Fitness Seller

Thuis vs in sportschool trainen

Bezoekers in dit topic

Niets van dit artikel mag gekopieerd worden zonder uitdrukkelijke toestemming van DutchBodybuilding.com.

Voor veel beginners is de stap naar een <strong>sportschool</strong> soms erg groot. Niet alleen omdat men het nooit eerder heeft gedaan, maar ook omdat iemand die pas begint vaak nog erg onzeker is over zichzelf. Zeker iemand die flink moet afvallen, of iemand die erg mager gebouwd is en moet aankomen kan hier problemen mee hebben. Daarom beginnen veel mensen eerst thuis met trainen, om later, als ze er 'wat beter uitzien' alsnog bij een <i>sportschool</i> aan te sluiten. Maar is dat allemaal wel zo'n goed idee? Welke zijn de voor- en nadelen van thuis trainen, of als gevorderde een '<strong>home gym</strong>' beginnen? We zetten het even op een rijtje.

<h3>Thuis Trainen</h3>

<h4>Voordelen:</h4>
  • <strong>Je spaart op lange termijn geld uit.</strong> Geen jaarlijkse abonnementskosten, geen drankjes betalen.
  • <strong>Je hebt meer vrijheid.</strong> Je eigen drank bij de hand, zonder shirt trainen,...
  • <strong>Geen wachttijden.</strong> Er zijn nooit toestellen of materiaal bezet. Je traint wat je wilt trainen.
  • <strong>Je kan snel eten na de training.</strong> Een shake kan in de blender klaargemaakt worden, warm eten volgt sneller want je bent als thuis.
  • <strong>Geen verplaatsingskosten en/of autorijden (files)</strong>. Het wordt steeds drukker op de weg, zo verlies je veel tijd.
<h4>Nadelen:</h4>
  • <strong>Niet voor iedereen betaalbaar/realiseerbaar.</strong> De aankoop van apparaten van goede kwaliteit betekend in begin een aanzienlijke investering, zelfs als je alles tweedehands zou kopen. Daarnaast moet je een aparte ruimte in je huist hebben om alles te plaatsen. Dit is voor veel mensen niet mogelijk door gebrek aan ruimte.
  • <strong>Geen begeleiding van professionele instructeurs / trainers.</strong> Voor beginners gevaarlijk en af te raden, sommige oefeningen zijn blessure-gevoelig en moet je correct aanleren. Je kan wel wat leren door erover te lezen, maar in de praktijk is het toch even anders. Er is ook vaak niemand om te spotten (naast je staan bij de uitvoering van een oefening en ingrijpen als het misgaat, of helpen om een herhaling te voltooien).
  • <strong>Veel meer motivatie en discipline nodig.</strong> Als niemand je in de gaten houdt, en als je alleen traint, dan is het voor veel mensen moeilijk om gemotiveerd te blijven. Men gaat wat minder hard trainen en/of loopt al eens naar de koelkast om iets te eten.
  • <strong>Gestoord worden tijdens training.</strong> De telefoon gaat, of er belt iemand aan, of er begint een leuk programma op tv. Als je thuis bent kan je veel vaker afgeleid worden van je training.

<h3>In de Sportschool Trainen</h3>

<h4>Voordelen:</h4>
  • <strong>Je hoeft geen materiaal aan te kopen of te onderhouden.</strong> Buiten kleding, een sporttas en wat kleine dingen hoef je geen duur materiaal aan te kopen. Via je abonnement betaal je voor de 'huur' van het materiaal in de sportschool zelf.
  • <strong>Beginners kunnen om hulp vragen.</strong> Er lopen altijd wel begeleiders/instructeurs/trainers rond of mensen die je kunnen helpen bij het (leren) uitvoeren van een bepaalde oefening. Als je gespot moet worden kan je dat aan iemand vragen. Minder risico op blessures of ongelukken.
  • <strong>Je bent vaak meer gemotiveerd en gedisciplineerd.</strong> Doordat je in een omgeving bent waar iedereen aan het sporten is, en waar iedereen je kan zien, heb je de neiging om ook hard te trainen en meer je best te doen.
  • <strong>Je kan je beter concentreren.</strong> Je wordt minder snel en vaak afgeleid. Je hebt geen zaken af te handelen die je anders thuis wel kan doen. Je bent er om te trainen en niets anders.
<h4>Nadelen:</h4>
  • <strong>Meer kosten op lange termijn.</strong> Vervoer, abonnement, drankjes,... De sportschool moet er aan verdienen, op lange termijn betaal je relatief veel.
  • <strong>Je moet je houden aan de regels van de sportschool.</strong> De sportschool etiquette en regels geven je minder vrijheid in doen en laten.
  • <strong>Toestellen en materiaal dat bezet is of niet goed werkt.</strong> De kans is groot dat je op een bepaald moment bij een bezet toestel staat te wachten. Soms werkt het toestel niet zo goed meer, dat kan je doorgeven aan de baas, maar die doet er niet altijd wat aan.
  • <strong>Je moet je shake vrij duur betalen aan de bar, of meebrengen.</strong> Je moet je shake meebrengen tenzij je veel wilt betalen. Een shakebeker met schroefdeksel is vrij handig, maar je moet het op voorhand klaarmaken en een blender mixt toch net wat beter (klontervrij).

<strong>Conclusie:</strong> als je op korte termijn veel geld hebt, veel ruimte hebt in je huis, een goede dosis motivatie en zelf-discipline naar voren kan brengen, dan is een homegym (of thuis-sportschool) een goed alternatief. Ben je beginner en beperkt in mogelijkheden, dan raad ik je aan om een goede sportschool te zoeken. Als je de mogelijkheid hebt, kan je later altijd nog een eigen ruimte inrichten als je je er beter bij voelt.
Big_T
Sleutelwoorden: sportschool fitnesscentrum gym trainen thuis
Naar de sportschool of thuis trainen? (nl)
Naar de sportschool of thuis trainen? (be)
 
Wat is dat voor een onzin???
Alsof je niet kan groeien wanneer je alleen traint? Omdat je gaat doen wat je weet dat je aankan???

Als je geen motivatie kan opbrengen om alleen keihard te trainen, vraag ik me wel eens af, of er dicipline voldoende is om uberhaut een aantal decenia's te kunnen trainen...

Je kan zeker groeien alleen niet optimaal , alsof je als je alleen traint 20 tot 40kg boven je max. gaat laten zakken , laat staan uitstoten...Onmogelijk en Levensgevaarlijk!!!!Vooral zonder een ''ervaren'' spotter.Als je denkt dat je thuis het maximale uit jezelf kan halen heb je het helemaal mis,tenzij je al heeel wat jaartjes op hebt zitten,een ervaren partner hebt die op zn minst aan je gewaagd of nog sterker is en de juiste apparatuur in huis hebt......
 
Je kan zeker groeien alleen niet optimaal , alsof je als je alleen traint 20 tot 40kg boven je max. gaat laten zakken , laat staan uitstoten...Onmogelijk en Levensgevaarlijk!!!!Vooral zonder een ''ervaren'' spotter.Als je denkt dat je thuis het maximale uit jezelf kan halen heb je het helemaal mis,tenzij je al heeel wat jaartjes op hebt zitten,een ervaren partner hebt die op zn minst aan je gewaagd of nog sterker is en de juiste apparatuur in huis hebt......

Om te groeien hoef je niet 20/40kg boven je max te tillen/laten zakken, onzin!
Gaat om de intensiteit van je training, na diverse jaren weet je precies welk programma bij jou volstaat, om een goede progressie te kunnen boeken!

Een power-rack bied ook uitkomst, nu kan je altijd maximaal gaan, maar of dat percee beter is, weet ik niet...
Als je gewoon netjes je setjes van 6/8 reps blijft maken en af en toe gaat pieken, is er niets aan de hand/staat het je progressie niet in de weg imo.

Dat je als beginner beter naar de sportschool kan gaan en een goede trainingspartner neemt, ben ik het wel met je eens!

Maar de ervaring die je rijker word tijdens de trainingsjaren met een maatje, kun je goed gebruiken wanneer je alleen gaat trainen!

Wel is het handig als home-gym'er, om af en toe iemand mee te nemen als spotter, wanneer je toch negatief wilt trainen, zoals je net aangaf (20/40kg boven max).

Als je gediciplineerd genoeg bent, ervaring bezit, kun je altijd trainen, onder welke omstandigheden dan ook!
 
Zelf train ik altijd met begeleider en elke training is er wel een vorm van negatieven,zo kun je sneller vooruitgang boeken qua kracht en logischerwijs zal je doordat je sneller sterker wordt ook sneller massa kunnen aanzetten.Door continu met 6/8 reps bezig te zijn met een bepaald gewicht zal je zeker ook resultaat mee boeken,maar je moet dan wel (waar je me wel gelijk in geeft)een ervaren spotter erbij hebben om ze ook met extremer gewicht je negatieven aan te kunnen pakken,het lichaam went snel aan routine.Veel suc6 thuis......
 
Dit noem je toch geen voordelen , eigen muziek....heeel boeiend een mp3tje is zo duur nog niet , Forum bezoeken onder het trainen......Pfff veel plezier met afkoelen , eten&drinken waar je zin in hebt....je moet eten en drinken wat goed voor een bodybuilder is niet waar je zin in hebt??? , niemand die naar je kijkt.......heb je iets om je voor te schamen dan ofzo , broer of vriend die niet hoeft te betalen.......lekker makkelijk ja t spaart jullie wel geld uit maar of jullie wat van elkaar kunnen leren is maar de vraag!!!

Als ik jou was en zou willen groeien , zou ik thuis trainen uitroeien.....
Ga naar een sportschool en zoek een betrouwbare trainingspartner , je ondermijnt zo alleen je eigen vooruitgang omdat je gaat doen wat je weet dat je aankunt en dat is ook zo als je in een sportschool traint zonder partner.

Ik neem net meer als ik alleen ben...
 
Zelf train ik altijd met begeleider en elke training is er wel een vorm van negatieven,zo kun je sneller vooruitgang boeken qua kracht en logischerwijs zal je doordat je sneller sterker wordt ook sneller massa kunnen aanzetten.Door continu met 6/8 reps bezig te zijn met een bepaald gewicht zal je zeker ook resultaat mee boeken,maar je moet dan wel (waar je me wel gelijk in geeft)een ervaren spotter erbij hebben om ze ook met extremer gewicht je negatieven aan te kunnen pakken,het lichaam went snel aan routine.Veel suc6 thuis......

Ten eerste denk ik niet, dat je sneller meer massa kan bouwen, wanneer je iets sterker bent, ik ging daar vroeger ook mee de mist in.
Ik trainde met iemand die heel langzaam zn setjes gecontroleerd uitvoerde, echter ik was een stuk sterker dan hem.
Maar toch had hij een aanzienlijk grotere borstkas!

Daarna had ik nog een paar filmpjes van Miloves Sarcev bekeken, hij gaf ook al aan, dat je niet sterk hoeft te zijn om een grotere borstkas te ontwikkelen, het gaat om de nette uitvoering van de setjes.

Ik ging het later zelf ook proberen, train alweer een tijdje op die manier en kan zeggen dat het weldegelijk zijn vruchten afwerpt!

Kijk eens naar dit filmpje van Milos, misschien doe je nu van mening veranderen:

The fit show interface ver 2


Maar wat voor de een geld, geld voor de ander niet uiteraard, maar kracht en massa gaan enigzins gepaard, maar zijn toch 2 verschillende dingen imo!
 
Ten eerste denk ik niet, dat je sneller meer massa kan bouwen, wanneer je iets sterker bent, ik ging daar vroeger ook mee de mist in.
Ik trainde met iemand die heel langzaam zn setjes gecontroleerd uitvoerde, echter ik was een stuk sterker dan hem.
Maar toch had hij een aanzienlijk grotere borstkas!

Daarna had ik nog een paar filmpjes van Miloves Sarcev bekeken, hij gaf ook al aan, dat je niet sterk hoeft te zijn om een grotere borstkas te ontwikkelen, het gaat om de nette uitvoering van de setjes.

Ik ging het later zelf ook proberen, train alweer een tijdje op die manier en kan zeggen dat het weldegelijk zijn vruchten afwerpt!

Kijk eens naar dit filmpje van Milos, misschien doe je nu van mening veranderen:

The fit show interface ver 2

Mooi hoe milos de techniek uitlegt,echt goede info voor beginners en thuistrainers die nog niet zo goed weten waar ze mee bezig zijn.Zelf train ik nu al 14jr en ga me echt niet laten overtuigen dat ik niet meer hoger in de gewichten hoef te gaan om maximaal te kunnen groeien,heb nu eenmaal wedstrijd ambities en ben geen recreant in de sport.Als dit filmpje voor 1 van zijn atleten was geweest had het er heel anders uitgezien.Milos is all about education,zelf zie ik liever een training zoals die van ronnie en klamp me dan ook vast aan mijn eigen ervaringen,en de kennis in mijn eigen lichaam , hoe ik op bepaalde vormen van trainen met negatieven qua spierpijn reageer.Hierdoor krijg ik ook pas een gevoel van voldoening want als ik de dag erna geen spierpijn heb , heb ik voor mijn gevoel iets niet goed gedaan.Mijn begeleider/trainingspartner is ook nog eens 20kg spiermassa zwaarder dan mij en als ik ooit bij hem in de buurt wil komen denk ik dat ik maar beter kan doorgaan op zijn manier.Toch bedankt voor je argumenten en je tijd.......
 
Mooi hoe milos de techniek uitlegt,echt goede info voor beginners en thuistrainers die nog niet zo goed weten waar ze mee bezig zijn.Zelf train ik nu al 14jr en ga me echt niet laten overtuigen dat ik niet meer hoger in de gewichten hoef te gaan om maximaal te kunnen groeien,heb nu eenmaal wedstrijd ambities en ben geen recreant in de sport.Als dit filmpje voor 1 van zijn atleten was geweest had het er heel anders uitgezien.Milos is all about education,zelf zie ik liever een training zoals die van ronnie en klamp me dan ook vast aan mijn eigen ervaringen,en de kennis in mijn eigen lichaam , hoe ik op bepaalde vormen van trainen met negatieven qua spierpijn reageer.Hierdoor krijg ik ook pas een gevoel van voldoening want als ik de dag erna geen spierpijn heb , heb ik voor mijn gevoel iets niet goed gedaan.Mijn begeleider/trainingspartner is ook nog eens 20kg spiermassa zwaarder dan mij en als ik ooit bij hem in de buurt wil komen denk ik dat ik maar beter kan doorgaan op zijn manier.Toch bedankt voor je argumenten en je tijd.......

Ok, als jij alleen waarde hecht aan iemand die 20KG zwaarder dan jouw is.......
Misschien gebruikt die trainer van jouw wel veel meer......;)
Dom argument vind ik dat, met titels strooien, ook vind ik dat er een arrogante ondertoon in je post naar voren komt('ik ben geen recreant').

Maar dat terzijde..

Ronnie Coleman zie ik trouwens niet veel negatief trainen, hij is DE MAN van de setjes!

Als je verder nog een studie kan tonen, die aangeeft dat negatief trainen beter voor de spiergroei(volume) is dan normaal trainen (setjes), dan wil ik die graag zien.
Ik heb er iig nog niet van gehoord, maar daardoor kan het nog wel waar zijn, en wil ik dat dan ook graag zien!
 
Ok, als jij alleen waarde hecht aan iemand die 20KG zwaarder dan jouw is.......
Misschien gebruikt die trainer van jouw wel veel meer......;)
Dom argument vind ik dat, met titels strooien, ook vind ik dat er een arrogante ondertoon in je post naar voren komt('ik ben geen recreant').

Maar dat terzijde..

Ronnie Coleman zie ik trouwens niet veel negatief trainen, hij is DE MAN van de setjes!

Als je verder nog een studie kan tonen, die aangeeft dat negatief trainen beter voor de spiergroei(volume) is dan normaal trainen (setjes), dan wil ik die graag zien.
Ik heb er iig nog niet van gehoord, maar daardoor kan het nog wel waar zijn, en wil ik dat dan ook graag zien!

Bewijs het zelf in de gym en zie resultaat in de spiegel.Studies zijn er zoveel van en de ene spreekt de ander toch weer tegen dus hier hou ik me niet al te veel mee bezig maar stop al mijn energie in mijn training en vertrouw op mijn eigen ervaringen en de tips en begeleiding die ik krijg.Wou niet arrogant overkomen om je recreant te noemen , zal het zo zeggen , mijn ambities liggen elders en om je absolute doel te bereiken moet je verder gaan dan normaal,en ja daar komt wel meer bij kijken dan training alleen.Mijn begeleider is trouwens over de 40jr en weegt 105kg bij 7% , gaat volgendjaar als ie nog een stuk groter is meedoen aan de holland , en hier hecht ik wel degelijk waarde aan,heeeeeel wat meer dan een forum bezoeker die thuis traint.En wil niet weeer arrogant overkomen maaaaar,leg je pics eens naast die van mij en ga dan eens met jezelf in discussie ipv met mij!!!
 
Dit vind ik echt arrogant own sculpturer foto's verglijken!
As jij vind dat je er fantastisch uitziet prima maar om dat hier zo verkapt neer te zetten...............gaat me toch ff te ver!!!!

En we zijn toch allemaal recreanten of ben jij al prof?????
 
Appie Steenbeek stond in 1984 op het Olympia podium en was/is een thuistrainer.
In z'n schuurtje!
 
Bewijs het zelf in de gym en zie resultaat in de spiegel.Studies zijn er zoveel van en de ene spreekt de ander toch weer tegen dus hier hou ik me niet al te veel mee bezig maar stop al mijn energie in mijn training en vertrouw op mijn eigen ervaringen en de tips en begeleiding die ik krijg.Wou niet arrogant overkomen om je recreant te noemen , zal het zo zeggen , mijn ambities liggen elders en om je absolute doel te bereiken moet je verder gaan dan normaal,en ja daar komt wel meer bij kijken dan training alleen.Mijn begeleider is trouwens over de 40jr en weegt 105kg bij 7% , gaat volgendjaar als ie nog een stuk groter is meedoen aan de holland , en hier hecht ik wel degelijk waarde aan,heeeeeel wat meer dan een forum bezoeker die thuis traint.En wil niet weeer arrogant overkomen maaaaar,leg je pics eens naast die van mij en ga dan eens met jezelf in discussie ipv met mij!!!

Ten eerste, ik train in de sportschool, pas dit aankomend jaar (aug/Sep) ga ik thuis traininen, ik zal eerlijk vermelden wanneer ik achteruit zal gaan in mn progressie! Zo ben ik dan ook weer.

Ik vond de toon in je post arrogant, zei verder niet dat je mij een recreant noemde, ook al is dat in dit stadium wel het geval overigens.

Dat je begeleider er 20 jaar over heeft gedaan om 105KG / 7% te worden zegt mij ook niet veel.
Er zijn jongere members op dit forum die dat veel sneller voor elkaar hebben gebokst!
Maar ook dat zegt weer niet veel, van beide ken je nl niet hun body type en weet je niet wie meer gebrukt heeft etc..

En als laatste: Je wilt aan de hand van foto's vergelijken, wie de meeste wijsheid in pacht heeft???
Vreemde redenatie, dus omdat je er op dit moment beter uitziet als mij, heb je ook gelijk meer wijsheid? Dus als ik er over 5 jaar beter als jou zou komen uitzien, dat zou mij dan weer slimmer kunnen maken??? :rolleyes:

Een beetje verkapt: 'Kijk mij, ik ben Hardcore, ik heb de wijsheid in pacht en de rest moet zwijgen'!

Heel bizar allemaal, dit terwijl de discusie ging over thuis/sportschool trainen.
Welke ervaringen heb jij mbt thuistrainen, omdat jij er vrijwel zeer van bent, dat dit iemands progressie zou kunnen ondermijnen?

Je ziet er goed uit kerel:thumbs: , maar je gebruikt niet je eigen intellect, maar die van je begeleider van 40jaar, en dat vind ik nou net jammer!

En inderdaad, als je foto's gebruikt als 'bewijs' wie er gelijk zou hebben in een discusie.. Ja, dan blijf je in mijn ogen dom en arrogant!

(Want misschien ga jij er ook niet op achteruit, wanneer jij setjes maakt ipv negatief trainen!;))
 

:D

in de gym zit ik altijd wat verveeld met die blikken, je kent ze wel; "kom zeg als je zo veel moeite hebt met die laatste rep doe 'm dan lichter".
Dit probleem heb je natuurlijk niet in een echte hardcore krachthokgym maar tegenwoordig vind je bijna niks anders dan die welness/fitness gyms...
 
Dit vind ik echt arrogant own sculpturer foto's verglijken!
As jij vind dat je er fantastisch uitziet prima maar om dat hier zo verkapt neer te zetten...............gaat me toch ff te ver!!!!

En we zijn toch allemaal recreanten of ben jij al prof?????



Zie het zelf niet als recreatief jacoba maar meer als lifestyle waarin ik bepaalde doelstellingen wil behalen,en ja,pro worden is er ook 1 van.Dat ik vraag om mijn fotos te vergelijken is het gedrag wat de spiegel je in de sportschool me heeft geleerd en zijn de tips die ik krijg per PM van bep.Pro's.Tja ben nu eenmaal een ijzervreter die zijn massa in de praktijk wil verwezenlijken en niet met een boekje vol kennis zn wedstrijdvoorbereiding ga laten bepalen door wat forumgasten.Als jullie het niet eens zijn met mijn training heb ik er vrede mee,voor mij werpt het keer op keer zn vruchten af..
 
Ten eerste, ik train in de sportschool, pas dit aankomend jaar (aug/Sep) ga ik thuis traininen, ik zal eerlijk vermelden wanneer ik achteruit zal gaan in mn progressie! Zo ben ik dan ook weer.!
Had je dan ook wel een aantal dagen eerder kunnen zeggen,kijk ernaar uit hoe het thuistrainen je gaat bevallen,heb het zelf ook vroeger gedaan maar de afleiding was er te groot en er was geen concurentiestrijd met andere sportbeoefenaars.Voor mij reden genoeg om ermee te stoppen.

Dat je begeleider er 20 jaar over heeft gedaan om 105KG / 7% te worden zegt mij ook niet veel.
Er zijn jongere members op dit forum die dat veel sneller voor elkaar hebben gebokst!
Maar ook dat zegt weer niet veel, van beide ken je nl niet hun body type en weet je niet wie meer gebrukt heeft etc..
Gebruik is een onderdeel van de sport,als ik een beest van een Pro zie dan heb ik er alleen maar respect voor dat ie zo ver is kunnen komen ongeacht het AAS gebruik.Als je op die Leeftijd als van mijn begeleider er nog zo KAN uitzien heb ik alleen maar respect voor en hoop ik op die leeftijd even ver of nog groter te zijn,voor mij de perfecte motivatie.[/QUOTE]

En als laatste: Je wilt aan de hand van foto's vergelijken, wie de meeste wijsheid in pacht heeft???
Vreemde redenatie, dus omdat je er op dit moment beter uitziet als mij, heb je ook gelijk meer wijsheid? Dus als ik er over 5 jaar beter als jou zou komen uitzien, dat zou mij dan weer slimmer kunnen maken??? :rolleyes:
Hier zit zeker wat in en ja je hebt gelijk het is ook een beetje een vorm van arrogantie maar komt het meeste voor uit tips die ik van begeleiders,wedstrijdatleten en 100kg+knapen krijg.Mannen die al heel wat in de sport bereikt hebben en de meeste kennis van vandaag de dag wegschuiven en zich aan de basisprincipes houden.

Een beetje verkapt: 'Kijk mij, ik ben Hardcore, ik heb de wijsheid in pacht en de rest moet zwijgen'!

Heel bizar allemaal, dit terwijl de discusie ging over thuis/sportschool trainen.
Welke ervaringen heb jij mbt thuistrainen, omdat jij er vrijwel zeer van bent, dat dit iemands progressie zou kunnen ondermijnen?
Dit kan je bovenin mn post terug vinden , heb het zelf vroeger ook een tijdje gedaan,Zoals ik al zei;de apparatuur die je in huis hebt zal dan ook heel doorslag gevend zijn in je vooruitgang.Tja en over arrogantie gesproken...'Kijk mij, ik ben Hardcore, ik heb de wijsheid in pacht en de rest moet zwijgen'!Heb je mij niet horen zeggen maar is blijkbaar jou arrogante interpretatie ervan.


Je ziet er goed uit kerel:thumbs: , maar je gebruikt niet je eigen intellect, maar die van je begeleider van 40jaar, en dat vind ik nou net jammer!


(Want misschien ga jij er ook niet op achteruit, wanneer jij setjes maakt ipv negatief trainen!;))
Thanks ja , als ik jouw intellect tegenover die van mijn begeleider zet ben ik er voor mijn gevoel snel uit,en denk dat de meeste wedstrijdatleten het wel met me eens zullen zijn.En je gaat er zeker niet van achteruit,de kunst is om 2mnd later weer aan een nieuwe routine te beginnen en dan hoeven er niet perse negatieven gemaakt te worden.

En inderdaad, als je foto's gebruikt als 'bewijs' wie er gelijk zou hebben in een discusie.. Ja, dan blijf je in mijn ogen dom en arrogant!!
Heb alleen gezegd leg ze eens naast elkaar en ga dan met jezelf eens in discussie,als jij daar geen motivatie kan uitputten maar meteen bezig bent mn woorden letterlijk te nemen en te veroordelen heb je nog een aantal punten waaraan je moet werken om ook zo het maximale uit jezelf te krijgen.Zet zelf de voor mij negatieve of posts waar ik het niet mee eens ben om in energie voor mijn training,en geloof me het helpt.

Tot slot;Tja het argument begon over thuis vs. sportschool en al snel waren we verwikkeld in een discussie over vanalles en nog wat,blijkbaar alle twee een beetje van het onderwerp afgedreven.Als je ooit in het zuiden van het land bent dan wip je maar eens langs bij ons in de gym,zal ik je de praktijk laten zien die ik bedoel....
 
Ik denk niet dat je aan de hand van foto's kan beoordelen of iemands training goed is !!
Is klinklare onzin!!En nogal arrogant!!!!Idd je foto's zien er goed uit maar dat betekend niet dat je mijn respect wegdraagt!
Het gaat er altijd nog om wat voor persoon je bent.
 
Ik zie bij mij in de gym vaak gastjes lopen die zichzelf zoo goed vinden en dat werkt mij op de lachspieren!!

Ik kan er niks aan doen maar ik lach ze gewoon uit!!

Is wel offtopic maar goed!!
 
Voordeel van een thuisgym:

Op 1 januari 2007 lekker je benen en kuiten trainen!:D
 
Dit noem je toch geen voordelen , eigen muziek....heeel boeiend een mp3tje is zo duur nog niet , Forum bezoeken onder het trainen......Pfff veel plezier met afkoelen , eten&drinken waar je zin in hebt....je moet eten en drinken wat goed voor een bodybuilder is niet waar je zin in hebt??? , niemand die naar je kijkt.......heb je iets om je voor te schamen dan ofzo , broer of vriend die niet hoeft te betalen.......lekker makkelijk ja t spaart jullie wel geld uit maar of jullie wat van elkaar kunnen leren is maar de vraag!!!

Als ik jou was en zou willen groeien , zou ik thuis trainen uitroeien.....
Ga naar een sportschool en zoek een betrouwbare trainingspartner , je ondermijnt zo alleen je eigen vooruitgang omdat je gaat doen wat je weet dat je aankunt en dat is ook zo als je in een sportschool traint zonder partner.


Ten eerste wil ik absoluut geen fantastische bodybuilder zijn, dan lijk ik net die testosterun gay's. Een mp3'tje zit niet lekker tijdens het trainen, na een bepaalde tijd vernken ze mijn oren. En ik heb de gewenste volume niet op een mp3 speler. Ben gewend op hardcore te luisteren. Ook al vindt ik de juiste mp3 speler,op een sportschool kan ik gezeik horen over de volume van mp3 speler, dan komt die ** zet die muziek op, dat alleen jij em kan horen..
Btw ik ga niet mijn hele levensT aanpassen om zwaar gespierd te worden.
Sportschool gaan, dieet, benodigde rust, niet langer dan 5 min op de w.c zitten :D, niet roken, geen alcohol, geen dit, geen dat, dit moet je doen, nee dat is niet goed je ,probeer is dit. F******CK ITTTTTTT.

Over dat schaam gedoe, ik ben bang dat hun zich gaan schamen nadat zij mijn lichaam hebben gezien :cool: , en die punt was meer algemeen bedoeld, wat een probleem is voor de meesten ( beginners ). Trouwens ik ga echt geen 60 euro p/m geven aan een sportschool. Mijn budget redt het niet,
te veel activiteiten en benodigdheden...

LANG LEVEN DE THUISTRAININGGGGGGGGGGGGG :klink: :popcorn:
 
Ik denk niet dat je aan de hand van foto's kan beoordelen of iemands training goed is !!
Is klinklare onzin!!En nogal arrogant!!!!Idd je foto's zien er goed uit maar dat betekend niet dat je mijn respect wegdraagt!
Het gaat er altijd nog om wat voor persoon je bent.

Heeft natuurlijk niet alleen met je training alleen te maken,genetische aanleg helpt je hier per spiergroep ook wel een handje mee.Tja en arrogantie verschilt per persoon,wat jij me blijkbaar vind.Zelf blijf ik bij mijn mening dat je beter in de sportschool kan trainen,een goede reden is de post op 30dec.van erca deze vorm van competitie vind je thuis gewoon niet.Bedankt voor je argumenten zal voor mezelf eens aan een aantal punten gaan proberen te werken,alhoewel dit niets met het thuistrainen te maken heeft...

Oja en als je laatste post naar mij gericht is, moet je over arrogantie je mond houden.Het gaat er altijd nog om wat voor persoon je bent,volgens jou,toch???
 
Back
Naar boven