AndroidHealthClinic

FaalLog MetalNDeadlifts

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Ja had deze gezien, bedankt.

Heerlijke oefeningen, had verwacht dat onderrug wat meer voelde maar juist niet. Was gelijk comfortabel en kon goed explosief zijn zonder omhoog te gaan.
Hoe ik de 'set up' doe is alsof ik ga deadliften, zelfde grip en positie behalve dan mn schenen naar de stang toe. Dit is toch correct?

Ja had deze gezien, bedankt.

Heerlijke oefeningen, had verwacht dat onderrug wat meer voelde maar juist niet. Was gelijk comfortabel en kon goed explosief zijn zonder omhoog te gaan.
Is idd juist voor de onderrug heel fijn, mits correct uitgevoerd. Vind het echt een beest van een oefening:D

Hoe ik de 'set up' doe is alsof ik ga deadliften, zelfde grip en positie behalve dan mn schenen naar de stang toe. Dit is toch correct?
Nee stang moet verder van je benen af, je armen staan dan haaks op je rug. Je trekt dan de stang verticaal je buik in .
Bij deadlift sta je natuurlijk ook niet met je rug paralel aan de grond :p

Je moet altijd oppassen wat je doet :p
Je hebt helemaal gelijk echter pas toen ik de 40 passeerde kreeg ik blessures daarvoor nooit 1 gehad. Nu heb ik ontstekingen gehad in mijn schouder. (waarschijnlijk door bankdrukken). Erg vervelend duurde lang voordat het over was en kon niets meer doen. (zelfs een biceps curl doet dan pijn)

Je hebt helemaal gelijk echter pas toen ik de 40 passeerde kreeg ik blessures daarvoor nooit 1 gehad. Nu heb ik ontstekingen gehad in mijn schouder. (waarschijnlijk door bankdrukken). Erg vervelend duurde lang voordat het over was en kon niets meer doen. (zelfs een biceps curl doet dan pijn)
Heb zelf in beide polsen onsteking gehad, kan geen BB curls meer. Maar schouder lijkt me helemaal klote.

Heb zelf in beide polsen onsteking gehad, kan geen BB curls meer. Maar schouder lijkt me helemaal klote.
Idd schouder is iets waar je altijd goed op moet blijven letten, durf wel te zeggen dat bijna elke lifter er ooit last van krijgt. Je lichaam kan veel hebben, zeker als je jong en gezond bent, maar schouders zou ik echt voorzichtig mee zijn. En aangezien de meesten niet hun geld verdienen met liften, is het het niet waard om risico te nemen.

Idd schouder is iets waar je altijd goed op moet blijven letten, durf wel te zeggen dat bijna elke lifter er ooit last van krijgt. Je lichaam kan veel hebben, zeker als je jong en gezond bent, maar schouders zou ik echt voorzichtig mee zijn. En aangezien de meesten niet hun geld verdienen met liften, is het het niet waard om risico te nemen.
Helemaal mee eens, ik doe zelf altijd banddislocations na het trainen maar ook facepulls, lu raises ect om het goed en soepel te houden, en bench met een fatsoenlijke arch. Vooral omdat ik ook redelijk intensief vechtsport doe zorg ik altijd dat ik goed warm ben voordat ik op de zak begin.

Wat vinden jullie van hardlopen in kou? (Koud genoeg dat je het op je longen voelt)
Zit te twijfelen om inplaats van een 'finisher' gewoon weer te gaan hardlopen omdat ik nog niet met links kan trappen:headbang:

Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens, ik doe zelf altijd banddislocations na het trainen maar ook facepulls, lu raises ect om het goed en soepel te houden, en bench met een fatsoenlijke arch. Vooral omdat ik ook redelijk intensief vechtsport doe zorg ik altijd dat ik goed warm ben voordat ik op de zak begin.
Dat is waarom ik een cable cross die verstelbaar is voor mijn home gym gekocht hebt voor face pulls. (plus al het andere)

Training 26-02-2022

Shadowboxing- 1x3Min technique/flow 1x3min--
1x3min 'command video'^

1x3min HeavyBag technique

1x20min-

10x10sec FullPowerBoxing 10 sec rest.

1x3min Heavy Bag Combos fullpower

20/20/20 Finisher. 7 minuut 58sec.
20xslaan 20xtrappen 20xknietjes dan 19, 18,17 helemaal naar 0. Niet terug omhoog gegaan.

Ging wel lekker, jammer dat ik alleen mijn rechtse been kan gebruiken.

Merk dat mijn conditie iets minder is maar voor een maand niets doen valt het mee.

De 20/20/20 finisher heb ik alleen mijn rechtse been gebruikt met trappen waardoor ik niet hoefde te wisselen en sneller was.

Had wel al snel honger, heb gegeten wat ik normaal eet voordat ik ga trainen in de ochtend maar is niet genoeg. Is irritant trainen met honger..

En aangezien de meesten niet hun geld verdienen met liften, is het het niet waard om risico te nemen.
Is zeker mijn mening, zelfs als het wel voor geld is, maar er zijn ook mensen die voor een paar jaar geld en fame er invaliditeit of zelfs de dood voor over hebben.

Wat vinden jullie van hardlopen in kou? (Koud genoeg dat je het op je longen voelt)
Zit te twijfelen om inplaats van een 'finisher' gewoon weer te gaan hardlopen omdat ik nog niet met links kan trappen:headbang:
Is niks mis mee, zoveel mogelijk door je neus ademhalen zou de voorkeur hebben, en zorgen dat die knieen en enkels lekker warm blijven :)

Is niks mis mee, zoveel mogelijk door je neus ademhalen zou de voorkeur hebben, en zorgen dat die knieen en enkels lekker warm blijven :)
Oke, mooi. Vind dat wel het nadeel van koud weer, je gevrichten zijn toch gevoeliger. Ben niet gaan hardlopen want had geen zin haha.

Training 28-02-2022

Bench 5x50 3x60 5x70kg rpe ~9 SS Bw Chin Ups

Bench 5x10 52,5kg SS BB Row 1x8 65kg 3x8 67,5kg

Uni Tate Press 2x12 10kg 1x12 12kg(niet best) SS Ez Bar Curls 2x12 22,5kg DROPSET: 10x25kg 8x20kg 15x15kg. (Gewicht zonder stang)

Lu Raises 3x12 8kg SS Facepulls 3x20 40kg

Dual Rope Pushdown 1x12 45kg 1x12 50kg DROPSET: 16x50kg 12x40kg 14x30kg SS Cable WoodChoppers 30kg

Zeer goede training,

Bench 70kg ging verassend makkelijk, heb gelijk de 5x10 met 2,5kg verhoogd en voelde goed aan. Laatste setje voelde zwaarder aan dan de 5x70kg haha.

Omdat ik geen last meer van blessures heb en (weer) gewend ben geraakt het supersetten van Bench en Rows ga ik BB Row 4x6-8 inplaats van 4x10-12 doen. De Pendlay Rows doe ik wel 10-12.

Weekgemiddelde vorige week 79,9kg

Vandaag carnaval vieren dus word heel goed dieeten met bier.

Laatst bewerkt:
Lekker dat de blessures weer voorbij zijn, ook aan je been?

Hoe zit dat met gekleurde polsbandjes voor 18minners, of horen we daar nooit meer wat van? :D
Ja alles behalve de korst, zit nog alleen aan de onderkant waar de wond het diepste was.

Haha ik ga idd niet met leeftijd genoten dus word voor mij gekocht. Snel opdrinken= geen probleem! :roflol:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven