AndroidHealthClinic

eiwitshakes met melk of water?

Kan de combi nu net aanraden, als je kijkt naar: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22569072 zie je nog steeds zeer snel een staat van hyperaminoacidemia, en die mede door de caseine zelfs lang wordt aangehouden (niet bijzonder relevant gezien de meeste hier vrij frequent eten). Een punt wel: in melk zit ook wat vet, dus dat zou nog evt. invloed kunnen hebben, maar naar mijn bescheiden mening zal dat wel meevallen. Mocht je je zorgen maken kun je magere melk egbruiken.

Heb nooit melk bij me onderweg. Veel makkelijker om ergens wat water in je shakebeker te gieten.

Daarnaast ook kcal die ik liever uit vaste voeding haal.

Water omdat ik niet al te veel lactose kan verdragen.

Denk niet dat het in verhouding kleine beetje caseïne in een wei/melk shake echt significante vertraging oplevert. Zelfde voor het vetgedeelte. Zeker niet als je bedenkt dat de opname op zich lang zo "snel" niet is als sommigen denken.

gewoon wat je het lekkerst vind + IIFYM;)

Toch met melk (pure whey), met water vind ik dat echt niet te drinken.
Ook kom ik niet boven met eiwitten dus ideaal ;)

Ik neem mijn eiwitshakes altijd met halfvolle melk. Simpelweg omdat ik ze met water echt niet lekker vindt.
Nu heb ik al enkele malen gehoord dat een eiwitshake met melk niet goed zou zijn. En dat ik zelfs van de melk vet ga bij kweken en een papperige huid krijgen

Mijn vraag was nu of het echt zo veel verschil is of je deze met melk of water neemt. Als het niet zo veel verschil is zou ik ze toch het liefst met melk blijven nemen, vindt ze zelfs lekker dan.

Trouwens, heb op dit forum toch al veel mogen leren maar op deze vraag kon ik niets vinden.

Jerry
Je shakes met melk zijn zalig, kan niet genoeg vanille shakes met melk drinken, maar was hier na jaartje wel klaar mee, merk dat met klein beetje water ze ook erg lekker zijn en me gek genoeg niet gaan tegen staan.

Terug
Naar boven