ignition
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 21
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 85kg
Dag allemaal,Na lang twijfelen heb ik besloten om ook maar een log te openen. Ik zal mij eerst even voorstellen: ik ben 21 en student in Leuven. Ik ben al een paar jaar geïnteresserd in bodybuilding, maar heb het nooit echt serieus aangepakt. De eerste jaren heb ik vaak 2 weken getraind om daarna maanden te stoppen, het terug voor 2 weken op te pakken en dan terug te stoppen. Ik ben van men 18de tot nu 5kg aangekomen, maar of dat door het bodybuilden komt betwijfel ik
. Ook trainde ik thuis wat niet echt optimaal is (zeker als je alleen maar 2 dumbbells hebt van elk 10kg en een multistation). Goed, nu ben ik van plan om het dit jaar serieuzer aan te pakken. Ik heb een abbonement voor de universiteitsgym hier in Leuven (univfit), waar ik nu 2-3 keer per week train (soms nog 1 keer thuis in het weekend). Voor degene die de univfit niet kennen: het is een echte k*tgym en dat is nog voorzichtig uitgedrukt. Geen barbels of powerrack (enkel een smith), weinig dumbbells die maar tot 30kg gaan, enorm druk, als je squat of deadlift kijken de meeste je aan alsof je een alien bent,... maar het is goedkoop. En aangezien ik nog een beginner ben, denk ik wel dat ik mij hier een tijdje mee kan bezighouden.
Stats:
Lengte: 1.90m
Gewicht: 78kg
Vetpercentage: Geen idee (10-15% denk ik)
Bench (smith): 7x49
Squat(smith): 5x49 (nog maar 2 keer gedaan, kan nog wel hoger)
Deadlift(ook smith): 5x39 (nog maar 1 keer gedaan, kan hoger)
Doelen
-90kg bij hetzelfde vetpercentage tegen juli volgend jaar (realistisch?)
-een powerrack+barbels+200kg schijven kopen
-kracht tegen juli:
BP:100kg
SQ:120kg
Deadlift:150kg
Verder heb ik ook nog enkele persoonlijke issues waar ik graag aan zou werken. Ik ben namelijk enorm slecht in contact leggen met andere mensen, maar dan echt slecht. Op 1 of andere manier presteer ik het steeds om mij zeer awkward te gedragen als ik nieuwe mensen tegen kom. Dit heb ik al sinds de eerste jaren van de middelbare school. Geen idee hoe dit komt want ik heb geen speciale complexen denk ik, gewoon een zeer laag zelfvertrouwen in het algemeen. Iig is het zover gekomen dat ik een soort van sociale fobie ontwikkeld lijk te hebben door jaren in een soort sociaal isolement te leven. Ik zit nu 3 jaar aan de unief en ik ken maar 2 mensen van mijn jaar, waar ik alleen soms mee praat tijdens de les en waar ik daarbuiten nog nooit mee heb afgesproken. Het is dus ook zo dat ik moeite heb om met mensen te praten in het algemeen, dus niet enkel meisjes. Jongens of meisjes maakt voor mij geen verschil om tegen te praten, het is allebei een serieuze opgave. Het rare is dat ik voor de rest helemaal niet bang ben aangelegd, ik hou wel van wat avontuur op zijn tijd, maar dan op lichamelijk vlak.
Nu wil ik breken met dat oude leven en een nieuw leven opstarten. De eerste stap is een goddelijk lichaam creëren om zo wat meer zelfvertrouwen te kweken
. Verder zou ik ook graag een gevechtssport leren (zat te denken aan jiu-jitsu of kick boksen, iemand suggesties voor een goede club in Leuven?) wat hier ook toe zal bijdragen + het is een mogelijkheid om nieuwe mensen te leren kennen. Het probleem is: ik heb weinig tijd. Dit is mijn laatste jaar, maar ik ga ws nog wel een jaar bijdoen. De meeste mensen zeggen dat dit de schoonste tijd van hun leven was en ik wil dat nu ook wel eens ervaren.Doelen
-voor de eerste keer kussen met een meisje (en ja, ik ben 21)
-ontmaagding
-een vriendin krijgen
-1 nieuwe vriend maken
-5 nieuwe vrienden maken
-10 nieuwe vrienden maken
-naar een fuif gaan
-durven dansen op een fuif (ik heb ook een dansfobie)
-alleen voor kleren gaan shoppen (haat shoppen..., laatste keer dat ik kleren gaan kopen ben is 1.5-2 jaar geleden)
-een gevechtssport aanleren/naar gevechtsschool gaan
-afstuderen met minstens onderscheiding
-een leven krijgen
-terug plezier krijgen in het leven
Misschien wordt dit lijstje nog wel aangevuld... Ik hoop dat ik het niet te lang en te saai gemaakt heb
(en te emo). Het doel van dit log is om mijn gedachten te ordenen, mijn doel eens duidelijk op papier te zetten, gemotiveerd te blijven en mijn verhaal is kwijt te kunnen. Ook hoop ik natuurlijk op tips, zowel op het gebied van bodybuilding als op het gebied van sociale contacten...Mis nog enkele praktische vragen:
-is 12kg massa winnen op 7-8 maanden realistisch (en tegelijkertijd het vetpercentage constant houden)? Ben een newbie dus beginnergains en wil er alles voor geven.
-weet iemand een goed gevechtsschool in Leuven?
-suggesties voor een goed en betaalbaar powerrack?
Oh ja en dit log is deels geïnspireerd op het log van Newme, bedankt voor de inspiratie
. Wel raar om dit op het internet te zetten...
Laatst bewerkt:

)
)
. Als je goed/veel eet en goed traint kan je het wel halen denk ik. Dan zal je iets aan vet aankomen, maar toch niet al teveel.. Maar dan moet je wel zo snel mogelijk ergens anders heen want geen losse barbells en dumbbells die constant bezet zijn enz zijn natuurlijk geen goede omstandigheden
) en nog wat prul (goed dik belegd)