XXL Nutrition

Dusky Log

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga denk ik stoppen met Stronglifts, ik raak gedemotiveerd door elke keer dezelfde oefeningen te doen. Wat zal ik nu gaan doen?

Ik vind squats wel leuk, bench press en deadlift ook, overhead press ook wel een beetje, maar barbell rows ben ik echt meer dan beu.

Zeer herkenbaar! Ik vind barbell row ook vreselijk. Zit nu in week 18. Twee weken geleden dacht ik ook 'ik kap ermee'. Trainingen 5x5 duurden ook veel te lang. Ik ben toch doorgegaan, maar heb er 3x5 van gemaakt. BOR vervangen voor wat andere rugoefeningen. Door 3x5 schema wat meer tijd en energie om nog wat rond te snacken (curls etc.). Ik kan weer even vooruit :)

Zo, net eindelijk weer eens naar de sportschool geweest. Laatste dagje SL5x5. Maar ik heb maar een beetje aangeklooid eerlijk gezegd. Wel m'n deadlift nog ff naar 127,5kg omhoog geschroefd.

Anyway, ik heb nu een nieuw schema. 3x12 reps, 3 daags split schema. Ik was SL echt helemaal beu nu. Dus ben benieuwd wat het nu gaat worden dan. :D

Pfff, ik moet zeggen dat ik bulken leuker vind dan cutten. :+ Die 2500 calorieën op een dag zijn wel weinig (en dan ook nog eens geen hotdogs etc. :P)

Dan eet ik toch liever 4000 calorieën op een dag. :P

Zo, net voor de eerste keer weer een split schema gedaan. Dat was hele andere koek. :P Ben echt kapot nu, wel op een hele andere manier dan bij stronglifts.

Ik ben nog een beetje aan het uitvogelen hoeveel kilo ik alles moet doen.

Eerst ff een paar minuutjes warming up op de crosstrainer.

3x12 Dumbbell Fly's (2x)8kg
3x12 Incline Dumbbell Press (2x)10kg
3x12 Bench Press 45kg
3x12 Dumbbell Kick Back's 7kg (op een of andere manier voelde ik hem in mijn rechtse arm echt bij de eerste rep al, als een soort kramp meer en bij m'n linkse arm voelde ik zowat niets, zelfs niet bij de 12e rep)
3x12 Skull Crushers / French Press met 10kg aan de e-z bar

En daarna nog buikspieroefeningen. En een kwartier heen en een kwartier terug fietsen naar de sportschool. :P

Maar ik ben iig wel enthousiast. Ik verwacht goeie gains te maken met weer eens een nieuw schema. Hopelijk ben ik over een paar maanden ripped! :P

Ik begon voor de cut met 81,2kg met 15,5% vet en ik wil naar 10% vet als dat lukt. Ik ben nou ook druk bezig om m'n voeding te verbeteren (koolhydraten minderen is nog moeilijk).

Pff ik ben wel hardcore bezig nu zeg. Ik zit gewoon groente te eten op het moment. :+

Log je iedere training nog, of niet?

Heb die van vandaag nog niet gelogd, had ff geen zin. :+ Nee dat is klets eigenlijk, ik had geen tijd, heb nu pas weer tijd, en nu ga ik slapen :P

Pff, ik heb vrijdag tijdens de bovenrug/biceps dag te hard getraind. Ik heb echt van m'n leven nog nooit zo'n spierpijn gehad (in m'n biceps en de aanhechting, die holte in je elleboog zeg maar). Volgens mij heb ik ze overbelast ofzo.

Grote kans, bovenrug is ook biceps training he.

Ik heb gisterenavond weer biceps getrained en ik heb nu ongeveer geen spierpijn. Het kwam denk ik gewoon omdat ik een lange tijd geen bicep isolatie oefeningen heb gedaan, met Stronglifts.

I want more logs, keep it active :D

Vooruit dan maar:

Net naar de gym geweest. Heb weer eens Hemo Rage gepakt, dus ik ben nog nooit zo snel als net naar de sportschool gefietst.

Eenmaal daar heb ik m'n vetpercentage laten meten met huidplooimeting. Het kwam uit op 18%!!! Terwijl ik de vorige keer (ongeveer een maand geleden) 15.5% had en ik de laatste weken heb gecut. Nu ben ik lichtelijk chagrijnig dus. Maar ik hield nog geen echt voedingsschema aan en dat ga ik nu dus wel doen. Vooral aan mijn triceps en m'n zij zat veel vet. Terwijl aan mn biceps helemaal niet veel vet zat. Maar ik vind m'n triceps idd ook wel tamelijk vormeloos.

Daarna getrained, ging wel goed ondanks het demotiverende nieuws.

3x14 (2x)5kg Lateral raise > volgende keer zwaardere dumbbells
3x18 10kg upright row > volgende keer meer gewicht aan de ez bar
1x14,1x13,1x12 (2x)7kg dumbbell press

3x14 150kg leg press (heb de squat even vervangen voor deze vanwege last van mn knie) > volgende keer wat meer gewicht, was nu wat licht
3x14 40kg deadlift > volgende keer 42.5kg
3x14 (2x)9kg lunges > volgende keer (2x)10kg

Ik had echt een zieke pomp tijdens de training, mede door de hemo denk ik. M'n schouders popte er echt uit.

Ik bedenk me nu alleen dat ik m'n buik vergeten ben. Maarja dat heb ik deze week toch al 3 keer gedaan dus het zal wel goed zijn.

Daarna nog iets meer dan 13 minuten met 11km/h op de loopband en daarna ong 15 minuten naar huis fietsen. Heb nog een wielrenner ingehaald. :P

Dat wordt dus even een tijdje h4rdk00r eten en trainen. Ik ga denk ik ook ff aan de apotheker vragen of dexaprine kan icm de antibiotica (tegen acne) die ik nu slik. Dan ga ik daar toch mee verder denk ik, ik wil echt zsm ripped worden.

Jij wilde een log, hier heb je er een. :D

EDIT: Gelijk maar even een foto update:

Foto op 23-03-2012 om 16.38.jpg

Foto op 23-03-2012 om 16.39.jpg

Foto op 23-03-2012 om 16.41 #2.jpg

Foto op 23-03-2012 om 16.43.jpg

Foto op 23-03-2012 om 16.47.jpg

Laatst bewerkt:
Net super lekker gesport!

Eerst nog nooit zo snel naar de gym gefietst: 5,zoveelkm in iets minder dan 11 minuten > 31km/h gemiddeld.

Daarna:

3x14 (2x)8kg flyes > volgende keer 10kg
3x14 (2x)10kg incline dumbbell press > volgende keer 12kg
3x14 45kg bench press > was echt peanuts, volgende keer 47,5kg

3x14 7kg dumbbell kickback > volgende keer 8kg
1x14,2x13 10kg + ez-bar skullcrushers > die laatste rep bij de laatste 2 setjes zaten er echt nét niet in!

Daarna buikspieroefeningen. En daarna 20 minuten op de loopband met 11km/h. Ik weet niet of het door de Hemo kwam maar ik kon gewoon blijven gaan. Ik zweette wel als een mofo maar ik werd pas bij 19 a 20 minuten wat moe. Toen ik eraf stapte viel ik wel bijna om. :P

Daarna weer naar huis gefietst, niet zo snel als op de heenweg though, maar ook niet langzaam.

Heb nu ook m'n eetschema, dus dat komt helemaal goed!

Pff, vannacht tot zeker 2.30u wakker gelegen van de Hemo. En ik pakte het om 16.30u ofzo. Echt belachelijk. Een tijd geleden ook al toen ik het om 15.30u pakte.

Vorige week had ik hem om 13u gepakt en toen had ik er geen last van.

Vandaag echt een lekkere training gehad.

3x14 45kg lat pull down > volgende keer 50kg
3x14 10kg dumbbell row > volgende keer 12kg
3x14 45 cable row > volgende keer 50kg

3x14 (2x)7kg dumbbell curl > volgende keer (2x)8kg
3x14 8kg + ez-bar preacher curl > volgende keer 10kg + ez-bar

3x25 45kg crunch machine (ik denk iig dat ie zo heet) > volgende keer 50kg
4x25 25kg rotary torso > volgende keer 30kg

Dus op alle oefeningen vooruit gegaan deze training. :)

Daarna 13 minuten op 11 km/h op de threadmill. Toen moest ik stoppen want de sportschool ging dicht. Ik merkte wel dat het rennen minder gemakkelijk ging dan van de week, toen ik Hemo op had.

Trouwens ik heb een voedingsschema gemaakt, feedback is gewenst. :)

Bijlagen

3x12 (2x)6kg lateral raise
3x14 (2x)7kg dumbbell press > volgende keer 8kg
3x15 12kg + ez-bar upright row

3x12 160kg leg press (ik wil deze eigenlijk een beetje licht houden, mn benen lopen erg voor op het moment)
1x10 42.5kg, 1x11 40kg 1x10 40kg stiff legged deadlift - ik deed hem de vorige keer niet stiff legged dus dit was echt veel zwaarder voor m'n benen, dus haalde ik het nu niet helemaal. Volgende keer voor de 3x12.
1x14, 2x12 10kg (voor elk been) lunges - damn wat een verzuring!

3x20 50kg crunch machine, volgende keer voor de 25
4x20 30kg rotary torso, volgende keer voor de 25

Daarna 12 minuten met 11 km/h op de loopband, ik had geen zin meer.

Goed dat je weer traint!
Dumbbell Press moet wel zwaarder he, ik doe 10x24 per arm;p

Ja ik weet niet waarom ik die maar zo licht kan. Het verzuurt gewoon enorm tijdens die oefening. Zeker met 14 reps.

Die tricep zie je wel al goed!

Terug
Naar boven