- Waardering
- 3.208
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nee, warming up is geleidelijk aan de intensiteit wat opvoeren, iedere minuut wat krachtige halen om alvast mijn lichaam voor te bereiden op de krachten die loskomen tijdens de intervallen. Cooling down ben ik al blij dat ik nog op de roeimachine zitBeetje overdreven, maar na zeven intervallen op bijna maximaal zit je er wel redelijk door heen. Voordeel is alleen dat je redelijk snel na de cooling down wel weer een goed gevoel hebt, iets wat na bijvoorbeeld een zeer intensieve lange sessie wel eens uren kan duren.
Dan moet je je gelijk aanmelden bij een roeivereniging, wat zeg ik dan moet je gelijk een olympische boot in. We hebben het hier over een Concept2, Klusmier. Als je daar 500 watt gemiddeld haalt over 20 minuten behoor je bij de absolute wereldtop, misschien zelfs de beste ter wereld. 500 watt is een gemiddelde van 1:28,7 op een Concept2, het WR over 2.000 meter staat op een gemiddelde van 1:24,4.
750 watt op 3 minuten betekent dat je 3 minuten lang 1:16 snelheid vol kan houden op een Concept2, ik kan je nu al vertellen dat er niemand in de wereld is die dat volhoud. Het WR over 1.000 meter is 2:37,8 van Pavel Shurmei, dus bijna 1:19 gemiddeld.
Ik neem aan dat je 1 of andere magnetische roeier gebruikt, die zijn niet echt accuraat.
Zelf vandaag even mijn sprintsnelheid getest, 250 meter in 42,4 seconden. 1:24,4 gemiddeld. Dat is dus 42,4 seconden met een gemiddelde van 582 watt.
Weerstanden zeggen verder niet zoveel, behalve op die crappy magnetische roeimachines dan. Op een Concept2 draait het om techniek. Op korte afstanden geldt wel dat je de weerstand meestal zo hoog mogelijk zet, op langere afstanden echter een stuk lichter. Je gaat ook geen uren fietsen op de 53/12.