AndroidHealthClinic

Dynamiet's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben het met je eens, voorlopig geen isolatie oefeningen voor mij. Wanneer mijn spieren hersteld zijn wil ik elke keer cardio na krachttraining doen (En op de dagen dat ik geen kt doe, langere cardio).

Jouw voorstel SanderM:
dag 1 borst - triceps
dag 2 schouders
dag 3 benen
dag 4 cardio minimaal 1 uur
dag 5 rug – biceps

Vraag: is het wel verstandig borst en schouders na elkaar te doen (ivm triceps die je gebruikt bij zowel bench als military press)?

op en neer naar de tandarts is trouwens bij elkaar 2 uur fietsen (heb nog een tandarts in het dorp waar ik vandaan kom).

Ik zit trouwens in een situatie waarbij ik zee-en van tijd heb (geen werk). Dus misschien is het ook iets om te denken over cardio voor het ontbijt en 's avonds krachttraining.

Ik zit nu ineens weer op 105 kg, terwijl ik twee uur gefietst heb vandaag. Als dat morgenvroeg nog zo is ga ik flink in mijn calorieen snijden, wat ik sowieso van plan ben, een stuk minder koolhydraten, en een beetje meer eiwitten. Ik zit te popelen om weer krachttraining te kunnen doen, waarschijnlijk maandag pas.

ik weeg s'avonds altijd een paar kilo meer als s'ochtends ;)

Het kan zijn dat je 's avonds wat meer weegt inderdaad. Probeer om iedere keer op hetzelfde tijdstip te wegen. ;)

Klopt, vanochtend woog ik weer 104.
Zojuist 10 minuutjes cardio om op te warmen.
Daarna 3 setjes van 10 herhalingen bankdrukken (10 tot 30 kg) en bent over row (10 tot 30 kg).
Tot slot drie kwartiertjes cardio. Rustig maar zwaar fietsen. Hartslag 133.

dag 1 borst - triceps
dag 2 schouders
dag 3 benen
dag 4 cardio minimaal 1 uur
dag 5 rug – biceps

Vraag: is het wel verstandig borst en schouders na elkaar te doen (ivm triceps die je gebruikt bij zowel bench als military press)?

Denk inderdaad dat je beter benen als 2e dag kunt doen, en op dag 4 je schouders, naast de cardio.

Zojuist 1 uur gefietst, nu wat lagere weerstand en sneller, hartslag (130-140). Ik merk dat ik zo meer warmte produceer, wat me goed lijkt voor de vetverbranding.
Buikspieren 10X10 kg, 2X10X20 kg. Bench press opwarmen met alleen stang en 2X10X20 kg. Onder begeleiding leren squatten en deadliften.

Net een uurtje krachttraining gedaan, inclusief warming up.
Borst en triceps (en buikspieren). Naast bankdrukken (tot 30 kg) allerlei andere apparaten gebruikt waarvan ik de namen niet weet. Sommige apparaten lijken ook wel op elkaar (flyes, dippen, bankdrukken)

Vandaag stond rug op het programma.
Bent over row 10 herhalingen 20, 30, 40 kg.
Alle apparaten voor rug gedaan. (kg staat er niet op vermeld)
Biceps tot 20 kg (totaal)
cardio maar een kwartiertje.
en deadlift tot 50 kg

Hoe lukt het squaten?

Gaat mooi, blijven doorgaan zo! :thumbup:

Squatten heb ik alleen nog maar geoefend met licht gewicht. Morgen benen, ik wil kijken of ik 50 kg aankan met squatten.

Ik heb een beetje spierpijn in mijn linkertrapezius, zou het kunnen dat mijn linkerschouder daarom wat hoger staat en smaller is dan mijn rechterschouder? Ik merkte deze asymmetrie pas vandaag voor het eerst op. Ik ben ook linkshandig.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Vandaag cardio bijna 1,5 uur fietsen en cross trainer.

squatten 1x10x10 kg, 2x10x30
leg extensions 1x10x20, 2x10x30
kuiten 1x12x20, 1x12x40, ,1x12x60
military press 1x10x10, 2x10x20
side lateral raises 1x10x9, 1x10x7, 1x10x5
klein uurtje cardio

Allemaal leuk en aardig,
maar wat is je voedingsschema?
En hoeveel kcal eet je per dag, ook vrij belangrijk :P

Terug
Naar boven