ook met Rasmussen en Contador doen. Zijn tempoversnellingen waren nog wel van een ietsje ander caliber dan deze 2 heren. Daarnaast werd de rest van de tour ook tegen een zeer hoog tempo afgehaspeld.

ben ik het niet mee eens als het gaat over wielrennen.
de gemiddelde snelheid boeit me niks.
als niemand gebruikt zou het net zo boeiend zijn om na te kijken.

Voor jou boeit het mss niet, maar dat is ook niet voor iedereen zo. Daarbij moet je er rekening mee houden dat elke demarrage, optrekken na een bocht en elke helling energie kost. No way dat je dan evenveel spektakel te zien krijgt. Na 2 deftige demarrages zal het dan zo goed als leeg zijn voor de renner in kwestie. Je moet ook nog tijdens de race relatief kunnen recupereren.

Daarnaast is cleane topsport al een contradictie op zich. Als ze iets kunnen nemen dat niet opspoorbaar is doen ze het allemaal. Ander wint die ene die het wel neemt gewoon, dus is de keuze snel gemaakt.

Om daar nog effe aan toe te voegen; Als een bodybuilder kuurt dan traint hij harder en recupereert hij sneller. Voor een dopinggebruikende wielrenner is het net zo.

Omgekeerd zullen ze dus mindere tijden neerzetten, minder spektakel laten zien en minder snel recupereren waardoor je zo'n tour niet eens 3 weken kan laten duren op een verantwoorde manier.

Beslis dan zelf maar waar jij als sponsor je geld in wil steken.

Om daar nog effe aan toe te voegen; Als een bodybuilder kuurt dan traint hij harder en recupereert hij sneller. Voor een dopinggebruikende wielrenner is het net zo.

Omgekeerd zullen ze dus mindere tijden neerzetten, minder spektakel laten zien en minder snel recupereren waardoor je zo'n tour niet eens 3 weken kan laten duren op een verantwoorde manier.

Beslis dan zelf maar waar jij als sponsor je geld in wil steken.

:thumb:

Een Tour kan geen 3 weken duren zonder herstelmiddelen? Vertel dat de renners uit de beginjaren dan maar. Buiten stimulerende middelen hadden die geen middelen die het herstel bevorderden. Ze reden toen langere ritten, een langere Tour en toen was er toch echt wel sprake van spektakel.

Een hoog gemiddelde is geen garantie voor spektakel. Een Tour is met herstelmiddelen misschien gezonder, maar waarom donderen er dan zoveel renners vroegtijdig dood neer van de generatie waar hormonale herstelmiddelen een opgang vonden?

Er zullen altijd renners zijn die de grens opzoeken en cleane sport is een utopie maar er zijn in deze Tour waarschijnlijk veel clean rondrijdende renners te vinden. Zeker omdat bij het aantreffen van ook maar 1 verkeerd doosje in de ploegenbus er het risico bestaat dat de ploegleiding enkele weken of maanden de gevangenis indraait. In Frankrijk moet je momenteel zelfs pijnstillers aangeven op de lijst van middelen die je meeneemt naar de Tour. Staat het doosje niet op de lijst en je hangt.

Ploegen en renners zijn slim maar het moedwillig op het spel zetten van sponsorgelden is niet bijster slim.

Die gebruikers geven echt niets om hun sport of de eer. Gaat puur om de miljoenen die ermee te verdienen zijn. Dat risico willen ze dus gerust nemen, het is als een loterij.

Dit geloof ik niet. Ik ben van mening dat de gebruikers (of in ieder geval een deel ervan) wel om hun sport geven en zelf ook inzien dat ze verkeerd bezig zijn. De druk om langdurig op je fysieke top te presteren is echter zo hoog dat ze doping als laatste redmiddel zien.. en natuurlijk zijn de bonussen/prijzen het uiteindelijke doel maar ik denk niet dat ze alleen daar om geven.. ze hebben stuk voor stuk kei- en keihard moeten werken om hier te komen en om deze bedragen te verdienen.

Ik vind daarom ook dat het tijd wordt om het wielrennen minder zwaar te maken.. blijkbaar is het dermate zwaar dat een groot deel van de renners het gewoon niet clean aankunnen. Waarom niet wat kortere etappes, minder lange tour, etc.? Natuurlijk is dit de omgekeerde wereld maar ik kan me best voorstellen dat een groot deel van de gebruikers begint omdat ze anders kansloos zijn t.o.v. de mensen die op dat moment gebruiken.

Dit neemt niet weg dat Vino en consorten ronduit achterlijk zijn geweest. Hoe dacht hij hier in hemelsnaam mee weg te kunnen komen? Hij was of ten einde raad of zeer hypocriet bezig.

Hopelijk komt er snel een nieuw systeem dat het dopinggebruik kan indammen en de wielersport weer uit de shit trekt.. op deze manier kan het niet langer doorgaan :(.

[EDIT] EricR: je denkt toch niet dat ze vroeger niks gebruikten he? Neem maar van mij aan dat het dopinggebruik toen nog veel vaker voorkwam maar toen werd er veel minder gecontroleerd en was het nog niet mogelijk om alles te traceren. [/EDIT]

Heb ik gezegd dat ze vroeger niks gebruikten :scratch: Juist in vroeger tijden werd er meer gebruikt qua stimulerende middelen, maar toen bestonden er echter nog geen herstelmiddelen zoals AAS en EPO. Ik heb nergens beweerd dat ze niks gebruikten.

Een Tour rijden zonder herstelmiddelen is dus zeker wel mogelijk, pas ergens in de jaren 60 is er een opgang geweest van hormonale herstelmiddelen. Om nou te zeggen dat voor die tijd er geen spannende Tours waren?

Een Tour kan met de huidige medische kennis en voedingskennis prima clean gereden worden, dan rijden ze maar 2 Km/uur gemiddeld langzamer. Dat ga je echt niet merken.

Heb ik gezegd dat ze vroeger niks gebruikten :scratch: Juist in vroeger tijden werd er meer gebruikt qua stimulerende middelen, maar toen bestonden er echter nog geen herstelmiddelen zoals AAS en EPO. Ik heb nergens beweerd dat ze niks gebruikten.

Een Tour rijden zonder herstelmiddelen is dus zeker wel mogelijk, pas ergens in de jaren 60 is er een opgang geweest van hormonale herstelmiddelen. Om nou te zeggen dat voor die tijd er geen spannende Tours waren?

Een Tour kan met de huidige medische kennis en voedingskennis prima clean gereden worden, dan rijden ze maar 2 Km/uur gemiddeld langzamer. Dat ga je echt niet merken.

Scusa, had het eerste stukje van je post iets aandachtiger moeten lezen. Verder ben ik het met je eens.. het moet ook wel mogelijk zijn om de tour clean te kunnen rijden. Maar zolang sommige rijders paranoïde zijn, en denken dat ze wel moeten gebruiken om hun concurrenten voor te blijven, zal het nooit stoppen.

Maar ik ken iemand die op relatief laag niveau koerst en daar schijnt doping zelfs al een probleem te zijn dat de spuigaten uitloopt. Alleen die dopinglijst is ook wel erg over-the-top.. je schijnt zelfs geen otrivin te mogen gebruiken.

Nog duidelijkere maatregelen en een nieuw systeem is the only way to go.

Terug
Naar boven