Fitness Seller

Enorme pijn bicep

zombieballz

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
70kg
Vetpercentage
9%
Ik ben net terug van de gym en toen ik met mijn laaste set cable cross overs bezig was opeens een enorme steek in men bicep! Ik bleef natuurlijk gewoon door gaan en probeer de pijn te negeren. Dit was mijn chest/bicep day dus na men cross over moest ik biceps gaan doen. Ik begon er gewoon aan en merkte dat mijn bicepp egt 60% van zijn kracht verlooren was de pijn voelde ik soms ook (een sterke steekende pijn). Dus ik heb maar het meeste uit men bicep workout proberen te haale. Nu ik thuis ben voel ik zwakke lichte steekjes.

Kan iemand mij vertellen wtf er met mijn bicep is?
Ik ben egt heel bang dat mijn training hellemaal plat gaat liggen door dit:(

Tip: volgende keer naar je lichaam luisteren. Kans dat je nu iets verdoet hebt is best groot. Komt wel goed, gewoon een weekje rustig aan doen.

dom dat je door gaat met trainen terwijl je zelf al zegt iets te voelen wat niet goed is....

als je echt pijn steken voelt in de spier, zou ik zowiezo stoppen.

Je voelt zelf wel aan of de pijn is van het feit dat je de spier traint, of dat het andere pijn is.

Ga je dan dom door trainen (zoals jij dus doet) is de kans op schade natuurlijk groter...

Kijk het even aan tot morgen hoe het dan gaat...

Klingt als een spierscheurtje. Zoals hierboven volgende keer luisteren naar je lichaam.

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik heb inderdaad een grote fout gemaakt om door te trainen, niet goed nagedacht en gewoon de bicep training naar een andere dag moeten opschuiven. Ik zal kijken hoe de pijn morgen is.
Wat ik alleen onwijs raar vindt dat deze knallende pijn begon bij de cable cross overs gericht op chest betekent dit dat ik het verkeerd uitvoerde?

Klinkt idd naar een scheurtje in de biceps en is idd erg dom om dan gewoon door te gaan.

Ik hoop trouwens niet voor je dat het een bicepsscheur(tje) is. HEb het zelf gehad tijdens bankdrukken en heb een paar maanden niet meer zwaar borst en biceps kunnen doen.

Klinkt idd naar een scheurtje in de biceps en is idd erg dom om dan gewoon door te gaan.

Ik hoop trouwens niet voor je dat het een bicepsscheur(tje) is. HEb het zelf gehad tijdens bankdrukken en heb een paar maanden niet meer zwaar borst en biceps kunnen doen.

Damn dit doet me enorm schrikken. Ik baal nu egt dat ik gewoon eigewijs door heb getraint!
Net als ik serious begin met een routine en een perfect voeding schema krijg ik dit big b*ch slap in the face haha :p

Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen?

:D :D :D :D whahaha stelletje pindakaas freaks hier :)

Maar neem een paar dagen rust, kijk even hoe het gaat, of de pijn een beetje weg gaat..

zo ja, probeer dan volgende week ofzo eens heel licht eens een paar curls en bouw de intensiteit weer langzaam op. Beter een paar weken rustig aan doen, dan meteen weer knallen en alsnog de boel verzieken en alsnog scheuren ofzo...

Probeer ook of trainen van andere spiergroepen wel gewoon gaat (wederom begin wat lichter) dan kun je in ieder geval nog een beetje blijven trainen...

zo nee, zou ik over een paar dagen even de dokter met een bezoekje vereren...

Laatst bewerkt:
:D :D :D :D whahaha stelletje pindakaas freaks hier :)

Maar neem een paar dagen rust, kijk even hoe het gaat, of de pijn een beetje weg gaat..

zo ja, probeer dan volgende week ofzo eens heel licht eens een paar curls en bouw de intensiteit weer langzaam op. Beter een paar weken rustig aan doen, dan meteen weer knallen en alsnog de boel verzieken en alsnog scheuren ofzo...

Probeer ook of trainen van andere spiergroepen wel gewoon gaat (wederom begin wat lichter) dan kun je in ieder geval nog een beetje blijven trainen...

zo nee, zou ik over een paar dagen even de dokter met een bezoekje vereren...
Oke ik zal mijn routine gewoon vervolgen morgen is het beenen dan zal ik er geen last van hebben. Donderdag is shoulder/tricep dan kijk ik wel gewoon als ik ook maar een beetje pijn voel bij een oefening kap ik er onmiddelijk mee. Vrijdag is rug dag dat zal denk wel een probleem worden.

We zulle zien :)
Wat ik alleen verwacht van als ik na de dokter ga "ja paar weeken hellemaal niks meer doen"

Ik smeer ondertussen ook wel wat spirolflor srl spier- en gewrichtgel op mijn bicep misschien helpt het wel

Kijk wel uit met oefeningen voor de romp waarbij meestal van uit gegaan wordt dat de biceps niet belast wordt.

Alle oefeningen die de borst en voorkant/zijkant schouder belasten, belasten ook de biceps.

Jezelf stabiliseren/vasthouden op bepaalde machines kan de biceps belasten.

Enz.

Kijk wel uit met oefeningen voor de romp waarbij meestal van uit gegaan wordt dat de biceps niet belast wordt.

Alle oefeningen die de borst en voorkant/zijkant schouder belasten, belasten ook de biceps.

Jezelf stabiliseren/vasthouden op bepaalde machines kan de biceps belasten.

Enz.

Mmm daar heb je een behoorlijk goed punt ik zal kijken of door trainen werkt zo niet zal het 1 of misschien meer weken rust worden

Klinkt alsof hij zijn spieren niet laat uirusten.

Ik heb vandaag mijn beenen gedaan en het was een van men beste workouts ooit.
Ik voelde mijn bicep soms heel lichte steekjes geven nadat ik een harde set gedaan had waarschijnlijk door hooge bloeddruk ik denk dat ik maar alle oefeningen stop zet behalve mijn beenen voor een paarweken ( tot de pijn 100% weg is)

Ik zal het advies met ijs op mijn bicep doen meteen starten

Klinkt alsof hij zijn spieren niet laat uirusten.

Als je bedoelt dat ik overtrain, ik train elke spiergroep 1x per week. (4day split)

Laatst bewerkt:
had het vorige week maandag, was zelf wel gestopt, 3 dagen enorm pijn, dag 4 nop, helemaal over
grote kans dat het zo over is.
in het vervolg beter naar je lichaam luisteren!

had het vorige week maandag, was zelf wel gestopt, 3 dagen enorm pijn, dag 4 nop, helemaal over
grote kans dat het zo over is.
in het vervolg beter naar je lichaam luisteren!

En gelijk heb je, ik heb met deze ervaring weer een waardevolle les geleerd :p

Nadat de pijn weg was had je toen het trainen weer langzaam opgebouwt of ben je meteen weer hard gaan knalle?

En gelijk heb je, ik heb met deze ervaring weer een waardevolle les geleerd :p

Nadat de pijn weg was had je toen het trainen weer langzaam opgebouwt of ben je meteen weer hard gaan knalle?

Stilaan opbouwen lijkt mij in dit geval meer aangeraden (weeral om dezelfde reden dat een groot deel van je kracht weg was) ipv ineens volop terug te beginnen.

Stilaan opbouwen lijkt mij in dit geval meer aangeraden (weeral om dezelfde reden dat een groot deel van je kracht weg was) ipv ineens volop terug te beginnen.

K dan zal ik me hier aan houden.

Heeft iemand tips hoe ik dit soort blessures kan vermijden? ik was juist de laaste weken bezig om mijn techniek in alle oefeningen te perfectioneren en krijg ik opeens dit, is het gewoon pure ongeluk?

Meer op je techniek letten

Terug
Naar boven