XXL Nutrition

EricR's HIIT-log

Even een kleine terugval, verkeerde beweging gemaakt waardoor het in mijn onderrug schoot. Niet op de roeimachine, maar gewoon bij iets oppakken. Wel vaker last van gehad, daarom maar een training overgeslagen en vandaag een normale cardiosessie gedaan. Rug voelt alweer beter aan, volgende week weer normale HIIT-sessies dus.

Oh jee. Onderrug blessures zijn erg kl*te Ik heb er laatst ook last van gehad. Veel setjes gedeadlift en toen ik klaar was wilde ik mijn schoenen oppakken en toen schoot het er zo in. Tijdje mee zoet geweest dus goed dat je nu wat gas terug neemt.

Pas wel op want soms lijkt het al beter te gaan maar dan is het nog niet helemaal hersteld.

Even een kleine terugval, verkeerde beweging gemaakt waardoor het in mijn onderrug schoot. Niet op de roeimachine, maar gewoon bij iets oppakken. Wel vaker last van gehad, daarom maar een training overgeslagen en vandaag een normale cardiosessie gedaan. Rug voelt alweer beter aan, volgende week weer normale HIIT-sessies dus.

Ja klote is dat met die onderrug.
Sterkte er mee!

• Topic Starter Topic Starter
Rug voelde weer goed aan, dus maar weer een training. Nieuwe opzet alleen.

6x250m en 1:30 rust. Een 250 meter duurt iets meer dan 45 seconden dus nog steeds een verhouding van 1:2. Wil op zich uitbouwen naar 8 intervallen, maar eerst even aanvoelen welke snelheid ik kan aanhouden over 6 a 7 intervallen.

Viel me niet tegen, ook al zit er nu geen interval bij onder de 1:30. Niet echt vreemd aangezien het anaerobische gedeelte van de interval nu zo'n 15 seconden langer is.

interval 1 : 1:33,0 gemiddeld
interval 2 : 1:32,0 gemiddeld
interval 3 : 1:32,6 gemiddeld
interval 4 : 1:33,6 gemiddeld
interval 5 : 1:33,6 gemiddeld
interval 6 : 1:35,0 gemiddeld

Gemiddeld 1:33,3 over 6 intervallen. Richting de 1:32,0 gemiddeld moet haalbaar zijn.

Ik begrijp het niet helemaal..

Interval 1 is in totaal 250m? Dus 45s op hoge intensiteit roeien, en dan 45s lage intensiteit?

Daarnet quotte ik je, en zat je aan 250m op 42s op je snelste.. Wat begrijp ik hier verkeerd?

1 interval is 250 meter, de rust is 1 minuut en 30 seconden. 6 intervallen totaal, wat ik ga opvoeren naar 8.

De 42,2 seconden is mijn snelste tijd over 250 meter, voor een intervalsessie natuurlijk niet iets wat je even 6 keer herhaalt. Waarbij ik wel denk dat ik nu iets te behoudend begin, maar tegelijkertijd merk ik dat ik bij interval 6 toch wel de verzuring goed begin te voelen.

Doel nu om 8 intervallen te halen met een gemiddelde van 1:32,0.

1 interval is 250 meter, de rust is 1 minuut en 30 seconden. 6 intervallen totaal, wat ik ga opvoeren naar 8.

De 42,2 seconden is mijn snelste tijd over 250 meter, voor een intervalsessie natuurlijk niet iets wat je even 6 keer herhaalt. Waarbij ik wel denk dat ik nu iets te behoudend begin, maar tegelijkertijd merk ik dat ik bij interval 6 toch wel de verzuring goed begin te voelen.

Doel nu om 8 intervallen te halen met een gemiddelde van 1:32,0.

excuus EricR, de Concept2 staat ook bij ons op de sportschool.............

mijn tijd op de 250 meter is 49 sec., en op de 500 meter 1 minuut 43 sec.
;)

wel zwaar idd..................na die 500 was ik bek af!

Als je wat schaaft aan je techniek kan dat wel sneller Klusmier, gelet op je stats heb je genoeg kracht in je benen. Zeker op korte afstanden is kracht in de benen een voordeel, als je tenminste volle slagen maakt.

Nieuwe sessie : 6x250m met 1:30 rust. Opvoeren naar 8 is het plan, maar eerst de laatste interval goed doorkomen.

45,5 seconden 1:31:0 gemiddeld
45,2 seconden 1:30,4 gemiddeld
45,8 seconden 1:31,6 gemiddeld
46,8 seconden 1:33,6 gemiddeld
46,8 seconden 1:33,6 gemiddeld
48,0 seconden 1:36,0 gemiddeld

Laatste interval was afzien, volle benen.

Gemiddeld 1:32,7 voor de gehele sessie.

Zit nu redelijk op koers om een 500m binnen de 1:30 te trekken, persoonlijk record staat op 1:29,9. Het moet echter nog veel sneller, ik waag me pas aan de 500m als ik met deze sessie richting de 1:30 gemiddeld kom. Gerekend over 8 intervallen, dat zou over 500m ongeveer een tijd van 1:27,5 betekenen. Misschien nog wat sneller.

Als je wat schaaft aan je techniek kan dat wel sneller Klusmier, gelet op je stats heb je genoeg kracht in je benen. Zeker op korte afstanden is kracht in de benen een voordeel, als je tenminste volle slagen maakt.

het kan idd sneller, maar dan lig ik bij 45 seconden al op apegapen!

mijn conditie is 0,niks
:o

Nette intervallen lekkere training zo te lezen:cool:

Waardeloze training vandaag, wilde even een 2.000 meter test doen maar kreeg mijn slag niet te pakken. Sub 7 minuten zat er wel in, dicht bij mijn persoonlijk record, maar met een goede slag moet het sneller kunnen. Probeer het later deze week nog een keer. Nu gestopt na 1.500 meter.

Laatst bewerkt:
kan gebeuren man, volgende keer weer dubbel zo hard tegenaan dan! ;)

Toch nog maar even de 2.000 volgemaakt, een losse 500 meter gedaan. Was natuurlijk niet meer fris, maar een 1:33,9 over 500m is alleszins redelijk vlak na een 1.500 waarbij ik redelijk voluit ging.

Toch nog maar even de 2.000 volgemaakt, een losse 500 meter gedaan. Was natuurlijk niet meer fris, maar een 1:33,9 over 500m is alleszins redelijk vlak na een 1.500 waarbij ik redelijk voluit ging.

goede conditie kerel!!

petje af.............zelfs die laatste 500 meter zijn nog ruim 10 seconden sneller dan mijn snelste 500 meter......
:o

Nog maar een 2Km geprobeerd, dit keer wel afgemaakt. 7:00,5, net niet onder de 7 minuten dus. Op zich wel een goede slag maar het ontbreekt wat aan conditie. Kan zijn omdat ik door de irritatie aan mijn rug een sessie heb overgeslagen, ritme is er gewoon niet.

Maar goed binnen 5 seconden van mijn persoonlijk record en zo vaak doe ik geen 2 Km's.

Laatst bewerkt:
Zozo, je bent echt los he? :D Ga je nou ook nog krachttraining doen of hou je het bij cardio?

Geen HIIT-sessies deze week, wel een aantal tests of mijn conditie nu ook echt verbeterd. 2.000 meter tests wezen in ieder geval uit dat mijn conditie niet afgenomen is, maar 2.000 meter is nog zeker 30% anaerobisch. Dus vandaag ook maar een 5.000 test gedaan.

18:38,5 (1:51,8 gemiddeld). Redelijk rustig begonnen en naar het einde toe steeds meer versneld. Valt me niet tegen, door de HIIT-sessies amper kilometers gemaakt maar mijn conditie is toch verbeterd. Had vorige maand rond de 18:45 geroeid over 5 Km, alleen moest ik er toen een stuk dieper voor gaan. HIIT heeft dus positieve effecten op je aerobische conditie, anders zou ik nu een stuk langzamer moeten zijn over 5 Km.

Denk dat ik voluit onder de 18:30 kan roeien, ook al is dat nog wel 15 seconden verwijderd van mijn persoonlijk record.

Terug
Naar boven