Fitness Seller

FaalLog MetalNDeadlifts

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Rip adviseert juist lage reps als je ouder wordt. En geleidelijk aan steeds minder volume, maar intensiteit juist hoog houden. Ik vind dit wel interessant, wil zelf ook graag nog over 20 jaar liften als een beest:D
Gewoon alles doen, niet kiezen:cool:

Rip adviseert juist lage reps als je ouder wordt. En geleidelijk aan steeds minder volume, maar intensiteit juist hoog houden. Ik vind dit wel interessant, wil zelf ook graag nog over 20 jaar liften als een beest:D
Rip adviseert ook om een gallon melk per dag te drinken als je squat niet omhoog gaat :p

Ik ken hem slimme man maar ik ben het niet eens met hem. Tenminste mijn lichaam is het niet eens met hem. Nu vond ik lage reps altijd al een ramp dus kan ook aan mij liggen. Maar ik vind 8 reps niet echt hoog maar het gewicht gaat veel beter als het gewicht wat ik moet gebruiken voor 3 reps. Tenzij ik dat gewicht een stuk lager leg maar dan is het nutteloos. Misschien is het persoonlijk, maar vergeet niet dat Rippetoe een powerlifter is met zijn voorkeuren en meningen. Ik heb ook andere meningen gelezen. Ik denk dat je zelf gewoon moet kijken wat het beste voor je is.

Misschien is het persoonlijk, maar vergeet niet dat Rippetoe een powerlifter is met zijn voorkeuren en meningen. Ik heb ook andere meningen gelezen. Ik denk dat je zelf gewoon moet kijken wat het beste voor je is.
Precies dit dacht ik ook. Maar als ik dan een filmpje van hem zie, met 60+ zwaar liften ben ik wel onder de indruk. Zijn 'abs' dan weer niet zo haha

Ik ken hem slimme man maar ik ben het niet eens met hem.
Ik ken hem als een sjaggerijnige dikke man, die er in zijn 'clinics' prat op gaat vroeger heel wat geweest te zijn en geen tegenspraak duldt. Maar misschien is hij toch slim en heb ik het gemist :D

Ik ken hem als een sjaggerijnige dikke man, die er in zijn 'clinics' prat op gaat vroeger heel wat geweest te zijn en geen tegenspraak duldt. Maar misschien is hij toch slim en heb ik het gemist :D
Hij heeft wel wat goed advies op powerliften. Slim is weer wat anders:roflol:

Zijn uitleg van oefeningen is wel echt goed vind ik, zijn manier van doen vind ik wel vermakelijk en instant test boost haha

Ik nam aan dat hij wist wat hij deed. Zijn programma was goed. Maar je omschrijving klopt.

Maar dat hij kennnis heeft betekend niet dat hij altijd gelijk heeft.

Je kan best zwaar trainen als je ouder bent, maar je moet voor jezelf aanvoelen wat het beste voor je werkt.

Als ik 1 rep of 3 reps doe is dat vaak met een gewicht dat zo zwaar is dat de vorm slechter is. Als dat niet het geval is bij jou dan is het misschien geen probleem.

Mijn probleem is niet met de belasting op gewrichten maar meer het risico van blessure. Dat is toch echt hoger als je ouder bent.

Dus voor mij zijn lage reps door vorm niet gewicht een risico.

Weekgemiddelde 80,4kg

0,49kg aangekomen en vind het wel best zo, dinsdag had ik wat watergewocht en werk wel dat door de vakantie neat wat lager ligt dan normaal.

Ben ook eindelijk van de gemixte gevoelens over aankomen af. Bleef toch raar om aan te komen na zo lang af te vallen maar ben er vanaf:rocknana:

Ik nam aan dat hij wist wat hij deed. Zijn programma was goed. Maar je omschrijving klopt.

Maar dat hij kennnis heeft betekend niet dat hij altijd gelijk heeft.

Je kan best zwaar trainen als je ouder bent, maar je moet voor jezelf aanvoelen wat het beste voor je werkt.

Als ik 1 rep of 3 reps doe is dat vaak met een gewicht dat zo zwaar is dat de vorm slechter is. Als dat niet het geval is bij jou dan is het misschien geen probleem.

Mijn probleem is niet met de belasting op gewrichten maar meer het risico van blessure. Dat is toch echt hoger als je ouder bent.

Dus voor mij zijn lage reps door vorm niet gewicht een risico.
Ik ga helemaal met je mee hoor. En het risiko op blessures als je ouder wordt, komt voor een groot deel door slechter herstel na zware inspanning, daar heb je echt meer tijd voor nodig. En daarnaast zullen stijvere pezen en gewrichten in vergelijking met een jongere leeftijd ook bedragen aan de blessure kans.
Toch doe ik nu een programma, wat volgens mij wel uit de school van Rippetoe komt, maar het gaat tot nu toe goed omdat de trainingsbelasting in een week vrij laag is. Ik ga wel uit moeten kijken als de gewichten per oefening richting mijn grens gaan toenemen....
Ben ook eindelijk van de gemixte gevoelens over aankomen af. Bleef toch raar om aan te komen na zo lang af te vallen maar ben er vanaf
Ja hè, dat hoor je van zoveel mensen die heel veel zijn afgevallen. Dat de weegschaal omlaag moet zit dan zo in je systeem dat je ook schrikt als de spiermassa toeneemt, terwijl dat alleen goed nieuws is!

Ja hè, dat hoor je van zoveel mensen die heel veel zijn afgevallen. Dat de weegschaal omlaag moet zit dan zo in je systeem dat je ook schrikt als de spiermassa toeneemt, terwijl dat alleen goed nieuws is!
Daarom neem ik ook fotos erbij, dan zie je pas hoe je erg je op een skelet lijk:grumble:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven