Fitness Seller

Een gezellig avondje trainen in onze oude sportschool

Bezoekers in dit topic

benchMarc

AKA The Jesus
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
25 nov 2002
Berichten
14.945
Waardering
555
Lengte
1m88
Massa
98kg
Vetpercentage
12%
Disclaimer: Dit is een lange post! Als je post, post dan geen offtopic shit en zorg dat je het verhaal ook hebt gelezen!. Géén posts in de trand van: Dit is te lang, ik ga dit niet lezen! Vertrek dan uit deze thread en post dan niet.

Het begon allemaal omdat dat Frenkpie en ik niet konden trainen in onze vertrouwde sportschool (XXL-Gym) vanwege gebrek aan vervoer.
Frank kwam op het schitterende idee om eens langs te gaan bij onze oude sportschool, waar Frank zo'n 2,5 jaar heeft getraind, en ik een paar maandjes. Toen wij allebei beslisten dat het voor ons beter was een hardcore gym te zoeken, beslisten wij dat we dus naar XXL-Gym gingen. Zo begon het. We verlieten toen dus onze oude sportschool, 1,5 jaar geleden. Frank als een dikkertje met een overdosis vet waar een goeie spiermassa onder zat verborgen, en ik als een schrale k*tecto van rond de 65kg toen.

Je zult wel begrijpen, als je dan terug gaat naar je oude sportschool, ik 80kg droog, Frank een stuk droger en voller, vooral de schouders, dat moet geheid opvallen....

We mochten daar gratis komen trainen (we hadden onze jassen nog aan) omdat wij al zo lang hadden getraind daar, ze kenden ons goed, we kwamen er altijd 4x per week, en betaalden natuurlijk netjes de contributie toentertijd :) "Geen probleem", zei de instructeur, "Jullie kunnen hier gewoon gratis komen trainen vandaag, maar natuurlijk niet altijd hè!". "Neenee, alleen vandaag, we wilden kijken hoe het hier is veranderd in het nieuwe gebouw". Dus wij naar de kleedkamers, een heuse zoektocht. De ruimte die wij doorliepen was groter dan de oppervlakte van de hele gym, maar dat terzijde. Wij omgekleed, natuurlijk expres onze tank-tops aangedaan. Want ja, armen trainen hoort in zulke shirts ;)

Lekker wat opwarmen met wat dumbbells, niet aan de hand. Toen begonnen we met het echte werk. Lekker een eerste set dumbbell curls. De armpjes stroomden goed vol, en langzaam ving ik wat blikken van mannetjes richting onze kant op. Natuurlijk bij de laatste set wat gekreun erbij, en het was compleet. Er liepen 2 sportinstructeurs rond die wij dus allebei goed kenden, en ze wisten hoe wij er toen uitzagen. Beiden keken ze ons af en toe aan met een schuin oog. Totdat er eentje naar mij toe kwam:
"Dat is vast niet natuurlijk he?" Zei hij met een grijns op z'n smoel.
- "Jawel, 5000kcal per dag, dat at ik toen ik wegging hier, ik ben toen in iets meer dan een half jaar 15kg aangekomen. Ik eet om de 2 uur, train 4x per week en houd me strict aan m'n schema's. Frank leerde mij alles en trainde mij persoonlijk, nu zie je hoe dat z'n vruchten heeft afgeworpen".
Met ongeloof zei hij: "Ja, maar zo'n vooruitgang?! Dat kan gewoon niet, onmogelijk.
--- Hieruit blijkt dus al de onwetendheid van een sportinstructeur ---
Ik antwoordde direct fel erop met: "Kom maar mee naar het ziekenhuis, laat maar bloed prikken, ik zet er gelijk 3000 euro op. Je kent mij en Frank, je weet hoe serieus wij ermee bezig zijn, en dit is het resultaat, op een natuurlijke manier".
Toen geloofde hij ons wel. We gingen weer lekker verder met trainen, en door zo'n discussie vielen er steeds meer blikken op ons.

Biceps waren klaar... De triceps!

Dit keer kwam de andere instructeur, die een oude man uitlegde hoe je seated rows moest doen. In een vluchtige blik zei hij tegen mij "Zozo, jij bent ook goed vooruit gegaan of niet?".
Om een niet alles weer uit te moeten leggen zei ik: "Ja, dat zei die andere instructeur net ook al, hij geloofde niet dat het natural was, maar ik heb hem uitgelegd hoe we trainen en eten".
Toen kwam hèt antwoord... "Ja, jullie doen bodybuilding, dat is ongezond, dit is geen fitness meer!".

Dat deed de deur dicht. Natuurlijk ga je daar als bodybuilder tegenin, vooral ik. Discussies over en weer wat nu de definitie van fitness was en wat van bodybuilding, dat het allemaal ongezond is, dat bodybuilders foute bewegingen maken met de oefeningen. Allemaal crap! Er kwam niets dan poep uit die meneer :splat: Het eerste vleugje van jaloezie was dus ook al snel te ontdekken.

Wij liepen weer naar een ander toestel en praatten wat over de voorgaande discussie met elkaar. Ook een mannetje dat daar trainde luisterde aandachtig mee. We gaven hem wat uitleg hoe de vork in de steel zat, en je zag duidelijk dat hij ook gespierder wilde worden. En nìèt op de manier hoe ze dat dáár in die sportschool doen. Ik vertelde hem over wat ik at, en daar schrok hij toch een beetje van :P "Ik eet 'gewoon', zei hij". Dus ik zei dat eten het belangrijkste was, en dat als je niet goed eet, je ook nooit groot wordt.

Het viel alle mensen al snel op dat wij totaal anders trainden dan de mensen die daar aanwezig waren. Het waren ook stuk voor stuk allemaal ecto's, die ongeveer net zo schraal waren als wanneer ik begon. Het schokkende is, die lui zag ik 1,5 jaar geleden ook al, en zijn dus in die tijd amper een **** vooruit gegaan. Dit maakte ergens een droevig gevoel in mij los. Die mensen trainen om spiermassa te winnen, duidelijk, maar wegens onkunde (of niet willen) van de instructeurs gaan ze gewoon niet vooruit.

We waren klaar en verlieten de trainruimte, die nog steeds de oude dumbbells bevatte die niet verder gingen dan 30kg :rolleyes:
Ik dronk m'n schake op en we gingen richting de voordeur. Bij de bar werden we min of meer staande gehouden en meteen barstte weer een discussie los. Ik ben zeer vatbaar voor discussies, dus wanneer ze maar één verkeerd woordje richting mij zeggen discussieer ik terug. Hij zei dat we nooit meer mochten komen trainen, omdat ze geen bodybuilders wilden. Toen vroeg Frank om de definitie van bodybuilder, en het verschil met een fitnesser. Daar gaf hij geen fatsoenlijk antwoord op. Toen zei ik: "Wat, als ik nu genetisch ben aangelegd en door jullie fitness programma tòch erg gespierd wordt?". Weer geen antwoord. In het bijzijn van wat mensen aan de bar, en wat mensen achter een tafeltje een paar meter verder op, viel ik hem weer aan met wat concrete vragen. Nergens gaf hij een normaal antwoord op. Hij raakte duidelijk erger en erger geïrriteerd. Wij waren niet gezond bezig, vertelde hij opeens. Daar reageerde ik meteen weer op door te zeggen dat ik zonder ben dan menig ander van mijn leeftijd, die zich klemzuipen in het weekend. "Dat is jouw mening!" zei hij. "Vraag het de dokter, laat me testen, en laat anderen testen, ik weet zeker dat hij zegt dat ik gewoon gezond ben". Natuurlijk viel daar weer stilte. Helaas mengde Frank zich niet meer in de discussie en stond toe te kijken, evenals de andere instructeur, een instructeur in opleiding, en mensen aan de bar.
Hij werd zenuwachtig... Iemand die klaar was met trainen vroeg even tussendoor of hij een sportdrankje mocht. De zenuwachtige en geïrriteerde instructeur pakte een of andere sportkoek. "Nee" zei de jongen, "sportdrank!". Duidelijk was de instructeur van zijn stuk gebracht door de discussie. Frank zei achteraf dat hij hem aan dingetjes zag frommelen van de zenuwen. Toen vond de instructeur het genoeg, hij reikte zijn hand uit naar de mijne, maar ik bleef hem gewoon aankijken. Frank zag weer dat hij z'n hand goed zag trillen :P Vertelde hij achteraf. Ik viel meteen weer terug in de discussie, maar de instructeur kon alleen nog maar kinderachtig antwoorden op iedere vraag: "Jaaaaaa", "jaa", "is ook zo", "ja, ja, ja." Natuurlijk kon ik het niet laten om ff te zeggen: "Tja, vervelend hè, als je door zo'n pikkie zonder sportopleiding onder de tafel wordt geluld?".
"Ik word helemaal niet onder de tafel geluld!". Natuurlijk niet nee :rolleyes: :rolleyes:

Duidelijk had het geen zin meer. Wij zijn bodybuilders was de conclusie, wij waren daar niet toegelaten.
Ik vertelde in de heetgebakerde discussie ook openlijk dat ze wel heel makkelijk 40 euro per maand binnen sleepten: Ze zetten mensen achter de apparaten en that's it. Totaal geen verstand van voeding of iets, alleen hoe je een oefening goed doet. Veel jongens komen hier om gespierder te worden, maar na 1,5 jaar zie ik nog steeds dat ze geen bal vooruit zijn gegaan. Jullie houden deze jongens tegen om te groeien, en vertellen ze gewoon leugens. Ik merk duidelijk dat hier jongens zijn die willen groeien, maar jullie weerhouden ze ervan.

De maat was vol. "Daar is de voordeur" riep hij.
Om de zaak nog wat te jennen riep ik: "Nou, tot de volgende keer dan he :)"
Dat kon hij niet zo waarderen :grinny:

Dat was nog eens een fijn avondje trainen zeg... Bodybuilders zijn niet gewenst, wij worden gediscrimineerd op ons uiterlijk. Zo is het dus. Niet voor nix hielden we ook onze jas in het begin aan, we wilden ze shockeren. De eigenlijke waarheid is dat ze gewoon geen mensen willen die meer verstand van zaken hebben dan zij zelf. Ook mochten wij ons niet met andere mensen bemoeien, we mochten niet met ze praten. Ze hadden gewoon schrik dat wij ze goede tips zouden geven om te groeien.
1,5 jaar geleden kon ik het goed vinden met die instructeur, FTP's uitdelen aan elkaar enzo, altijd gezellig, maar nu, omdat ik een bodybuilder ben, word ik als een stuk stront buiten geflikkerd. Omdat wij afwijken van de hele kudde, die allemaal trainen zonder vooruit te gaan, maar wel geld in het laatje brengen.

Ik ben heel blij dat we bij XXL trainen, waar de sfeer totáál ander is. Waar er wordt gebruld bij zware reps, waar de muziek goed hard staat en motiveert. Dikke spiegels die erg motiverend zijn met goed licht, waar je lekker in kunt posen. Alles is daar toegestaan. Relaxte mensen waar je altijd "hoi" tegen zegt en een praatje mee maakt, elkaar vertelt over je vooruitgang, elkaar opfokt bij de laatste zware rep. Dàt is hoe sportscholen moeten zijn, en gelukkig zitten wij bij zo'n sportschool.

Dit allemaal gaf wel weer ontzettende motivatie, zulke reacties als "ja dat kan niet natural!" en "je bent zó ontzettend hard vooruit gegaan" motiveren enorm. Dit is nog nix, groter groter groter moet het worden!

Zoals DBC vaak zegt, de jaloezie is vaak zo makkelijk te doorzien. En zo was het inderdaad, ook de opmerking van "je moet niet vergeten dat je ook nog een leven hebt", van de instructeur was bespottelijk.

Ik heb een prima leven, een bodybuilders leven!
 
Laatst bewerkt:
benchMarc zei:
Disclaimer: Dit is een lange post! Als je post, post dan geen offtopic shit en zorg dat je het verhaal ook hebt gelezen!. Géén posts in de trand van: Dit is te lang, ik ga dit niet lezen! Vertrek dan uit deze thread en post dan niet.

Sorry ik kan het niet laten :D....Nerdalert! Nerdalert!


en ja ik lees het zo ff krijg je nog een serieuze reactie ook :p



flauw :o
 
Laatst bewerkt:
Heel mooi gesproken bench. Ik ben er stil van. Ik weet even niet wat ik moet zeggen.
 
Klasse verhaal marc! Leuk om te lezen! :thumbs:

Als ik dit zo lees zou ik zo mijn eigen sportschool willen openen :cool:
 
Schitterend verhaal marc :) heerlijk verteld.

De instructeur vertelde ook dat wij bekrompen waren.. terwijl hij zelf gewoon NIETS van ons wou aannemen, hij beweerde dat omdat hij een sportsopleiding gevolgd had (10-15 jaar geleden), alles wist van sport en dat wij geen verstand van zaken hadden en we moesten er ons gewoon niet mee bemoeien.

Hij vertelde ook dat WIJ kwamen om te discussieren, ik had echt zoiets van WTF ! Dus ik zei tegen hem: ja jij kwam naar ons toe om de discussie aan te gaan over dat bodybuilding slecht is.

"Ja maar dat kwam omdat jullie dat bodybuilding gezeik aan het vertellen waren tegen andere, dat willen wij hier niet! Wij willen mensen laten fitnessen voor de gezonheid.
Maar die mensen VROEGEN ons wat wij deden omdat we zo 'gespierd' waren, dus tja is het dan verboden om antwoord te geven op andere mensen z'n vragen ?

< geen antwoord terug>

Na veel geblaat werden beide instructeurs boos en zeiden constant: "ja jongens, prettige avond.. Daar is de deur"

Toen had ik zoiets van, tja ik kan wel mee discussieren maar er was niets nuttigs meer aan, dus ik liet marc nog even uitrazen van z'n roidrage en vervolgens vertrokken we met een big smile :)

De instructeurs waren beiden helemaal van de wap af: van stomheid geslagen over onze progressies, onze eigenwijsheid en directheid over onze mening. Terwijl marc aan het discussieren was, zag ik dat die instructeur zenuwachtig wat met potjes aan het schuiven was en zich geen houding meer wist te nemen. Toen hij marc een handje wou schudden zodat marc vertrok zag ik zijn hand trillen. Echt geweldig :)

Ik maak niet graag vijanden, maar ze probeerde ons gewoon de kop in te drukken, een verbale oorlog is dan onvermijdelijk met 2 fantieke bodybuilders zoals ik en Marc :)

Owja.. we mochten niet meer terugkomen.. raar he? :D
ik zei: en als we nu 10 kg zouden afvallen.. en ongezond gingen eten.. dan wel?

nee !

:D:D

ohh en het grappige was.. 1,5 jaar geleden hadden ze rotte shit daar liggen.. toen ze in het oude gebouw zaten. Nu was alles HELEMAAL 1 hoek in geduwd, nog kleinere hoek. en er stonden nog maar 2 verrotte bankjes en de stangen en db's waren helemaal versleten.. echt zo triest.
 
Laatst bewerkt:
Wat een eikel. Maarja je moet er mee zien te leven bodybuilders krijgen nou eenmaal veel minder respect. Maar als je eenmaal 50+ armen hebben durfen ze er zoiezo niks meer van te zeggen. En dat is dus ook mij goal. Bij mij in de sportschool heb je eigelijk een mix maar ook een paar grote gastjes met flinke spieren dus ik ben gelukkig niet de enigste en er is ook niet veel discriminatie. Alleen moet ik helaas aanhoren van dikke vrouwen met een lichaamspercantgae van 78 procent dat ze niet teveel met gewichten willen werken omdat ze anders te gespierd worden :rolleyes: . Dan word je tog soms pissed van nog... Hoe dom mensen kunne zijn.
 
verkapt kijk mij groot zijn topic:cool:

maar begrijp wel wat je bedoeld in mijn gym is t net zo, maar heb geen idee waar ik naar moet uitwijken. heb zelfs nog geen enkel voedingsschema gehad van ze terwijl ik t gaar vind dat zelf in elkaar te draaien, aangezien ik dingen over t hoofd zie.
daar komt bij dat als je daar zegt dat je dikgespierd wilt worden ze je een schema geven van 3*15 en geen voedingsschema maken.
maja commercieel zijn we niet aantrekkelijk he:cool:
 
Prachtig dit! Maar toch ook weer diep treurig hoe het gesteld is bij sommige sportscholen.
 
Kheb het gelezen en het is idd wel eeeeeeeeeerg triest :rolleyes: maar het lijkt me wel een beetje overdreven zoals jij het vertelt hoor (no offence).
 
Pascal zei:
Kheb het gelezen en het is idd wel eeeeeeeeeerg triest :rolleyes: maar het lijkt me wel een beetje overdreven zoals jij het vertelt hoor (no offence).
Dit is niet overdreven, het ging er echt zó erg triest aan toe. Irl was het nog veel erger dan wat ik zo hier kan neerschrijven.
 
dat ook wel weer dan, tis wel een leuk verhaal maar tis iets wat al zoooooooooooooo vaak aan de orde is geweest dat je er niet een uur over had hoeven zitten typen:D
 
hahaha schitterend verhaal bro, roidrage tot en met :D
 
:eek: :eek: :eek: :eek: ik wist niet dat je ZO groot was Bench!! :eek: :eek: :eek: :eek:
 
Proud To Be A ****ing Bodybuilder


//edit

waarom komt het in breezertaal als ik caps tiep :o
 
benchMarc zei:
Dit is niet overdreven, het ging er echt zó erg triest aan toe. Irl was het nog veel erger dan wat ik zo hier kan neerschrijven.

Nee maar het lijkt zo. Lijkt echt onwerkelijk. Zo'n beetje indoctrinatie van de 'fitnessers'.
 
Wat een domme mensen zeg... Volgende keer (:D) smijt je gewoon de zwaarste dumbbell daar naar z'n hoofd hé, als hij een uurtje op de grond ligt kan je rustig trainen :thumbs:
 
Tja.. ik heb eigenlijk geen idee wat te zeggen, prachtig maar toch in triest verhaal. Het "ja ja hmm hmm" verhaal komt me idd bekend voor.

Ik ben allang blij dat ik daar niet train, jij had ook eens je nek vol bloed moeten hebben, ik zei het net al op msn. Ik deed dus vanavond flyes en ik lag niet lekker en schurkte wat heen en weer op de bank en na mn setje tijdens het rusten kwam een instructor naar me toe, of ik mijn vest aan wilde trekken.

Het sluit haakje van mn hanger was verbogen en had een fikse snee in mn nek gemaakt, en aangezien ik een wit hempje aan had leek het alsof ik bloedde als een slachtrund nee sanniejj, das niet hardcore, das smerig ;) Als jou dat was overkomen hadden ze je meteen verzocht te stoppen met de training.

Die opmerking over "blabla.. jullie beletten hen om te groeien!" was waarschijnlijk tegen het zere been, maar die heeft je mogelijk wel het heldendom bezorgd bij de bb wannabee's die daar nog in de tang zitten.

1 ding mag zeker zijn, er zal nog lang over jullie gesproken worden en met wat geluk zullen enkele n00bs de ogen open gaan :thumbs:

Tot zover de avonturen van benchMarc de bb zieltjeswinner in eigenzinnig ecto land. Jammer dat je geen dbb.com shirt had.
 
Dat is zo melancholiek, als je terugkomt op een plek waar niets is veranderd, alles stil is blijven staan en niemand vooruit is gegaan, terwijl je zelf vooruit ge-boost bent. En die lui die daar werken die alles eeuwig hetzelfde willen houden en kinderen tegenhouden die verder willen komen.

'Tis maar goed dat je die gym daar een k*tzooi vind - het geeft aan dat je het (letterlijk) ontgroeid bent :P

Maar zeg eens eerlijk, dat kan toch helemaal niet naturel?? :D :D
 
Heil Bench Heil Frenk HEIL!!!! :cool:
 
Tja dit verhaal komt mij wel heel erg bekent in mijn oren!!
Ik heb dit een maand geleden ook meegemaakt, trainde al ruim een jaar in me gym(geen problemen, leuke mensen, niks aan et handje), en van de een op de andere dag werd ik er uit gefikkerd. reden: te luidruchtig ??? :(

Ik vind het zeer triest hoe die healtcenters bezig zijn
en letterlijk gewoon DISCRIMINEREN :cool:

Oh ja eff off-topic:


medico vision is k*t
amsterdam olympisch stadion


et zijn discriminerende bodybuilderhatende mietjes
 
Back
Naar boven