MuscleMeat

FaalLog MetalNDeadlifts

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
1666690319416.png
Ik vond dit wel geinig, wel opmerkelijk dat lowerbody voor een of andere rede zo achterloopt. :bang:https://symmetricstrength.com/
Vaak kan je het gewicht bij de squat flink verhogen door een tijdje progressive overload te doen met sets met weinig (bv. 3) reps. Denk dat je dan heel snel aan de 120kg zit.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.762
Deed 120kg voor 10 en 127,5kg voor 5x5 maar nadruk op deed. Nu doe ik 85kg voor 5 puur om techniek goed te houden, dus is niet echt nuttig.
Vaak kan je het gewicht bij de squat flink verhogen door een tijdje progressive overload te doen met sets met weinig (bv. 3) reps. Denk dat je dan heel snel aan de 120kg zit.
Wil liever eerst ff in de 5-7 range squatten en dan eventueel naar beneden in de 3-5. Heb nu een tijdje veel reps gedaan om het bewegings patroon er goed in te krijgen en wil het nu afbouwen qua reps.
Maar het loopt gewoon achter door blessures krijgen als ik lekker bezig ben :roflol: .

Laatst bewerkt:
Nordic Curls i.p.v FrontSquats die komen vrijdag weer, wat een moeilijke oefening, kan niet paralel maar de eccentric lukt redelijk. Volgende keer doe ik alleen de eccentric om daar op te focussen, dus niet mezelf omhoog klooien
De eccentric IS de curl. Onderin mag je best wat bouncen om omhoog te komen, in de loop der tijd haal je dat wel eruit. Begin met alleen vanuit de heup te buigen, bouw dat op (hoe verder naar voren leunend je begint hoe zwaarder) en ga dan pas vanaf de knieën ;) en hou die core tight as a mf!

De eccentric IS de curl. Onderin mag je best wat bouncen om omhoog te komen, in de loop der tijd haal je dat wel eruit. Begin met alleen vanuit de heup te buigen, bouw dat op (hoe verder naar voren leunend je begint hoe zwaarder) en ga dan pas vanaf de knieën ;) en hou die core tight as a mf!
Volgens mij is het prima om de eccentric te doen voor zover je kan en jezelf met hulp van je handen terug te brengen in de startpositie. Jezelf omhoog lanceren met duwen heeft iirc geen enkele toegevoegde waarde. In ieder geval werd het zelfs afgeraden toen ik deze deed voor blessure herstel.

Als je gecontroleerd omhoog kan ziet het er iig zeer indrukwekkend uit.

Volgens mij is het prima om de eccentric te doen voor zover je kan en jezelf met hulp van je handen terug te brengen in de startpositie. Jezelf omhoog lanceren met duwen heeft iirc geen enkele toegevoegde waarde. In ieder geval werd het zelfs afgeraden toen ik deze deed voor blessure herstel.

Als je gecontroleerd omhoog kan ziet het er iig zeer indrukwekkend uit.
Jij verwoordt beter wat ik bedoel, nu ik mijn bericht zo terug lees zie ik dat het anders interpreteerbaar is dan ik bedoel. Thanks!

• #2.766
Training 27-10-2022

OHP
3x5(+1) 50kg PR! 🥂

Incline Bench
2x8 55kg
1x7 55kg

Dips
1x10(+0) bw + 2.5kg
1x9(-1) bw + 2.5kg
1x8(+1) bw + 2.5kg
SUPERSET
Pendlay Rows
3x12 50kg

Lu Raises
2x15(+2)
1x13+partials(+0)
SUPERSET
JM Press
3x8 empty bb(15kg)

Goede training.

OHP eindelijk de 5x50kg gepressed, doel had ik vorig jaar zomer gekregen en nu eindelijk gehaalt, op naar de 5x55kg. Nu 2x5 1x5-7 en niet 5x3-5. Dit bevalt beter omdat ik niet gelijk moe ben en die 3 setjes intensief kan knallen.

Incline Bench i.p.v Feet Up Bench, wat een lekkere oefening zeg. Langer dan een jaar niet gedaan en voelde alsof ik hem altijd doe. Kan niet wachten tot ik een camber bar koop zodat ik hier een zieke stretch krijg. (Ff wachten op fitness seller hun nieuwe release)

Dips voelde klein beetje off, en ik moest wennen aan het supersetje, maar het ging lekker.

Pendlay Rows beetje moeite met in positie komen maar ging goed. Liefst doe ik een (machine) chest supported row of cable row maar dat heb ik niet.

Lu Raises verloor ik op de eerste setjes soms onderin spanning, laatste set ging goed.
JM Press ff techniek werk, wat een heerlijke oefening zeg. Die komt zeker in mijn schema!

Voor de rest geen tricep isolatie, zaterdag armday op de meet.

Ik mis toch nog een high rep borst oefening waar ik een goede stretch+sqeeuze heb, ik zit er aan te denken om Gymnastic Rings the halen zodat ik (weighted) push ups erop kan doen.

Iemand ervaring met dit merk?

Training 27-10-2022

OHP
3x5(+1) 50kg PR! 🥂

Incline Bench
2x8 55kg
1x7 55kg

Dips
1x10(+0) bw + 2.5kg
1x9(-1) bw + 2.5kg
1x8(+1) bw + 2.5kg
SUPERSET
Pendlay Rows
3x12 50kg

Lu Raises
2x15(+2)
1x13+partials(+0)
SUPERSET
JM Press
3x8 empty bb(15kg)

Goede training.

OHP eindelijk de 5x50kg gepressed, doel had ik vorig jaar zomer gekregen en nu eindelijk gehaalt, op naar de 5x55kg. Nu 2x5 1x5-7 en niet 5x3-5. Dit bevalt beter omdat ik niet gelijk moe ben en die 3 setjes intensief kan knallen.

Incline Bench i.p.v Feet Up Bench, wat een lekkere oefening zeg. Langer dan een jaar niet gedaan en voelde alsof ik hem altijd doe. Kan niet wachten tot ik een camber bar koop zodat ik hier een zieke stretch haal. (Ff wachten op fitness seller hun nieuwe release)

Dips voelde klein beetje off, en ik moest wennen aan het supersetje, maar het ging lekker.

Pendlay Rows beetje moeite met in positie komen maar ging goed. Liefst doe ik een (machine) chest supported row of cable row maar dat heb ik niet.

Lu Raises verloor ik op de eerste setjes soms onderin spanning, laatste set ging goed.
JM Press ff techniek werk, wat een heerlijke oefening zeg. Die komt zeker in mijn schema!

Ik mis toch nog een high rep borst oefening waar ik een goede stretch+sqeeuze heb, ik zit er aan te denken om Gymnastic Rings the halen zodat ik (weighted) push ups erop kan doen.

lekker zeg die OHP. Dat zou mij nu never nooit lukken!

Training 27-10-2022

OHP
3x5(+1) 50kg PR! 🥂

Incline Bench
2x8 55kg
1x7 55kg

Dips
1x10(+0) bw + 2.5kg
1x9(-1) bw + 2.5kg
1x8(+1) bw + 2.5kg
SUPERSET
Pendlay Rows
3x12 50kg

Lu Raises
2x15(+2)
1x13+partials(+0)
SUPERSET
JM Press
3x8 empty bb(15kg)

Goede training.

Incline Bench i.p.v Feet Up Bench, wat een lekkere oefening zeg. Langer dan een jaar niet gedaan en voelde alsof ik hem altijd doe. Kan niet wachten tot ik een camber bar koop zodat ik hier een zieke stretch krijg. (Ff wachten op fitness seller hun nieuwe release)

Waarom doe je geen dumbbell press en dumbbell flys.

• #2.770
Waarom doe je geen dumbbell press en dumbbell flys.
Goede vraag, dumbbell incline bench doe ik maandag al en wil deze met stang doen. Dumbbell flyes ben ik geen fan van, vooral niet met mijn DB sluitingen.
Misschien dat ik Ring Flyes doe maar dat is erg zwaar.

Dumbbell flat bench heb ik lang niet gedaan, niet echt veel interesse in, Dips haal ik veel lol uit en dat vind ik waarde hebben in mijn trainingen.

Goede vraag, dumbbell incline bench doe ik maandag al en wil deze met stang doen. Dumbbell flyes ben ik geen fan van, vooral niet met mijn DB sluitingen.
Misschien dat ik Ring Flyes doe maar dat is erg zwaar.

Dumbbell flat bench heb ik lang niet gedaan, niet echt veel interesse in, Dips haal ik veel lol uit en dat vind ik waarde hebben in mijn trainingen.
Ik bedoelde voor de stretch.

• #2.774
  • #2.776
Training 28-10-2022

Deadlifts
1x5 85kg(+10kg)
1x5 85kg(+0)
1x5 85kg belt(+0)

Pull Ups
1x5+5neg bw(+0)

FrontSquats belted, kneesleeves
3x10 45kg

Unilateral Pulldowns
1x15(+1) 26,25kg
1x15(+2) 26,25kg
CloseGrip Overhand Pulldowns(kleine stang)
DROPSET: 1x12 40kg rest geen idee :fire:

Lying Leg Curls
1x15(+2) 26,25kg
1x15(+3) 26,25kg

Unilateral Calfraises
3x15 20kg

Redelijke training, leuke oefeningen.

Deadlift ging redelijk, warm up niet echt goed gedaan en had weinig focus.

Pull Ups drama.

FrontSquats gingen wel goed, viel me wel ietjes tegen qua kracht maar met 45kg ging het netjes, ongeveer een rpe 8, misschien iets meer. Lekker rustig opbouwen en goede mmc houden.

Unilateral Pulldowns gingen lekker, zonder straps voelt ietsjes beter. Moet mijn straps beter om doen maar had geen zin in dat geklooi vandaag.

Overhand Pulldowns helaas 'closegrip' moeten doen, kleine stang dus has geen keuze. Dropset was wel lekker, heb ik echt gemist voor lats!
Ik experimenteer nu op sommige oefeningen met 2 rpe 9/10 setjes en dan 1 setje van een andere variatie/oefening dus niet 3 setjes van hetzelfde.

Waarom? Omdat ik merk dat ik 2 setjes goed intensief kan doen en de derde ook wel maar dat is toch minder.

Maar als ik een 'variatie/andere oefening' doe kan ik dat laatste setje toch harder pushen en dan kan ik ookandere angles kan pakken,
bijvoorbeeld 2 sets verticale en 1 set horizontale pulls, en niet 3 setjes verticaal.

Lying Leg Curls voelde goed aan, deed redelijk pijn na het laatste setje. Goede burn.

Unilateral CalfRaises voelen weer makkelijk op 20kg, hetzelfde gevoel als ik had voordat ik mijn blessure kreeg!

Arms komen morgen!

• #2.780
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven