Fitness Seller

Dusky Log

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb pijn aan dat botje van je duim zeg maar. Zou daar mee te maken kunnen hebben idd. Maar feit blijft dat ik er bij de incline bench press minder last van heb.

Kan je misschien thumbless grip gebruiken, doe ik ook, maar pas daar wel mee op, als je geen sterke palmen en grip hebt schiet die bar weg lol

Gisteren weer getrained, niets speciaals:

Cycle 2, training 1 A

Pullups
4x8
Ik kom niet echt vooruit met pullups joh. Ik doe nu wel een extra set, maar echt veel reps komen er niet bij. Soms haal ik er 10. Een keer zelfs 12. Maar ik blijf meestal tussen de 8 en de 10 steken. De snelle vooruitgang van het begin is er iig uit. En weighted pullups zijn ook nog geen optie aangezien ik dan niet genoeg reps kan halen.

Deadlift
5x40kg
5x70kg
5x100kg

Bent over row
8x62,5kg
9x62,5kg
10x62,5kg

Dumbbell row
3x10x28kg

Weighted dips
3x8x24kg

Ik zit er trouwens aan te denken om voorlopig te stoppen met deadliften. Ik kom niet echt meer vooruit in kg, maar de voornaamste reden is dat het voornaamste wat het me oplevert rugpijn is. Dus ik denk dat ik er voorlopig mee kap en dan een keer weer een krachtprogramma doe waarmee ik gewoon langzaam, maar steady vooruit ga in kg's. Stiff legged / romanian deadlifts blijf ik nog wel doen in m'n beentraining.

Als je rugpijn hebt doe je het verkeerd, eerst techniek op orde krijgen, maar dat kan heel lang duren en ontmoedigen, kheb op moment ook beetje moeite met me rug

Je neemt ook vrij grote sprongen (40 - 70 -100 kg)

Ik zou wat minderen (bv 60-70-80) en inderdaad op je techniek werken? Post anders eens een video van hoe je hem doet (srs)

Valt best mee ik doe 60 - 100 - en dan werk setjes
Video helpt veel ja

Ik kan wel een keer m'n lifts filmen ja. Zal het de volgende keer als ik moet deadliften doen, dat wordt volgende week ergens ws. Maar ik hanteer volgens mij een vrij goede techniek. Ben vorig jaar begonnen met 20kg deadlifts toen ik Stronglifts deed.

Sprongen zijn volgens mij niet heel groot. Ik doe het nu net zoals met Stronglifts de bedoeling was: 5x40kg (lichtste schijven eraan), dan de helft van het gewicht wat nog bij die 40kg komt om je werkgewicht erbij hangen (100kg = werkgewicht, 100-40=60/2=30+40=70kg), en daarna de andere helft erbij om je werkgewicht setje te doen 100kg dus.

Dan krijg je 5x40kg, 5x70kg en 5x100kg.

Maar licht deadliften is idd ontmoedigend, met 60kg deadliften lijkt altijd weinig nut te hebben. Ik zit nog wel te twijfelen wat ik moet doen dus. De onderrug is niet het sterkste deel van de mannen in mijn familie, dus ik wil er wel voorzichtig mee zijn. Maar ik wil hem dus wel versterken en daar is deadliften juist weer goed voor. Alleen ik krijg er de laatste tijd alleen maar last van m'n rug van eigenlijk.

Back extensions om hem te versterken?

Ja dat zou ik kunnen doen. Daar had ik ook al aan gedacht. Maar dan ga ik niet ook nog eens deadliften, dat wordt teveel voor m'n onderrug. Denk dat ik dan gewoon een tijdje back extensions ga doen ipv deadlifts. En als m'n rug dan weer wat beter aanvoelt ga ik gewoon weer deadliften.

Ja dat zou ik kunnen doen. Daar had ik ook al aan gedacht. Maar dan ga ik niet ook nog eens deadliften, dat wordt teveel voor m'n onderrug. Denk dat ik dan gewoon een tijdje back extensions ga doen ipv deadlifts. En als m'n rug dan weer wat beter aanvoelt ga ik gewoon weer deadliften.

Ik doe ze beide in een fullbody schema, heb zo'n goed stijf gevoel in mn onderrug dan. Pijn heb ik (nog *fingers crossed*) niet echt gehad.

Je rug is enorm belangrijk dus moet je zelf aanvoelen wat werkt voor je...
Maar die back extensions zijn imo minder belastend en geven je toch meer stabiliteit in je onderrug.

Ja dus ik ga denk gewoon ff back extensions doen ipv deadlifts. Ff m'n rug aansterken. Ik moet iig altijd heel voorzichtig met m'n rug zijn. En op zich is de deadlift ook niet onmisbaar. Heb genoeg oefeningen waarmee ik het midden en het boven deel van m'n rug train. En m'n benen train ik al goed genoeg op benendag.

Dat iemand van jou postuur en ervaring ondertussen maar 100kg doet voor werksets weet ik al dat er zowiezo iets mis is met je techniek, misschien gebruik je je benen niet genoeg, want je kan makkelijk meer aan denk ik

Ja het zou kunnen dat m'n techniek wat verslechterd of veranderd is. Ik probeer inderdaad eerst zoveel mogelijk met m'n rug te doen (met een holle/rechte rug) en zo laat mogelijk pas met m'n benen. Anders kan ik het echt net zo goed weglaten en vervangen door back extensions. Want een extra beentraining heb ik niet nodig, daarvoor doe ik al genoeg sets. Als ik meer m'n benen erin zou gooien zou ik idd wel meer kunnen, aangezien ik evenveel kg squat als dat ik nu deadlift.

Maar ik deed eerst ook meer, zoals je in m'n signature ziet. PR is 5x130. Al was dat wel na de vakantie, met slechte techniek, waardoor ik m'n rug een beetje vernacheld heb volgens mij, want sindsdien loop ik te hannessen. Met stronglifts eindigde ik (met goede techniek) op 127,5kg. Ik zou wel nog een keer iets als Stronglifts willen doen, om weer wat kracht bij te krijgen en aan m'n techniek te werken, alleen wat me weerhoud is 3 keer per week squatten. Daar groeien mijn benen te hard van en dan moet ik steeds al m'n broeken vernieuwen. Heb ook de pantalon van m'n pak al maximaal moeten laten uitnemen (2 keer aangehad).

Laatst bewerkt:
Je moet juist de liftoff doen met je benen en daarna pas rug, anders is het geen deadlift en ga je je onderrug kapot maken, waarom denk je dat zo bij preventie op het werk aanraden door je benen te gaan als je een last optilt?
Hoe zwaarder je gaat met goede techniek, hoeveelste meer stimulatie je lichaam krijgt.

Ja de liftoff doe ik idd ook met m'n benen. Ik zat ff van boven naar beneden te denken. Ik ga dus, als ik sta, eerst een stukje heel langzaam door m'n benen en zoveel mogelijk door m'n rug en het laatste stukje naar de grond doe ik met m'n benen. Naar boven is dan andersom natuurlijk. En deze beweging gaat redelijk vloeiend volgens mij.

Cycle 2 training 2 A

Is de lumbar machine trouwens misschien een betere vervanging voor de deadlift in plaats van back extensions? Ik weet het niet, dus just checkin'.

Anyway, gisteren naar de gym geweest, best een lekkere training gehad.

Incline bench press
10x20kg
8x65kg
8x65kg
7x65kg
Deze oefening gaat lekker vooruit!

Incline dumbbell press
8x26kg
9x26kg
9x26kg
Deze ook! Ik kan niet wachten totdat ik met de 30kg dumbbells deze oefening kan doen. :D Dan hoor ik eindelijk bij de big boys. :P

Cable crossover (onder)
3x8x25kg

Incline dumbbell fly
10x14kg
10x14kg
6x16kg
Dat laatste setje was een beetje een inschattingsfout. Toen ik aan de 7e rep wilde beginnen vielen de dumbbells ineens omlaag, ik kreeg m'n armen gewoon niet meer omhoog. :P

Preacher curl
10x20kg
7x24kg
9x22kg

Reverse curl
10x20kg

Reverse preacher curl
10x14kg
Ik dacht hier ineens aan, ik denk laat ik het ff uitproberen. Maar het was niks.

Reverse curl
10x20kg

Motivatie song van de training van gisteren (had hem op repeat staan :D):

http://www.youtube.com/watch?v=i2mYWJH43qg

Ik ga trouwens denk ik nog een weekje bulken, dus deze week nog afmaken en dan volgende week nog en dan ga ik tot de kerst cutten. Vanaf dan komen er teveel cheat dagen (ongeveer een cheat week) dus dan heeft het niet zoveel zin om nog door te cutten. Misschien ga ik daarna wel weer een paar weekjes verder, dat zie ik dan wel weer. Ik wil weer ff m'n abs een beetje te voorschijn halen, m'n buik wordt een beetje bulky, maar bovenal wil ik m'n spijsvertering weer ff op normaal pijl brengen. Ik denk zo dat ik dan veel beter zal gainen.

Cycle 2 training 3 a

Gisteren:

Side raise
10x14kg
9x14kg
8x14kg

Upright row
8x32kg
9x32kg
9x32kg

Reverse fly
3x10x14kg

Barbell Squat
10x20kg warmup
5x50kg warmup
5x90kg
5x95kg
5x100kg
5x100kg
Daarna maar gestopt, wilde eigenlijk de 4e set 105 doen en de 5e set 110, maar ik verrekte een spiertje in m'n linkerbeen al in de eerste werkset, dus ik moest stoppen.

Romanian deadlift
3x10x50kg

Hyper extensions
8, 8, 6
Ging echt k*t. We hebben eigenlijk geen fatsoenlijke plek om dit te doen, dus ik haak m'n voeten maar ergens onder, maar nu krijg ik telkens kramp als ik ook maar 1 verkeerd beweginkje maak.

Seated calf raise
12x160kg
10x160kg
10x160kg

Ik ga trouwens ook geen back extensions doen denk ik. Met de romanian deadlift ipv de stiff legged deadlift train ik m'n onderrug al genoeg voorlopig. En dan gooi ik gewoon de shrugs naar rug-dag en dan kan ik een extra oefening voor zijkant schouders doen, want daar moet ik echt ff voor knallen. En ik zou eigenlijk ook iets extra's voor biceps moeten doen. Want zoals mijn alleraardigste neef opmerkte zijn mijn biceps amper zichtbaar op de back double bicep pose van de vorige pagina. En ook al spande ik ze niet echt goed aan (best moeilijk, alles tegelijk aanspannen), heeft ie wel gelijk. Maar ik vind biceps niet echt leuk om te trainen. Beetje eentonig altijd. Dus ik heb ook geen zin om daar meer dan 6 sets voor te doen. Maar ik ben nu ook met de preacher curl begonnen, dus eerst maar eens kijken wat dat doet.

Cycle 2 training 1 b / 28-11-12 / 20:25-21:34

Ik moet zeggen dat het toch tegenvalt om meer dan 3 keer per week naar de gym te gaan. Als ik minder dan 3 keer per week ga dan heb ik het gevoel dat ik niet genoeg doe (wat ook zo is), maar als ik meer dan 3 keer per week ga dan heb ik het gevoel dat ik in de sportschool woon. Komt ook een beetje omdat ik nu alleen 's avonds (overdag op kantoor, stage) of in het weekend voor het werk kan gaan.

Anyway, gisteren getraind, geen epische training, maar het ging wel lekker.

Bent over row:
3x10x62,5kg

Dumbbell row:
3x10x30kg

Lat pulldown:
10x50kg
10x55kg
10x55kg

Skullcrushers:
12x20kg
10x24kg
9x26kg

Dumbbell kickbacks:
3x10x9kg
Deze voelde ik wel lekker in de zijkant van de triceps. Voelde goed. :D Alsof m'n armen opgepompt waren.

Goede trainingen man, gaat toch best lekker.
Ik ken je probleem, ben zelf aan het afstuderen met als resultaat dat ik vanuit stage direct de sportschool induik op ma, di, do en vr.
Zie het als een fase in je leven en blijf gewoon doorgaan, je bent goed bezig en de beloning komt altijd als je doorzet.:)

Terug
Naar boven