MuscleMeat

Dragon's Log

• Topic Starter Topic Starter
:eek: zo die ziet er heerlijk uit zeg yammmmm

Gisteren borst en biceps getraind. Alleen met dumbbells want de barbells waren steeds bezet.

Ik ben begonnen met dumbbell bench press, daarna een onderhandse incline dumbbell press (zware oefening) en als ik de dumbbell niet meer omhoog kreeg onderhands draaide ik het naar gewoon incline dumbbell drukken.. Dus soort van superset.. (fokking zwaar.... Daarom licht gewicht ervoor gebruikt)
Daarna incline flies, en geëindigd met dumbbell Pull-over

Daarna superset voor bicep met ez stang.. Breed-smal- ff rust breed-small etc.. Geëindigd met hamer curls.

Voelde als een Redelijk goede workout

uploadfromtaptalk1348146890914.jpg

uploadfromtaptalk1348146906814.jpg

zo gister mezelf even wezen volproppen bij een wokrestaurant.. lekker met het vrouwtje een avondje uit. (en de kleine bij oma)
19 uur gevast en toen daar lekker 3 borden gehaald met garnalen,kipfilet, beef, vis, gebakken banaan en 'gezondigd' met klein portie patat.
daarna nog even naar de bios en een klein bakkie popcorn...

dat was me voeding van gister even lekker niet aan het schema.. naja toch veel eiwitrijk voedsel met het vis en kipfilet, dus toch ergens weer wel 'braaf' hahah

morgen weer lekker rug en triceps trainen, spierpijn in benen door squaten ( op de smithmachine, want mijn sportschool heeft helaas geen squatrek, dus beter iets dan niets) en legpressen. Dus deadliften wordt nog leuk :S

Nu 3 weekies weer bezig en week 4 van weer trainen start morgen :) ben echt lekker gemotiveerd.. Laatst een paar uur vrijgenomen van werk om te gaan trainen (want ik kon na werk niet door omstandigheden) :O

nu maar even huishoudelijke taken verrichten in FASTED state whhaahhhaa

Hoeft niet zondigen te zijn als het maar je in macro's past.
Gewoon zorgen dat je op een 'cheat dag' toch je eiwitten zowiezo hit.

Ben je aan het cutten of bulken?

Hoeft niet zondigen te zijn als het maar je in macro's past.
Gewoon zorgen dat je op een 'cheat dag' toch je eiwitten zowiezo hit.

Ben je aan het cutten of bulken?

Yeah die Hit ik wel, mogguh een bbq, daar ga ik ook weer aan t vlees en garnalen.. Behalve stokbrood, kruidenboter en sauzen zullen er weinig koolhydraten zijn (denk ik) maar dat laat ik toch liggen,
hoef geen saus bij vlees en stokbrood en kb hoef ik ook nie persé.

Tja eerder recompen... Ik was/ben nu sinds 4 weken weer begonnen met trainen na 2 jaar gestopt te zijn en ben tegelijkertijd ook begonnen met cutten met IF.

Echter, hoewel ik taille (cm-ers) en vet verlies, wordt ik ook (iets) groter..

Wellicht heeft dat met muscle memory te maken of met het feit dat ik eindelijk goed train en eet (lette nooit op voeding en deed nooit aan deadlift en squats :banghead:)

Ik weet het niet, maar ik klaag er niet over :D

Sorry ik dwaalde af, ben dus aan het cutten met zoveel mogelijk spierbehoud. :P

Gisteren weer getraind : schouders en benen
Helaas geen mogelijkheid om te squaten gehad... Te fokking druk, verder heb ik een beetje overdreven met schouders (in de zin van teveel oefeningen)
Waarom? Don't know... Zat er helemaal in.. :o

Had sowieso die Smith machine press niet meer moeten doen ( overkill) :banghead:

Maar ja what's been done has been done

uploadfromtaptalk1348294208417.jpg

uploadfromtaptalk1348294218314.jpg

uploadfromtaptalk1348294227802.jpg

Fokking hell ik baal van mezelf, ik snap het niet..

Redelijk sterk in borst oefeningen, biceps en triceps beest, benen ook redelijk maar rug wtf rug... Te zielig gewoon

Ik snap dat het pas de 4e keer is dat ik deadlift maar kom op zeg 55 kilo met moeite :S ik snap het niet..

Ik doe wat fout, ik doe de beweging niet goed of wat..

Me training partner die met elke oefening veel lichter trained doet met deadlift en gewoon mee :S

Iemand tips of goede uitleg of wat? Ik voel me echt een slapschwans :banghead:

55kg met moeite? o_o
Eerste keer dat ik deadlifte was 100kg xD

---------- Post toegevoegd Mon 24 Sep 2012 om 23:29 ----------

Ik zie de deadlift niet in je log?

---------- Post toegevoegd Mon 24 Sep 2012 om 23:30 ----------

Bekijk wat video's op youtube zou ik zeggen.

55kg met moeite? o_o
Eerste keer dat ik deadlifte was 100kg xD

Zie je dat bedoel ik :banghead: nu is mijn rug altijd al zwak geweest maar ik kan hier zo van balen..

ik zie de deadlift niet in je log?
Klopt omdat me rug trainingen zo zwak zijn, wou ik mezelf en jullie de drama besparen. (en maandags echt ongelooflijk druk, waardoor we geen tijd hebben de log bij te houden omdat we snel snel alles in de gaten moeten houden, wanneer wat vrij komt.

bekijk wat video's op youtube zou ik zeggen .

Gedaan.. Wordt er niet echt wijzer van... Ook de video's van bodybuilding.com :S
Had laatst ergens wat tips gelezen maar ben ze kwijt...

Faakkkk wou dat het volgende week maandag was, dan kon ik mijn volgende poging proberen :mad:

---------- Post toegevoegd Tue 25 Sep 2012 om 06:24 ----------

Fak it, eind van het jaar minimaal 130 kg deadlift (voor 31 december)

Streven!

(eigenlijk boeien krachtstats me niet zo omdat ik voor het opbouwen van mijn lichaam ga en niet om echt sterker te worden, maar de deadlift kan ik gewoon niet accepteren!)

Zo de eerste paar fouten al binnen...

Deadliften en squaten met Nike air max is niet verstandig...

En met Deadliften had ik me benen te dicht bij elkaar (veel te dicht zelfs) #faal

Nu nog ff verder analyseren :)

deadlift ligt er laag idd, mijn eerste keer was 130 max nu zit ik op 200.
even aan je techniek werken idd, heel belangrijk bij deadlift.
van 55 kg naar 130 in 3 maanden is geen realistisch doel. je zal waarschijnlijk wel snel kracht gainen op deze oefening maar ik zou je doel op 90 kg zetten.

van 55 kg naar 130 in 3 maanden is geen realistisch doel. je zal waarschijnlijk wel snel kracht gainen op deze oefening maar ik zou je doel op 90 kg zetten.

Ja idd, denk wel dat als ik m correct uitvoer al wat hoger kan zitten, maar t was ff als stimulatie, 90kg is inderdaad realistischer :)

Heb jij nog tips, supersized ivm positie voeten, armen, lichaamshouding?

ik zet mijn voeten altijd iets breder dan op schouderbreedte, positie stang ongeveer op t midden van je voet. zodra mijn benen goed staan pak ik de stang beet en buk ik tot mijn schenen de stang aanraken. kont achteruit steken en borst vooruit, zodat je een holle rug hebt (buikspieren aanspannen) vervolgens liften..
google eens op mark rippetoe, hij heeft een aantal instructie video's, deadlift staat er ook tussen.

ik zet mijn voeten altijd iets breder dan op schouderbreedte, positie stang ongeveer op t midden van je voet. zodra mijn benen goed staan pak ik de stang beet en buk ik tot mijn schenen de stang aanraken. kont achteruit steken en borst vooruit, zodat je een holle rug hebt (buikspieren aanspannen) vervolgens liften..
google eens op mark rippetoe, hij heeft een aantal instructie video's, deadlift staat er ook tussen.

Super! Bedankt man, daar ga ik wat mee doen!

En zal ook ff die video checken, bedankt.

---------- Post toegevoegd Tue 25 Sep 2012 om 09:02 ----------

Gelijk deze video bekeken http://www.youtube.com/watch?v=Syt7A23YnpA&feature=youtube_gdata_player

Nog een fout bij mezelf geconstateerd, arm positie... En voet positie, eigenlijk deed ik heel die oefening verkeerd :S :banghead:

Naja maandag een nieuwe kans. Bedankt voor de info man :)

ook zorgen dat de stang zo dicht mogelijk tegen je benen aan zit, ik laat hem zelfs tegen mijn schenen aan schaven. flink werken aan je techniek, de gewichten komen vanzelf wel!

Vandaag maar trainen ipv morgen. borst en biceps..
Me Kleine is bij oma en komt mogguh weer terug en dan zie ik die morgen tenminste ook nog na werk, als ik vandaag train.

Leuk bericht van mijn Trainingscompagnon gehad: die kreeg t zojuist in zijn rug :eek:

Hopelijk wat tijdelijks, anders opzoek naar een vervanger :mad:

Zo redelijke training gehad, was in de veronderstelling dat t wellicht op dinsdags rustig is op de sportschool
Niet dus :banghead:

En aangezien mijn Trainingscompagnon er niet was, moest ik in mijn eentje maar me best doen.

Kg's bij oefeningen met stang zijn zonder bij mij altijd zonder stang gerekend en bij oefeningen met 2 dumbbells altijd t gewicht van 1 dumbbell

uploadfromtaptalk1348595756211.jpg

uploadfromtaptalk1348595769565.jpg

uploadfromtaptalk1348595780363.jpg

Dat is wel sterk zeg. Maar ik zou mijn eerste keer echt niet met zo'n gewicht durven trekken man. Net iets teveel kans dat je de techniek niet onder de knie hebt met grotere risico's bij de DL dan bij een verkeerde bicep curl, bijvoorbeeld. :)

Dat is wel sterk zeg. Maar ik zou mijn eerste keer echt niet met zo'n gewicht durven trekken man. Net iets teveel kans dat je de techniek niet onder de knie hebt met grotere risico's bij de DL dan bij een verkeerde bicep curl, bijvoorbeeld. :)

True. T best niet meteen je max opzoeken maar lekker licht deadliften en aan je techniek werken.

Vandaag een lekkere training gehad..
Barbell squats gedaan (voor het eerst) daarvoor enkel 2 maal eerder Smithmachine squats gedaan, maar na veel lezen gelijk uit de routine gegooid.

Vorige week, zag ik een kerel squaten door de barbell op dip-en pull Reck te plaatsen en het zo te gebruiken als squatrek.. Handig... En dus gedaan..

Begonnen met 60 kilo en 70 kilo geëindigd op verzoek van mijn trainingscompagnon :( ik wou en kon nog verder.. Maarja... Volgende week weer.

Toen we de stang met gewicht (totaal 70kg) op de grond legde, spookte die kolere Deadlift nog door me hoofd.. En wou een Schot wagen (hoewel ik ervoor al zwaar moeite had met 50 kilo, ik was echter overtuigd dat ik iets fout deed en wou en kon het niet accepteren.)

Dus na de duidelijke uitleg van supersized ("thanks nog, brah") en het analyseren van het YouTube Deadlift filmpje hierboven, probeerde ik t.. En....
Het ging eenvoudig, vanzelf... Een vloeiende beweging met 70kg zonder moeite :eek:

Het is dat ik net gesquat had en rug maandag train anders had ik Dr zo nog een volledige set achteraan gegooid :P

Heb zin in maandag, en ben gemotiveerder dan ooit!

Hier mijn trainingslog

uploadfromtaptalk1348772913534.jpg

uploadfromtaptalk1348772925354.jpg

uploadfromtaptalk1348772933105.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven