XXL Nutrition

FaalLog MetalNDeadlifts

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Shadowboxing- 2x3min technique/flow

1x3min fightpace.

Heavybag- 1x~15min

1x3min heavy bag combos

Hardlopen 2,65km 16min

Ging erg goed, nergens last van behalve dat mijn techniek en conditie minder is.
Heb alleen met rechter been getrapt omdat de linkerscheen nog een korst heeft.
Hardlopen na muay thai/kickboxen is wel iets zwaarder merk ik maar heb precies 16min gelopen en voor de eerste keer ben ik er wel blij mee.

Update van de blessure
Zwelling is al sinds zondag helemaal weg, kan weer fatsoenlijk squatten en alles. Nu alleen nog de korst eraf, de bovenkant van de korst zit al los maar ik betwijfel of het vrijdag deadliften word.

Stiff legged deadlift als vervanging, zit je niet zo tegen je schenen te schuren

• Topic Starter Topic Starter
Training 24-02-2022

OHP 3x35 3x40 6x45 rpe 8!! SS BW Chins

OHP 5x10 32,5kg ss Ab Rollout x3

Weighted Dips 1x5 10kg 1x5 11,75 1x5 12,5kg(vorige week 1,25kg minder) SS Hanging Knee Raises 3x12

BW Dips 3x12

DB Skullcrushers 3x12 9kg (vorige week 1x11 2x12)

OH Rope Ext (meadow) 2x12 50kg dropset: 12x50kg 8x40kg 6x30kg SS Cable Lateral Raises 3x12 20kg

Training ging goed, had OHP rond 6-7 verwacht en dat was het ook gelukkig.

De Weighted dips ga ik volgende week 2x12,5 en 1x13,75kg doen. Merk dat 12,5 lekker voelt dus dat gaan we doen.

Skullcrushers ook 3x12 dus volgende week 10kg.

Cable Lateral Raises deed ik vandaag weer naar de zijkant hangen, inplaats van kabel tussen de benen deed ik hem achter de benen en voelde beter.

Training 24-02-2022

Weighted Dips 1x5 10kg 1x5 11,75 1x5 12,5kg(vorige week 1,25kg minder) SS Hanging Knee Raises 3x12

BW Dips 3x12

OH Rope Ext (meadow) 2x12 50kg dropset: 12x50kg 8x40kg 6x30kg SS Cable Lateral Raises 3x12 20kg

De Weighted dips ga ik volgende week 2x12,5 en 1x13,75kg doen. Merk dat 12,5 lekker voelt dus dat gaan we doen.

Cable Lateral Raises deed ik vandaag weer naar de zijkant hangen, inplaats van kabel tussen de benen deed ik hem achter de benen en voelde beter.
Trouwens wel op mn eerste setje OHP verkeerd ademgehaald waardoor ik hoofdpijn heb nu:(

Training 24-02-2022

BW Dips 3x12

Weighted dips, erg goeie oefening. Controleer je riem overigens wel. Een paar jaar geleden scheurde mijn riep en viel een disk van 25 kg op mn grote teen. Teen gebroken nagel stuk. Niet echt leuk. Helaas heb ik mijn dipstation niet in mijn nieuwe huis (geen ruimte) anders had ik zeker weer weighted dips gedaan.

Weighted dips, erg goeie oefening. Controleer je riem overigens wel. Een paar jaar geleden scheurde mijn riep en viel een disk van 25 kg op mn grote teen. Teen gebroken nagel stuk. Niet echt leuk. Helaas heb ik mijn dipstation niet in mijn nieuwe huis (geen ruimte) anders had ik zeker weer weighted dips gedaan.
Ahh dat moet pijn doen! Dit zijn redelijk goede riemen gelukkig, heb in de lockdown gewoon een ketting gebruik haha. Ik vind weighted dips echt een van de beste upperbody oefeningen. Helaas dat je die niet kan doen.

Waarom na je Weighted dips nog eens gewoon dips? Je doet ze graag zeker? Nu ook wel 1 van mijn favoriete tricep oefening. Dit jaar nog eens overloaden

Ahh dat moet pijn doen! Dit zijn redelijk goede riemen gelukkig, heb in de lockdown gewoon een ketting gebruik haha. Ik vind weighted dips echt een van de beste upperbody oefeningen. Helaas dat je die niet kan doen.
Dit was een redelijke belt leer met ijzeren ketting. Kwam uit de US hadden het niet in Thailand en toch scheurde hij. Ik had het nooit gecontroleerd want ik had het nooit verwacht dat het kon gebeuren :roflol:. Nu kan ik er om lachen toen echt niet.

Ik weet niet of het de beste oefening is maar zeker wel een goede. Ik bouw bijna geen massa meer op dus zijn genoeg andere oefeningen te doen. Ik merkte toen ik met 40-50kg aan gewicht aan de riem trainde wel dat mijn schouders het niet leuk vonden. 25-30 en een stuk hogere reps was lekkerder. zoiets 16+reps.

Maar goed ik was toen al ouder als jij nu dus dat telt ook mee. Als je wat ouder bent moet je wat meer oppassen met wat je doet.

Dit was een redelijke belt leer met ijzeren ketting. Kwam uit de US hadden het niet in Thailand en toch scheurde hij. Ik had het nooit gecontroleerd want ik had het nooit verwacht dat het kon gebeuren :roflol:. Nu kan ik er om lachen toen echt niet.

Ik weet niet of het de beste oefening is maar zeker wel een goede. Ik bouw bijna geen massa meer op dus zijn genoeg andere oefeningen te doen. Ik merkte toen ik met 40-50kg aan gewicht aan de riem trainde wel dat mijn schouders het niet leuk vonden. 25-30 en een stuk hogere reps was lekkerder. zoiets 16+reps.

Maar goed ik was toen al ouder als jij nu dus dat telt ook mee. Als je wat ouder bent moet je wat meer oppassen met wat je doet.
Ik controleer wel idd elke keer de riem als ik hem om doe, gaat max toch maar 15kg op:o

Weighted Dips moet je qua schouders echt liggen als je zwaar gaat, zwaarste wat ik deed was 3x+17,5kg maar dat valt nog mee.

Eens ik 40 à 50kg begin te dippen ga ik ook nooit tot de volledige diepte die je doet op BW. Ligt me niet.. Op mijn rechterschouder ben ik wat zuiniger. Dus probeer boven de 90 graden te blijven

Eens ik 40 à 50kg begin te dippen ga ik ook nooit tot de volledige diepte die je doet op BW. Ligt me niet.. Op mijn rechterschouder ben ik wat zuiniger. Dus probeer boven de 90 graden te blijven
Ik ga ook nooit voor die hele diepe rek zelfs met bw, voelt niet lekker aan mijn schouder.

Training 25-02-2022

Weighted Chin Ups 1x5 7,5 1x5 8,75 1x5 10kg 2x5 8,75kg SS RDL 4x10 75kg 1x10 77,5kg with straps.

Pendlay Row (2x10 30kg) 3x12 40kg

Uni Leg Ext 1x12 schijf 10 2x12 schijf 11

Reverse Grip Pulldown 1x12 s13 1x12 s12 1x12 s13

Incline Curls 2x12 10kg dropset: 12x10kg 8x8kg 10x6kg.

Hammer Curls Big Grip 2x12 12kg 1x12 14kg

Ging goed, kan nog niet deadliften door de korst op mijn scheen.

RDLs gingen erg lekker met straps, volgende keer 5x10 77,5kg

Pendlay rows voor de eerste keer gedaan en voelde verrassened goed, kon 45kg maar wou voor de eerste keer m'n techniek oefenen. Had ook gelezen dat je explosief moet blijven, weet niet of dit klopt maar voelt wel goed aan!

Had een goede bicep pomp, merk dat ik goed reageer op dropsets dus dat ga ik meer doen.

Pendlay rows voor de eerste keer gedaan en voelde verrassened goed, kon 45kg maar wou voor de eerste keer m'n techniek oefenen. Had ook gelezen dat je explosief moet blijven, weet niet of dit klopt maar voelt wel goed aan!
Zeker explosief uitvoeren, nadat je de bar eerst 'op spanning' zet. Het moeilijke aan de pendlay row is je onderrug in de arch houden en flexen vanuit je middenrug, terwijl je paralel moet blijven.

Ja had deze gezien, bedankt.
Zeker explosief uitvoeren, nadat je de bar eerst 'op spanning' zet. Het moeilijke aan de pendlay row is je onderrug in de arch houden en flexen vanuit je middenrug, terwijl je paralel moet blijven.
Heerlijke oefeningen, had verwacht dat onderrug wat meer voelde maar juist niet. Was gelijk comfortabel en kon goed explosief zijn zonder omhoog te gaan.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven