AndroidHealthClinic

Drempelvrees sportschool

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik deadlift gewoon zonder, heb het voor m'n gevoel ook nog niet nodig. Ik deadlift alleen al 'n geruime tijd niet meer, maar toen ik het nog deed deadlifte ik gewoon 8x 150kg, zonder riem. Maar sowieso niet gelijk te zwaar, eerst echt die techniek leren beheersen.

En rack pulls, dus deadlifts met de bar niet helemaal tot op de grond? Ik ben 195 cm lang en heb de afgelopen 3 jaar al 4x keer wekenlang pijn in de onderrug gehad (gaat altijd vanzelf over). Zou dat met die achtergrond niet beter zijn? Ik moet zo diep gaan tot ik op de grond ben omdat ik zo lang ben. Of is dat flauwekul?

Ik ben ook lang,ik ga ook tot de grond, je moet gewoon zorgen dat je houding, vanaf het begin van je ROM gewoon goed is. Kijk maar eens op youtube hoe ze onderin staan, zo moet jij ook staan. Kan je die houding niet waarborgen, dan is het gewicht wat je wilt deadliften waarschijnlijk te zwaar.

Ik ben ook lang,ik ga ook tot de grond, je moet gewoon zorgen dat je houding, vanaf het begin van je ROM gewoon goed is. Kijk maar eens op youtube hoe ze onderin staan, zo moet jij ook staan. Kan je die houding niet waarborgen, dan is het gewicht wat je wilt deadliften waarschijnlijk te zwaar.

Als ik zo naar je stats kijk dan heb jij precies de stats die ik ooit hoop te bereiken. Heb je foto's hier staan? Om te zien hoe dat eruit ziet?

Laatst bewerkt:
OK mannen, bedankt voor de tips en motivatie. Ik ga nu mijn trainingsstrategie, doelen en voedingsschema op papier zetten. Morgen neem ik dat dan mee naar de Oxygen, waar ik lid ga worden. Dan geef ik mijn strategie daar af en dan moeten ze me na de inschrijving maar even helpen met de oefeningen die IK wil doen. Ik ga het volhouden en ik ga groot en beresterk worden. Ik heb morgen vrij en ga morgenochtend, als ze nog alle tijd voor me hebben. En ik ga daar drie keer per week heen en mijn leven zal veranderen vanaf morgen. Voilà, how's that for motivation? Nog wat video's over de oefeningen bekijken en knallen met die handel!

Goed om te lezen. :) Hou ons op de hoogte.

Top motivatie - alleen: waarom je schema daar afgeven?

Enigste wat ze daar van schema's geven (in de Pinte) is je gewoon op machines zetten en buikspieroefeningen laten doen.

Ja ik heb me ook nooit met de instructeurs gemoeid, heb gewoon veel gelezen en deed m'n eigen ding. Werkt prima.

Top motivatie - alleen: waarom je schema daar afgeven?

Enigste wat ze daar van schema's geven (in de Pinte) is je gewoon op machines zetten en buikspieroefeningen laten doen.

Awel voor het geval ze me daar ook zo'n dom schema willen aansmeren of me willen vertellen wat ik wel of niet zou moeten doen. Ik kan moeilijk nee zeggen dus ik geef mijn plan van aanpak aan hun om te tonen, dat ik weet wat ik wil en hoe ik het moet doen. Ze moeten zich daar niet mee bemoeien. En ik heb ook geen zin om een conditietest of zo te doen, daar kom ik niet voor. Eerst massa en kracht en ik zal zelf wel conditie opbouwen. There you have it!

Gebruik de zoekfunctie voor goede schema's....
Ga op je eigen gevoel af en wissel om de 6 weken of zo van schema.
Die instructeurs moet je alleen wat vragen om een machine o.i.d. uit te leggen, verder (net als die andere 'superdudes') gewoon negeren.

Doe anders de eerste maanden een MP3 speler en doe lekker muziek op je oren. Ben je focus en kun je zonder ergens aan te storen je gang gaan...

Gebruik de zoekfunctie voor goede schema's....
Ga op je eigen gevoel af en wissel om de 6 weken of zo van schema.
Die instructeurs moet je alleen wat vragen om een machine o.i.d. uit te leggen, verder (net als die andere 'superdudes') gewoon negeren.

Doe anders de eerste maanden een MP3 speler en doe lekker muziek op je oren. Ben je focus en kun je zonder ergens aan te storen je gang gaan...

Het wordt Starting Strength, goed begin lijkt me. Dit wordt de volgorde van schema's voor eerste fases (ja ik heb me al heel veel ingelezen):

1) Starting Strength Novice
2) Starting Strength Advanced Novice
3) Starting Strength Texas Method
4) Split Routine als ik aanleg heb voor bodybuilding, Bill Starr of een ander powerliftschema als ik aanleg heb voor powerlifting.

Is het trouwens aan te raden om gelijk ook maar iedere sessie 2 setjes van een oefening voor de rotatoren te doen? Ik heb gelezen dat die blessuregevoelig zijn bij barbell bankdrukken en military press. Ik heb geen zin in blessures, dus maar gelijk aanleren om de rotator cuff te trainen? Dacht zelf aan zijdelings kabeltrekken.

Laatst bewerkt:
Drempelvrees in de zin van je onwennig voelen, iedereen weet precies wat ie doet maar jij staat daar te klungelen... Ik ben teveel bezig met wat anderen van me denken vrees ik, en waarschijnlijk denken de meesten wel helemaal niks en doen zij gewoon hun ding. Maar toch hè...

Geloof me.. Na een tijdje zie je dat 90% fout zit bij de uitvoering van zijn oefeningen... Als ze al de juiste oefeningen doen :-)

Nee, I came in that day and I was the man, all eyes were on me. 2 uur lang geknalt op de machines :roflol:

Geloof me.. Na een tijdje zie je dat 90% fout zit bij de uitvoering van zijn oefeningen... Als ze al de juiste oefeningen doen :-)

+1

Je gelooft je ogen vaak niet...
Check anders even posts bij "Waaraan erger jij je in de sportschool" :p

Kan me genoeg herinneren in de sportschool wat niet zo goed ging. :p

Failure bij de laatste rep bench press, waardoor je met de stang op je borst moeilijk ligt te doen. Kloten met zitjes op een apparaat die je maar niet op de juiste hoogte krijgt. De uitvoering van een moeilijke oefening maar niet in orde krijgen, waarna je maar besluit iets anders te gaan doen. etc.. etc.. Allemaal dingen waar je tegenaan loopt in het begin, maar waar niemand echt van zal opkijken.

Als je er vaak bent zullen mensen snel genoeg in de gaten hebben dat je serieus bezig bent, als dat zo is. En hoe meer tijd je doorbrengt in de gym, hoe sneller je je er thuis zult voelen.

Ga lekker aan de slag, concentreer je op de uitvoering, pak zeker niet teveel gewicht en laat je niet afleiden door zaken die er niet toe doen.

Mijn eerste gym waar ik heen ging kreeg ik het volgende schema:
altijd 3x10 qua reps en sets;

Dumbbell Fly
Lateral Raises
Seated V-Bar Row
Dumbbell Curls
Cable Pushdown
Leg Extension
Standing Calf Raise

Niet echt een superschema he. Bij de tweede gym heb ik niets gekregen en heb ik niets gevraag omdat ik al genoeg weet.
Wel overlaatst iemand tegen mij toen ik aan het pushpressen was: "Je kan beter die zittend doen, gezonder voor je rug want je draagt geen riem zie ik. En je mag ook niet met je benen meehelpen."

Ik heb via DBB iemand gevonden die in de Fyzix in Brugge traint en ik heb hem aangesproken of hij niet samen met mij wil trainen. Vanaf vrijdag gaan we samen trainen, daar ben ik blij mee want samen trainen kan veel effectiever en motiverender zijn dan alleen.

Nice :D

Terug
Naar boven