MuscleMeat

FaalLog MetalNDeadlifts

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Chin Ups heb ik cleaner gedaan, maar ook met 'deadhang'. Merk wel dat ik soms spanning op mijn lats verlies aan de onderkant
Uitvoering is ook veel belangrijker dan de kgs aan je riem (zie crossfit). Kunt met 3x5bw helemaal kapot gaan op chins :rolleyes:.
Deadhang doe ik zelf niet helemaal, hou toch liever ellebogen ietsje gebogen onderin (en spanning op ub), of bedoelje dat? Abs bewust goed aanspannen helpt ook goed.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.742
Chin Ups heb ik cleaner gedaan, maar ook met 'deadhang'. Merk wel dat ik soms spanning op mijn lats verlies aan de onderkant. (Had het gefilmt dus niet op gevoel.. en nee ik post het niet, doe ik pas als ik 25kg doe.)
Bedoel je met deadhang dat je nog wel je schouders naar beneden hebt, of hangen ze dan echt naast je oren?

Ik vind 25# for reps al enorm indrukwekkend, respect!

• #2.746
'Voordeel' van volledig uithangen is dat je lats volledig uitgerokken zijn en je zo je pull up kan starten vanuit je rug en maximale rom hebt op je lats. Beetje zelfde als je bij rows je schouders laat uithangen.
Met uithangen en deadstop houd je wel nog spanning normaal gezien, je gaat niet echt gewoon gaan loshangen?

• #2.750
  • #2.751
'Voordeel' van volledig uithangen is dat je lats volledig uitgerokken zijn en je zo je pull up kan starten vanuit je rug en maximale rom hebt op je lats. Beetje zelfde als je bij rows je schouders laat uithangen.
Met uithangen en deadstop houd je wel nog spanning normaal gezien, je gaat niet echt gewoon gaan loshangen?
Het spanning kwijt raken is idd mijn fout, gebeurt ook maar op 1-2 reps max. Voelt wel lekker, en meer rom = sterker.

• #2.752
Training 25-10-2022

Highbar Squat belted +kneesleeves
2x5 75kg
1x7 75kg
1x15 60kg(+2,5kg)

RDL belted + straps
3x10 65kg(-5kg) :fire::fire:

Leg Extensions
1x15(+1) 35kg
1x15(+2) 35kg
1(+1)x15 35kg
SUPERSET
Nordic Curls(niet paralel:()
2x10 negative +plyo push up up
1x8 negative +plyo push up up

'Decline' Sit Ups
1x20(+4)
1x20(+4) te veel heup
1x16(+0)
SUPERSET
Unilateral Calfraises
3x15 20kg

Goede training!

Squats voelde lekker aan, nu zijn het niet 4 rpe 9 sets maar 2 intensieve. Ben er van overtuigd dat ik met deze progression scheme goede kracht op ga bouwen. (2x5 1x5-7)

RDL ging heel lekker, 5kg eraf en mijn stance smaller gedaan. Voelt niet meer raar en heb telkens trillende beentjes, helemaal dood.

Leg Extensions gingen goed, alle sets intensief.
Nordic Curls i.p.v FrontSquats die komen vrijdag weer, wat een moeilijke oefening, kan niet paralel maar de eccentric lukt redelijk. Volgende keer doe ik alleen de eccentric om daar op te focussen, dus niet mezelf omhoog klooien.

Sit ups verdacht goed, set 2 teveel heup.

Calfraises voelde zwaar, volgens mij slopen Nordic Curls je kuiten.

Dit bevalt mij meer, een derde compound is zwaar om van te recoveren, niet de stimulus to fatigue ratio die ik zoek. (Heb geen legpress machine)

Laatst bewerkt:
  • #2.754
Tenzij je tussendoor zat te eten lijken 'straps' mij hier logischer?
over wraps van PL-ers heb ik het niet eens
download (6).jpeg

Inderdaad een type foutje, type het altijd ff snel uit na het trainen dus zitten wel vaak fouten in.:o

• #2.758
  • #2.759
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven