Fitness Seller

Do's en Don'ts in de Gym

Status
Niet open voor verdere reacties.
mogitu zei:
(...) k ging s mee met me broertje zijn sportschool om daar vervolgens bijna geweigerd te worden omdat ik te groot zou zijn en mensen kan afschrikken :mad: (...)

(...)instructeur: maakt niet uit ik zie dat t je moeite kost je gezicht word rood(...)
instructeur: je moet geen zware gewichten gebruiken die belemmeren je vooruitgang
omdat je dan bepaalde reacties in je lichaam aaslingert die niet goed voor je zijn(...)

Woehahahahaha!! :D
Geweigerd worden omdat je te groot bent??
Zware gewichten belemmeren je vooruitgang??
Wat een boutgym zeg :D

Ik kan eerlijk gezegt moeilijk geloven dat een eigenaar daadwerkelijk tegen iemand zegt dat die er niet in mag omdat die dan mensen afschrikt, dat is gewoon beledigend.
Geloof er weinig van.

Var zei:
Ik kan eerlijk gezegt moeilijk geloven dat een eigenaar daadwerkelijk tegen iemand zegt dat die er niet in mag omdat die dan mensen afschrikt, dat is gewoon beledigend.
Geloof er weinig van.

dat moet je lekker zelf weten var of je t wel of niet gelooft maar feit is dat een helehoop commerciele gyms gewoon grotere bodybuilders weigeren omdat dit mensen afschrikt zogenaamd en als je dit niet gelooft dat t zo is zou ik zeggen dat je niet goed op de hoogte bent van wat er speelt in t wereldje want dit is de werkelijkheid namelijk.

Var zei:
Geloof er weinig van.

gebeurde in m'n ouwe gym ook wel hoor :) was echt zo'n fitness health centrum mietjes gym. kwam oude concierge van mij (is powerlifter) trainen. Die vent bankt 200+, heeft de titel gewonnen van "sterkste concierge van Nederland" :D. Toen werdt er ook gevraagd door de eigenaar of hij weg wou gaan omdat hij "te veel overlast" bezorgde. Bij die gym was het dus gewoon verboden om ook maar een klein beetje geluid te maken ofzo tijdens het banken :D Ook moest je zorgen dat eventuele tatoo's bedekt waren enzo, al dat soort ongein. In een haltershirt trainen mag er ook niet. Beetje zielig..mja..zulke gyms bestaan dus :)

Laatst bewerkt:
Var zei:
Geloof er weinig van.

Ben het zelf ook tegengekomen:
"Nee we hoeven hier geen bodybuilders die zichzelf in hempjes voor de spiegel staan uit te sloven"
Oke dan niet, move on to the next gym :rolleyes:

The Rock zei:
gebeurde in m'n ouwe gym ook wel hoor :) was echt zo'n fitness health centrum mietjes gym. kwam oude concierge van mij (is powerlifter) trainen. Die vent bankt 200+, heeft de titel gewonnen van "sterkste concierge van Nederland" :D. Toen werdt er ook gevraagd door de eigenaar of hij weg wou gaan omdat hij "te veel overlast" bezorgde. Bij die gym was het dus gewoon verboden om ook maar een klein beetje geluid te maken ofzo tijdens het banken :D Ook moest je zorgen dat eventuele tatoo's bedekt waren enzo, al dat soort ongein. In een haltershirt trainen mag er ook niet. Beetje zielig..mja..zulke gyms bestaan dus :)

"Teveel overlast" geloof ik nog wel, dat is alvast een veel verstandigere manier om het te brengen. Ook al is het onzin natuurlijk. Maarja, de ene sportschool ziet zo iemand als een aanwinst, de ander als een overlast, het is maar hoe het beste denken zoveel mogelijk mensen binnen te halen, en dan heb je te slikken.

Ik hoor de hele tijd dat soort verhalen. Ik denk dat ruim de helft van de fitnesscentra wel zo'n beleid heeft.

Don't
-na een paar setjes biceps je mouwen opstropen zodat je bovenarm goed zichtbaar wordt
-zeggen dat je wel traint zodat je het van de zomer 'ff goed ziet'
-met front/side raises je armen zo hoog heffen dat je bijna het plafond raakt

gebeurde in m'n ouwe gym ook wel hoor was echt zo'n fitness health centrum mietjes gym.

Goh laat ik nou weten welke gym dat is.... daar traint me pa! Verteld ie dat ze zoon (ik dus) ook train... deden ze hem een familie aanbieding. Als ik bij hun ging trainen kreeg me pa korting. Maar toen me pa zei ja hij traint nu bij Dolphins (de enige andere gym in het dorp en tenminste nog een klein beetje "hardcore")... trokken ze gelijk hun aanbod in??? Ik zou wel te groot zijn volgens hun... terwijl ze me nog nooit hadden gezien!

Shivo zei:
Goh laat ik nou weten welke gym dat is.... daar traint me pa! Verteld ie dat ze zoon (ik dus) ook train... deden ze hem een familie aanbieding. Als ik bij hun ging trainen kreeg me pa korting. Maar toen me pa zei ja hij traint nu bij Dolphins (de enige andere gym in het dorp en tenminste nog een klein beetje "hardcore")... trokken ze gelijk hun aanbod in??? Ik zou wel te groot zijn volgens hun... terwijl ze me nog nooit hadden gezien!

Hehe Den Edel sucks. Misschien ken ik jouw pa dan wel van Den Edel :p Mja..het motto bij m'n ouwe gym is: als we zweten, trainen we te hard :D

Toch een beetje raar.. waarom hebben die sportscholen dan ijzer liggen? om het maar een beetje stoffig te laten worden of voor decoratie?

don't
waar ik me ook aan erger is van die dikke vrouwen met een kort shirt waar de buik er dus lekker uit lebbert.
mensen die alleen achter de apparaten zitten en me raar aankijken
trainers die bij mij ( ik= vrouw) gaan vragen waarom ik met gewichten train ( heb ik daar zozeer een reden voor nodig?!?) en zeggen dat ik te diep squat
vrouwen die niet meer dan 1 kilo pakken
Trainers die rare schema's samenstellen met 20 herhalingen
Te vrolijke muziek draaien waar je niet echt gemotiveerd van raakt

do
trainers die ook zelf lekker aan het trainen zijn in de sportschool en sterk zijn
trainers die je training wel waarderen en wat nieuwe oefeningen voorstellen of goede tips geven en je ook helpen met spotten

Cheta zei:
Toch een beetje raar.. waarom hebben die sportscholen dan ijzer liggen? om het maar een beetje stoffig te laten worden of voor decoratie?

don't
waar ik me ook aan erger is van die dikke vrouwen met een kort shirt waar de buik er dus lekker uit lebbert.
mensen die alleen achter de apparaten zitten en me raar aankijken
trainers die bij mij ( ik= vrouw) gaan vragen waarom ik met gewichten train ( heb ik daar zozeer een reden voor nodig?!?) en zeggen dat ik te diep squat
vrouwen die niet meer dan 1 kilo pakken
Trainers die rare schema's samenstellen met 20 herhalingen
Te vrolijke muziek draaien waar je niet echt gemotiveerd van raakt

do
trainers die ook zelf lekker aan het trainen zijn in de sportschool en sterk zijn
trainers die je training wel waarderen en wat nieuwe oefeningen voorstellen of goede tips geven en je ook helpen met spotten

Waar train jij eigenlijk? zie namelijk dat je woont in leidschedam, dat 5min hier vandaan is..

Jongens welke allergies blijken te zijn voor een deo roller(vanaf 1.25 te koop bij het kruidvat)valt me vaak op dat dit 7 van de 10 keer allochtonen zijn.
Zitten er soms varkensbestandelen in een roller?zou best kunnen,etiket heb ik nooit bekeken...vind het gewoon irritant dat een bench nog 10 minuten ruikt naar de persoon die er op gelegen heeft!

Black Knight zei:
Flex in Goes? Is dat een goeie tent?
Anders ga ik er ook 's kijken, is niet zo ver bij mij vandaan :)
Wat zijn de openingstijden daarvan?
Ik zoek nog een gym die wat vroeger open gaat, die van ons gaat pas om 9.30 uur open en ik zou graag wat eerder trainen :cool:

Tsja, wel een relaxte tent I guess, ik ben nooit in een andere geweest dus ik heb geen vergelijk.
Doordeweeks gaan ze om 9 uur open, zaterdag en zondag van 10 tot 13 uur.

magarventje zei:
Jongens welke allergies blijken te zijn voor een deo roller(vanaf 1.25 te koop bij het kruidvat)valt me vaak op dat dit 7 van de 10 keer allochtonen zijn.
Zitten er soms varkensbestandelen in een roller?zou best kunnen,etiket heb ik nooit bekeken...vind het gewoon irritant dat een bench nog 10 minuten ruikt naar de persoon die er op gelegen heeft!

Allochtonen hebben idd soms een typisch geurtje dat alleen zij dragen. Niet allemaal! Mss vinden zij dat wij blanken ook vreemd ruiken, zit die geur in de genen ofzo kweet et niee. Maar tis echt waar dat er sommige zijn die zo een geur hebben die typisch voor hun is.

ik ken er enkele die steeds zo vreemd ruiken (nee tis niet de wiet die ik ruik), maar in de sportzaal bij ons nog geen last van gehad hoor (gelukkig), hoewel er daar meer allochtonen dan blanken zijn

Hahaha geweldige topic :D

Do's:
-respect voor elkaar ook voor de ecto's en dikkerds die zich uit de naad werken en vreten resp. afvallen om verder te komen
-hard doorwerken
-behulpzaam zijn
-gewichten terugleggen
-ruiken naar vers zweet
-vrouwen (op dit forum zijn goede uitzonderingen): zweet ook eens !
-vrouwen: durf eens wat staal en te pakken en tot het uiterste te gaan

Don'ts:

-breezahs
-als instructeur iemand op een vetmeet weegschaal zetten en beweren dat het nauwkeurig is
-rose gewichtjes
-ruiken naar oud zweet
-ouwehoeren terwijl je een oefening uitvoert, dan doe je hem te licht
-voortdurend naar jezelf kijken in de spiegel (tot je tegen een machine oploopt :) )
-oude wijven met blote (vet)buiken
-onwijze hulks met sateprikkertjes van benen eronder
-oefening verend/zwaaiend/rukkend uitvoeren zodat je meer kg kan pakken dan met een correcte uitvoering
-als spotter de halterstang naar boven sleuren zodat jij nix meer te doen hebt
-als spotter ouwehoeren met de dame achter je terwijl je net een failure maakt met de benchpress
-vrouwen: nutteloos lage gewichtjes gebruiken en doorlullen tijdens het uitvoeren
-vrouwen: push-ups op de knieen, waar heb je in hemelsnaam voeten voor ???
@mezelf: -als beginner met te veel don'ts komen ???

en de allerergste nono:
als 40+er of 50+er popie jopie uithangen bij de 20-ers en doen alsof je 20 bent met je kale kop en je uitgezakte lijf :thumbd:

Laatst bewerkt:
tenzij je natuurlijk een gruwelijk grote bejaarde bent:D zoals bij mij traint er een n*ger, die kerel is al in de 50 en drukt nog vrolijk 100kg schuine bank :eek:
respect voor hem hoor :thumbs:

Ok heb er weer een, ter aanvulling een grote DON'T

Sta ik lekker in de gym te squatten, gooi na een set de stang in het rek en voordat ik een goede teug lucht heb ingeademd vraagt er een dikke, doch stoere met opgepompte ontblote mieren bicepjes aan me, eejj kanju mu efe spotten ?

Heb liever niet dat mensen dat vragen als ik nog in concentratie ben, zeker niet als het irritante mieren betreft, maar ik ben altijd redelijk behulpzaam, dus waarom niet.

Sta ik achter hem bij de bench en ik vraag dus, hoeveel denk je dat je gaat halen ? Ik kijk naar de stang en denk "zo, toch best een sterke kerel" Zegt ie: "jij mij gelijk helpen"

Dus ik ??? :eek:

Ik zeg weet je wat, haal die stoere schijven er maar vanaf en leg er maar iets op dat je wel minimaal een keer zelf omhoog krijgt, mafkees.

Als hij nou bezig was aan zijn 1RM of zich gewoon relaxed gedroeg..

Maar nee hoor, kijk mij en mijn zwaar beladen barbell :cool:

Opzouten !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven