MuscleMeat

EK gewichtheffen op Eurosport

• Topic Starter Topic Starter
B groep zijn over het algemeen de minder goeie?

idd, de coaches moeten voor de wedstrijd opgeven hoeveel ze denken dat hun atleet kan.
Van het totaal dat opgegeven is mag de som van de beginbeurten maximum 20 kg minder zijn.
Stel bv dat een atleet 260 kg totaal opgeeft dan moeten de eerste beurten een totaal geven van minimum 240 kg (bv 110 kg trekken en 130 kg stoten).
Een limiet aan de bovenkant is er niet.

In de A-groep die uitgezonden wordt op Eurosport zitten normaal 8-9 atleten. Eurosport vraagt dit zodat de wedstrijden niet te lang zouden duren.

In de -56 kg klasse had de eerste 261 kg opgegeven en de 11de had nog 250 kg opgegeven, alles zat dus zeer dicht bij elkaar.
In de A-groep zaten 9 atleten die van 261 tot 251 kg opgegeven hadden.
In de B-groep zaten dus 2 atleten die 250 kg opgegeven hadden en op papier van ongeveer hetzelfde niveau waren dan de atleten uit de A-groep.
Nu heeft een atleet uit de B-groep een zeer goede wedstrijd gehad en is hij uiteindelijk 2de geworden.

De coaches kunnen er natuurlijk ook bewust voor kiezen om hun atleet in de B-groep te laten heffen.
De atleet uit de B-groep die tweede is geworden was nog maar 17 jaar en misschien hebben de coaches hem bewust in de B-groep laten heffen zodat hij zijn wedstrijd kon doen zonder de stress van de camera's en van beurten die hij moest halen om bv te kunnen winnen.

Een paar jaar geleden was er bijna altijd een atleet in de -85 kg (Rybakou) die een wereldrecord trekken deed in de B-groep. Zijn stoten was wel een beetje minder, maar hij stond toch regelmatig op het podium in het eindklassement.
En de top 3 wordt normaal altijd gecontroleerd op doping en als hij bv in de voormiddag in de B-groep tilt en e A-groep tilt 's avonds konden ze hem zo 'prepareren' dat er geen doping meer te vinden was 's avonds als hij op het podium stond.

Knap dat hij met 35 jaar nog een record neer zet.

Thanks voor de uitleg :)

Ik had nog wel gehoord dat die jongen van 17 een vorig PR had van 238 totaal, dus misschien was het ook wel deels onverwacht. Maar wel echt een talent dus!

Het is weer begonnen, ik zit er weer klaar voor!!

Ik heb nog niks gezien :( op wa een uren is dat nu ook...

Ik heb ook alles opgenomen tot nu toe. Kijk het savonds telkens.
Deze avond was ook weer een mooie strijd tussen de nr 1 en 2 :)

Filmpje van Tom's lifts?

Die onbekende rus in de -68kg
Wat een buffel !

zal zeker zien

Ik woon sinds kort in Gent, ik heb geen enkel idee als ik nu Eurosport kan ontvangen of niet, iemand een idee?

• Topic Starter Topic Starter
Ik woon sinds kort in Gent, ik heb geen enkel idee als ik nu Eurosport kan ontvangen of niet, iemand een idee?

Als je geen Belgacom TV of een digibox hebt kan je normaal niet via je TV kijken als ik me niet vergis.
Je kan eventueel wel naar Eurosport kijken op het internet via een live-stream.

zo en het is weer voorbij. de twee laatste klassen bij de mannen vond ik toch het meest brute, wat een gewichten, t*ring.

Die twintigjarige Armeen had het er wel even moeilijk mee dat die de titel niet haalde :D Maar toch oersterk voor zn leeftijd

Die twintigjarige Armeen had het er wel even moeilijk mee dat die de titel niet haalde :D Maar toch oersterk voor zn leeftijd

ja klopt, hij was helemaal van slag, wel logisch natuurlijk als je competitief bent ingesteld..
Jammer dat die rus trouwens geblesseerd raakte, wat een bruut. trouwens die rus in de -105 klasse ook, die armen van die gast :eek:

Hee, weet iemand trouwens nog hoe die 2 lekkere gewichthefsters heten ?
Ik heb toch bijna alle gewichtscategorien gezien en ze waren er niet bij. Volgens mij was het een duitse en spaanse ?

Terug
Naar boven