XXL Nutrition

Enorme pijn bicep

rekken en strekken, goede warm up set(jes) doen en idd eerst de techniek beheersen icm met lichter gewicht voordat je gaat buffelen.

Er is geen solide bewijs voor het positieve effect van ijsapplicaties op het herstel (bij gezonde personen) na het eerste half uur na optreden van letsel. De enige reden om na die tijd nog te koelen is pijnstilling. De rest van het te volgen beleid is al aangereikt; rustig toenemend belasten op geleide van pijn. Succes!

• Topic Starter Topic Starter
rekken en strekken, goede warm up set(jes) doen en idd eerst de techniek beheersen icm met lichter gewicht voordat je gaat buffelen.

Ik heb zelf nooit gerekt of gestrekt maar wel altijd minimaal 2 warm up sets voor elke oefening(3 voor de allereerst oefening) meestal 1ste set 30-40%x12, 2de set 60-70%x10
Voor elke routine doe ik ook 6-10 min cardio (meestal rennen)

Blijkbaar toch tijd om er ook een rek/strek voorbereiding voor te doen.

Er is geen solide bewijs voor het positieve effect van ijsapplicaties op het herstel (bij gezonde personen) na het eerste half uur na optreden van letsel. De enige reden om na die tijd nog te koelen is pijnstilling. De rest van het te volgen beleid is al aangereikt; rustig toenemend belasten op geleide van pijn. Succes!

De lichte pijn die ik net had in mijn bicep ging weg nadat ik er ijs op legde dus daar heb je inderdaad gelijk in.
Als dat de enige voordeel van ijs er op leggen is dan doe ik dat liever niet, want via de pijn kan ik voelen of ik iets niet of wel kan doen ivm dagelijkse bewegingen.

Had gistere weer chest gedaan en de pijn is 100% weg.
Iedereen heel erg bedankt voor de tips!

doe deze week nog maar wel wat rustiger aan, en wacht af hoe het de dag erna is ;)

doe deze week nog maar wel wat rustiger aan, en wacht af hoe het de dag erna is ;)

Idd ik heb het ook rustiger gedaan.

Vandaag benen gedaan en ik kwam thuis opeens een lichte pijn in mijn binnenkant van mijn elleboog ??? (ik denk dat het komt door het stevig vast houden op bijv de leg extensions)
zal wel niks zijn maar ongeloofelijk irritant om steeds weer kleine blessures op te loopen dus ik ben bij de blessure preventie en herstel forum gaan kijken daar de sticky gelezen over glucosamine en chondroitin.
Zou dit product mij helpen om de kans op blessures te verminderen? (heb het gevonden op XXL)

Had deze lichte elleboog pijn wel eens vaker gehad bij cable crossovers.
Daarom had ik een instructeur gevraagd om eens te kijken of ik de oefening goed uitvoerde.
Hij zei dat ik het perfect deed (wat ik zelf ook dacht)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven