XXL Nutrition

Dusky Log

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb een tijdje nogal gelambald, motivatie was weg. Ofja, de motivatie om te gamen was hoger dan om te sporten. :P Maar goed ik wil dus eigenlijk weer gaan trainen morgenavond (vnv kan ik niet), maar dan is het al de 15e. En de 25e ga ik al voor de rest van de maand naar Schotland. Dus dan kan ik maximaal nog 6 keer trainen ofzo. En daar ga ik dus geen abonnement van 32 euro voor kopen (onbeperkt sporten), dus ik denk dan koop ik een 10 keren kaart, die kan ik daarna dan nog altijd opmaken. Kost gewoon 50(!!!) euro. Dat ga ik dus echt niet doen. Wel k*t, want ik wil eigenlijk wel weer sporten, want als ik te lang niets meer doe dan ga ik waarschijnlijk wel kracht kwijt raken, toch zonde.

Vertrouwen op je spiergeheugen? Je voorbereiden opdat je kracht gaat verliezen maar dat als je het nadien opbouwt het sneller zal gaan? Veel plezier met het trainen en Schotland!

Ja ik zal het wel weer redelijk gauw terug hebben, maar het is toch zonde. Ik wil ook geen gains kwijtraken natuurlijk, daar heb ik teveel voor moeten doen.

En, al wat kunnen trainen in schotland?

Haha nee, ik heb niet getrained in Schotland, geen enkele tijd voor gehad. :P

Anyway, ik ben weer terug, de eerste doseringen creatine, l-arginine, bcaa en vitamine d3 zijn alweer achter de kiezen. Ik ga vandaag nog even naar mijn trainingsschema kijken, ik wil weer gaan deadliften. Ik wil m'n trainingen gewoon opbouwen puur met de beste oefeningen. De trainingen baseren op de zware compounds en daaromheen nog de beste andere compound en isolatie oefeningen. Ik ben nu weer student, dus ik heb (als het goed is) weer zeeën van tijd, dus ik ga weer knallen. Het doel is om minimaal 4 keer per week te gaan en het liefst 5 keer, ik ga wel een 3 daags split schema gebruiken.

Ik ga trouwens later deze maand (weer) beginnen met Roaccutane, dus tot die tijd eet ik gewoon rond onderhoud, ga ik het niet echt bijhouden. De paar weken bulken hebben toch geen zin. En tijdens de Roa kuur mag je geen alcohol drinken, dus dat lijkt me een mooi moment om te starten met cutten. Dan ga ik mooi een paar honderd kcal onder onderhoud zitten en take ik het slow. Ik ga dit jaar hoogstwaarschijnlijk dit jaar weer naar Rock Werchter, dat is begin juli dit jaar, dan moet ik shredded zijn. Ik wil dan in juli rond onderhoud eten, anders ben ik in die paar dagen Rock Werchter ws meteen ziek van het k*t eten en drinken. Dus dan kan ik half januari en maart, april en mei cutten. Dus ongeveer 15 weken cutten en dan een week of 4 op onderhoud.

Ik heb er weer zin in!!!

Welkom terug! :D hoe was het daar?

Het was echt awesome, echt een supergoeie week gehad. Overdag veel aan de studie gedaan gedaan (marketing wedstrijd waarover ik niet uit zal wijden, afgezien van dat ik eerste was :D) en 's avonds veel gelachen en gestapt. Was een mooie week. :) Maar omdat ik nu zo lang al niets gedaan heb, begin ik wel echt weer zin te krijgen om te gaan knallen.

Keepin' it simple:

I. Rug / triceps

1. Pullups 3xmax
2. Deadlift 3x5
3. Bent over row 3x8-10
5. Dumbbell shrugs 3x8-10

4. Weighted dips 3x8-10
6. Dumbbell kickback 3x8-10

II. Borst / biceps

1. Incline dumbbell press 3x8-10
2. Incline dumbbell fly 3x8-10
3. Bent-arm dumbbell pullover 3x8-10

4. Standing barbell curl 3x8-10
5. Alternating dumbbell curl 3x8-10
6. Hammer curl 3x8-10

III.

1. Dumbbell side raise 3x8-10
2. Reverse fly 3x8-10
3. Standing dumbbell military press 3x8-10

4. Barbell squat 4x5
5. Walking lunges 3x20
6. Hyper extensions 3x8
7. Seated calf raise 3x10-12

Iemand nog ideeën voor biceps oefeningen?

Laatst bewerkt:
Anyone? :D

Thanks! Ik ga gewoon maar de bovenste drie doen dan. Alleen heb ik wel een probleempje met de standing barbell curl, de enige plek waar dat fatsoenlijk kan is het squat rack... Heb trouwens net m'n wekker gezet, voor school nog ff knallen in de gym!

Thanks! Ik ga gewoon maar de bovenste drie doen dan. Alleen heb ik wel een probleempje met de standing barbell curl, de enige plek waar dat fatsoenlijk kan is het squat rack... Heb trouwens net m'n wekker gezet, voor school nog ff knallen in de gym!
moet toch in de squat rack gebeuren? :cool:

Cycle 1, training 1

Zo, de start is weer gemaakt! Heel januari dus niets gedaan en in december 5 keer geweest, dus heb er een beetje een deload training van gemaakt, zodat ik niet direct alles verneuk.

Pullups
9
8
6

Deadlift
5x40kg
5x60kg
5x70kg
Ik wil deadlifts heel langzaam gaan opbouwen. Ik moet ook eens weer wat vaker gaan vragen of de begeleider op m'n techniek wil letten.

Bent over row
10x50kg
10x50kg
8x50kg

Dumbbell shrug
8x38kg
8x38kg
8x38
Ik merkte wel dat bij de laatste reps de dumbbells bijna uit m'n handen vielen. Ik moet aan m'n grip gaan werken.

Dips
15
10
7

Dumbbell kickback
10x6kg
10x6kg
10x6kg

Zo, de start is weer gemaakt! Heel januari dus niets gedaan en in december 5 keer geweest, dus heb er een beetje een deload training van gemaakt, zodat ik niet direct alles verneuk.

Pullups
9
8
6

Deadlift
5x40kg
5x60kg
5x70kg
Ik wil deadlifts heel langzaam gaan opbouwen. Ik moet ook eens weer wat vaker gaan vragen of de begeleider op m'n techniek wil letten.

Bent over row
10x50kg
10x50kg
8x50kg

Dumbbell shrug
8x38kg
8x38kg
8x38
Ik merkte wel dat bij de laatste reps de dumbbells bijna uit m'n handen vielen. Ik moet aan m'n grip gaan werken.

Dips
15
10
7

Dumbbell kickback
10x6kg
10x6kg
10x6kg

Griptraining! http://www.sportfood.nl/grippers/

Voor de rest mooie training toch! Hoe was je gevoel?

Ja die dingen hebben we volgens mij ook nog wel ergens thuis liggen, ik zal ze eens gaan gebruiken. Komt altijd van pas.

Training ging wel lekker idd, vond het vooral nice om weer eens te knallen.

Ik vraag me trouwens wel af waarom mijn titel ineens niet meer bijwerkt. Hij blijft op 'slacking' hangen, terwijl ik hem al 2 keer veranderd heb. Ook niet echt de beste update om dan op vast te blijven hangen. :+

Net wel een lekkere training gehad! Ik merkte wel dat ik het een en ander aan kracht heb moeten inleveren in de tijd dat ik er niet was, maar dat mag de pret niet drukken. Die kracht zit er vast ook weer zo aan.

Incline dumbbell press
7x10kg warmup
10x22kg
8x24kg
6x24kg
Vooral hier ben ik kracht kwijt. Eerst deed ik 3x8-10 met 26kg.

Incline dumbbell fly
8x14kg
6x14kg
8x14kg

Bent arm dumbbell pullover
10x20kg
10x22kg
8x22kg
Wat is eigenlijk het verschil in spier aanspanning tussen de bent en de straight arm pullover?

Standing barbell curl
10x27,5kg
9x30kg
10x30kg

Alternating dumbbell curl
5x14kg, 10x8kg - moest hier ff checken hoeveel gewicht ik moest doen, 14kg ging dus niet na die set barbell curls :P
20x8kg
20x8kg
Dat wil zeggen 20 = voor elke arm 10 keer.

Hammer curl
8x10kg
8x10kg
8x10kg

Reverse incline crunch
8
6
7

Vanmiddag weer naar de gym geweest, heb nu wel last van m'n rug joh. Dus ik weet niet of ik morgen wel dag 1 (rug en triceps) kan doen. Heb trouwens voor m'n training van vandaag 2 scheppen Jack3D (de oude, met DMAA) gepakt. Ging lekker, vet veel pomp had ik. Tintelingen in m'n gezicht door de Beta-Alanine, altijd lekker.

Anyway:

Dumbbell side raise:
8x7kg warmup
10x10kg
8x12kg
8x12kg

Reverse fly:
3x10x10kg

Standing dumbbell military press:
3x8x12kg

Barbell squat (ass to the grass):
8x42,5kg warmup
5x62,5kg
6x82,5kg
5x87,5kg
5x90kg

Walking lunges:
22x14kg
20x14kg
20x14kg
Man man man, wat was ik dood na die derde set. :D

Hyper extensions:
3x8

Seated calf raise:
12x140kg
10x150kg
12x150kg

Ik heb trouwens echt zin om te cutten. Vooral in het resultaat, ik wil echt shredded to the bone zijn. Diced abs.

Ben vanavond weer naar de gym geweest, begon dus weer bij training 1 van het splitschema. Het ging alleen voor geen meter. Had nog spierpijn in m'n rug en in m'n borst en het ging gewoon echt niet.

Pullups
5
4
4

Bent over row
8x50kg
10x50kg
10x50kg

Dumbbell shrug
8x38kg
10x38kg
8x38kg

Deadlift
5x50kg
5x60kg
5x70kg

Weighted dips
7x20kg
5x20kg
5x20kg

Dumbbell kickback
10x7kg
10x8kg
10x8kg

Plank
3x1min

Heel de training was één grote faal. Ik hoop maar dat deze spierpijn alleen is omdat ik nu weer begin na een lange tijd niets of zeer, zeer weinig doen, anders werkt dit split schema niet als ik 4 a 5 keer per week wil gaan.

Fuark! Ik wil gaan beginnen met roaccutane, vanwege de acne in mijn gezicht. Dus ik vandaag naar de dermatoloog, blijken m'n leverwaarden ****ed up te zijn. Dus over 3 weken opnieuw een afspraak en tot die tijd geen supplementen! :(

Ik gebruik trouwens dagelijks de volgende supplementen, weet iemand welke invloed kunnen hebben op je lever?

Vitamine D3, 5000iu (dit is denk ik de boosdoener)
L-Arginine, 3-6g
Creatine, 5g
BCAA's, 5-15g

Hmm heb zelf laatst ook een slechte ervaring met een lever gehad, maar of die supps invloed hebben durf ik niet te zeggen maat.

Die spierpijn is denk ik normaal, had ik na 2 weken vakantie ook heel erg. Na een weekje gewoon weer good to go.

Succes ermee iig, ik zou ook even alcohol vermijden! (roa is zwaar spul heb het zelf ook 2 maanden genomen, nu helemaal clean)

Terug
Naar boven