XXL Nutrition

Evokes log

Yep shrugs, mijne zijn ook beetje gegroeit door zware deadlifts i guess.
Goed bezig anders bora :D

Traps: shruggen en deadliften, maar hangcleans en power cleans vind ik ook wel lekker aanvoelen in mijn traps.

Voor andere oefeningen kijk hier ff:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/oefeningen-gids-72077/
Neem voor elke spiergroep een paar basisoefenigen (compounds) evt. aangevuld met wat isolatie.

voorbeeldje:
benen: squatten, leg extensions, leg curls/stiff legged DL, calf raises
rug: deadlift, chins, rows (BOR of een anders variant)
borst: bench press, incline bench press en flyes, presses mogen ook met DB
schouders: MP, side raises, bent-over side raises
traps: BB shrugs
biceps: preacher curls, palms-up chins, BB curl etc
triceps: dips, close grip bench press, skull crushers etc

Je kan ook altijd een paar logjes doorlezen om ideeën op te doen

edit: was ff antwoord op vraag uit je ander topic

• Topic Starter Topic Starter
Traps: shruggen en deadliften, maar hangcleans en power cleans vind ik ook wel lekker aanvoelen in mijn traps.

Voor andere oefeningen kijk hier ff:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/oefeningen-gids-72077/
Neem voor elke spiergroep een paar basisoefenigen (compounds) evt. aangevuld met wat isolatie.

voorbeeldje:
benen: squatten, leg extensions, leg curls/stiff legged DL, calf raises
rug: deadlift, chins, rows (BOR of een anders variant)
borst: bench press, incline bench press en flyes, presses mogen ook met DB
schouders: MP, side raises, bent-over side raises
traps: BB shrugs
biceps: preacher curls, palms-up chins, BB curl etc
triceps: dips, close grip bench press, skull crushers etc

Je kan ook altijd een paar logjes doorlezen om ideeën op te doen

edit: was ff antwoord op vraag uit je ander topic

ok thanks !

Maar is dat deadliften niet enorm slecht voor de rug?

hier ga je reactie op krijgen :D
gewoon zien dat je een goeie techniek hebt en met een recht onderrug heft

Laat de reactie maar komen ;)

Ik vind trouwens van mezelf dat ik een redelijk kromme rug heb van vroeger veel achter men bureau te spenderen en niet rechtop te zitten.... :(

Is daar nog iets aan te doen?
Ik zit eigenlijk nooit rechtop, en als ik er dan moeite voor doe dan houd ik da niet vol want ik ben dat niet "gewoon". En zonder dat ik erop let ga ik toch terug krom zitten.....

Bij DL gewoon zorgen dat je de juist techniek gebruikt, anders zou je het in de toekomst wel eens beklagen dat je ooit DL hebt gedaan. Wel is het een ongeloofelijk goeie oefening voor de onderrug...

Lekker deadliften, als je naar bovenkijkt zal je rug automatisch rechter gaan staan ipv bol/krom...

Je kan het je zelf ook wel aanleren, wanneer je loopt loop niet met je gezicht en borst naar beneden, trek je borst omhoog en loop maar lekker breed je rug een beetje naar achter en je loopt gewoon recht... Dit vertelde een instructeur mij ook en ik dacht zo van tja als ik dat doe denkt iedereen wat loopt hij breed enzo...

Bodybuilding heeft niet alleen met training te maken, maar ook met dit soort zaken dus...

Vandaag met een iets ander scheme begonnen. Aangezien ik hier veel lees dat meer gewicht en minder reps beter zijn dan minder gewicht en meer reps heb ik de gewichten maar wat verhoogd.

Hetgeen ik vroeger deed staat int zwart. Hetgeen ik vandaag heb gedaan int rood :

Benchpress:
40kg 4*15
55kg 1*7
55kg 4*10

Kabel bicep curl:
15kg 4*15
25kg 4*10

Kabel tricep push down:
15kg 4*15
25kg 4*10

Lat Mach:
35kg 1*15
40kg 1*15
45kg 1*15
50kg 1*15
55kg 4*10

Pectoral:
35kg 1*15
40kg 2*15
45kg 1*15
55kg 4*10

Standing Calf :
35kg 4*15
75kg 4*10

Ik probeer bij alle oefenigen hetzelfde aantal reps te doen kwestie van het makkelijk te onthouden :) 4*10 dus.

Ik heb de legpress er niet op vermeld omdat ik die niet afgewerkt heb.
Ik krijg elke keer stekende pijn in mijn knieen als ik die doe.
Ik denk da ik zwakke knieen heb, aangezien als ik een tijdje met gebogen knieen heb gezeten op een stoel, en ik strek ze dan, dan knakken ze enorm hard. Het doet niet pijn, maar denk niet dat da goed kan zijn voor men knieen.

Vorige week ben ik het een beetje anders gaan aanpakken. Hier komt men "vernieuwde" log.

Benchpress (machine met van die geleiders) :
55kg 1x10 - 65kg 3x5

Kabel tricep push down:
25kg 4x10

Lat Mach :
55kg 1x10 - 60kg 3x10

Pectoral :
60kg 4x10

Standing Calf :
75kg 4x10

Dumbbell Benchpress :
12kg 1x20
16kg 2x15
18kg 1x15
20kg 1x8

Dumbbell Shrugs
20kg 4*15

Dumbbell Curl :
12kg 4x10

Nog advies om er een oefening bij te nemen? Liefst boven de gordel. Men benen doe ik het wat zachter aan, want heb last van men knieen als ik bv. de leg press doe.

Laatst bewerkt:
Om nu kort iets te zeggen: ik zou die dumbbell benchpress laten vallen aangezien je al de gewone bench doet? Is gewoon 2x dezelfde oefening, enerzijds met een bar en anderzijds met gewone dumbbells.

Gaat wel goed vooruit als ik zo lees, hopelijk zie je het al in de spiegel;)
Hoe zit het met het gewicht?

Om nu kort iets te zeggen: ik zou die dumbbell benchpress laten vallen aangezien je al de gewone bench doet? Is gewoon 2x dezelfde oefening, enerzijds met een bar en anderzijds met gewone dumbbells.

Gaat wel goed vooruit als ik zo lees, hopelijk zie je het al in de spiegel;)
Hoe zit het met het gewicht?

Dan laat ik liever de bar vallen :) Die dumbbell BP voelt beter aan heb ik de indruk.

In de spiegel is het nog niet echt noemenswaardig te zien volgens mij. op 1 april ben ik 6 maanden bezig, en dan ga ik eens foto's nemen op dezelfde manier zoals ik begin oktober gedaan heb. En dan naast elkaar leggen.

Als ik nu in de spiegel kijk zie ik dus niet echt heel veel verandering, maar misschien als ik die "voor" foto's ernaast leg dat ik het wel ga zien.

Gewicht komt niet erg veel bij eerlijk gezegd :( Een 5-tal kg meer tegen begin oktober

Alles op het gemak:) Sinds ik begon (ondertussen ook al 2 jaar geleden ondertussen) ben ik nog maar 14kg BW bijkomen:)

Alles op het gemak:) Sinds ik begon (ondertussen ook al 2 jaar geleden ondertussen) ben ik nog maar 14kg BW bijkomen:)

Yep, ik verwacht ook niet dat ik ineens superveel ga bijkomen, want ik kom amper gewicht bij.
Ik eet al "veel" meer dan dat ik deed voordat ik trainde dus dat is ook al iets. Een strikt voedings-schema erop nahouden is helaas niet mogelijk voor mij (niet genoeg dicipline, en amper mogelijk met men soort shiftenwerk).

Ahja nog een vraagje : Vanaf welke leeftijd word het moeilijker om spiermassa te kweken in de gym? Want zoveel te ouder je bent zoveel te moeilijker dat gaat heb ik gelezen.
En aangezien ik toch al naar de 28 ga is men leeftijd ook wat in men nadeel tov een 16jarige??

Als je weet dat Jay Cutler vorig jaar nog op z'n 35e nog Mister Olympia won...

Nadeel? Goh, als je traint zoals het moet en goed eet, zie ik niet direct een nadeel:)

Als je weet dat Jay Cutler vorig jaar nog op z'n 35e nog Mister Olympia won...

Nadeel? Goh, als je traint zoals het moet en goed eet, zie ik niet direct een nadeel:)

Ja maar die Jay zal al wel bezig geweest zijn van voor zijn 20ste he ;)

Ik ben pas begonnen op men 27.

Vanaf welke leeftijd begint het dan langzamer te gaan om spieren te kweken/herstellen?

55kg 4x10
75kg 2x (80 lukte niet)

Kabel tricep push down:
25kg 4x10

Lat Mach :
55kg 1x10 - 60kg 3x10

Pectoral :
55kg 4x10

Standing Calf :
80kg 4x10

Dumbbell Benchpress (in deze volgorde)
20kg 1x10
18kg 1x12
16kg 1x15

Dumbbell Shrugs
20kg 4*10

Dumbbell Curl :
12kg 4x10

Dan nog op [Link niet meer beschikbaar] :

Met men rug tegen dat ding gaan hangen en men benen tot op 90° opgetilt voor de buikspieren.

En op die 2 buitenste handvaten al "hangend" opgedrukt.

Beide 2x10

Kan er iemand die oefeningen een naam geven?

Begint lekker te lopen man! Vooral die BP dan.

Begint lekker te lopen man! Vooral die BP dan.

Mja, maar veel verschil in borstspieren is er niet te zien volgens mij hoor.

Ik had er eerst 85kg aangehangen, maar toen die bar beneden stond kreeg ik ze ni meer naar boven :D
Ik heb ze dan maar in het eerstvolgende haakje geklikt en er onderuit gekropen gelijk nen gehandicapte :o
Chance dat ik maar alleen was in de gym, dus kon ik het even proberen zonder af te gaan.

*edit*

Bij die BP krijgen men armen het eerlijk gezegd rapper moeilijk dan men borstspieren. Is da normaal?
Waar moet die stang zitten als ze helemaal beneden is?

Nog een nieuw logje

65kg 3x10 - 60kg 1x10

Kabel tricep push down:
25kg 4x10

Lat Pulldown :
60kg 4x10

Pectoral :
55kg 4x10

Standing Calf :
80kg 4x10

Dumbbell Benchpress
20kg 1x10

Dumbbell Shrugs
20kg 4*15

Dumbbell Curl :
12kg 4x10

Laatst bewerkt:
Vandaag hetzelfde gedaan, maar ik heb er nog 2 toestellen bij genomen. Ik zet ze helemaal onderaan.

65kg 3x10 - 60kg 1x10

Kabel tricep push down:
25kg 4x10

Lat Pulldown :
60kg 4x10

Pectoral :
55kg 4x10

Standing Calf :
80kg 4x10

Dumbbell Benchpress
20kg 1x10

Dumbbell Shrugs
20kg 4*15

Dumbbell Curl :
12kg 4x10

Delts Machine (hopelijk juist geschreven) zo gelijk de vogeltjesdans beweging he :D
25kg 4x10

Buikspier toestel (clickable)
40kg 4x15

Dat laatste toestel doet zijn werk echt wel goed. Ik voelde een enorm verschil tov dat ik gewoon situps doe hier thuis.

Terug
Naar boven