XXL Nutrition

Er is nog common sense in Nederland!

Ach kom op, was echt wel grappig en niet beledigend, klempic is gewoon een lelijke katoenplukker 4 life, ik ken die aap. En de knuffelmarokaan spiertje vond het ook grappig. Misschien was het een "bicultureel" grapje.

Maar even goede vrienden a.s. woensdag wel op SP stemmen he kameraad..

Beslama

ga weg met je stereokont, verlies wat gewicht, heb je alleen baat bij in de plaatselijke senierenklasse vier van het zaalvoetbal

Ach kom op, was echt wel grappig en niet beledigend, klempic is gewoon een lelijke katoenplukker 4 life, ik ken die aap. En de knuffelmarokaan spiertje vond het ook grappig. Misschien was het een "bicultureel" grapje.

Beslama

en waarom gebruik je steeds katoenplukker? je bent altijd laat met hippe en poppi woorden en bovendien heb je die vna mij,.. en je weet dat kopieren 10 cent kost

ga weg met je stereokont, verlies wat gewicht, heb je alleen baat bij in de plaatselijke senierenklasse vier van het zaalvoetbal

en waarom gebruik je steeds katoenplukker? je bent altijd laat met hippe en poppi woorden en bovendien heb je die vna mij,.. en je weet dat kopieren 10 cent kost

Haha Eredivisie zaalvoetbal zul je bedoelen, en binnenkort naar de duitse profliga :D .

En katoenplukker van jou? Ik heb het je nooit horen zeggen, maar ja wie luistert er nou naar jouw gelul? Ga integreren ofzo...

Niet haten neef
Beslama

Haha Eredivisie zaalvoetbal zul je bedoelen, en binnenkort naar de duitse profliga :D .

En katoenplukker van jou? Ik heb het je nooit horen zeggen, maar ja wie luistert er nou naar jouw gelul? Ga integreren ofzo...

Niet haten neef
Beslama

heb je een website over erediovisie en waarin jou naam kan vinden

heb je een website waarin ik jou kop kan aanschouwen van de selectiefoto van en duits prof zaalvoetbalteam

heb je een website over erediovisie en waarin jou naam kan vinden

heb je een website waarin ik jou kop kan aanschouwen van de selectiefoto van en duits prof zaalvoetbalteam

Als je weer gezellig op bezoek komt zal ik het je laten zien, ok katoenplukker?

En we vervuilen deze topic onnodig...

Beslama

Rustig aan he, het is hier geen armenie
Straks haal ik er wat turken bij dus dimmen ventje

Interessante vraag. er zijn heel wat islamitische landenie dit verboden hebben. je stelt je dan mss de vraag waarom dit recht bestond in de islam.
In de tijd dat de islam in zijn kinderchoenen stond en men de moslimgemeenschap trachte uit te roeien, was er heel veel oorlog en veel mannen stierven; Er bleven dus in de moslimgemeenschap veel meer vrouwen leven dan mannen. Deze leefden dan als bedelaarsters op straat en hadden een ware hondenleven; Daarom kreeg een man het recht om met meerdere vrouwen te trouwen maar onder strikte voorwaarden;
de eerste vrouw moest vrijwillig toestemming, geven, en de man moest ze allen evenveel geven.

Als een vrouw meerdere mannen zou hebben zouden er nog meer vrouwen zonder man zitten, en zouden de kinderen niet weten wie van hun vaders de echte biologische vader is. Dit zou problemen kunnen geven wat betreft de erfenis. Heden ten dage zou je dus ook dat ter discussie kunnen stellen.

En wederom blijkt maar weer hoe belangrijk interpretatie van geschriften is!
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, maar dan in christelijke kringen. Vrouwen die hun haar niet mogen knippen en ik rokken moeten lopen, minimaal te over de knie. Verschrikkelijk. Regimes van nodeloze opressie door de man. Gebaseerd op interpretaties van een zeer oud geschrift zulke eisen stellen = indoctrinatie.
Dat is van alle volkeren, rassen en nationaliteiten. Imo is het vaak een gebrek aan educatie onder de vrouwen. De vrouw hoeft niet te leren, maar voor de kinderen te zorgen.

bah. ik kots op dergelijke systemen. Toch zijn er wel vrouwen die het écht niet erg vinden. Een hoofddoek willen dragen moet kunnen vind ik. Collega's van mij werken met hoofddoeken. Geen probleem. Een schone hoofddoek is een stuk hygienischer dan onbedekt haar.
Maar het verdomde is dat je niet weet wat de gedachte erachter is dat een vrouw er een draagt. Er ís veel sprake van mannelijke overheersing binnen streng gelovige groeperingen. Niemand gaat me wijsmaken dat dat niet zo is.

nu ff belangrijk stukje:
Maar een hoofddoek, rok of rituelen is hooguit een symptoom van een dergelijk probleem. Zoveel moeite voor zo'n minimaal deel van het probleem. Een probleem dat OVERAL speelt. Open je ogen eens...

Mannelijke onderdrukking van de vrouw is van alle volkeren, alle nationaliteiten en alle geloven en komt meer voor dan je denkt. ('aanrader': gillen van de pijn is burengerucht, door Erin Prizzey. Deze vrouw heeft in engeland blijf van mn lijf huizen opgezet, schokkend boek. Zeer schokkend.)
In bepaalde groeperingen is het gedrag duidelijker, wellicht ook meer. Maar het verbieden van hoofddoeken is hooguit een zéér beperkte victorie voor een vrouw die onder het regime lijdt. Misschien zelfs wel een verslechtering. Ze wordt immers in een situatie gedrukt waarin zij tussen twee vuren staat!
En het zou een klap zijn voor 'de vrijheid van meningsuiting' waar veel mensen zo ontzettend geil op zijn.

En wederom blijkt maar weer hoe belangrijk interpretatie van geschriften is!
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, maar dan in christelijke kringen. Vrouwen die hun haar niet mogen knippen en ik rokken moeten lopen, minimaal te over de knie. Verschrikkelijk. Regimes van nodeloze opressie door de man. Gebaseerd op interpretaties van een zeer oud geschrift zulke eisen stellen = indoctrinatie.
Dat is van alle volkeren, rassen en nationaliteiten. Imo is het vaak een gebrek aan educatie onder de vrouwen. De vrouw hoeft niet te leren, maar voor de kinderen te zorgen.

bah. ik kots op dergelijke systemen. Toch zijn er wel vrouwen die het écht niet erg vinden. Een hoofddoek willen dragen moet kunnen vind ik. Collega's van mij werken met hoofddoeken. Geen probleem. Een schone hoofddoek is een stuk hygienischer dan onbedekt haar.
Maar het verdomde is dat je niet weet wat de gedachte erachter is dat een vrouw er een draagt. Er ís veel sprake van mannelijke overheersing binnen streng gelovige groeperingen. Niemand gaat me wijsmaken dat dat niet zo is.

nu ff belangrijk stukje:
Maar een hoofddoek, rok of rituelen is hooguit een symptoom van een dergelijk probleem. Zoveel moeite voor zo'n minimaal deel van het probleem. Een probleem dat OVERAL speelt. Open je ogen eens...

Mannelijke onderdrukking van de vrouw is van alle volkeren, alle nationaliteiten en alle geloven en komt meer voor dan je denkt. ('aanrader': gillen van de pijn is burengerucht, door Erin Prizzey. Deze vrouw heeft in engeland blijf van mn lijf huizen opgezet, schokkend boek. Zeer schokkend.)
In bepaalde groeperingen is het gedrag duidelijker, wellicht ook meer. Maar het verbieden van hoofddoeken is hooguit een zéér beperkte victorie voor een vrouw die onder het regime lijdt. Misschien zelfs wel een verslechtering. Ze wordt immers in een situatie gedrukt waarin zij tussen twee vuren staat!
En het zou een klap zijn voor 'de vrijheid van meningsuiting' waar veel mensen zo ontzettend geil op zijn.

Inderdaad.
een professor sociale agogiek aan de Gentse universiteit zei: geweld tegen vrouwen komt bij 1 op de 8 vrouwen in Belgie voor. Als het geweld te erg wordt laat de vrouw de man stikken en trekt ze, al dan niet tijdelijk, in bij een familielid. Een vrouw die naar hier is gekomen via het huwelijk, en die dus haar hele familie heeft achtergelaten in haar geboorteland, kan niet terugvallen op familie in Belgie en belandt dus in een "vluchthuis". (geen idee hoe dat in Nederland heet). Het s daarom dat men daar meer allochtone vrouwen vindt dan autochtonen. Omdat allochtonen geen sociaal vangnet hebben, autochtonen meestal wel.

Inderdaad.
een professor sociale agogiek aan de Gentse universiteit zei: geweld tegen vrouwen komt bij 1 op de 8 vrouwen in Belgie voor. Als het geweld te erg wordt laat de vrouw de man stikken en trekt ze, al dan niet tijdelijk, in bij een familielid. Een vrouw die naar hier is gekomen via het huwelijk, en die dus haar hele familie heeft achtergelaten in haar geboorteland, kan niet terugvallen op familie in Belgie en belandt dus in een "vluchthuis". (geen idee hoe dat in Nederland heet). Het s daarom dat men daar meer allochtone vrouwen vindt dan autochtonen. Omdat allochtonen geen sociaal vangnet hebben, autochtonen meestal wel.

1 op de 8.... ****ing hell.... En je dan bezighouden met het wel of niet mogen dragen van een hoofddoek....

1 op de 8.... ****ing hell.... En je dan bezighouden met het wel of niet mogen dragen van een hoofddoek....

Ja, 1 op 8 vrouwen in België (dus alle vrouwen woonachtig te België, dus niet 1 op 8 allochtone vrouwen he), heeft te maken met geweld thuis. De allochtone vrouwen zijn oververtegenwoordigd in de vluchthuizen omdat de autochtone vrouwen kunnen terugvallen op familie of gewoon sterker op hun poten staan omdat ze het land en haar instellingen beter kennen.
Schrijnende cijfers, die vaak worden misbruikt: "zie je wel dat vreemdelingen graag hun vrouw slaan, want die tehuizen zitten vol allochtone vrouwen".
Wil men er dus voor zorgen dat de allochtone vrouw ook sterker op haar poten stat en dus beter dit geweld kan tegenhouden, dan zal men haar een sterker sociaal vangnet moeten maken en haar financiel onafhankelijk van haar partner maken. Maar dit geldt ook voor autochtone vrouwen.

Ja intellectuele eerlijkheid is niet bij iedereen het sterkste punt he.

• Topic Starter Topic Starter
Mooi he, die bagatalliseer-trechter...

De feiten gaan er hard en triest in, en komen er schoon en verklaarbaar onderuit, ontdaan van alle nare dingen die over Islam of allochtoon worden gezegd.

Top-trechter! :thumbs:

Ja, 1 op 8 vrouwen in België (dus alle vrouwen woonachtig te België, dus niet 1 op 8 allochtone vrouwen he), heeft te maken met geweld thuis. De allochtone vrouwen zijn oververtegenwoordigd in de vluchthuizen omdat de autochtone vrouwen kunnen terugvallen op familie of gewoon sterker op hun poten staan omdat ze het land en haar instellingen beter kennen.
Schrijnende cijfers, die vaak worden misbruikt: "zie je wel dat vreemdelingen graag hun vrouw slaan, want die tehuizen zitten vol allochtone vrouwen".
Wil men er dus voor zorgen dat de allochtone vrouw ook sterker op haar poten stat en dus beter dit geweld kan tegenhouden, dan zal men haar een sterker sociaal vangnet moeten maken en haar financiel onafhankelijk van haar partner maken. Maar dit geldt ook voor autochtone vrouwen.

Ja intellectuele eerlijkheid is niet bij iedereen het sterkste punt he.

Dit is niet helemaal waar. De allochtone vrouwen zitten daar ook vooral omdat de vrouwen veel meer gevaar lopen en beter beschermd dienen te worden. Vaak kunnen ze niet terecht bij hun familie omdat zelfs broers en soms ook zussen mee helpen in de jacht op de ongelovige om hun familie eer te wreken.Eerwraak wordt in Nederland ernstig onderschat.

Ook is er bekend dat vrouwen voor een hoop allochtone mannen minderwaardig zijn en is het in sommige culturen normaal dat je je vrouw mag slaan. Daarom is er ook vaker sprake van meer huiselijk geweld. (25% bij allochtonen tov zo'n 11% autochtonen)

Vergeet niet hoeveel allochtone vrouwen geen melding doen van huiselijk geweld omdat het als normaal gevonden wordt en zoals je al zei de weg niet weten naar instanties weten(vaak omdat ze klein gehouden worden) Wat autochtone vrouwen aangeven als huiselijk geweld dat wordt bij allochtone vrouwen veelal normaal gevonden omdat ze ermee opgegroeid zijn.

Culturele opvattingen en waarden zijn dan ook van grote invloed die mensen aan hun ervaringen meegeven.

Verder vind ik de cijfers schrikbarend hoog en moet er meer aandacht komen voor huiselijk geweld.

Als je weer gezellig op bezoek komt zal ik het je laten zien, ok katoenplukker?

En we vervuilen deze topic onnodig...

als je toch al hier openbaar hebt bekendgemaakt dat je een prof zaalvoetballer bent, gooi meteen ff wat bewijsmateriaal op tafel met fotos e.d.
je lijkt Gigi de leugenaar wel

Klempic en Ernesto M., doe dat eens gezellig per PM of zo.

Verder vind ik de cijfers schrikbarend hoog en moet er meer aandacht komen voor huiselijk geweld.

Helemaal mee eens, maar dan wel evenwichtig:

Mannen en vrouwen zijn even gewelddadig
Dr Martin Fiebert, hoogleraar aan de California State University houdt op het internet al geruime tijd een lijst bij van onderzoeken naar huiselijk en relatiegeweld. Fiebert verzamelt daarbij bij voorkeur studies waarbij beide partners gelegenheid hebben gekregen om iets te vertellen over het geweld in hun relatie. Dat is bijzonder: menige studie naar huiselijk geweld baseert zich uitsluitend op meldingen van vrouwen, en het is dan ook niet verbazingwekkend dat uit die studies het beeld naar voren komt dat 80% van het huiselijk geweld door mannen veroorzaakt wordt. Wie alleen kijkt naar vrouwenmishandeling, die ziet natuurlijk geen mannenmishandeling.

Uit Fieberts lijst ontstaat een heel ander beeld. Mannen zijn weliswaar sterker, maar worden juist opgevoed om tegen vrouwen geen geweld te gebruiken. Maar als ze eenmaal slaan, dan is dat meestal harder dan de meeste vrouwen dat zullen doen. Het is dan ook niet verbazingwekkend dat vrouwen - die over het algemeen beginnen met slaan - vaker een wapen gebruiken. Overall conclusie: de gewelddadigheid van mannen en vrouwen volstrekt vergelijkbaar.

Hieronder volgt de Nederlandse vertaling van professor Fieberts overzicht van 130 studies. Voor wie geinteresseerd is hebben we tevens een aantal maal een hyperlink opgenomen naar de oorspronkelijke tekst van het artikel. Veel van de besproken onderzoeken vonden plaats met de CTS. Dit staat voor 'Conflict Tactics Scale' en dat is een vragenlijst waarmee de gewelddadigheid en de verwondingen geinventariseerd kunnen worden. Uit het feit dat meer dan 100 studies ermee gedaan zijn mag geconcludeerd worden dat de test breed geaccepteerd wordt als een middel om huiselijk geweld in kaart te brengen. Ons zijn geen Nederlandse studies met deze CTS bekend. Daarnaast zijn er diverse andere studies waar bijvoorbeeld gekeken is naar hoe erg mensen het eigenlijk vinden als een vrouw wordt mishandeld en als dat een man overkomt. Ook is er aandacht voor de discussie wie nu eigenlijk het eerst begint met meppen en wordt het veel gebruikte argument dat vrouwen uit zelfverdediging slaan weerlegd.

Dit stuk is geschreven op een moment dat prof Fiebert 130 studies tot zijn beschikking had. Inmiddels (november 2005) zijn dat er 174 geworden.

En geen feministische blufpoker :rolleyes:

En die gezichtsbedekkende hoofdoek idd verbieden. Je mag toch ook niet heel het jaar met een carnavalsmasker rondlopen omdat je Katholiek bent? Ik zie mezelf al een bank binnenlopen met een clownsmasker op....

Dit is niet helemaal waar. De allochtone vrouwen zitten daar ook vooral omdat de vrouwen veel meer gevaar lopen en beter beschermd dienen te worden. Vaak kunnen ze niet terecht bij hun familie omdat zelfs broers en soms ook zussen mee helpen in de jacht op de ongelovige om hun familie eer te wreken.Eerwraak wordt in Nederland ernstig onderschat.

Ook is er bekend dat vrouwen voor een hoop allochtone mannen minderwaardig zijn en is het in sommige culturen normaal dat je je vrouw mag slaan. Daarom is er ook vaker sprake van meer huiselijk geweld. (25% bij allochtonen tov zo'n 11% autochtonen)

Vergeet niet hoeveel allochtone vrouwen geen melding doen van huiselijk geweld omdat het als normaal gevonden wordt en zoals je al zei de weg niet weten naar instanties weten(vaak omdat ze klein gehouden worden) Wat autochtone vrouwen aangeven als huiselijk geweld dat wordt bij allochtone vrouwen veelal normaal gevonden omdat ze ermee opgegroeid zijn.

Culturele opvattingen en waarden zijn dan ook van grote invloed die mensen aan hun ervaringen meegeven.

Ik vind het verhaal van Bouwens62 toch iets aannemelijker thinkalot.

• Topic Starter Topic Starter
Mooi he, die bagatalliseer-trechter...

De feiten gaan er hard en triest in, en komen er schoon en verklaarbaar onderuit, ontdaan van alle nare dingen die over Islam of allochtoon worden gezegd.

Top-trechter! :thumbs:

Tja, jij zal het wel beter weten dan professor de Bie, de meest gekende naam in de wereld van het Algemeen Welzijnswerk en sociale agogiek.

Jij bent zo gefocust op het beschuldigen van de islam dat je niet meer logisch nadenkt; De uitleg die de prof gaf is logisch en zeer objectief. Ze fundeert deze mening echt niet op basis van een minuutje denken hoor.

ah zo is dat bekend, en waar haal jij die cijfers dan?

Vergeet niet hoeveel allochtone vrouwen geen melding doen van huiselijk geweld omdat het als normaal gevonden wordt
dat is bij autochtone vrouwen net hetzelfde. geweld tegen vrouwen is vaak het gevolg van de vrouws gebrek aan financiele onafhankelijkheid en gebrek aan familieleden die haar steunen of kunnen opvangen; Autochtone vrouwen hebben daar minder last van enbelanden dus minder snel in een vluchthuis. Daaorm zijn allochtone vrouwen oververtegenwoordigd in deze vluchthuizen.
en zoals je al zei de weg niet weten naar instanties weten(vaak omdat ze klein gehouden worden) Wat autochtone vrouwen aangeven als huiselijk geweld dat wordt bij allochtone vrouwen veelal normaal gevonden omdat ze ermee opgegroeid zijn.

Inderdaad, emanicepren van de vrouw, autochtoon en allochtoon.

..

Terug
Naar boven