Fitness Seller

Extreme spierpijn

He wel grappig dit. Heb hier ook last van. Kon altijd redelijk squatten. Was niet echt mijn zwakke plek. Nu paar maanden niets gedaan... en ik doe 3 setjes met 40 kilo en mijn hele benen verzuren/verkrampen. Maar echt extreem... deed echt ****ing veel pijn. Kon bijna ook niet meer de trap aflopen.. Maar het gekke was... ik had het instant bij de oefening. Bij het laatste setje voelde ik gewoon de kramp erop slaan. Ik slik wel eens magnesium... neem weinig zout...dus ga dat eens proberen. Hopelijk gaat het in de komende weken beter met benen trainen...

Afgelopen vrijdag incline leg presses gedaan (5x410kg) en vandaag heb ik nagenoeg geen pijn meer in de benen.
Gisteren was het al te harden, maar daarvoor was het echt afzien! :o
Ook incline toe presses gedaan (6x15x220kg) en de kuiten doen nog steeds wel wat pijn... :o

Na een zware(?) biceps/brachialis training heb ik ook enorme krampen.
Zo ook na buikspieroefeningen...
Dan trekken de spieren zo hard samen dat het ook echt niet leuk meer is.
Na de biceps/brachialis training moet ik dan echt bewust mijn arm(en) gestrekt houden, anders krampen ze helemaal samen soms.

Ik heb wel altijd het idee dat je dan tenminste "lekker" getraind hebt. ;)

Gelukkig is het niet altijd zo, maar als je een spiergroep flink hebt aangepakt die je even verwarloost hebt, tsja... :D

Doe gewoon van elke oefening 1 setje minder per oefening. Als je 4 oefeningen doet scheelt dat dus 4 setjes. Hét verschil tussen niet meer kunnen lopen/functioneren en 'goed te doene spierpijn'.

• Topic Starter Topic Starter
Doe gewoon van elke oefening 1 setje minder per oefening. Als je 4 oefeningen doet scheelt dat dus 4 setjes. Hét verschil tussen niet meer kunnen lopen/functioneren en 'goed te doene spierpijn'.

Ik denk dat benen NOOIT een week overslaan de beste remedie is.

Nu lag er wel een extra onderliggende oorzaak aan die spierpijn, ik had een griepvirusje in m'n bloedbaan feestvieren die zeker niet meehielp;

Vrijdag

Alleen rug getraind. Niet zwaar gepakt, had nog gruwelijke spierpijn in m'n benen en voelde me niet top.

Zaterdag

Keelpijn. Maar kon s'avonds gratis en VIP naar Latin Village.
**** it maar gedaan. Wreed uit m'n dak gegaan daar, super chille muziek en hele zaal vol met chickies. Uiteraard kort geweest, maar niet extreem.

Zondag

Ziek, en goed ook. Was te verwachten. Slecht gegeten.

Maandag

Nog steeds ziek, maar minder dan gister.
Hopen dat ik morgen weer kan trainen...

ik stop tijdens de examenperiode altijd een 6 tal weken met trainen, kwestie van al het werk gedaan te krijgen.
Als ik dan de eerste keer terug ga trainen is de spierpijn de komende dagen niet te harden, en benen en borst hebben hier echt het meeste last van.
Borst valt nog mee omdat je die in dagdagelijkse dingen weinig gebruikt, maar probeer eens van de wc pot terug recht te staan als je benen verrot zijn, dat valt echt niet mee :D

Remedie = vaker squatten. Meer squats = minder spierpijn. Zelfs als je spierpijn hebt; opwarmen en squatten.

Verder denk ik dat het ook te maken heeft met je persoonlijke pijngrens. Als je niks gewend bent kan spierpijn opzich best pijnlijk zijn. Ik vind het altijd eerder lekker dan pijnlijk. Net alsof je je de hele dag door uitrekt ofzo.

Ik had dat ook vaak totdat ik flink ging rekken en strekken na me beentraining.Ff doorbijten op het moment zelf maar je ben minder houterig de dag erna en hebt minder spier pijn.Makkelijkste is als je met z'n 2e bent.Gewoon zitten op de grond benen recht vooruit bij elkaar en je maatje zet rustig druk op je rug.Zelfde idee met benen 90 graden uit elkaar en vooruitbuigen naar het midden.En benen op 90 graden en lichaam apart links en rechts met je handen naar de toppen van je tenen.Alles zo ongeveer 10 sec op spanning.Succes gaat zeker werken!

Ik vond je reactie meer overkomen als zijnde stoere "hardcore" praat, maar misschien heb ik hem verkeerd geïnterpeteerd.

Kijk spierpijn hoort erbij en is een beloning voor een goede training, en af en toe een keer extreme spierpijn is ook niet erg. Maar spierpijn die je functioneren toch wel ernstig belemmerd is gewoon ****ed up.

Ik zou gister bijvoorbeeld rug pakken, maar die dag heb ik al verzet omdat ik gister zeker niet kon deadliften en omdat ik m'n benen niet onder die rol kan klemmen. En vanavond wordt het nog steeds een drama. Van dat soort dingen baal ik.

Maargoed het is kennelijk normaal, Jeppe heeft er bijvoorbeeld ook last van.
Case closed.

Die sig is trouwens van Henry Rollins, hij heeft meer geniale uitspraken, over vrouwen bijvoorbeeld;

http://www.youtube.com/watch?v=PLWwtp7rUYA&feature=related

Henry is so ****ing right hahha luie k*t wijfen

Hmm kramp heeft er volgens mij absoluut niets mee te maken. Ik denk dat ik het gevoel van Loo ken en dat is niet te vergelijken met een kramp maar eerder het gevoel dat de spier echt KAPOT is en extreem vol en 'vastzit'...bv je been kan je gewoon niet meer strekken van de pijn. En zout eet ik ook op m'n steak voor de training dus.. :p

Ik heb dat vaak in mijn adductoren na squatten. Zwaar k*t gevoel.

Loo: Ik heb ook vaak extreme spierpijn, maar ik kan dan nog wel functioneren:).

Wat je kan doen is je trainingsvolume per oefening wat omlaag gooien en je trainingsfrequentie wat omhoog. Dus bv 3 keer per week squatten maar dan hooguit 3 werksetjes per keer. En af en toe deloaden indien nodig. Works for me.

hier een lijstjes van middelen die kunnen helpen met een snellere herstel of betere conditie, weet niet of alles even goed werkt.
Puurple Wraath van Controlled Labs
Glutaminen verkrijgbaar van diverse goede merken
Xtend - Scitivation
Coae van ABC
Anabolic Window
Aminozuur - M Double U
Osteoplus

hier een lijstjes van middelen die kunnen helpen met een snellere herstel of betere conditie, weet niet of alles even goed werkt.
Puurple Wraath van Controlled Labs
Glutaminen verkrijgbaar van diverse goede merken
Xtend - Scitivation
Coae van ABC
Anabolic Window
Aminozuur - M Double U
Osteoplus

WTF?:roflol:

Ik heb het echt altijd bij borstspieren. Gebeurt zelden dat ik het heb bij rug of biceps. Abs soms ook wel, triceps is ook alweer zo lang geleden maar ik blijf echt altijd pijn hebben bij borstspieren.

Dus ik snap wel dat het redelijk klote is , en benen moeten al helemaal klote zijn , mjrah ik zie het als teken van vooruitgang xD

Ik heb het echt altijd bij borstspieren. Gebeurt zelden dat ik het heb bij rug of biceps. Abs soms ook wel, triceps is ook alweer zo lang geleden maar ik blijf echt altijd pijn hebben bij borstspieren.

Dus ik snap wel dat het redelijk klote is , en benen moeten al helemaal klote zijn , mjrah ik zie het als teken van vooruitgang xD
dat is uiteindelijk tog het doel:D

Ik denk dat de hevige spierpijn minder wordt als je het volume aan setjes wat meer verspreid. Pak je benen 2x in de week zodat je CNS een wat minder harde klap krijgt.
Je spieren zijn na 48 uur hersteld, maar je CNS niet

Door 2x in de week te trainen blijft je anabolic level ook hoog en groei je sneller imo.

Je pakt 3x per week benen en af en toe 2 weken niet? natuurlijk ga je dat voelen!!! je kunt 2 dingen doen: afbouwen naar 1x per week, of niet zo vaak 2 weken stoppen.
Als je 3x per week benen traint stelt je lichaam zich daar op in. Maar het is te veel en als je stopt (zelfs maar voor 2 weken) gaat je lichaam in een anti-reactie, omdat ze helemaal niet afgebeuld wil worden. Door 3x per week wordt je heel sterk, en voor 2 weken stoppen dus eigenlijk te sterk.
Zelf heb ik de afgelopen 4 weken (misschien zelfs wel 5) geen benen gedaan en vanavond mag ik weer. Ook al doe ik maar 1 set squats, morgen kan ik niet meer lopen ;).

Ik denk dat de hevige spierpijn minder wordt als je het volume aan setjes wat meer verspreid. Pak je benen 2x in de week zodat je CNS een wat minder harde klap krijgt.
Je spieren zijn na 48 uur hersteld, maar je CNS niet

Door 2x in de week te trainen blijft je anabolic level ook hoog en groei je sneller imo.

Welk mechanisme in je CZS is er dan nog niet hersteld Skippy? Iedereen smijt met die term maar volgens mij weet niemand wat hij hiermee precies bedoeld; een nog niet hersteld Centrale Zenuwstelsel.

Ik ben benieuwd.

Ik moest hier gewoon even op reageren. Tijd weinig benen kunnen trainen vanwege een blessure, gisteren weer eens redelijk voorzichtig begonnen en kan alleen nog maar stilzitten, krijg er zelfs een soort koortsig gevoel van :p Opstaan uit een stoel duurt ongeveer 2 minuten, en een trap oplopen is alsof je de mount everest op moet.

Maar goed, wat ik heb gehoord is vlak na het squatten ff een paar minuutjes op de fiets op 0,0 verzet, om afvalstoffen o.i.d. beter te laten afvoeren. Maar uiteindelijk is gewoon idd regelmaat houden in trainen het beste.

Ik moest hier gewoon even op reageren. Tijd weinig benen kunnen trainen vanwege een blessure, gisteren weer eens redelijk voorzichtig begonnen en kan alleen nog maar stilzitten, krijg er zelfs een soort koortsig gevoel van :p Opstaan uit een stoel duurt ongeveer 2 minuten, en een trap oplopen is alsof je de mount everest op moet.

Maar goed, wat ik heb gehoord is vlak na het squatten ff een paar minuutjes op de fiets op 0,0 verzet, om afvalstoffen o.i.d. beter te laten afvoeren. Maar uiteindelijk is gewoon idd regelmaat houden in trainen het beste.

Meteen even op de fiets na het squaten , 0,0 weerstand daar knap ik ook helemaal van op. Benen loop ik echt op leeg met trainen, fiets paar minuutjes en ben weer de man.

En wat de spierpijn betreft; mijn vriendin heeft het soms ook gruwelijk erg ; Magnesium pillen staan hier standaard in de kast en helpt haar echt goed

Terug
Naar boven