XXL Nutrition

FaalLog MetalNDeadlifts

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Zou het omdraaien. En misschien nog minder reps op de pendlay, deze is bedoeld voor kracht. De bb row is dan de betere mass builder. Lekker bezig verder:thumb:
Dacht juist dat pendlay bedoelt was voor hogere reps. Dan probeer ik hem vrijdag met 6-8, bedankt.

Dacht juist dat pendlay bedoelt was voor hogere reps. Dan probeer ik hem vrijdag met 6-8, bedankt.
Pendlay: I originally used it to strengthen my back for powerlifting, specifically the squat. It was only many years later when the name had already firmly stuck, and I was coaching weightlifting that I started using it for weightlifters. Turns out, strong is strong, and a strong back is just as useful for weightlifting as it is for powerlifting.
These rows contributed a huge help to making my back strong. When I first started doing them, 185 pounds was really tough for a set of 5. Years later, I eventually did 315 for 10, 365 for 5, and 405 for 3. My back was a huge weak point and I just kept on and kept on till I made it into a strong point.

Hogere reps kan dus wel, maar pas als de gewichten hoog worden. Roeien met bijna 200kg voor reps, complete waanzin haha

Vandaag ga ik gewoon trainen maar denk niet dat ik maar intensief ga squatten dus gewicht gaat niet omhoog. Gister voor de eerste keer uitgaan toch goed in m'n kcal range gezeten op een of andere manier. En nee geen water op.

Laatst bewerkt:
Training 01-03-2022

Squat 1x5 60kg 1x5 62,5kg 1x5 65kg (heel makkelijk)

FrontSquat 5x10 42,5kg

Weighted Chin Ups 5x9,75kg 5x10kg 5x11,25kg

DB Row 2x12 28kg

Reverse Grip Pulldown 1x12 schijf 13 (makkelijk)

Uni Leg Ext 2x12 schijf 10 1x12 schijf 11

Ging eigenlijk heel goed, squat kon ik er wel meer maar werd misselijk. Grappig dat frontsquats wel beter gingen.

Weighted Chin ups heb ik nu iets gevonden wat werkt voor mij. Dag 1 piramide omhoog en dag 2 zelfde gewicht piramide omhoog +2 setjes met gewicht voor de topset.

Leg Extensions beetje afgeraffeld want had echt geen zin meer.

Training 02-03-2022

Shadowboxing- 1x3min technique/flow

1x3min

1x3min fightpace.

Heavybag- 1x~15min

1x3min power combos

Hardlopen- 2,65km 15min 32sec

Hardlopen heb ik weer m'n 'ritme' gevonden. Ging veel beter en vooral blij met de tijd. Nog steeds wennen aan hardlopen na muay thai. Nog steeds alleen rechtste been met trappen.

Vandaag wel erg bloated en weet niet waarom, ook weinig motivatie maar het hardlopen was wel leuk.

Vandaag wel erg bloated en weet niet waarom, ook weinig motivatie maar het hardlopen was wel leuk.
Welkom bij het bulk gevoel wat ik al 22 weken heb.

Teveel havermout icm met te weinig water raak ik ook erg bloated van. Probeer 1 L pd meer te drinken met hetzelfde wat je nu eet en kijk of het wegtrekt. Trekt het niet weg dan je voeding nachecken.

Welkom bij het bulk gevoel wat ik al 22 weken heb.

Teveel havermout icm met te weinig water raak ik ook erg bloated van. Probeer 1 L pd meer te drinken met hetzelfde wat je nu eet en kijk of het wegtrekt. Trekt het niet weg dan je voeding nachecken.
Haha is het waard!
Zal het proberen, bedankt.

• Like
Waarderingen: AK
Was idd het geval @ak heb nu meer water erbij gedaan en gedronken en voelt beter.
Merk nu ook dat mijn quads voller zijn, wanneer ze weer boomstronken zijn zal ik is een foto posten.

Ik heb vorige week met OHP 3+x45kg moeten doen, nu zie ik dat ik vandaag dan 1+ 45kg in de planning heb. Mijn trainings max is volgens black iron beast 5/3/1 calculator 45kg (90%). Maar ik heb vorige week 6x45kg gehaald, nu lijkt het mij slim om vandaag dan ipv 45 naar 47,5kg te gaan. Toch zonde om niet zwaarder tegaan. (Het percentage is echt fucked op mijn OHP maar heb gelukkig mijn kracht weer terug sinds deze mesocycle dus ik moet sowieso al zwaarder volgende week.)

Laatst bewerkt:
Ik heb vorige week met OHP 3+x45kg moeten doen, nu zie ik dat ik vandaag dan 1+ 45kg in de planning heb. Mijn trainings max is volgens black iron beast 5/3/1 calculator 45kg (90%). Maar ik heb vorige week 8x45kg gehaald, nu lijkt het mij slim om vandaag dan ipv 45 naar 47,5kg te gaan. Toch zonde om niet zwaarder tegaan. (Het percentage is echt fucked op mijn OHP maar heb gelukkig mijn kracht weer terug sinds deze mesocycle dus ik moet sowieso al zwaarder volgende week.)
Een schema is natuurlijk met een bepaalde filosofie gemaakt, aan de andere kant met een beetje gezond verstand kan je daar natuurlijk best van afwijken.

Een schema is natuurlijk met een bepaalde filosofie gemaakt, aan de andere kant met een beetje gezond verstand kan je daar natuurlijk best van afwijken.
Klopt, maar omdat ik door mijn blessure de OHP niet echt heb kunnen doen ben ik wat kracht verloren en nu is het weer terug dus denk dat ik sowieso 2,5kg omhoog ga. Vooral omdat ik vandaag 1+ moet halen, zou krom zijn als ik nu weer 45kg doe en bijv 10 haal. Ik ga natuurlijk volgende week nieuwe percentages gebruiken dus dan zal het weer kloppen:emo:

Klopt, maar omdat ik door mijn blessure de OHP niet echt heb kunnen doen ben ik wat kracht verloren en nu is het weer terug dus denk dat ik sowieso 2,5kg omhoog ga. Vooral omdat ik vandaag 1+ moet halen, zou krom zijn als ik nu weer 45kg doe en bijv 10 haal. Ik ga natuurlijk volgende week nieuwe percentages gebruiken dus dan zal het weer kloppen:emo:
Kan trouwens zijn dat ik volgende week een deload hou voor de zekerheid maar deloaden is saai haha.

Kan trouwens zijn dat ik volgende week een deload hou voor de zekerheid maar deloaden is saai haha.
Officieel is dat dan geen deload;).
Is dit nog lineare progressie? Heb nog nooit met dergelijke schema's gewerkt, wat is voor jou het voordeel tov de 'simpelere' schema's als ss, 5x5, gslp?

Als je wat ouder bent moet je wat meer oppassen met wat je doet.
Embarrassed The Office GIF by Justin

Officieel is dat dan geen deload;).

Is dit nog lineare progressie? Heb nog nooit met dergelijke schema's gewerkt, wat is voor jou het voordeel tov de 'simpelere' schema's als ss, 5x5, gslp?
5/3/1 is linear idd, maar mijn OHP percentages waren wss te laag door mijn blessure.:emo:
Geen idee maar ik reageer hier gewoon goed op.
5x5 vind ik echt niets aan, veel te saai.

En als je 10 haalt met 45kg verhoog je je max met 5 ipv 2,5kg.
Progressie in reps is ook prima hoor ipv enkel in gewicht.

Ik heb ooit een trainingsmaat gehad die vond het al progressie dat die een rep met benchen een paar cm hoger faalde. (5jaar over gedaan om van 1x160 naar 1x170 te gaan)

En als je 10 haalt met 45kg verhoog je je max met 5 ipv 2,5kg.
Progressie in reps is ook prima hoor ipv enkel in gewicht.

Ik heb ooit een trainingsmaat gehad die vond het al progressie dat die een rep met benchen een paar cm hoger faalde. (5jaar over gedaan om van 1x160 naar 1x170 te gaan)
Is goed, bedankt.

Toch niet verkeerde nummers, maar denk dat er wel wat effectiever manieren zijn.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven