MuscleMeat

Extreme spierpijn

Geldt voor elke spiergroep hoor. Training afsluiten met heel lichte set en veel herhalingen leidt tot minder spierpijn en sneller herstel.

extreme spierpijn ken ik niet , alleen nu ik meer rust heb door mijn nieuwe schema lijkt het wel of ik meer spierpijn heb - vreemd

haha Henry Rollins is vet :P zie dr tochwel een kern van waarheid in
ot: heerlijk toch spierpijn, is het niet fantastisch

Welk mechanisme in je CZS is er dan nog niet hersteld Skippy? Iedereen smijt met die term maar volgens mij weet niemand wat hij hiermee precies bedoeld; een nog niet hersteld Centrale Zenuwstelsel.

Ik ben benieuwd.

Hiermee bedoel ik (even afgaande op mijn eigen ervaring) bijvoorbeeld de zin om te trainen, vermoeidheid, slecht slapen. Je hebt geen directe spierpijn meer maar je weet dat als je gaat trainen dat je niet optimaal meer aan de bak kunt.

Als je het aantal volume (set * rep) per week verspreid hou je jezelf veel frisser.

heb daar geen last van

alleen wat stijf in de ochtend maar verder niet

Desnoods wat minder hard trainen?

Heb het ook in me borst extreme spierpijn niet de normale maar echt die druk gevoelige k*t pijn. Als ik met me hand er overheen ga voelt het al gevoelig en dit 2 dagen na trainen. Vreselijk irritant aangezien ik 4 dagen rust nodig heb na het trainen van borst wat het indelen vd week wat moeilijk maakt :(

Heb dit altijd al enigzins gehad maar het si zo extreem geworden na een periode niet trainen omdat ik een spiertje in me borst had gescheurd.
Aan de kant waar het scheurtje heeft gezeten is het dan ook wat erger. Borst groeit overigens wel als een gek voel echt elke week de geul tussen me pecs dieper worden maar dat zal wel spiergeheugen zijn.

Uit ervaring weet ik dat de sauna 2 x per week bezoeken + koude douches tussen door de scherpe randjes van de spierpijn afhalen.

Als je niet de mogelijk hebt om de sauna te bezoeken is het aan te raden om gewoon thuis wisseldouches te nemen. Lekker warm beginnen +- 45-50 graden en dan laten aflopen tot een temperatuur van +- 20-15 graden.
Altijd met koud eindigen is mij verteld.

Uit ervaring weet ik dat de sauna 2 x per week bezoeken + koude douches tussen door de scherpe randjes van de spierpijn afhalen.

Als je niet de mogelijk hebt om de sauna te bezoeken is het aan te raden om gewoon thuis wisseldouches te nemen. Lekker warm beginnen +- 45-50 graden en dan laten aflopen tot een temperatuur van +- 20-15 graden.

:eek:

Als ik dat doe is niet mijn spierpijn het enige dat zo goed als weg is aan het einde :cool:

herken het wel, heb het ook na squaten in de benen en glutes
zelfs m'n reet doet dan pijn met zitten.
Duurt soms 3 a 4 dagen en dan gaat het pas weg.
Denk inderdaad dat een lichte loop/fiets training na een dag of 2 helpt om weer bloed in de spieren te krijgen en dan hierdoor een betere herstel te forceren.
Hoor ook wel dat BCAA voor een beter herstel zorgt (heb daar zelf geen ervaring mee)
Waarschijnlijk moeten de spieren na een rustperiode gewoon weer wat wennen en na een paar weken is de pijn al weer een stuk minder.
Sterkte joh

Terug
Naar boven