Fitness Seller

Een nieuwe sport in ontwikkeling

dumba

Huge Freak
Waardering
385
Ik ben bezig met de ontwikkeling van een nieuwe sport.
Zou graag jullie mening hierover horen.
Het is een combinatie van hardlopen/highland games/grip/sterkste man.

Ik noem zomaar een voorbeeld
500m hardlopen dan een steen van 10kg die over bijv 7m moet dan weer 500m hardlopen/car deadlift (niet te zwaar 250kg)500m hardlopen/V-bar 1/2"...kg/500m hardlopen finishen met bijv truckpull 10m 5-8000kg.
Haal je een onderdeel niet dan krijg je 3minuten straftijd.

Ben nog echt bezig met de opzet, maar lijkt dit jullie wat???:D

leuk veel allround sporters komen dan

Lijkt me geen trainingsdagboek?

Wil je zoiets organiseren of gewoon zelf zo trainen?!

dacht ik deze middag ook nog te doen toen ik voetbasketbal was aan het spelen met mijn vuilbak en een kauwgom. :o

even uit nieuwsgierigheid: hoe ga je dit aanpakken ?

vind het best goed idee voor een sport ;) niet alleen kracht maar ook conditie/snelheid ;)

Als elke sporttak een alfabet zou hebben is dit de ABC van elke.

• Topic Starter Topic Starter
Stom van me: inderdaad hoort het eigenlijk niet bij de trainingsdagboeken.
Het idee heb ik al een tijdje. Ik wil het zelf gaan organiseren en evt presenteren. Ik zit qua locatie aan de atletiekclub waar ik train te denken of een locatie die wat centraler is.
Ook de klimduin in Schoorl is een optie; wordt wel flink zwaarder dan:eek:
Ik train overigens zelf niet zo, maar mocht ik zelf ook deelnemen dan zal ik na het wedstrijdseizoen er voor gaan trainen.:D

Stom van me: inderdaad hoort het eigenlijk niet bij de trainingsdagboeken.
Het idee heb ik al een tijdje. Ik wil het zelf gaan organiseren en evt presenteren. Ik zit qua locatie aan de atletiekclub waar ik train te denken of een locatie die wat centraler is.
Ook de klimduin in Schoorl is een optie; wordt wel flink zwaarder dan:eek:
Ik train overigens zelf niet zo, maar mocht ik zelf ook deelnemen dan zal ik na het wedstrijdseizoen er voor gaan trainen.:D

Kan je leuke conditie opbouwen bij de klimduin.

Denk dat je snel zal verzuren.

Denk dat je snel zal verzuren.

Heel snel, maar heb contact met Sven Ootjers gehad (meervoudig Nederlands Kamp. meerkamp) en die heeft me hele belangrijke tips gegeven om die verzuring tegen te gaan. Niet alleen op snelheid trainen, maar die knieen omhoog trekken. Als je te veel je hakken naar je billen trekt haal je de helft niet eens zei hij.
Morgen na mijn werk richting Schoorl en lekker zuur worden.:D;)

Heel snel, maar heb contact met Sven Ootjers gehad (meervoudig Nederlands Kamp. meerkamp) en die heeft me hele belangrijke tips gegeven om die verzuring tegen te gaan. Niet alleen op snelheid trainen, maar die knieen omhoog trekken. Als je te veel je hakken naar je billen trekt haal je de helft niet eens zei hij.
Morgen na mijn werk richting Schoorl en lekker zuur worden.:D;)

Geef eens wat tips dan tegen verzuring :cool:

Geef eens wat tips dan tegen verzuring :cool:

Ga je ook meedoen???
Ik heb ze opgeschreven: is heel ingewikkeld. Hij heeft het me sowieso 2x uit moeten leggen.
3x5x50meter sprinten per set 1 min.rust en 5 min. rust per serie.
2x300meter 70% tempo 2 min rust ertussen.
3x3x80meter 80% tempo 2 min rust en 7 min rust per serie

Op de klimduin 5xde halve klimduin 3x3/4e en 2x de hele
daarna bosloop 3x10min.

En heel veel knieen blijven optrekken;uitstretchen. Ja, best heftig voor een anti-sprinter.:D;)

Ga je ook meedoen???
Ik heb ze opgeschreven: is heel ingewikkeld. Hij heeft het me sowieso 2x uit moeten leggen.
3x5x50meter sprinten per set 1 min.rust en 5 min. rust per serie.
2x300meter 70% tempo 2 min rust ertussen.
3x3x80meter 80% tempo 2 min rust en 7 min rust per serie

Op de klimduin 5xde halve klimduin 3x3/4e en 2x de hele
daarna bosloop 3x10min.

En heel veel knieen blijven optrekken;uitstretchen. Ja, best heftig voor een anti-sprinter.:D;)

Nou denk niet dat 1ste plaats gaat lukken 24 seconden en ben vrij zwaar die 24 seconden doet zal wel een ecto zijn.

Nou denk niet dat 1ste plaats gaat lukken 24 seconden en ben vrij zwaar die 24 seconden doet zal wel een ecto zijn.

Heel ecto: kilootje of 55-60. Niet te hard blazen dus.;)
Ik mag by the way gelukkig in de ouwe lullenklasse meedoen 35+, daar doen ze het in 32 sec, maar is nog veel te snel voor me.
Ik doe zelf de helft in 18-20 sec.:D
Maar voor iemand die liever metaal vreet niet slecht.:rolleyes:

zat zelf meer aan onderwaterdarten te denken....

500m hardlopen dan een steen van 10kg die over bijv 7m moet dan weer 500m hardlopen/car deadlift (niet te zwaar 250kg)500m hardlopen/V-bar 1/2"...kg/500m hardlopen finishen met bijv truckpull 10m 5-8000kg.

Wel jammer dat het moeilijk thuis te beoefenen is. Niet iedereen heeft een truck staan.

Terug
Naar boven