AndroidHealthClinic

Dusky Log

• Topic Starter Topic Starter
Shit, ben m'n appel en m'n banaan vergeten, dat wordt honger lijden. :'(

Ik stond vanmorgen op de weegschaal en ik zag dat ik al 0,8kg ben afgevallen. Op zich niet slecht, alleen vraag ik me af of het niet te snel gaat. 0,8kg in 3 dagen is wel heel veel en ik vraag me af of dat alleen vet is.

Ik stond vanmorgen op de weegschaal en ik zag dat ik al 0,8kg ben afgevallen. Op zich niet slecht, alleen vraag ik me af of het niet te snel gaat. 0,8kg in 3 dagen is wel heel veel en ik vraag me af of dat alleen vet is.

Vocht kan ook? maar al bij al mooi resultaat!

Goddamnit. Ik stond vanmorgen op de weegschaal en ik woog ineens weer 1,5kg meer dan zaterdag. :S Ergens klopt dus iets niet.

kan ook gewoon stront zijn he
en vocht

Ja klopt. Ik ga in het vervolg ook maar niet teveel meer op de weegschaal staan, anders word ik gek. :P

Cycle 3 training 2a, 20:07 - 21:21

k*t! Pols verdoet gisteren tijdens de training. Hopelijk valt het mee. Maar het doet iig nogal pijn.

Training van gisteren:

Incline bench press
10x20kg warmup
6x30kg warmup
9x65kg
9x65kg
5x70kg - De begeleider moest en zou per se 2,5kg aan elke kant erbij hangen, maarja toen ging het dus ineens voor geen zak. Als ik gewoon 65kg had gedaan had ik gewoon m'n reps gehaald.

Incline dumbbell press
6x28kg
5x28kg - Iets te overmoedig, die 28kg dumbbells
6x26kg - Dus maar weer terug naar de 26kg dumbbells, alleen toen zat ik er dus al redelijk doorheen

Incline dumbbell fly
7x16kg
8x16kg
7x16kg

Cable crossover
7x15kg
8x15kg
7x15kg
Ik zit eraan te denken deze oefening te vervangen door een andere. Ik kom gewoon niet vooruit hier. Weet iemand nog een andere goede oefening voor bovenkant borst?

Preacher curl
9x22kg
8x22kg
8x22kg
Ging op zich wel lekker, alleen ik vind het altijd wel lastig ademhalen, zo met je borst tegen dat ding aan gedrukt.

Reverse curl
3x8x20
Hier ging het allemaal mis. Tijdens de eerste set voelde ik al wat pijn opkomen. Bij de tweede set voelde ik het wat beter. En bij de derde set voelde ik het goed. En terwijl ik weet dat m'n polsen een zwak punt zijn en ik wist dat ik er last van zou krijgen, train ik toch gewoon door met m'n stomme kop. En nu zit ik dus met een zwaar pijnlijke (rechter)pols. Het lijkt wel alsof ie zwaar gekneusd is, alleen dan zonder de zwelling. Hopelijk gaat het een beetje snel over, want ik had nou juist weer wat motivatie gevonden om te trainen en ik wil nu niet uit de running zijn omdat m'n pols verdoet is. Dus ik sla volgende training gewoon ff zowat alles van schouders over en doe alleen benen. En daarna kijk ik wel weer wat ik kan doen. Het belangrijkste is iig dat m'n pols rust krijgt en niet dat ik het nog harder verneuk.

Pols gaat nog steeds niet geweldig. Al wel ietsje beter dan donderdag, maar nog steeds niet dat ik denk "Goh, laat ik eens met dumbbells van 14kg in de rondte gaan gooien". Maar met kerst is de gym ws toch wel dicht, dus ik kan toch pas donderdag weer trainen. Dan zal het wel een heel eind weg zijn lijkt me.

Mijn dieet gaat natuurlijk wel gewoon door, volgens mij ben ik al wel ietsje droger geworden. Gewichtsafname weet ik niet. Begin januari laat ik wel weer een keer m'n vetpercentage meten.

Ik had gisteren ff met een dumbbell thuis geprobeerd of trainen weer gaat. Dummbell was 14kg, zwaarder gaat ie niet, maar in de gym train ik niet met lichtere dumbbells dan 16kg geloof ik. Of misschien 2 schouder oefeningen. Anyway, ik merkt dat oefeningen waar ik m'n arm verticaal houdt, zoals dumbbell rows of schoulder / bench press wel gaan, maar oefeningen waar ik m'n arm horizontaal houdt gaan niet, dan komt er teveel druk op m'n pols en dat doet meteen pijn. Vanavond weer sporten, ik moet nog steeds schouders en benen doen. Dus dat wordt waarschijnlijk standing dummbell shoulder press doen voor schouders en verder niets. En benen gewoon normaal lijkt me.

Note to self: in het vervolg meteen stoppen als ik dit soort pijn op voel komen.

Cycle 3, training 3 a

Zo, net naar de sportschool geweest, gisteren en eergisteren vanwege nare privé omstandigheden niet naar de gym geweest.

Heb er wel een goeie training op zitten:

Standing dumbbell military press
10x6kg warmup
10x14kg
9x14kg
6x14kg
Heb deze oefening gedaan ipv side raises omdat m'n pols nog steeds niet goed is.

Wide grip upright row
10x30kg
10x32,5kg
10x35kg

De reverse fly heb ik overgeslagen vanwege m'n pols.

Barbell squat
10x20kg warmup
5x40kg warmup
5x90kg
5x95kg
5x100kg
5x105kg
1x110kg
De laatste set ging een beetje mis. Ik was al helemaal dood gewoon en begon toen aan m'n zwaarste set. De eerste rep ging nog net, de tweede rep kon ik niet meer omhoog komen. Er stond wel een spotter achter me, maar die stond niet echt goed. Hij stond gewoon rechtop, en had z'n armen ongeveer gestrekt, met z'n palmen omhoog zeg maar. Dan kun je dus geen kracht zetten op een stang van 110kg. Dus toen stapte ik een beetje naar voren onder de stang uit, anders zakte ik met stang en al naar beneden. Toen pakte hij de stang vast, maar hij was er een beetje door verrast volgens mij, maar hij kon hem nog net aan en legde hem snel op de grond. Beter dan dat er niemand achter stond natuurlijk, maar volgende keer zal ik wel ff uitleggen hoe ik gespot wil worden. Het zag er waarschijnlijk tamelijk belachelijk uit hoe het ging, maar ja, ik heb schijt, want ik squat ongeveer het zwaarste van iedereen uit de sportschool. Ik denk dat ik de mensen die squatten in mijn gym op 1 hand kan tellen. En zeker met een fatsoenlijk gewicht. Ik heb 1 iemand ooit 110kg zien squatten. Misschien 2. Niemand zwaarder, best triest eigenlijk.

Ik zit eraan te denken om 4x5 of 3x5 te gaan squatten. Het volume is wat te hoog. Ik weet niet of het aan de cut ligt, maar die 5e werkset gaat de laatste tijd gewoon niet echt meer. Dan ben ik gewoon al helemaal dood en dan moet ik de zwaarste set nog doen.

Walking lunges (moest eigenlijk romanian deadlifts, maar dat kon m'n rug niet meer aan voelde ik)
3x20x14kg (in elke hand 14kg dus)
Na de tweede set kwam er een man op me af, 2e helft vijftig denk ik. Hij had een fysiek alsof ie vroeger veel trainde. Hij vroeg of ik voor een speciale sport trainde, omdat ik zoveel aandacht besteed aan m'n benen. Dus toen zei ik "Nee, gewoon bodybuilding." en dat ik alles gewoon gelijkmatig wil trainen. Mensen kijken gewoon raar op als je benen traint in de gym. In mijn gym iig wel. Raar.
Hyper extensions
3x10

Sitting calf raise
12x40kg
12x50kg
Ff een experimentje, ik deed hem nu zo:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Maar dat werkte voor geen meter. Doet ****ing pijn aan je benen als er zo'n zware stang op ligt. Volgende keer gewoon maar weer in het apparaat. Heb het ook maar bij 2 sets gelaten want de gym ging dicht om 12u en het was al 12:10u.

Poehpoeh, ik zou nu goed een rolstoel kunnen gebruiken.

Ga je volgen maat! Wat heb je precies met je pols gedaan? Ik heb ook altijd last van een zwakke pols gehad. Last van met heel veel oefeningen. Toen heb ik op advies van een instructeur deze handschoenen gehaald.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Sindsdien geen last meer.

Tot welk vetpercentage ga je in de cut?

Overbelast met reverse curls. Oefeningen waar gewichten m'n pols naar beneden trekken ga ik gewoon niet meer doen. Dat is gewoon finest voor m'n polsen.

Ik ga nu weer langzaam beginnen met bulken. Tot en met maart ofzo, of half maart en dan ga ik beginnen met cutten. Hoop dan de 10 procent te kunnen halen. Het liefst 9.

Overbelast met reverse curls. Oefeningen waar gewichten m'n pols naar beneden trekken ga ik gewoon niet meer doen. Dat is gewoon finest voor m'n polsen.

Ik ga nu weer langzaam beginnen met bulken. Tot en met maart ofzo, of half maart en dan ga ik beginnen met cutten. Hoop dan de 10 procent te kunnen halen. Het liefst 9.

Pff das wel klote man, ja als je je ook niet fijn voelt bij die oefeningen kan je ze beter maar vermijden. Plus als je je pols verneuk dan kan je wel stoppen met liften.:( Op hoeveel % zit je momenteel?

Geen idee, ik heb echt geslacked met naar de sportschool gaan. En sinds de kerst loopt het dieet ook niet echt meer. Denk dat ik er wel een procentje af heb gekregen ofzo, je ziet wel iets, misschien 14% nu, maar minder zal het echt niet zijn.

Geen idee, ik heb echt geslacked met naar de sportschool gaan. En sinds de kerst loopt het dieet ook niet echt meer. Denk dat ik er wel een procentje af heb gekregen ofzo, je ziet wel iets, misschien 14% nu, maar minder zal het echt niet zijn.

Hoeveel kilo pak je ca. per maand in de bulk? En hoeveel vet% ong?

Dat verschilde nogal.

30 juli 2012 (de dag dat ik terug kwam van vakantie):
15,5% vet
Gewicht: Vergeten te noteren. Was iets van 77 geloof ik.
VVM:?
Vet:?

10 september 2012
15,1% vet
Gewicht: 79,9kg
VVM: 67,83kg
Vet: 12,07kg

25 oktober 2012
14,7% vet
Gewicht: 82kg
VVM: 69,95kg
Vet: 12,05kg

10 december 2012
15,5% vet
Gewicht: 83,5kg
VVM: 70,56kg
Vet: 12,94kg

Woog laatst aan het eind van m'n cut 82kg. Dus dat zal ongeveer 14% vet geweest zijn.

Goddámn dit smaakt goed!

1 scoop whey (iets van chocola of vanille, fruit lijkt me niet lekker, ik heb chocolate caramel whey perfection gebruikt, casein lijkt me ook wel kunnen)
2 eetlepels volkoren bloem
1 ei
1 eetlepel appelmoes (ja appelmoes, je proeft het niet uiteindelijk)
1 eetlepel cacao poeder (ik gebruikte 1 theelepel)
1 theelepel bakpoeder (zorgt dat het reist)
zoetstof naar smaak (ik heb er gewoon wat nutricia door gespoten)

Goed mengen, 1 minuut in de magnatron en klaar is kees! 50 of 55 seconden was nog beter geweest, dan was ie nog net iets beter qua vochtigheid. De buitenkant is nu al iets droog.

260kcal
33g eiwit
18g koolhydraten
6g vet

Zie ook:

http://www.youtube.com/watch?v=tn6Qxfz2HtA

IMG_1822.jpg

Goddámn dit smaakt goed!

IMG_1822.jpg

1 scoop whey (iets van chocola of vanille, fruit lijkt me niet lekker, ik heb chocolate caramel whey perfection gebruikt, casein lijkt me ook wel kunnen)
2 eetlepels volkoren bloem
1 ei
1 eetlepel appelmoes (ja appelmoes, je proeft het niet uiteindelijk)
1 eetlepel cacao poeder (ik gebruikte 1 theelepel)
1 theelepel bakpoeder (zorgt dat het reist)
zoetstof naar smaak (ik heb er gewoon wat nutricia door gespoten)

Goed mengen, 1 minuut in de magnatron en klaar is kees! 50 of 55 seconden was nog beter geweest, dan was ie nog net iets beter qua vochtigheid. De buitenkant is nu al iets droog.

260kcal
33g eiwit
18g koolhydraten
6g vet

Zie ook:

http://www.youtube.com/watch?v=tn6Qxfz2HtA

Ziet er goed uit! Eens proberen :D

Hoe verander jij altijd je topictitel btw?

Dat kan als je je startpost aanpast. :)

Terug
Naar boven