AndroidHealthClinic

Do's en Don'ts in de Gym

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach ik ga ook wel eens met vrienden trainen, ze zijn dan rond dezelfde tijd vrij of gaan trainen wanneer ik ook ga, ze hebben onderhand toch allemaal hetzelfde schema als ik.

Don'ts:

Gewichten niet opruimen
Overbezweting overal gaan zitten en alles beklam men met je stinkende nattigheid
Patserig met attitude rondlopen

Originally Posted by The Rock
- De man die "het altijd beter weet" uithangen.

Als je zelf breed bent kun je zeggen '**** off', maar als ecto ligt het heel wat anders.
Zo ging mijn deadliftsessie gisteren:

Midden in de eerste set zegt een kerel non chalant, 'je moet de stang niet bij elke herhaling op de grond laten komen, laat hem er net boven komen', om vervolgens zelf verder te gaan met draaiende shrugs...
Tijdens tweede set komt iemand anders: 'Je moet zo'n kleine stang pakken, want je bent niet zo breed en dus is zo een grote helemaal niet nodig'.
Toen diezelfde zak na de 3e set zei dat je bij deadliften ALTIJD een riem moet dragen - 'ik weet niet hoelang je al traint hoor' - gaf ik het op....
Die kerel heeft verder legendarische uitspraken als: 'je moet vet in spier omzetten', 'zo train je de binnenkant borst', 'ik eet helemaal geen vet, heh wat zeg je, onverzadigd vet, wat is dat?'

Lang leve het dbb forum.

Conclusie:

Do's
- Al ben je ecto, luister niet naar ouwe brede kerels met hun ironman '54 tips omdat ze breed zijn (waarschijnlijk hebben ze daar 20 jaar over gedaan). Lees, lees en negeer de dwazen!

huckfinn zei:
Originally Posted by The Rock
- De man die "het altijd beter weet" uithangen.

Als je zelf breed bent kun je zeggen '**** off', maar als ecto ligt het heel wat anders.
Zo ging mijn deadliftsessie gisteren:

Midden in de eerste set zegt een kerel non chalant, 'je moet de stang niet bij elke herhaling op de grond laten komen, laat hem er net boven komen', om vervolgens zelf verder te gaan met draaiende shrugs...
Tijdens tweede set komt iemand anders: 'Je moet zo'n kleine stang pakken, want je bent niet zo breed en dus is zo een grote helemaal niet nodig'.
Toen diezelfde zak na de 3e set zei dat je bij deadliften ALTIJD een riem moet dragen - 'ik weet niet hoelang je al traint hoor' - gaf ik het op....
Die kerel heeft verder legendarische uitspraken als: 'je moet vet in spier omzetten', 'zo train je de binnenkant borst', 'ik eet helemaal geen vet, heh wat zeg je, onverzadigd vet, wat is dat?'

Lang leve het dbb forum.

Conclusie:

Do's
- Al ben je ecto, luister niet naar ouwe brede kerels met hun ironman '54 tips omdat ze breed zijn (waarschijnlijk hebben ze daar 20 jaar over gedaan). Lees, lees en negeer de dwazen!

hehe juist. altijd zo mooi van die mannetjes..doen ze een oefening die werkelijk nergens op slaat..nog nooit gezien..btje met dumbbells zitten draaien. Zegt die ene gast tegen die andere: wat trainen we nu eigenlijK? zegt die 2e: jah..binnenkant borst. :D

echt..sommige mensen. vooral de eigenaar bij mij gym is erg..zegt dat je bij shrugs moet draaien enzo, doet altijd 38 sets per oefening ofzo :D

The Rock zei:
"
- Als ik met me 54 kg dumbbells aankom bij het dumbbell rack om ze terug te leggen snel je 8 kg dumbbells daar neer te leggen! Die dumbbells liggen altijd op dezelfde plaats. Had ze daar vandaan gehaald..8 meter lopen, oefening doen, daarna weer terugleggen. Zit er zo'n dude voor dat rack..ziet me aankomen, en legt snel z'n kleine klote dumbbells op die plek :mad: gebeurde tot 2 keer toe! toen vielen die dumbbells opeens bijna op z'n teen, opbokken!

Bij mij gingen ze gister met netjes 2m opzij :) en bij ons liggen de dumbbells altijd netjes oprij..

Wat ik misschien nog erger vindt is magnesiumpoeder dat overal rondslingert, op woensdag bv. al ik benen ga trainen vindt je overal sporen van magnesiumpoeder.

Laatst bewerkt:
uruk-hai zei:
Wat ik misschien nog erger vindt is magnesiumpoeder dat overal rondslingert op zaterdag loopt de gym eigenaar altijd met zijn stofzuigertje rond, maar op woensdag bv. al ik benen ga trainen vindt je overal sporen van magnesiumpoeder.
wordt bij ons serieus NOOIT gebruikt:) dus dat scheelt:D maja ik train in n kleine half-commerciële gym :cool: maja geld he. . . .

Ook nog een don't : Van top tot teen bekeken worden door mannen als je de sauna binnen loopt in je gym! :eek:

En nog eentje : Ik was laatst aan het dumbbelldrukken gaan er 2 debielen naast me een beetje worstelen en ja hoor eentje tegen me aan! setje verdoet en bijna zware dumbbell op mijn hoofd! ze zijn trouwens wel aangepakt!

Laatst bewerkt:
bouwens62 zei:
Ook nog een don't : Van top tot teen bekeken worden door mannen als je de sauna binnen loopt in je gym! :eek:

En nog eentje : Ik was laatst aan het dumbbelldrukken drukken gaan er 2 debielen naast me een beetje worstelen en ja hoor eentje tegen me aan! setje verdoet en bijna zware dumbbell op mijn hoofd! ze zijn trouwens wel aangepakt!
:mad: levensgevaarlijk :mad: ben blij dat in mijn gym de mensen wat beter nadenken, al kan ik ze af en toe wel schieten :cool:

Wat je ook niet moet doen (als ik het niet zie tenminste) is een paar setjes jezelf optrekken aan een stang om vervolgens daarna schijnheilig je vetpercentage te laten meten. En dan daarna nog lekker opscheppen over je vetpercentage..niet doen! :rolleyes:

Trek je broek niet te hoog op !!!!!!!!!!! Zij die bij Flex in Goes trainen weten wel wie ik bedoel :p

Laatst bewerkt:
Bij ons normaal ook niet, zou niet weten wie er zich mee bezighoud.

bouwens62 zei:

En nog eentje : Ik was laatst aan het dumbbelldrukken drukken gaan er 2 debielen naast me een beetje worstelen en ja hoor eentje tegen me aan! setje verdoet en bijna zware dumbbell op mijn hoofd! ze zijn trouwens wel aangepakt!
Hoezo zie je eruit als een freggle dan... haha :D :D :D

Auw auw bijna een dumbbell op je hoofd.. Ja helaas sommige mensen moeten zich helaas bewijzen door te stoeien. Maar dan zou ik ze lekekr aan de kant schoppen.

Gevonden :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Conclusie van het verhaal Silva traint bij de goede sportschool en de rest niet.

bouwens62 zei:

Wat een eikels :mad:

Puresmoker zei:
Trek je broek niet te hoog op !!!!!!!!!!! Zij die bij Flex in Goes trainen weten wel wie ik bedoel :p

Flex in Goes? Is dat een goeie tent?
Anders ga ik er ook 's kijken, is niet zo ver bij mij vandaan :)
Wat zijn de openingstijden daarvan?
Ik zoek nog een gym die wat vroeger open gaat, die van ons gaat pas om 9.30 uur open en ik zou graag wat eerder trainen :cool:

bouwens62 zei:

zow dat is wel ****ed inderdaad, als mensen tegen je dumbbells aanlopen. Bij mij in m'n ouwe gym liep er es een keer iemand tegen m'n barbell aan toen ik aan het squatten was. gelukkig was ik nog in een opwarmset, anders had ik echt een probleem, en daarna hij ook :D sommige mensen kijken echt niet uit, kan ik me aan ergeren.

wat ik ook zo erg vindt is van die figuren die denken grappig te zijn. ben je aant squatten/banken of een andere zware oefening. pers je met veel moeite die laatste reps eruit, heel je harses vertrekt van de inspanning..en dan krijg je zo'n opmerking van: "hey...kijk eens niet zo moeilijk..haha". dan ben ik echt in staat om ff die barbell in ze nek te leggen :D

Do's

-Hard trainen.
-Als je iemand hulp nodig heeft die persoon helpen.
-Als eigenaar alle oefeningen kunnen uitleggen en zeker niet verkeerd uitleggen (zoals bij ons vaak genoeg gebeurd).

Don'ts

-Als er 3 mensen aan het bankdrukken zijn de squat rek (de enigste in de zaal) gebruiken om te benchen ??? Gisteren meegemaakt, had zoiets van, wat is hij daar nu weer bezig.
-Benen niet trainen want je loopt er al de hele dag op dus je traint ze hard genoeg.
Mij raar aankijken als ik met 90 kg squat.(Iedereen vind 20 kg wel genoeg).
Gedurende de hele training met de riem om je rondlopen en koffiekletsen.

ik had tijdje terug iets moois:
k ging s mee met me broertje zijn sportschool om daar vervolgens bijna geweigerd te worden omdat ik te groot zou zijn en mensen kan afschrikken :mad: terwijl er wel in de folder staat dat ze cursussen bb geven ??? maar goed ik kon dus trainen ik ging me gang en me bro ging zijn eigen gang niks aan de hand dus.
zie ik op gegeven moment zon instructeur op me af komen terwijl ik loop te sqautten om me de hele tijd aan te gapen alsof ik honing aan me reed had en verder zei hij niks das dus een dont nog een dont:
me bro ging vrij stevig er tegen aan wat een goeie zaak is hij was dus met 160 kg aan t legpressen( hij traint nog niet zo heel lang paar maandjes) daarvoor had hij zijn benen al flink afgebeult en op de legpress nog ff de laatste loodjes eruit beuken komt er zon instructeur naar hem toe en begint hem te corrigeren en af te zeiken waarop ik dit gesprek gadesloeg:

instructeur: je moet niet met 160 kg pressen das te zwaar voor jouw leeftijd

mijn bro: ja maar ik kan dit makkelijk

instructeur: maakt niet uit ik zie dat t je moeite kost je gezicht word rood

bro: ja maar, t mag toch best wat moeite kosten

instructeur: je moet geen zware gewichten gebruiken die belemmeren je vooruitgang
omdat je dan bepaalde reacties in je lichaam aaslingert die niet goed voor je zijn

bro: ja maar ik heb nog nooit iemand groot en sterk zien worden met babygewichtjes die ze lachend hanteren

instructeur: als je me niet gelooft kan ik t je laten nalezen in een boek alleen heb ik die niet bij me nu(noot: ben ik benieuwd welk boek dan).

bro: maar ik ga zo goed vooruit ik doe de oefeningen zwaar maar met goede vorm en t voelt goed zo.

instructeur: 160 is gewoon te zwaar voor jouw leeftijd(hij is 17) kijk eens naar die jongen ziet er goed gespiert uit mooi lichaam en traint niet te zwaar(die gast die hij aanwees had echt geen spieren maar wel een bierbuikje dus)

t gesprek duurde zon kleine 30 minuten waardoor dus me bro zijn training verdoet werd door allerhande onzin van zon eikel overigens was de leggpress een machine variant met kabels dus zonder schijven dus 160 kg is echt niet te zwaar normaal.
maar volgens die gast moet je niet zweten tijdens t trainen en vooral geen moeilijk gezicht krijgen als je hard traint want dan ga je te zwaar :mad: ik heb me lopen ergeren aan die gast joh aan einde conversatie heb ik die ass een vette veeg uit zijn eigen ecto lichaam met bierpens gegeven zodat ie nooit meer een bek tegen me bro of mij opzet over wat dan ook :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven