Fitness Seller

Dusky Log

• Topic Starter Topic Starter
Thanks!

En het is inderdaad een fase, eind januari ga ik weer naar school dus dan zal ik weer wat meer vrije tijd hebben. Maar ik blijf gewoon goed doortrainen, zodat ik zo beest mogelijk ben als ik weer op school, onder de mensen ben. :D

Ik ben trouwens wel weer echt benieuwd naar m'n vetpercentage. Ik woog laatst 's avonds 85,2kg, dus dat zal 's ochtends tussen de 83 en de 84kg zitten. Mijn buikspieren zijn maar matig zichtbaar, maar gisteren tijdens de training zag ik beginnende striations op m'n schouders. Het is nu ongeveer een maand geleden dat ik op 14,7% zat bij 82,2kg. Dus ik ben zeker meer dan 0,5kg aangekomen deze maand, dus je zou zeggen dat m'n vetpercentage ook wat gestegen is. Maar het lijkt wel mee te vallen in de spiegel.

Meh, ik ben m'n banaan en m'n appel vergeten mee te nemen. :(

Cycle 2 training 2 b, 29-11-12

Ik heb me vanmorgen gewogen en ik woog 84,4kg. :eek: Dat is nogal niet. Hopelijk ben ik niet teveel vet aangekomen. Binnenkort weer ff vetpercentage meten, maar tot dan iig alvast het aantal kcal wat naar beneden schroeven. Zit nu op een surplus van ca. 500kcal, dus dat kan ook wel wat lager.

Anyway, gisteren wezen trainen. Het was een aardige training, niet super. Ben eigenlijk niet veel vooruit gekomen t.o.v. vorige training.

Incline bench press
10x20kg warmup
10x40kg warmup
8x65kg
8x65kg
5x65kg
Ging niet geweldig op een of andere manier. Misschien teveel gewicht gebruikt met opwarmen? Misschien niet goed opgewarmd? Misschien had ik m'n dag niet? No one will ever know...

Incline dumbbell press
9x26kg
8x26kg
9x26kg

Incline dumbbell fly
8x16kg
8x16kg
6x16kg

Cable crossover
8x25kg
7x20kg
8x15kg
Ik heb ff wat gewicht eraf gehaald omdat m'n techniek niet top was. Armen te krom en ik kwam niet hoog genoeg. Dus nu maar ff op techniek focussen. Het gaat er immers om hoe je het doet en niet hoe zwaar je het doet, als bodybuilder. :)

Preacher curl
8x24kg
5x24kg
7x24kg
Ging niet super, maar ik bedenk me nu ook dat ik eigenlijk op 22kg zat. Dus wat dat betreft ging het niet slecht.

Palms up wrist curl
12x18kg
10x20kg
10x18kg
Die 20kg laat ik nog ff zitten, kreeg last van m'n pols daar.

Incline bench press
10x20kg warmup
10x40kg warmup
8x65kg
8x65kg
5x65kg
Ging niet geweldig op een of andere manier. Misschien teveel gewicht gebruikt met opwarmen? Misschien niet goed opgewarmd? Misschien had ik m'n dag niet? No one will ever know...

Als je 8 reps doet met 65, zal je 1RM rond de 80 liggen? Dan is het opwarmen dus op zich wel goed met 40kg. Kan zijn dat je je dag niet hebt of dat je lichaam de training van gisteren nog niet helemaal te boven was?

Ja dat zou kunnen. Ik heb trouwens m'n voedingsschema iets aangepast, ik zit nu op een surplus van 320kcal, dat lijkt me beter voorlopig.

Ik ga volgende week beginnen met cutten. Ik ben het bulken beu en ik wil ff iets anders. Bovendien mag er wel wat vet van m'n buik en m'n armen af.

Ik ga volgende week beginnen met cutten. Ik ben het bulken beu en ik wil ff iets anders. Bovendien mag er wel wat vet van m'n buik en m'n armen af.
Lijkt me imo moeilijk met die kerstperiode en de feesten die eraan komen?

Maar je hebt gelijk, het heeft geen zin dat je verder doet als je het bulken beu bent, ga ervoor!

Ja dat klopt wel. Ik ga dus gewoon een week of 3 cutten en met de kerst doe ik gewoon gezellig mee, maar schrans ik me niet al te vol. En met oud en nieuw laat ik me gewoon wel ff gaan. Maar daarna ga ik gewoon weer een week of 3, misschien 4 door met cutten.

Ik ben de bulk nu gewoon een beetje beu. M'n motivatie voor bodybuilding is deze week ff ver te zoeken, dus ik heb ff wat verandering nodig om weer fatsoenlijk door te kunnen gaan.

Motivatie is terug! Ik zou het liefst nu gaan trainen. 's Avonds ben ik vaak gaar. Maar deze week wordt een rustweek, aangezien ik vandaag niet kan trainen (moet werken), morgen feest. In het weekend zou ik wel kunnen gaan.

Morgen weer ertegenaan! 1e werk in de gym: huidplooimeting. Get some cuts for the sl*ts!

Ik ga trouwens al m'n oefeningen 3x5-6 doen terwijl ik cut, om kracht te behouden. En eventueel pas ik m'n trainingsschema nog wel wat aan als ik merk dat de workouts te lang duren.

Morgen weer ertegenaan! 1e werk in de gym: huidplooimeting. Get some cuts for the sl*ts!

Ik ga trouwens al m'n oefeningen 3x5-6 doen terwijl ik cut, om kracht te behouden. En eventueel pas ik m'n trainingsschema nog wel wat aan als ik merk dat de workouts te lang duren.

he dusky man
ik doe 3 sets,
10-12 hh, relatief licht gewicht
10-12, idem
06-max hh en/of failure, gewicht verzwaren

op deze manier behou je ook je intensiteit in je cut
misschien het proberen waard?
just a tip

Klinkt interessant. Wat is volgens jou de meerwaarde hiervan t.o.v. alle sets met lage reps?

C2t3b, 10-12-12, 20:13-21:46

Gisteren naar de gym geweest. Eerste werk was een huidplooimeting. Ik sta nu op 15,5% vet bij 83,5kg (vanmorgen gewogen). Dat betekent dat ik 70,56kg vvm en 12,94kg vet heb. Dat is een toename van 0,61kg vvm en 0,89kg vet. Een beetje de verkeerde verhouding dus, maar ik ben iig wel vvm aangekomen.

De komende tijd wil ik gaan cutten, daarmee hoop ik zo'n 5% vet te verliezen. Ik zit alleen nog in de knoop met m'n voedingsschema. Zie ook dit topic:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/heeft-cutten-december-zin-hulp-nodig-cut-schema-323549/

Training van gisteren:

Dumbbell side raise:
8x6kg warmup
10x14kg
9x14kg
8x14kg

Standing dumbbell military press
8x14kg
8x14kg
9x14kg

Reverse fly
10x14kg
9x14kg
9x14kg

Barbell squat
10x20kg warmup
4x40kg warmup
5x90kg
5x90kg
5x95kg
5x95kg
5x100kg
Een staigair begeleider raadde me aan om met squatten eens op te bouwen met tussenstappen van 10kg. Dus 5x70kg, 5x80kg, 5x90kg, 5x100kg, 5x110kg. Wat vinden jullie hiervan?

Walking lunges
3x18x14kg

Hyper extensions
3x10

Seated calf raise
10x160
12x160
12x160
Ik strompelde echt weg van dit apparaat na de laatste set. :D Ik ga trouwens eens iets anders proberen bij deze oefening. Wij hebben namelijk een of ander wazig apparaat waarbij je in een stoeltje zit die op een 45º schuifbalk zit, waarbij je jezelf in het stoeltje naar boven drukt (waar dan via katrollen gewicht aan hangt). Dus ik ga een keer dit proberen:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Klinkt interessant. Wat is volgens jou de meerwaarde hiervan t.o.v. alle sets met lage reps?

de intensiteit van 1 werkset is voldoende voor spierbehoud
merkte vooral in het begin van mn cut een bepaalde slapheid/krachtverlies eigenlijk
dus ook om het allemaal vol te houden en niet dood te zijn na 1-2 sets bij elke oefening

het is misschien allemaal richting detailniveau maar het kan wat uitmaken om een cut vol te houden

nu varieer ik wel met deze basis
soms 1 gewicht een x-aantal hh
soms een set extra afhankelijk van hoeveel er nog in zit
etc

Nou volgens mij zit het wel goed met m'n voedingsschema nu. Tijd voor cuts (for the sl*ts)! Vanavond weer naar de gym. Al ben ik nog niet helemaal uit hoe ik het ga doen met het aantal reps.

Note to self: vanavond ff foto's maken, nu ik nog aan de start van m'n cut ben. Dan kan ik iig goed m'n progress beoordelen.

Laatst bewerkt:
Dag 1, hungry as fuark!

geen zin in IF?

Nee ik probeer het gewoon eerst op de "normale" manier. Ben nu al de hele dag hungry as fuark. Dus moet er niet aan denken om 16 uur achter elkaar niets te eten.

Gisteren de eerste "cut" training gedaan. Ik merkte wel dat ik zo'n 250g carbs per dag minder binnen krijg.

Weighted pullups:
3x5x5kg
Ik hoop zo door het plateau heen te breken waar ik al een tijdje op zat met pullups. Ze gingen iig niet echt meer vooruit. Als ik eenmaal 3x8 of 4x8 kan met 5kg dan moet het zonder gewicht ineens veel makkelijker zijn.

Bent over row:
3x8x65kg
Ging goed!

Dumbbell row:
3x10x30kg

Dumbbell shrug:
3x10x38kg
Ik merk dat m'n grip in m'n linkerhand niet super is. Bij de laatste rep viel de dumbbell zowat uit m'n hand.

Weighted dips:
10x24kg
7x24kg
8x24kg

Al met al toch wel een goede training. Op het laatst stond ik wel te trillen op m'n benen though, in de rust van de weighted dips.

Terug
Naar boven