MuscleMeat

FaalLog MetalNDeadlifts

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Zou er nog mee wachten en misschien intensiteit/volume wat omlaag gooien.
Normaal gaan die pijntjes zo weer weg, vaak is dat een komen en gaan. Is het in de elleboog weg, komt het in je rug terug, dan weer in je nek enz. Dacht dat ze dat floating pains noemen.
Als je nu moet deloaden train je imo waarschijnlijk te zwaar of te veel volume.
Niet mee eens, ik merk altijd na de 6 weken dat mijn motivatie weg is en dat mijn lichaam gewoon moe is. In de 5/3/1 program staat eigenlijk om de 3 weken een Deload week maar ik ben van de 6 weken.

Zo mega precies komt het niet. Mag gerust iets meer, zeker als je nog (lichte) cardio erbij doet.
Ga ff kijken hoe ik het doe met cardio, vorige keer dat ik deload deed veranderde ik mijn cardio niet echt veel maar deed het minder intensief. Dat vind ik zelf fijn aan vechtsport, als je een goede conditie hebt en gewend eraan ben kan je het goed tweaken.

Ga trouwens tijdens mij deload gelijk een week stoppen met pre workout, energy drinks en hou 't bij 1 bak koffie. Begin te merken dat mijn caffeine tollerantie omhoog is gegaan:tanden:

Ga trouwens tijdens mij deload gelijk een week stoppen met pre workout, energy drinks en hou 't bij 1 bak koffie. Begin te merken dat mijn caffeine tollerantie omhoog is gegaan:tanden:
Cafeine tolerantie gaat ook zo belachelijk hard. Tenminste bij mij wel. Ik voel max 1 week de pre-workout en de week erna, om er nog iets van te voelen, moet ik al naar 1,5-2 scoops.
En het terugzakken van 600-700mg naar 300-400 levert dan weer een paar dagen barstende koppijn op :roflol:

Cafeine tolerantie gaat ook zo belachelijk hard. Tenminste bij mij wel. Ik voel max 1 week de pre-workout en de week erna, om er nog iets van te voelen, moet ik al naar 1,5-2 scoops.
En het terugzakken van 600-700mg naar 300-400 levert dan weer een paar dagen barstende koppijn op :roflol:
Yup, wist nog 5 weken geleden toen ik pre workout and 2 bakken koffie nam dat ik beetje rilde, nu merk ik er letterlijk niets van. De koppijn is idd het ergste.

Zou top zijn, ongeveer 50-100 kcal surplus toch?
50-100kcal is te weinig verschil. Klont boter minder of een drankje met net andere waardes en je hebt geen surplus meer. In jou geval zou ik gaan voor 200-300.
Zou er nog mee wachten en misschien intensiteit/volume wat omlaag gooien.
Normaal gaan die pijntjes zo weer weg, vaak is dat een komen en gaan. Is het in de elleboog weg, komt het in je rug terug, dan weer in je nek enz. Dacht dat ze dat floating pains noemen.
Als je nu moet deloaden train je imo waarschijnlijk te zwaar of te veel volume.
Wat je hier benoemd is meer voor mensen die al langer trainen en hun lichaam goed kennen. Voor de trainingservaring van TS is het makkelijker om gewoon iedere 6 weken te deloaden.

Ik heb vorige week met OHP 3+x45kg moeten doen, nu zie ik dat ik vandaag dan 1+ 45kg in de planning heb. Mijn trainings max is volgens black iron beast 5/3/1 calculator 45kg (90%). Maar ik heb vorige week 6x45kg gehaald, nu lijkt het mij slim om vandaag dan ipv 45 naar 47,5kg te gaan. Toch zonde om niet zwaarder tegaan. (Het percentage is echt fucked op mijn OHP maar heb gelukkig mijn kracht weer terug sinds deze mesocycle dus ik moet sowieso al zwaarder volgende week.)
Volgens mij klopt je calculator dan niet. Als je 3x45 moet is dat 90% van je trainingsmax (50). In je 1s week moet je dan een single met 95%, dus 47,5kg.

Ik probeer niet meer als 400 mg cafeine op een dag te nemen (2 tabletten). Maar nooit te laat in de dag. Maar als ik stop krijg ik ook hoofdpijn.

Niet mee eens, ik merk altijd na de 6 weken dat mijn motivatie weg is en dat mijn lichaam gewoon moe is. In de 5/3/1 program staat eigenlijk om de 3 weken een Deload week maar ik ben van de 6 weken.
Ik ben blij dat ik dit lees, ik dacht dat het mijn leeftijd was dat ik voelde dat mijn lichaam moe was. Misschien is het ook tijd voor een deload voor mij. Gisteren voor het eest in 3 maanden een krachttraining sessie gemist. Voelde me gewoon echt moe. Toen ik nog niet zoveel cardio deed had ik er veel minder problem mee.

Ik zou zon programma als het jouwe niet doen, ik heb 5 x5 gedaan en dat was goed maar ik houd niet zo van die hele lage rep ranges. Ieder zo zijn ding geloof dat jij wat meer powerlift ambities hebt. Toen ik nog een stuk jonger was (nee ik voel me niet oud) deed ik wel vaker wat lagere reps. Maar nu eigenlijk niet meer.

Maar jouw doelen zijn ook wat anders. Ieder geval mooi dat je nog progressie en alles haalt.

Ik ben blij dat ik dit lees, ik dacht dat het mijn leeftijd was dat ik voelde dat mijn lichaam moe was. Misschien is het ook tijd voor een deload voor mij. Gisteren voor het eest in 3 maanden een krachttraining sessie gemist. Voelde me gewoon echt moe. Toen ik nog niet zoveel cardio deed had ik er veel minder problem mee.

Ik zou zon programma als het jouwe niet doen, ik heb 5 x5 gedaan en dat was goed maar ik houd niet zo van die hele lage rep ranges. Ieder zo zijn ding geloof dat jij wat meer powerlift ambities hebt. Toen ik nog een stuk jonger was (nee ik voel me niet oud) deed ik wel vaker wat lagere reps. Maar nu eigenlijk niet meer.

Maar jouw doelen zijn ook wat anders. Ieder geval mooi dat je nog progressie en alles haalt.
Blijkt dus dat ik niet vermoeid ben van het trainen heb geen corona maar wel griep haha.

Ik ben wel van het powerbuilding, accessories gewoon lekker pomp en compounds zwaar. Ik zou ook niet heel zwaar trainen als ik ouder was:D

Dus hoef gelukkig niet echt een deload, is dus lekker door de griep. Ben al getest en geen corona gelukkig. Vond het sowieso al raar, doe geen 'junk' volume of veel setjes met hoge intensiteit. Gelukkig ligt het dus niet aan het trainen:) Ik ga kijken hoe ik me maandag voel maar ik ga sowieso proberen de Bench 5/3/1 en 5x10 misschien accessories skippen.

Voel me vandaag al beter, gister flink ziek geweest maar ik ga gewoon weer om 07:30 muay thai trainen! Linkerbeen gebruik ik nog steeds ff niet.

Laatst bewerkt:
Blijkt dus dat ik niet vermoeid ben van het trainen heb geen corona maar wel griep haha.

Ik ben wel van het powerbuilding, accessories gewoon lekker pomp en compounds zwaar. Ik zou ook niet heel zwaar trainen als ik ouder was:D
Oh ik train wel zwaar, alleen geen lage reps. Ik moet het wel goed voelen aan het einde van een sessie. Laatste sessie trap bar deadlifts 150x8 155x8 160 x8 daarna squats 100x8 105x8 en 110x8 ect. Dus ik train wel zwaar maar ik ga niet echt in de lage rep ranges. Ik doe een full body 3x per week. Voor de rest probeer ik 7 dagen cardio te doen. Gaat nu wat beter nu ik dat lopen op een incline van 10% doe is minder zwaar als roeien. Duurt precies 2x zo lang om 400 cals te verbranden.

In het verleden deed ik 120 kg 4x8 squat maar los van deadlift. Nu iets minder, denk dat ik dat wel weer kan opbouwen. Maar ik ga tot onder parallel met mijn squats.

Ik vind lage reps alleen niet meer zo leuk voor mijn gewrichten.

Oh ik train wel zwaar, alleen geen lage reps. Ik moet het wel goed voelen aan het einde van een sessie. Laatste sessie trap bar deadlifts 150x8 155x8 160 x8 daarna squats 100x8 105x8 en 110x8 ect. Dus ik train wel zwaar maar ik ga niet echt in de lage rep ranges. Ik doe een full body 3x per week. Voor de rest probeer ik 7 dagen cardio te doen. Gaat nu wat beter nu ik dat lopen op een incline van 10% doe is minder zwaar als roeien. Duurt precies 2x zo lang om 400 cals te verbranden.

Ja is wel zwaar, maar voor jou is het weer 'minder zwaar' als je al 160x8 doet ipv 3 reps.

Cardio is echt verschikkelijk, ben blij dat ik er nog mee weg kan komen als ik het intensief doet.

Heb je een trainingslog?

Ja is wel zwaar, maar voor jou is het weer 'minder zwaar' als je al 160x8 doet ipv 3 reps.

Cardio is echt verschikkelijk, ben blij dat ik er nog mee weg kan komen als ik het intensief doet.

Heb je een trainingslog?
Ik dacht er over om een trainings log te maken maar omdat ik echt bijna niet omhoog ga lijkt het me wat zinloos. Ik verwacht echt niet veel vooruitgang qua kracht meer. Wordt maandag 48. Dat betekend niet dat ik bejaard ben maar in combi met de jaren die ik al train is er niet heel veel meer te verbeteren.

Ik zit wel te denken om VBT training te doen (kan even niet omdat ik samen met mensen train). Ik heb een https://thisisbeast.com/ en wil dat nog wel eens proberen om te zien of dat wat zou helpen.

Niet waard om de training te loggen, ben wel bezig geweest maar de intensiteit was 0. Hoop dat ik maandag wel kan trainen, heb echt geen zin om weer niets te kunnen doen.

Rip adviseert juist lage reps als je ouder wordt. En geleidelijk aan steeds minder volume, maar intensiteit juist hoog houden. Ik vind dit wel interessant, wil zelf ook graag nog over 20 jaar liften als een beest:D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven