MuscleMeat

Dusky Log

• Topic Starter Topic Starter
Vorig jaar heb ik ook een keer geprikt en toen was het prima. Dus m'n lever is niet van nature verdoet ofzo. Maar ik ga alcohol ook zeker vermijden, ik heb al een aantal maanden roa genomen, een jaar of 3 geleden en dat was geen pretje voor m'n lever.

Vandaag wel een lekkere training gehad, eigenlijk vooral omdat ik de kracht bij de incline dumbbell press weer terug voel komen.

Cycle 2, training 2 (Borst + Biceps) 17:03 - 18:19

Incline dumbbell press
3x10x22kg
Volgende keer weer 24kg pakken.

Incline dumbbell fly
3x8x14kg
Deze voelt nog erg zwaar. Heb deze ook echt lang niet gedaan. Ff kracht opbouwen dus.

Dumbbell pullover
10x22kg
10x24kg
10x24kg

Standing barbell curl
10x30kg
10x30kg
7x30kg
Op een of andere manier is deze oefening zo zwaar dat m'n biceps hierna echt niets meer waard zijn, dus de volgende oefeningen pak ik echt heel licht.

Alternating dumbbell curl
9x8kg
10x8kg
10x8kg

Hammer curl
9x10kg
8x10kg
8x10kg

Reverse incline crunch
5
10
8

Cycle 2, training 3 (schouders + benen) 20:30 - 21:49

Dumbbell side raise
10x5kg warmup
8x12kg
8x12kg
8x12kg

Reverse fly
10x10kg
10x10kg
8x12kg

Standing dumbbell military press
10x12kg
10x12kg
8x12kg

Barbell squat
8x20kg warmup
5x40kg warmup
5x80kg
5x85kg
5x87,5kg
5x90kg

Walking lunges
3x20x16kg

Ik wilde hier nog hyperextensions doen, maar de sportschool is wat heringedeeld en waar ik eerst altijd m'n hyperextensions deed zijn de matten weggehaald en ik kan geen andere plek vinden waar het kan. Dus nu maar ff een andere oefening (niet de leg curl of stiff legged deadlift) voor hamstrings zoeken. Ik zou deze kunnen doen, die zijn eigenlijk hetzelfde, alleen heb je hiervoor een trainingspartner nodig:

http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/floor-glute-ham-raise

EDIT: Ik zie nu dat ik altijd al die oefening deed, maar volgens de instructeur heette dat hyperextensions. Niet dus.

Seated calf raise
3x12x150kg

Ik heb ook m'n vetpercentage laten meten van de week, voor het verhaal daarover zie:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/the-battle-the-semi-ectos-323452/index37.html#post7474636

Laatst bewerkt:
Cycle 3 training 1

Pullups
9
8
6
4

Bent over row
3x10x55kg

Dumbbell shrug
3x10x38kg

Deadlift
5x42,5kg
5x57,5kg
5x77,5kg
Ik had een dikkere stang dan normaal (van 22,5kg), vandaar de rare getallen. Ik ga trouwens weer de aanpak van Stronglifts gebruiken. Set 1 = warmup met 40kg. Set 2 = warmup, helft van het gewicht erbij. Set 3 = Andere helft er ook bij, oftewel, werkgewicht. En dan elke training 5kg erbij. Wil weer naar die hoge getallen toewerken.

Weighted dips
8x20kg
9x20kg
8x20kg

Dumbbell kickback
10x10kg
8x10kg
6x10kg

Plank
1 minuut
40 seconden met een schijf van 10kg op m'n rug
30 seconden met een schijf van 10kg op m'n rug

Ok guys, nieuw idee:

vanaf deze week ga ik aan het einde van elke week (zaterdag of zonder) een foto nemen van m'n front (onder + bovenlichaam) om de progressie in vetverlies bij te houden. Eventueel ook van m'n back, als ik daar een fatsoenlijke manier voor vind met goede belichting. Week 1 van cutten zit er op, week 2 is vandaag begonnen.

Ok guys, nieuw idee:

vanaf deze week ga ik aan het einde van elke week (zaterdag of zonder) een foto nemen van m'n front (onder + bovenlichaam) om de progressie in vetverlies bij te houden. Eventueel ook van m'n back, als ik daar een fatsoenlijke manier voor vind met goede belichting. Week 1 van cutten zit er op, week 2 is vandaag begonnen.

Hoe zit het met je energie gevoel?

Prima! Tot nu toe merk ik nog niet echt iets van het verlaagde aantal koolhydraten. Ik reserveer op trainingsdagen ook 50g dextrose voor tijdens de training, zodat ik iig nog fatsoenlijk kan trainen.

Heb trouwens vanmorgen op de weegschaal gestaan, precies 0,5kg afgevallen in een week. Dus ik loop op schema.

Laatst bewerkt:
Heb gisterenmiddag wel een aardige training gehad. Moet wel zeggen dat na een paar oefeningen m'n energieniveau wel drastisch daalde.

Cycle 3 training 2 15:35 - 17:00

Incline dumbbell press
10x10kg warmup
5x16kg warmup
10x24kg
8x24kg
9x24kg
Gaat lekker, kracht komt weer redelijk terug.

Incline dumbbell fly
10x14kg
10x14kg
8x14kg

Dumbbell pullover
4x24kg
Ben daarna gestopt, vind het eigenlijk maar een klote oefening.

Cable crossover
10x20kg
10x20kg
10x20kg
Normale cable crossover, vanuit boven dus. Voelde hem goed, ging lekker.

Standing barbell curl
9x30kg
10x30kg
7x30kg

Alternating dumbbell curl
9x10kg
8x10kg
8x10kg

Hammer curl
9x10kg
7x10kg
6x10kg
Ik heb laatst een filmpje gezien van Kai Greene (geloof ik). Iets van "I will never be a weightlifter" heet het. Daar benadrukt ie nog maar eens dat vorm belangrijker is dan gewicht. Dus ik heb hier extra gelet op m'n vorm. Niet helemaal m'n armen laten zakken, maar de spanning erop houden. Dan is het wel een stuk zwaarder joh. Maar ik voelde hem wel lekker en dat is het belangrijkste.

Reverse incline fly
10
8
5
Bij die laatste set was het gewoon ineens op. :D

Waarom is die dumbbell pullover klote?

Mooie training verder!

Ik vind het vooral geen fijne beweging om te doen, maar misschien nog wel belangrijker is dat ik hem op allerlei plekken voel, behalve in m'n borst.

Ik vind het vooral geen fijne beweging om te doen, maar misschien nog wel belangrijker is dat ik hem op allerlei plekken voel, behalve in m'n borst.

Doe deze oefening ook bijna nooit, voel altijd mijn schouder klikken. (in september uit de kom geweest) En het omhoog komen was ook altijd klote:mad:

Vandaag ziek thuis geweest, hopelijk morgen weer beter en dat ik ook naar de gym kan gaan.

Trouwens, ik stond vanmorgen op de weegschaal. Exact 0,5kg afgevallen. Dus het loopt wel op schema. Misschien net iets achter, maar dat scheelt niet veel.

Net best een lekkere training gehad. Ik heb van tevoren 3 scheppen Jack3D op, dus ik had echt lekkere pomp. Training duurde wel wat lang, omdat ik veel rust nam tussendoor. Ik merk dat ik dat nu wel nodig heb, zo tijdens het cutten. Dan heb je toch wat minder energie.

Cycle 3, training 3 15:18 - 17:00

Side raise
12x5kg warmup
5x7kg warmup
10x12kg
8x12kg
8x12kg

Reverse fly
3x10x12kg

Standing dumbbell military press
3x10x12kg

Barbell squat
10x20kg warmup
10x20kg warmup
5x40kg warmup
5x85kg
5x85kg
5x85kg
5x85kg
Ik ga het nu weer volgens het Stronglifts principe doen denk ik. Met die piramide setjes krijg ik geen goed beeld of ik vooruit ga of niet. Nu gewoon 4x5 met een bepaald gewicht en haal ik dat, doe ik er de volgende keer 2,5kg bij.

Walking lunges
3x20x18kg
Ik was echt helemaal dood joh. Kreeg gewoon vlekken voor m'n ogen na de 2e set. :D

Floor glute-ham raise
8
8
10
Ik heb een manier gevonden waarop ik hem toch zonder partner kan doen! Ik haak m'n voeten nu onder de roei machine, die naast de matten staat.

Seated calf raise
16x70kg warmup
9x160
12x120
12x120
Ik besloot wat gewicht eraf te halen zodat ik een betere range of motion kan doen. Ik merkte dat ik het gewoon niet goed deed. Ik voel hem zo beter iig.

En zo lig je midden in de nacht wakker van de Jack3D...

Ok guys, nieuw idee:

Hier dan m'n shape aan het eind van week 2:

Belichting is nog steeds k*t, helaas. Heb al een paar plekken uitgeprobeerd maar nog niet iets echt goeds gevonden. Ik wilde me trouwens vanmorgen ook wegen, maar dat ben ik vergeten, dus dat komt morgenochtend.

IMG_2006 kopie.jpg

IMG_2007 kopie.jpg

lekker bezig weer na een slappe periode

Jep, ben echt gemotiveerder dan ever nu. Ik zat er in januari gewoon helemaal doorheen. Ik geef de schuld aan stage. Daardoor had ik mega weinig vrije tijd en werd ik gewoon lam.

Heb nu echt zieke spierpijn btw, hurken is echt een kwelling. :D

Net ff naar de kapper geweest, aan dem hair aesthetics gewerkt, zometeen weer naar de gym! Ik heb wel nog steeds spierpijn in m'n onderrug (die ga ik trouwens laten checken, ik heb meer last dan nodig is) en m'n benen van zaterdag. Maar m'n trainingspartner waar ik wel eens mee ga trainen pushte me, ze wilde per se vandaag gaan. Op zich ook maar goed, anders kwam het misschien niet uit om 3 keer te trainen deze week.

shape ziet er goed uit!

Terug
Naar boven