MuscleMeat

Eiwitten na de workout

Spaasje

Novice
Waardering
0
Ongeveer 20 minuten na de workout eet ik iets eiwitrijks. Maar nu ben ik mij gaan afvragen, wat nu precies de beste combinatie is.

Eiwit + koolhydraten => bv platte kaas met beetje bruine suiker
Eiwit + vetten => bv tonijn met beetje mayonaise

Het gaat om onverzadigde vetten (zowel enkelvoudig als meervoudig) en zonder cholestorol!

Volgens mij zijn koolhydraten het beste na je training om dat je deze dan het hardst nodig hebt. En pak je wel een shake na je training??

dextro malto vitargo na de training als snelopneembaar KH
en wat whey

Topic nummer 10.000 :eek:

Dextrose direct na training (20-30gr)
30 minuten later complexe KH met trage eiwitten.

Enne bruine suiker of mayo????? shame on you :mad:

• Topic Starter Topic Starter
Het is zoals aangegeven speciale mayonaise, met gezonde vetten dus.

En ja bruine suiker, wat voor suiker kan ik anders bij kwark gaan doen die beter is? Ik ga dat spul echt niet zonder iets tegevoegd opeten.

Dextrose of whey gebruik ik niet, moet 'gewone' voeding blijven, geen poeders of andere speciale dingetjes ;)

ik vreet altijd yoghurt/kwark en sinaasappelsap met dextrose.

• Topic Starter Topic Starter
Dank voor de info daar heb ik meer aan.

Ja ik doe het bodybuilden vooral als hobby in de 1ste plek, ik wil wel op het eten letten, maar ik wil niet dat het mijn hele leven beheerst.

Voor ik ga trainen, eet ik meestal een gezonde maaltijd met ong 30% (van de kcal) bestaat uit eiwitten, 50% koolhydraten (deels trage en deels snelle) en 20% vetten (voornamelijk gezonde vetten).

Kwark met jam kan ik wel eens proberen. Eventueel jam met fructose is nog beter dan gewone jam veronderstel ik?

Dank voor de info daar heb ik meer aan.

Ja ik doe het bodybuilden vooral als hobby in de 1ste plek, ik wil wel op het eten letten, maar ik wil niet dat het mijn hele leven beheerst.

Voor ik ga trainen, eet ik meestal een gezonde maaltijd met ong 30% (van de kcal) bestaat uit eiwitten, 50% koolhydraten (deels trage en deels snelle) en 20% vetten (voornamelijk gezonde vetten).

Kwark met jam kan ik wel eens proberen. Eventueel jam met fructose is nog beter dan gewone jam veronderstel ik?

denk ik wel... :dunno:

Terug
Naar boven