XXL Nutrition

Een nieuw leven

ignition

Dutch Bodybuilder
Waardering
21
Lengte
1m90
Massa
85kg
:)Dag allemaal,

Na lang twijfelen heb ik besloten om ook maar een log te openen. Ik zal mij eerst even voorstellen: ik ben 21 en student in Leuven. Ik ben al een paar jaar geïnteresserd in bodybuilding, maar heb het nooit echt serieus aangepakt. De eerste jaren heb ik vaak 2 weken getraind om daarna maanden te stoppen, het terug voor 2 weken op te pakken en dan terug te stoppen. Ik ben van men 18de tot nu 5kg aangekomen, maar of dat door het bodybuilden komt betwijfel ik :). Ook trainde ik thuis wat niet echt optimaal is (zeker als je alleen maar 2 dumbbells hebt van elk 10kg en een multistation).
Goed, nu ben ik van plan om het dit jaar serieuzer aan te pakken. Ik heb een abbonement voor de universiteitsgym hier in Leuven (univfit), waar ik nu 2-3 keer per week train (soms nog 1 keer thuis in het weekend). Voor degene die de univfit niet kennen: het is een echte k*tgym en dat is nog voorzichtig uitgedrukt. Geen barbels of powerrack (enkel een smith), weinig dumbbells die maar tot 30kg gaan, enorm druk, als je squat of deadlift kijken de meeste je aan alsof je een alien bent,... maar het is goedkoop. En aangezien ik nog een beginner ben, denk ik wel dat ik mij hier een tijdje mee kan bezighouden.

Stats:
Lengte: 1.90m
Gewicht: 78kg
Vetpercentage: Geen idee (10-15% denk ik)
Bench (smith): 7x49
Squat(smith): 5x49 (nog maar 2 keer gedaan, kan nog wel hoger)
Deadlift(ook smith): 5x39 (nog maar 1 keer gedaan, kan hoger)

Doelen
-90kg bij hetzelfde vetpercentage tegen juli volgend jaar (realistisch?)
-een powerrack+barbels+200kg schijven kopen
-kracht tegen juli:
BP:100kg
SQ:120kg
Deadlift:150kg

Verder heb ik ook nog enkele persoonlijke issues waar ik graag aan zou werken. Ik ben namelijk enorm slecht in contact leggen met andere mensen, maar dan echt slecht. Op 1 of andere manier presteer ik het steeds om mij zeer awkward te gedragen als ik nieuwe mensen tegen kom. Dit heb ik al sinds de eerste jaren van de middelbare school. Geen idee hoe dit komt want ik heb geen speciale complexen denk ik, gewoon een zeer laag zelfvertrouwen in het algemeen. Iig is het zover gekomen dat ik een soort van sociale fobie ontwikkeld lijk te hebben door jaren in een soort sociaal isolement te leven. Ik zit nu 3 jaar aan de unief en ik ken maar 2 mensen van mijn jaar, waar ik alleen soms mee praat tijdens de les en waar ik daarbuiten nog nooit mee heb afgesproken. Het is dus ook zo dat ik moeite heb om met mensen te praten in het algemeen, dus niet enkel meisjes. Jongens of meisjes maakt voor mij geen verschil om tegen te praten, het is allebei een serieuze opgave. Het rare is dat ik voor de rest helemaal niet bang ben aangelegd, ik hou wel van wat avontuur op zijn tijd, maar dan op lichamelijk vlak.
Nu wil ik breken met dat oude leven en een nieuw leven opstarten. De eerste stap is een goddelijk lichaam creëren om zo wat meer zelfvertrouwen te kweken :p. Verder zou ik ook graag een gevechtssport leren (zat te denken aan jiu-jitsu of kick boksen, iemand suggesties voor een goede club in Leuven?) wat hier ook toe zal bijdragen + het is een mogelijkheid om nieuwe mensen te leren kennen. Het probleem is: ik heb weinig tijd. Dit is mijn laatste jaar, maar ik ga ws nog wel een jaar bijdoen. De meeste mensen zeggen dat dit de schoonste tijd van hun leven was en ik wil dat nu ook wel eens ervaren.

Doelen
-voor de eerste keer kussen met een meisje (en ja, ik ben 21)
-ontmaagding
-een vriendin krijgen
-1 nieuwe vriend maken
-5 nieuwe vrienden maken
-10 nieuwe vrienden maken
-naar een fuif gaan
-durven dansen op een fuif (ik heb ook een dansfobie)
-alleen voor kleren gaan shoppen (haat shoppen..., laatste keer dat ik kleren gaan kopen ben is 1.5-2 jaar geleden)
-een gevechtssport aanleren/naar gevechtsschool gaan
-afstuderen met minstens onderscheiding
-een leven krijgen
-terug plezier krijgen in het leven

Misschien wordt dit lijstje nog wel aangevuld... Ik hoop dat ik het niet te lang en te saai gemaakt heb :) (en te emo). Het doel van dit log is om mijn gedachten te ordenen, mijn doel eens duidelijk op papier te zetten, gemotiveerd te blijven en mijn verhaal is kwijt te kunnen. Ook hoop ik natuurlijk op tips, zowel op het gebied van bodybuilding als op het gebied van sociale contacten...

Mis nog enkele praktische vragen:
-is 12kg massa winnen op 7-8 maanden realistisch (en tegelijkertijd het vetpercentage constant houden)? Ben een newbie dus beginnergains en wil er alles voor geven.
-weet iemand een goed gevechtsschool in Leuven?
-suggesties voor een goed en betaalbaar powerrack?

Oh ja en dit log is deels geïnspireerd op het log van Newme, bedankt voor de inspiratie :p. Wel raar om dit op het internet te zetten...

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Vandaag wordt er niet getraind, dus post ik de training van gisteren (in univfit). Ik doe een soort van stronglifts 5X5 programma.

Dumbbell shoulder press
3*5*10 (zwaardere dumbbells waren bezet :mad:)
1*5*12

Snel naar smith gelopen want die kwam vrij
Squat (smith)
5*5*49

Deadlift (smith) (eerste keer)
1*5*39

Latt pull down
5*5*20 (bij het multistation thuis doe ik 3*8*35???)

Dumbbell shoulder press
3*5*14

Pull up
4*BW
3*BW

Prone bridges
3*30sec

leave the smith , heeft geen enkel voordeel

edit:
eens even gecheckt wat je intussen hebt gedaan
zoveel doelen, zo weinig gelogd... heb je het opgegeven?

Laatst bewerkt:
Succes met al je doelen!
Hou je doelen in het oog en werk er naar toe. Gewoon volhouden en elke keer als je iets niet durft in je sociale leven of geen zin hebt om te trainen, toch doen! :)

Je intro deed me idd al heel erg denken aan die van Newme, maar maakt niet uit want dat is ook een goede log.. Al is "goed" tot nu toe miss nog niet het goede woord :P

Maargoed 12kg spiermassa is zo goed als onmogelijk in 8 maanden. Je kan als beginner wel zoveel aankomen (in spieren maar ook wat vet, vocht enz), maar dat ligt ook vooral aan je voedingsschema. Plat gezegd zorgt trainen er alleen voor dat je overschot aan kCal naar spiergroei gaat en niet naar een extra vetlaag, zonder overschot geen spiergroei;). Als je goed/veel eet en goed traint kan je het wel halen denk ik. Dan zal je iets aan vet aankomen, maar toch niet al teveel.. Maar dan moet je wel zo snel mogelijk ergens anders heen want geen losse barbells en dumbbells die constant bezet zijn enz zijn natuurlijk geen goede omstandigheden

Succes met al je doelen!
Hou je doelen in het oog en werk er naar toe. Gewoon volhouden en elke keer als je iets niet durft in je sociale leven of geen zin hebt om te trainen, toch doen! :)

Thx, ik weet het, niet nadenken maar doen.

interessant, hoop zelf ook dat je goede antwoorden krijgt op een betaalbaar goed powerrack...

over thuistrainen: ik ga zelf voor 30mm materiaal, maar missch ga je wel voor 50mm materiaal (voor je barbell), dat is in elk geval iets dat je nu al kan beslissen. dat betekent dat je de gewichtsschijven daarvoor nu al kan bestellen/kopen en ook dumbbell-stokjes waar die schijven ook op passen. dan kan je voor je je rack en barbell gaat kopen nu toch al een stuk verder gaan met trainen dankzij goede dumbbells

over je andere doelen: je krijgt vast nog vele goede (en slechte :)) tips, en je zal vast zelf ook actief op zoek gaan naar goede tips. ik zou het aanpakken zoals sporten. ook iets waarin veel wedstrijden (= ervaring in echte leven) onontbeerlijk zijn, maar waarbij je als je ambitie hebt echt iets te veranderen moet gaan trainen (= geforceerd dingetjes uitproberen, misschien dingen isoleren), en je moet verdiepen (= de tips die je gaat leren). net als met sport moet je jezelf niet in het diepe gooien: bij bodybuilding: je gaat ook niet in 1 keer een benchpress van 200 kg proberen. kleine haalbare (leuke!) stapjes zijn goed voor succeservaringen. en, ook al net als bij sport, probeer niet op 100 dingen tegelijk te letten, meer dan 1 ding onthouden midden in de hele beleving gaat je toch niet lukken (en dan wel wisselen van waar je op let.. langzaamaan ga je bepaalde dingen die je ooit als focuspunt had vanzelf doen).

als je mn vergelijkingen nog niet zat bent, je kan ook denken aan alle kleine dingetjes die je dagelijks doet. deo op, tanden poetsen, hele check op jezelf of je je nagels niet moet knippen enzo, af en toe raam open, enz enz. een klein kind, of iemand van een onbewoond eiland, (:) jij in dit voorbeeld :)) leert dit allemaal niet zo 1 2 3 aan, misschien mbv een checklist en tijdje het ene aanleren en dan het volgende, komt ie er wel.

blablabla, 1 tip: waarschijnlijk heb je van die zelfbewuste momentjes. je bent dan enorm zelfbewust, heel irritant, maar dit biedt ook voordelen! deze momenten kan je namelijk gebruiken om weer even te doen waar je op wilde letten. dus, gebruik die momenten om tips die je nog zal leren toe te passen (zomaar een voorbeeld, je loopt over straat langs een terras vol leuke meisjes, je voelt je zelfbewust worden, dan denk je, oja! rechtop lopen! en ga je goed rechtop lopen). zo vervang je irritant nadenken in constructief nadenken. hopelijk ga je beide steeds minder doen tot je eigenlijk helemaal niet nadenkt en gewoon je natuurlijke zelf bent

hoop dat je overal flink in gaat groeien, succes met trainen!

Ik ben idd van plan de 50mm variant te pakken want ik wil zo'n olympische halter. En over dat sociale, dat zal idd een langzame pijnlijke weg worden. 1 ding per keer :). Ik ga gwn zoveel mogelijk oefenen en zoveel mogelijk met mensen praten. Bedankt voor de input en om me te vergelijken met een klein kind :p.

---------- Toegevoegd om 16:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:11 ----------

Je intro deed me idd al heel erg denken aan die van Newme, maar maakt niet uit want dat is ook een goede log.. Al is "goed" tot nu toe miss nog niet het goede woord :P

Maargoed 12kg spiermassa is zo goed als onmogelijk in 8 maanden. Je kan als beginner wel zoveel aankomen (in spieren maar ook wat vet, vocht enz), maar dat ligt ook vooral aan je voedingsschema. Plat gezegd zorgt trainen er alleen voor dat je overschot aan kCal naar spiergroei gaat en niet naar een extra vetlaag, zonder overschot geen spiergroei;). Als je goed/veel eet en goed traint kan je het wel halen denk ik. Dan zal je iets aan vet aankomen, maar toch niet al teveel.. Maar dan moet je wel zo snel mogelijk ergens anders heen want geen losse barbells en dumbbells die constant bezet zijn enz zijn natuurlijk geen goede omstandigheden

Ja, newme en ik hebben wel veel gemeen. Ik vrees wel dat mijn log niet zo glamoureus zal worden als die van newme. Hij had al na 1 maand een chick gehosselt (ik zit te vaak op dit forum precies als ik zo'n woorden begin te gebruiken). Zie ik mij nog niet direct doen. En het nieuwe is er nu ook een beetje af :p.
12kg in 8 maanden is mis wel wat overambitieus ja. Het is wel niet pure spiermassa die ik daarmee bedoel, zal ook wel wat vet en vocht zijn. Maar ik zal het is een maandje aankijken, mis is een jaar realistischer.

Laatst bewerkt:
Vandaag thuis getraind

Dumbbell bench press (incline)
5*5*16 (mocht wel wat hoger)

Seated cable row
5*5*45

Leg press
5*8*90

Dumbbell curl
3*10*10 (voel dit raar genoeg ook wat in mijn borst)

Pompen
2*10
1*9

Leg raises
weet niet juist hoeveel, tot ik niet meer kon

Waarschijnlijk duw je bij DB curl je armen tegen je lichaam aan?

Maar je hebt een legpress thuis?
Succes met alle doelen, leuke log!

Succes brah, ik volg.

12 kg spiermassa in 8 maanden is wel mogelijk voor een beginner.
Maar dit eist wel een perfect voedings/trainings schema en 100% dedication.

Dit log ga ik volgen,
Ik heb geen foto's gezien maar ik denk dat wij wel enigszins dezelfde bouw hebben (in ieder geval dezelfde lengte), mijn gewicht voor BB'en was ook rond de 76-78kg.
Met de juiste voeding moet je zeker een kg of 10+ kunnen gainen in je eerste training jaar.

Succes met je doelen!

Waarschijnlijk duw je bij DB curl je armen tegen je lichaam aan?

Maar je hebt een legpress thuis?
Succes met alle doelen, leuke log!

Idd. Bij DB curl hou ik mijn handpalmen naar buiten tegen mijn benen aan en dan DB naar boven halen. Zoals je zou doen met een barbell eig.
En ja leg press is een groot woord. Zo'n multistation met zo'n kleine ijzeren plaat waartegen je je voeten kan zetten (die nog meebuigt soms). 90kg max, ga hem met 1 been moeten beginnen doen :).

thx!

12 kg spiermassa in 8 maanden is wel mogelijk voor een beginner.
Maar dit eist wel een perfect voedings/trainings schema en 100% dedication.

Voorlopig ben ik nog redelijk dedicated :p. Ik hou me niet echt aan een voedingsschema, maar ik krijg wel genoeg binnen geloof ik. Vandaag was het:
-havermout+melk+banaan (tot ik compleet vol zat)
-6 boterhammen met kip, kip andaluse (:rolleyes:) en nog wat prul (goed dik belegd)
-chocomelk en stuk chocola (:rolleyes:)
-50 gram pinda's
-avondeten (veel vlees, veel pasta + groenten)
-straks nog kwark+confituur, mis nog wat noten
Gebruik wel geen supplementen ofzo. Geloof daar ook niet zo in. Qua trainingen, ik train hard maar heb nog niet de optimale apparatuur. Voel me wel leeg na een training en heb toch een paar dagen spierpijn.(zeker van die squats)

Dit log ga ik volgen,
Ik heb geen foto's gezien maar ik denk dat wij wel enigszins dezelfde bouw hebben (in ieder geval dezelfde lengte), mijn gewicht voor BB'en was ook rond de 76-78kg.
Met de juiste voeding moet je zeker een kg of 10+ kunnen gainen in je eerste training jaar.

Succes met je doelen!

Ik zal 1 dezer wel eens foto's maken. Qua bouw, ik vind dat ik vrij brede heupen heb, redelijk smalle schouders in verhouding. Voor de rest vind ik armen en benen al vrij gespierd. Heb wel kippenborst. Algemeen gezien denk ik wel dat ik een goed basis heb voor iemand die bijna niet sport, niet veel vet en spieren beginnen er al een beetje door te komen.

Jonge, je traint een week en je verwacht dat je meer kg's gaat heffen dan een kerel die al 9 maanden traint? Daar zit geen logica in he ;)

En let maar niet op die gewichten, techniek is veel belangrijker en de gewichten zullen wel komen.

Ik ga je volgen!

Gebeurt er hier nog wat of heb je de handdoek gegooid?

Gebeurt er hier nog wat of heb je de handdoek gegooid?

De laatste week zat ik idd wat in een dipje voor een stuk door men schoolwerk. Plannen is niet mijn sterkste punt en alle groepswerken kwamen samen vorige week. Over 2 weken trws weer dus ik zal nu al maar weer beginnen. Wat een k*tjaar is het laatste jaar ook. Vol met groepswerken en dan nog die thesis. Geef mij maar gwn een examenperiode van 1.5 maand waar ik alles rustig kan leren en voor de rest 3 maanden vrijaf heb, zoals de vorige jaren.
Dus geen trainingen gedaan sinds maandag vorige week. Niet goed bezig. Ik merk ook wel dat ik mij altijd naar de gym moet slepen, mede doordat daar altijd zoveel volk is denk ik. Ik voel mij dan altijd zo bekeken.
Dus werkpunten: beter plannen en niet zeiken maar gwn naar de gym gaan.

Om met een positieve noot te eindigen: ik heb voor het eerst in men leven echt gedanst op een fuif. Ik weet nu wat ik moet doen in het vervolg: 10 pinten binnen kappen. Ik werd zelfs door een (niet echt knap) meisje versierd, maar ik was gelukkig nog niet zat genoeg.

Best goeie stats al man! Veel succes - k'herken mezelf in sommige punten...

De laatste week zat ik idd wat in een dipje voor een stuk door men schoolwerk. Plannen is niet mijn sterkste punt en alle groepswerken kwamen samen vorige week. Over 2 weken trws weer dus ik zal nu al maar weer beginnen. Wat een k*tjaar is het laatste jaar ook. Vol met groepswerken en dan nog die thesis. Geef mij maar gwn een examenperiode van 1.5 maand waar ik alles rustig kan leren en voor de rest 3 maanden vrijaf heb, zoals de vorige jaren.
Dus geen trainingen gedaan sinds maandag vorige week. Niet goed bezig. Ik merk ook wel dat ik mij altijd naar de gym moet slepen, mede doordat daar altijd zoveel volk is denk ik. Ik voel mij dan altijd zo bekeken.
Dus werkpunten: beter plannen en niet zeiken maar gwn naar de gym gaan.

Om met een positieve noot te eindigen: ik heb voor het eerst in men leven echt gedanst op een fuif. Ik weet nu wat ik moet doen in het vervolg: 10 pinten binnen kappen. Ik werd zelfs door een (niet echt knap) meisje versierd, maar ik was gelukkig nog niet zat genoeg.

Zo is dat, geen k*tsmoesjes meer.:finger:

Ja, stel je voor dat je gedoet had he...:p

wordt vervolgd neem ik aan?

Best goeie stats al man! Veel succes - k'herken mezelf in sommige punten...
Hehe thx, die stats zijn wel op de smith dus ik denk dat dat wel iets makkelijker is.
Zo is dat, geen k*tsmoesjes meer.:finger:

Ja, stel je voor dat je gedoet had he...:p

wordt vervolgd neem ik aan?
Idd, wat een gruwel :p
Als je met wordt vervolgd de trainingen bedoelt, dan ja. Als je sappige verhalen wil horen met de dame in kwestie in de hoofdrol, dan moet ik je teleur stellen.

Terug
Naar boven