XXL Nutrition

ervaren/deskundige advies gevraagd bij cutten en voeding.

tubbol

Cool Novice
Waardering
0
Hallo, ik endo/meso ben opzoek naar adviesen over cutten en voeding die ik daarbij moet nuttigen om succesvol droger te worden incombinatie met zo min mogelijk spiermassa verlies. Er staat zoveel en soms ook tegenstrijdige informatie op het forum dat ik er niet meer uit kom.

Ik ben op zoek naar adviesen van mensen die succesvol gecut hebben in het verleden of mensen met verstand van zaken:o ;)

Ben deze week begonnen met cutten omdat ik droger wil komen te staan.
Ik zit nu op ong 14 a 15 % @ 84 kg en wil na 8 a 9 %.

Heb mijn voedingsschemaaangepast:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat moet ik aan mijn voedingsschemaveranderen??

Is het nodig dat ik supplementen in mijn schema toevoeg zo ja waarom?

Welke suikers moet ik nemen voor het trainen en na het trainen/cardio?
(Kan iemand mij dat mischien een beetje proberen uitteleggen hoe en wat?)

Ik deed altijd al 2x per week 45 minuten cardio en op andere dagen 3 a 4 maal kt.
Nu ben ik van plan om na mijn kt, 30 minuten cardio te gaan doen. Ik kan dit op 2 momenten van de dag doen, Voor het avondeten en na het avondeten, wat is het beste tijdstip?

andere tips adviesen over een succesvol cutschema incombinatie met voedingsschemaook welkom..

Voor avond eten beter,maar nog beter op nuchtere maag met ervoor een eiwitshake met water voor spierbehoud.Uhm je kan mss ochtends veel eten en wat extra onverzadigde vetten eten.Dat is wel de basis,probeer gewoon ook laat op de avond niet meer te eten(alleen rondom je training dan de juiste dingen)

• Topic Starter Topic Starter
Waar voor het avondeten beter??
Ik vertel in mijn verhaal dat er 2 momenten zijn voor mijn kt en daarna cardio? dus op nuchtere maag is uitgesloten.

welke juiste dingen?:)

Ben opzoek naar complete adviesen haha, RIEJOE in iedergeval bedankt maar deze basis dingen weet ik wel....

Om te beginnen denk ik dat je iets minder calorieen naar binnen moet krijgen. Jouw onderhoud is +-2900-500=rond de 2400 moet je zitten.
Ik zie dat je de vetten niet telt. Waarom niet?
Uiteindelijk is het ook belangrijk dat je totale percentages moeten kloppen,bijv. 50% eiwitten, 30% koolhydraden en 20% vet.
Ik zou ook als laatste wat je neemt geen half volle melk nemen, maar eerder een eiwitshake.
Dit is zegmaar een klein informatie, als je interesse heb kan ik wel mee ruit leg geven.

Bedankt Reda
Oke sorry, hier heb ik de vetten er ook bij staan:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Eiwitshake heb ik niet in huis, maar ik krijg toch voldoende eiwitten binnen?
Ik blijf nog even op deze aantal calorieen want ik ben nu al 1> kg afgevallen en ik was van plan 1 kg in de week (ben zondag begonnen)

En namate ik droger word heb ik begrepen dat ik mijn koolhydraten% moet minderen en mijn vet(onverzadigd)% en eiwitten % omhoog doen?

en ik neem aan dat ik mijn totale calorieen ook wekelijks moet verlagen?
bv deze week nog 2700, volgende week 2600 en ga zo maar door??

De verhoudingen zijn nu als volgt:
Eiwitten :32 %

Koolhydraten: 39 %

Vetten: 30 %

Als je een kilo per week bent afgevallen dan ben je opzich wel goed bezig. als je meer dan een kilo afvalt moet je meer eten,want meestal is het dan ook spieren die je afvalt. als je een halve kilo tot 1 kilo per week kan afvallen is wel goed. Ik zou ook elke week of omde twee weken je vet% laten meten met een huidplooienmeter. Dat is betrouwbaarder, als je afvalt maar je vet% is nog niet naar beneden gegaan doe je iets niet goed,,je moet in termen van vet% denken en minder in gewichten bij cutten
Kijk dit zijn jouw perecentages van je totalen
eiwitten 31%
koolhudraden 43%
vetten 26%
opaich hoef je je totale calorieen niet veel te veranderen, maar meer je calorieen uit eiwitten en onverzadigde vetten halen.
Je eet naar mijn mening qua verhouding iets te veel koolhydraden, probeer na paar weken op 50% eiwitten, 30% koolhodraden 20% vet te zitten.
eet minimaal 2.2 gr tot 3.2 gr per lichaamsgewicht aan eiwitten om zo veel mogelijk spierafbraak tegen te gaan.
Cardio zou ik op 60% van je maximale hartslag doen: 220-je leeftijd=je maximale hartslag en daar 60 prcent van nemen.

Hoj, in de eerste week kan het toch ook wel vocht zijn wat ik afval? want ik oog wel een stuk droger??
Maar de eiwitten op 50% iets dat niet onnodig veel want ik zit nu al vrij hoog: 208 : 84 = 2,48 ....

Als ik het goed begrijp moet ik cardio op 120 bpm doen...

bedankt voor je reactie!!!

ja klopt eerste aantal weken verlies je meer vocht en klein beetje spierweefsel en daarna gaat je lichaam meestal over op vetverbranding.
Dus eigenlijk moet je rekenen op na 3-4 weken dat het echt begint.
Over je eiwitten: je kan inprincipe tot 3.2 gram per lichaamsgewicht aan eiwitten nemen. Idereen is anders, in mijn geval bijv. wanneer ik niet genoeg eiwitten eet verlies ik ook spiermassa,,daarom moet je na je 3e week elke week kijken naar je gewicht en vet%
mocht je meer dan een kilo afvallen dan zou ik iets meer eten, en je eiwitten verhogen. Want verlies van meer dan een kilo kan bijna nooit alleen vet zijn.
Het is soms ff aankijken hoe jij op bepaalde dingen reageert.
hou je vet% in de gaten.
120 bpm is dan goed voor jou. Afwisselen met interval training zou ook goed zijn.
Als je een keer op lege maag gaat fietsen zou ik wel eerst whey shake met water nemen en op 50% fietsen, niet langer dan 25-30 min.

bedankt Reda!!
(Y)

your welcom

Terug
Naar boven