MuscleMeat

Er is nog common sense in Nederland!

Ik snap niet dat er mensen zijn die discussieren over geschriften en allerlei geschreven onzin en dat allemaal voor als waarheid aannemen, sport2000 waar zitten in jouw hersens de kronkel?

je belangrijkste argument die je gebruikt om aan te tonen dat de hadieth nodig zijn is dat de koran niet uitlegt hoe je de salat moet verrichten.
Maar de hadieth legt dat ook niet uit dus valt je argment in het water.:

Al-Bukhari has a whole section called 'The Book of Prayer' and what is most amazing is that it does not contain a single Hadeeth that teaches the obligatory prayer. It contains mostly reports of people who purportedly saw the Prophet do or say certain things relating to the prayer and only one Hadeeth where he is reported to have taught one man, whom he had seen perform the prayer incorrectly, to pray. But the Hadeeth, as reported, says that the Prophet instructed the man in how to carry out the physical actions, kneeling and bowing, and to recite any part of the Qur'an failing to cite the number of bowing and kneeling or to mention the required recitation of "Al-Fatihah" the omission of which, we are told by other 'aHadeeth nullifies the prayer. There is one other Hadeeth, "Pray in the way you have seen me pray", but this Hadeeth does not teach the prayer either. There are no 'aHadeeth that give the number of 'rak'ah', bowings and kneeling, for each prayer

Dus je hebt de hadieth niet nodig om te weten hoe je moet bidden want dat staat er gewoon niet in. Wat je dus vertelde was een leugen.

je negeert nog steeds mijn vraag omtrent de de hadieth van aicha en mohamed. je ontwijkt de vraag. Jij gelooft in bukharie dus het feit dat ze maar zes jaar was. Dan geloof jij dat mohamed een vies ventje was; Flink om dat van je profeet te geloven.

de hadieth:

Sahih Bukhari

Narrated Aisha: The Prophet engaged me when I was a girl of six (years). We went to Medina and stayed at the home of Bani-al-Harith bin Khazraj. Then I got ill and my hair fell down. Later on my hair grew (again) and my mother, Um Ruman, came to me while I was playing in a swing with some of my girl friends. She called me, and I went to her, not knowing what she wanted to do to me. She caught me by the hand and made me stand at the door of the house. I was breathless then, and when my breathing became Allright, she took some water and rubbed my face and head with it. Then she took me into the house. There in the house I saw some Ansari women who said, "Best wishes and Allah's Blessing and a good luck." Then she entrusted me to them and they prepared me (for the marriage). Unexpectedly Allah's Apostle came to me in the forenoon and my mother handed me over to him, and at that time I was a girl of nine years of age. Volume 5, Book 58, Number 234

)----------------------

als jij in die hadieth gelooft staat die leeftijd helemaal niet ter discussie. ik vind het vreemd dat moslims dit aanvaarden. Dit is je reinste pedofilie. Gelukkig zijn er bronnen genoeg die ze hadieth belachelijk maken.
je geeft aan dat het gebed word geleerd van vader op zoon, maar dan komt het uiteindelijk toch vanuit de sunnah, en de manier waarop staat wel degelijk beschreven in de hadith, er was gezegd, bid zoals jullie mij hebben zien bidden, en het barst van de overleveringen die uitleggen hoe de profeet vrede zij met hem bad. hij heeft het voorgedaan op de minbar en alles, dat is door mensen overgeleverd (hadith) en zo word dat nog gedaan van vader op zoon, dus het blijven overleveringen, overleveringen waarvan? van de sunnah. wel eens het boek "Salaah van de profeet door Muhammed Nasruddien al-Albanie"je hoeft dus niet aan te komen met negatieve karma met daarin "ontwijkt vragen en negeert vernietigende antwoorden. Gelooft tevens dat de profeet trouwde met een kind van zes. ziekelijk!" want dat heeft geen nut, dat heb je zelf hier ook al vaak genoeg geroepen.
of is het een reactie op de negatieve karma die je van mij kreeg omdat ik je voortdurende onredelijkheid en beledigingen zat was?
wat aicha en dat verhaal betreft, er is al door mij op gereageerd, open your eyes
Ik snap niet dat er mensen zijn die discussieren over geschriften en allerlei geschreven onzin en dat allemaal voor als waarheid aannemen, sport2000 waar zitten in jouw hersens de kronkel?
als ik de foto van mensenlijke hersenen bekijk zie ik alleen maar kronkels, maar dat lam aan mij liggen? overigens; als je het niet wilt volgen dan doe je het niet :hello:

Laatst bewerkt:
Misschien kan jij uitleggen waarom jij de koran etc als waarheid aanneemt en waarom je ernaar leeft? Hoe heeft zich dat ontwikkeld?

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind het ook wel leuk om nogeens dat bekeringsverhaal te lezen van je Sport, knallen maar.

wel lieve kijkbuiskindertjes, dit is een vernieuwde uitgave van het programma "vroeguh was alles anders"
vroeger, lang lang geleden, toen de i-pod nog niet bestond en DBC nog maar een kleine megafoon in zijn hand had leek alles in de midden-nederlandse samenleving te duiden op een vredig en rustig bestaan.

moet dit nou jongens? :cool: :rolleyes:

Ja dit moet, kom maar op met je verhaal, ben echt heel benieuwd hoe jij er bij gekomen bent om volgens de islam te gaan leven

momenteel word ik op de hielen gezeten door een veel te brede journalist die me dat verzoek ook al heeft gedaan, maar eerlijk gezegd vind ik het verhaal weinig schokkend en weinig interessant, vandaar dat ik het liever achterwege laat

momenteel word ik op de hielen gezeten door een veel te brede journalist die me dat verzoek ook al heeft gedaan, maar eerlijk gezegd vind ik het verhaal weinig schokkend en weinig interessant, vandaar dat ik het liever achterwege laat
Nee jij moet je geloof uitdragen dus wees nou geen mietje en vertel het ons gewoon, of heb je iets te verbergen?

ja, mijn fundamenteel radicale gedachten :D:D:D

Volgens mij maakt hij geen geintje ondanks de smileys, maar goed als hij het niet wil zeggen dan niet.

Je probeert er overheen te lullen?

Zoiets ja. Sport heeft een moeilijke tijd gehad toen hij zijn Openbaringen ging verkondigen op DBB, en dei tijd wil hij niet weer terughalen.
Kanttekening daarbij is dat ie véél redelijker en genuanceerder praat over Islam dan zijn geloofsgenoot Thinkalot.;)

Zoiets ja. Sport heeft een moeilijke tijd gehad toen hij zijn Openbaringen ging verkondigen op DBB, en dei tijd wil hij niet weer terughalen.
Kanttekening daarbij is dat ie véél redelijker en genuanceerder praat over Islam dan zijn geloofsgenoot Thinkalot.;)
Wat de echte reden voor hoe hij op zijn huidige pad van denken terecht is gekomen dan ook mag zijn, hij zal het tegenover ons en zichzelf nooit toegeven

tis meer dat ik mn verhaal al heb gedaan en dacht dat het ondertussen wel bekend was.
kort samengevat iig;
was christen, kreeg interesse in islam, ging info zoeken over beide religies en raakte daardoor meer verwijderd van christendom en meer aangesproken door de islam. na lange tijd vond ik dat ik de overstap diende te maken en een islamitisch leven diende te gaan leiden, wat ik vervolgens ook gedaan heb.
redenen daarvoor zijn zaken die niet klopten binnen het christendom en wel in islam, de islam is waarheid en de duidelijkheid binnen de islam spreekt me daarnaast erg aan. ik weet dat velen een andere mening hebben, het niet met me eens zijn of daarop aanvallen doen, maar iig heb je nu je korte samenvatting;) tevreden? :D

tis meer dat ik mn verhaal al heb gedaan en dacht dat het ondertussen wel bekend was.
kort samengevat iig;
was christen, kreeg interesse in islam, ging info zoeken over beide religies en raakte daardoor meer verwijderd van christendom en meer aangesproken door de islam. na lange tijd vond ik dat ik de overstap diende te maken en een islamitisch leven diende te gaan leiden, wat ik vervolgens ook gedaan heb.
redenen daarvoor zijn zaken die niet klopten binnen het christendom en wel in islam, de islam is waarheid en de duidelijkheid binnen de islam spreekt me daarnaast erg aan. ik weet dat velen een andere mening hebben, het niet met me eens zijn of daarop aanvallen doen, maar iig heb je nu je korte samenvatting;) tevreden? :D
Dus het ene verzonnen verhaaltje vond je beter kloppen dan de andere? Wat vond je beter kloppen dan? En waarom geloof je in die onzin?

Dus het ene verzonnen verhaaltje vond je beter kloppen dan de andere? Wat vond je beter kloppen dan? En waarom geloof je in die onzin?

Als je een gelovige zó benaderd, krijg je nooit antwoorden! :D
Even dat schapenvelletje aan Gorilla, dan gaan blaten als een wolf in schaapskleren en dan komt het er wel uit.

Sport2000 houdt trouwens wél mijn journalistieke carriere halt, door niet toe te geven aan de wens voor een interview.:D

Je probeert er overheen te lullen?
half :P
Volgens mij maakt hij geen geintje ondanks de smileys, maar goed als hij het niet wil zeggen dan niet.
jij wist t toch al?
whehehe denk niet dat dat zal gebeuren hoor, maar soms is het lastig alles steeds te blijven herhalen, safi?
Wat de echte reden voor hoe hij op zijn huidige pad van denken terecht is gekomen dan ook mag zijn, hij zal het tegenover ons en zichzelf nooit toegeven
bedoel je mij of thinkalot?

je geeft aan dat het gebed word geleerd van vader op zoon, maar dan komt het uiteindelijk toch vanuit de sunnah, en de manier waarop staat wel degelijk beschreven in de hadith, er was gezegd, bid zoals jullie mij hebben zien bidden,:

nu zeg je het zelf. Inderdaad, Mohamed en zijn tijdsgenoten baden. Toen de profeet stierf, bleven de mensen bidden , zoals ze al vele malen met hem hadden gebeden. hun zonen zagen dit en volgden dit en leerden dit aan hun zonen. Zij hadden daar geen tekst voor nodig!

Terug
Naar boven