XXL Nutrition

Evokes log

• Topic Starter Topic Starter
15 min velo rijden op Niveau 3 (hartslag 141)
10 min roeien op max niveau (afgelegde afstand 2483m)
11 minuten steppen op niveau 7 (hartslag 151)

---------------------------------------------

Vertical Row : 4*15 / 40kg
Bench Press : 4*15 / 40kg --- 1*9x / 55kg
Incline Press : 4*15 / 30kg
Neck Press : 4*15 / 20kg (heb ik het enorm moeilijk mee terwijl ik daar gasten zie die ni veel breder zijn als ik die 35kg nemen)

Kabel bicep curl : 4*15 / 20kg
Kabel tricep push down : 4*15 / 15kg
Sit-ups : elke dag thuis 4*35

Die sit-ups zou ik niet iedere dag doen, buikspieren zijn spieren als een ander dus moeten ze ook voldoende rusten...
Nette bechpress trouwens, vooral die laatste set. Neckpress, is dat de USA Pulldown? 20kg zou zeker moeten lukken, met gemak zelf

Die sit-ups zou ik niet iedere dag doen, buikspieren zijn spieren als een ander dus moeten ze ook voldoende rusten...
Nette bechpress trouwens, vooral die laatste set. Neckpress, is dat de USA Pulldown? 20kg zou zeker moeten lukken, met gemak zelf

Oei, ik wist ni dat spieren moesten rusten ??? Welke nadelen heeft dat als ik dat niet doe?

Die laatste set BP was echt wel op het nippertje hoor.Ik wou er 10 doen, maar die ene ging niet meer :o

En die neckpress is op zo'n bankje gaan zitten en dan die bar achter u nek laten zakken en terug omhoog duwen. Die 4*15 set is ook maar op het nippertje haalbaar hoor. Daar heb ik het nog steeds moeilijk mee.

ivm die laatste set BP.......... hoeveel doe jij er en hoeveel gewicht? Dan kan ik wat vergelijken he :)

p.s. : Gij zijt er altijd rap bij om te reageren hier he :cool:

Oei, ik wist ni dat spieren moesten rusten ??? Welke nadelen heeft dat als ik dat niet doe?
  • Spieren ontwikkelen niet maximaal
  • Teveel trainen zorgt voor spierafbraak

Die laatste set BP was echt wel op het nippertje hoor.Ik wou er 10 doen, maar die ene ging niet meer :o

Soms is een spotter handig...

En die neckpress is op zo'n bankje gaan zitten en dan die bar achter u nek laten zakken en terug omhoog duwen. Die 4*15 set is ook maar op het nippertje haalbaar hoor. Daar heb ik het nog steeds moeilijk mee.

Je hebt de bar toch meegerekend hoop ik?:p

Geen toestel voor de rug in de gym? Een lat mach ofzo? Vervang de neckpress anders door een andere oefening.

ivm die laatste set BP.......... hoeveel doe jij er en hoeveel gewicht? Dan kan ik wat vergelijken he :)

Te slecht om hier te posten:D

p.s. : Gij zijt er altijd rap bij om te reageren hier he :cool:

Dat is pas service éh:cool:

• Spieren ontwikkelen niet maximaal
  • Teveel trainen zorgt voor spierafbraak

Soms is een spotter handig...

Je hebt de bar toch meegerekend hoop ik?:p

Geen toestel voor de rug in de gym? Een lat mach ofzo? Vervang de neckpress anders door een andere oefening.

Te slecht om hier te posten:D

Dat is pas service éh:cool:

Spierafbraak? GVD daarom dat ik op die 20j fitness steeds dunner ben geworden :D

1) Spotter?
2) Yep bar weegt 15kg en ik hang er 2*2.5kg aan :cool:
3) Da zal er ongetwijfeld wel staan, maar hoe ziet da eruit? :o
4) Kheb het al gevonden in u log :) Hetgeen ik 9* doe doe jij met gemak blijkbaar.
5) Klant is koning he :)

ps. : Met u moeilijke posts altijd. Ik wou ook citeren in aparte vakjes maar heb geen zin om da allemaal in te geven :p

Met 2 trainen dus, als je niet meer kan, helpt de andere.

Persoonlijke ervaring: Als je kan met 2 trainen, doe het ook. Ga je beter vooruit

2) Yep bar weegt 15kg en ik hang er 2*2.5kg aan :cool:

Blijven trainen, je geraakt er wel.

3) Da zal er ongetwijfeld wel staan, maar hoe ziet da eruit? :o

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

4) Kheb het al gevonden in u log :) Hetgeen ik 9* doe doe jij met gemak blijkbaar.

Toch is m'n BP slecht:D

Feit

ps. : Met u moeilijke posts altijd. Ik wou ook citeren in aparte vakjes maar heb geen zin om da allemaal in te geven :p

Ervaring:cool:

Met 2 trainen dus, als je niet meer kan, helpt de andere.

Persoonlijke ervaring: Als je kan met 2 trainen, doe het ook. Ga je beter vooruit

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Met 2 trainen zit er niet echt in.
En ik zou me frustri voelen als die andere beter opschiet dan ikzelf :D

ivm dat toestel

Ik denk dat er op deze foto wel zo eentje staat (is van de fitness waar ik ga)

Fitness

Het 2 toestel in de middelste rij. Met die 2 kussens voor je knieën op. Daar vervang je die 3-hoekshouder door een lange bar als die daar hangt.

Het 2 toestel in de middelste rij. Met die 2 kussens voor je knieën op. Daar vervang je die 3-hoekshouder door een lange bar als die daar hangt.

ok cava.

Maar train je dan dezelfde spieren als met die neckpress?

Ik heb het daarnet gevraagd en met de neckpress zou je de biceps en schouders trainen.

*edit*

Nog een vraagje : Wanneer ontwikkelen je spieren zich eigenlijk?

- Als je aan het trainen bent....
- Vlak na je training
- Vlak na je training, en enkele uren erna....
- Enkel op het moment dat je spieren "stijf" aanvoelen?
- De nacht na je training?

Andere?

Laatst bewerkt:
Ik ga sebiet nog eens fitnessen, en ik ga de eerste keer gebruik maken van dat toestel dat Stancke aanbeveelt.

Als ik 20kg neck press doe, hoeveel gewicht moet ik dan aankunnen op dat ander toestel? En traint dat exact dezelfde spieren, of is het nog aan te raden de neck press er ook bij te nemen?

ok cava.

Maar train je dan dezelfde spieren als met die neckpress?

Ik heb het daarnet gevraagd en met de neckpress zou je de biceps en schouders trainen.

*edit*

Nog een vraagje : Wanneer ontwikkelen je spieren zich eigenlijk?

- Als je aan het trainen bent....
- Vlak na je training
- Vlak na je training, en enkele uren erna....
- Enkel op het moment dat je spieren "stijf" aanvoelen?
- De nacht na je training?

Andere?

Gewoonweg tijdens rust:p

Ik ga sebiet nog eens fitnessen, en ik ga de eerste keer gebruik maken van dat toestel dat Stancke aanbeveelt.

Als ik 20kg neck press doe, hoeveel gewicht moet ik dan aankunnen op dat ander toestel? En traint dat exact dezelfde spieren, of is het nog aan te raden de neck press er ook bij te nemen?

Kan ik niet schatten, je gaat wel zien. Onthou 1 gouden regel:

Geloof niets, probeer alles

Vandaag weer beetje gedaan

Vertical Row : 4*15 / 40kg
Bench Press : 4*15 / 40kg
Incline Press : 4*15 / 35kg
Neck Press : niet gedaan deze keer omdat ik weer last had van men elleboog
Lat mach : 25kg 1x15 --- 35kg 3x15
Kabel bicep curl : 4*15 / 20kg
Kabel tricep push down : 4*15 / 20kg
Sit-ups : elke over-andere dag thuis 4*35

De cardio ga ik hier niet meer vermelden want soms sla ik enkele dingen daarvan over zodat ik meer tijd heb voor de andere oefeningen

Laatst bewerkt:
gaat goed zo te zien :)
keep it up

Ik heb vanaf gisteren besloten om de cardio serieus in te tomen.

Ik ga niet meer fietsen en steppen, enkel nog 10 minuten roeien voordat ik begin te trainen om op te warmen.

Ik wil aankomen, en met die cardio train ik het er volgens mij allemaal terug af.

Iemand hier akkoord mee, of kan ik best het cardio programma van mijn fitness-center opvolgen?

Cardio mag je doen maar als je wilt bijkomen ga je best zwaar powertrainen, probeer het bij compounds te houden en werk af met isolatie oefeningen ( machines )

goed schema zou zijn eentje met
- benchpress
- military press
- bent over rows
- deadlift
- squats
erin. Achteraf de compound oefeningen doe je nog maar wat bicep / tricep / ab shit. Blast je es de schouders / traps mss ook de kuiten. Kzou een basis full body schema nemen om serieus te beginnen

What he said^^

Daarnet heb ik gedaan :

Incline---------------------: 35kg 4*15
BP-------------------------: 40kg 4*15
Neck Press-----------------: 20kg 4*15 (heb ik het moeilijk mee se ???)
Kabel bicep curl------------: 15kg 4*15
Kabel tricep push down-----: 15kg 4*15
Lat Mach------------------: 35kg 6*15
Pectoral-------------------: 25kg 1*15 -- 35kg 6*15 (eerste keer dit toestel, voel je wel enorm in de borstspier precies)

*note*
Ik heb bij de BP eens gekeken hoeveel ik kon drukken, en dit was 55kg max. Ik had er 65kg aangehangen (incl. bar) met als resultaat dat ik de bar ni meer omhoog kreeg :cool: Ik ben er helemaal moeten onderuit kruipen, twas geen zicht....:p Wel leuk om te vermelden, als ik binnen een jaartje dan terugkijk op deze post dan lach ik er eens mee :p Dan duw ik 65kg met 1 arm probably :D

Ik zou eerst Flat BP doen en dan pas Incline. De Pectoralis major is een grotere spier dan de minor waardoor je best eerst de grootste spier zwaar vermoeid en dan pas de kleine.

Ik zou, zoals Snoob zegt, overschakelen naar Full Body schema. Ideaal voor beginners...
Rippetoe's schema kan je ook doen. Effe de search gebruiken, hier staan wel goeie schema's op.

Terug
Naar boven