MuscleMeat

FaalLog MetalNDeadlifts

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik nam aan dat hij wist wat hij deed. Zijn programma was goed. Maar je omschrijving klopt.

Maar dat hij kennnis heeft betekend niet dat hij altijd gelijk heeft.

Je kan best zwaar trainen als je ouder bent, maar je moet voor jezelf aanvoelen wat het beste voor je werkt.

Als ik 1 rep of 3 reps doe is dat vaak met een gewicht dat zo zwaar is dat de vorm slechter is. Als dat niet het geval is bij jou dan is het misschien geen probleem.

Mijn probleem is niet met de belasting op gewrichten maar meer het risico van blessure. Dat is toch echt hoger als je ouder bent.

Dus voor mij zijn lage reps door vorm niet gewicht een risico.
Hij weet precies wat ie doet, zijn instructies zijn spot on en compleet, daarbij legt ie ook mooi de anatomie achter de oefeningen uit.
Hij geeft ook aan dat als je iets anders beter vind, je dat gewoon moet doen. Maar wil je de rip methode volgen dan zul je moeten gehoorzamen:p.

• Topic Starter Topic Starter
Training 07-03-2022

Bench 5x50kg 5x60kg 8x65kg rpe 8.

Bench 5x10 55kg(+2.5kg) BB Row 4x12 60kg (Meer horizontaal)

Uni Tate Press 3x12 10kg ss Ez Bar Curls 2x12 22,5kg dropset: 12x22,5kg 17,5kg 12,5kg weet de reps niet meer:cool:

Lu Raises 3x12 8kg ss Facepulls 3x20 40kg

Dual Rope Pushdowns Myoreps: 14x55kg en daarna 5 setjes met 5 sec rust.

Goede training, nog een klein beetje vermoeid maar had erg zin om te trainen. Vrijdag/Zaterdag wel goed ziek geweest maar is gelukkig over.

Bench ging goed, wou voor de 9 gaan maar kont ging omhoog met de laatste en wou niet mn houding breken.

Bench 5x10 verhoogd met 2,5kg en voelt goed.

Lu Raises ging goed, volgende week maar 9kg. Superset met facepulls. Pomp was lekker

Heb nu ook myoreps geprobeerd. Voelt erg goed maar moest eigenlijk iets zwaarder. Wel een hele goede pomp op het einde.

Ook goed nieuws, shirt zit strakker vooral bij tricep/rear delt.

Ga ook myoreps op Incline curls doen, wil armen wat intensiever trainen. Genoeg lui gedaan:D

Training 07-03-2022

Bench 5x50kg 5x60kg 8x65kg rpe 8.

Bench 5x10 55kg(+2.5kg) BB Row 4x12 60kg (Meer horizontaal)

Uni Tate Press 3x12 10kg ss Ez Bar Curls 2x12 22,5kg dropset: 12x22,5kg 17,5kg 12,5kg weet de reps niet meer:cool:

Lu Raises 3x12 8kg ss Facepulls 3x20 40kg

Dual Rope Pushdowns Myoreps: 14x55kg en daarna 5 setjes met 5 sec rust.

Goede training, nog een klein beetje vermoeid maar had erg zin om te trainen. Vrijdag/Zaterdag wel goed ziek geweest maar is gelukkig over.

Bench ging goed, wou voor de 9 gaan maar kont ging omhoog met de laatste en wou niet mn houding breken.

Bench 5x10 verhoogd met 2,5kg en voelt goed.

Lu Raises ging goed, volgende week maar 9kg. Superset met facepulls. Pomp was lekker

Heb nu ook myoreps geprobeerd. Voelt erg goed maar moest eigenlijk iets zwaarder. Wel een hele goede pomp op het einde.

Ook goed nieuws, shirt zit strakker vooral bij tricep/rear delt.

Ga ook myoreps op Incline curls doen, wil armen wat intensiever trainen. Genoeg lui gedaan:D
Weet iemand nog leuke 'high intensity techniques' voor armen?

Op jouw leeftijd groei je overal van als je maar goed eet en goed slaapt :D
Preacher curls zijn heel goed omdat je niet kan cheaten en slingeren.
Gelukkig wel ja!
Ik vind preacher curls zelf niet heeel leuk. Dan vind ik incline curls of spider curls fijner. Bedankt.

Weet iemand nog leuke 'high intensity techniques' voor armen?
Voor biceps, triceps, onderarmen? Ik vind zelf hammer curls lekker, krijg je dikke onderarmen van haha. Bic+tric geen idee die isoleer ik pas als het een zwak punt zou zijn in een andere lift. Zie de meerwaarde ervan niet.

Voor biceps, triceps, onderarmen? Ik vind zelf hammer curls lekker, krijg je dikke onderarmen van haha. Bic+tric geen idee die isoleer ik pas als het een zwak punt zou zijn in een andere lift. Zie de meerwaarde ervan niet.
Hammer curls doe ik met big grips...

Training 08-03-2022

Squat 5x50kg 5x60kg 12x65kg rpe 7,5.

FrontSquat 5x10 42,5kg ss Ab Rollout x3

Weighted Chin Ups 5x10kg 5x11,25kg 5x12,5kg

Bulgarian SplitSquat Dropset Of Death 8x18 8x22 8x26 en naar beneden met 8 sec bw iso-hold

DB Row 3x12 28kg

Training goed goed.

Squat eindelijk fatsoenlijk gedaan en voelde redelijk goed.

Weighted Chins waren zwaar laatste van 12,5 was met redelijk wat gezwaai van mijn benen.

Dropset of death was wel erg lekker, hele goede pomp in mijn quads en glutes.

DB Row maar 3x12 gedaan, pulldown was voor de verandering bezet. Volgende week is 30kg DB Rows doen.

Zomaar uit nieuwschierigheid, waarom die je bij veel sets telkens afwisselende gewichten?

Zomaar uit nieuwschierigheid, waarom die je bij veel sets telkens afwisselende gewichten?
Met weighted chins bouw ik ze graag omhoog, werkt voor mij goed. Doe ze puur voor kracht vandaag en zaterdag iets meer volume. De dropset of death hoor je eerst op te bouwen.

Doe ook 5/3/1 (BBB) op de eerste 2 compounds.

• Like
Waarderingen: AK
Met weighted chins bouw ik ze graag omhoog, werkt voor mij goed. Doe ze puur voor kracht vandaag en zaterdag iets meer volume. De dropset of death hoor je eerst op te bouwen.

Doe ook 5/3/1 (BBB) op de eerste 2 compounds.
Persoonlijk zou ik 1 gewicht aanhouden voor de meeste compounds en daarmee probeer je 3 sets een rep range te halen, lukt dit dan volgende training meer gewicht, lukt dit niet dan volgende trainingen doorgaan tot het wel lukt.

Die squats van vandaag 5x 50/60kg is warming up of junk volume waardoor jij minder kracht/energie overhoud op jou werksets die vandaag dus 65kg was en dat is echt zonde.

Uiteraard soms een dropset of superset voor fun is leuk/afwisselend, maar zou 70/90% vd training focussen op de werksets voor maximaal spiergroei.

Ff iets anders, heb vorige week maandag corona gekregen met carnaval en mocht vandaag uit quarantaine. Heb gelukkig bij een vriend bij mij mogen trainen de laaste week. Dus nee had geen griep.
Wou het eigenlijk niet vermelden omdat ik 't een beetje aandacht sl*t gedrag vind.
Helaas heb ik toch weer last van de nasleep van corona. Vandaag bij de dropset of death beetje buiten adem en longen deden beetje pijn. Weet niet zeker of ik morgen wel moet gaan hardlopen sinds dat echt veel longen gebruiken is. Heb ook last van vermoeidheid. :emo:

Laatst bewerkt:
Die squats van vandaag 5x 50/60kg is warming up of junk volume waardoor jij minder kracht/energie overhoud op jou werksets die vandaag dus 65kg was en dat is echt zonde.
De eerste 2 setjes zijn inderdaad warm up. De 12x65kg hoorde eigenlijk rond de 5-10 range te zijn. Maar wil rustig opbouwen met squats. Doe 5/3/1 omdat ik het heel fijn vind en werkt voor mij.

Ff iets anders, heb vorige weem maandag corona gekregen met carnaval en mocht vandaag uit quarantaine. Heb gelukkig bij een vriend bij mij mogen trainen de laaste week. Dus nee had geen griep.
Wou het eigenlijk niet vermelden omdat ik 't een beetje aandacht sl*t gedrag vind.
Helaas heb ik toch weer last van de nasleep van corona. Vandaag bij de dropset of death beetje buiten adem en longen deden beetje pijn. Weet niet zeker of ik morgen wel moet gaan hardlopen sinds dat echt veel longen gebruiken is. Heb ook last van vermoeidheid. :emo:
Vermoeidheid had ik nog ruim 2 weken, maar werd wel steeds beter en was nog niet extreem dat ik niet kon trainen.

Uiteraard kan ik niet de corona expert uithangen, want wil je niet bang maken maar 2/3 weken geleden had een gezonden/fit jonge gast hier op het forum ook corona gekregen en dat is wel heel dramatisch allemaal gelopen.

Vermoeidheid had ik nog ruim 2 weken, maar werd wel steeds beter en was nog niet extreem dat ik niet kon trainen.

Uiteraard kan ik niet de corona expert uithangen, want wil je niet bang maken maar 2/3 weken geleden had een gezonden/fit jonge gast hier op het forum ook corona gekregen en dat is wel heel dramatisch allemaal gelopen.
Ja weet ik, mijn vader heeft zelf in het ziekenhuis gelegen. Dit is de tweede keer dat ik het helaas heb. Ik bepaal de intensiteit/volume wel echt op het moment.

• Like
Waarderingen: AK
De een wordt er zieker van dan de ander, dus doe rustig aan als je er last van hebt, en ga geen anderen lopen aan te hoesten!

De een wordt er zieker van dan de ander, dus doe rustig aan als je er last van hebt, en ga geen anderen lopen aan te hoesten!
Vriend van mij is beroerd, alleen maar hoesten en hoesten. Ik heb gelukkig alleen de vermoeidheid maar het gevoel op m'n longen is nieuw

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven