- Waardering
- 7.443
- Lengte
- Massa
- 69kg
- Vetpercentage
- 42%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zijn planks ook goed erbij? Ik heb bird-dog vroeger ook al gedaan toen ik mn onderrug over belasten maar was aan de zijkant.Beter leren bracen, geen herhalingen doen die je eigenlijk niet technisch kunt doen, beter nadenken over risk-reward van oefeningen en meer zicht krijgen op je totaal belasting van bepaalde weefsels.
Voor een betere brace zijn deze oefeningen prima: bird-dog & Dead-bug. Maar dan wel gecontroleerd en strikt. Dus niet super gehaast. Je romp mag NIET bewegen bij die oefeningen.
Als jij een technische goede plank kan, sure. Maar ook die is stiekem lastiger dan veel mensen denken.Zijn planks ook goed erbij? Ik heb bird-dog vroeger ook al gedaan toen ik mn onderrug over belasten maar was aan de zijkant.
Nooit echt problemen met deadliften gehad, dit is de eerste keer. Het zijn meer de wonden rondom het trainen die me belemmeren. Zal de volgende keer een filmpje maken. Bedankt voor de hulp jongens.Als jij een technische goede plank kan, sure. Maar ook die is stiekem lastiger dan veel mensen denken.
Bracen vanuit je transverse abdominis, niet in je schouders hangen, niet doorhangen bij je heupen... Maar ik zou vooral gewoon even opletten.
Niet helemaal netjes planken pakt ook precies die weefsels weer aan waar je nu al last van hebt.
Maarja aangezien je keer op keer ellende hebt met deadliften zou ik eerder kijken naar de andere punten:
- Geen herhalingen doen die je technisch niet aan kunt, deadlift is een oefening waar je flink mee op moet letten om mee richting je max te gaan.
- Beter nadenken of de risk-reward er wel is voor je.
- Meer inzicht krijgen in de totaal belasting van je onderrug.
- Misschien eens filmen en uploaden zodat je feedback kunt krijgen op je techniek.
Heb altijd rustig deadlifts opgebouwd maar nu niet, gelijk slechte resultaat. Ik ga volgende keer 3-5x5 deadlifts doen met licht gewicht zodat mn techniek weer goed word. En core oefeningen natuurlijk.Nooit echt problemen met deadliften gehad, dit is de eerste keer.

Bedankt! Ben net ff een uurtje gaan lopen, ga tussen door ook deadhangs doen als ik (lang) stil zit.Balen man! Ik ben de afgelopen maanden ook 2x door m'n rug gegaan, dus heb wat tips
Veel wandelen, dan blijft het in beweging. Als je daarmee stopt, wordt het stijf en gaat het alleen maar erger pijn doen.
En hier heb je wat stretch oefeningen waar ik wat aan gehad heb.
Zes oefeningen bij lage rugpijn
Met deze zes praktische video’s voor thuis - of op het werk - beperk je lage rugpijn, zowel bij acute als zeurende pijn als bij stijfheid.www.laan7.nl

Ik was ook van plan om een kussen onder mn onderrug te doen zodat ik kan slapen.Ja midden onder. Heb de 1e keer na een incl. Db press de dumbels niet goed teruggelegd. Ging toen voorover leunen en denk dat het daar toen ergens verkeerd is gegaan. Ben op YouTube gaan zoeken hoe andere dat doen, die laten gewoon de dumbells langszij vallen.
Maar ik kon toen snachts gewoon niet slapen van de pijn, kon niet eens op mijn andere zij rollen. Ben toen om 4.30 maar gaan wandelen om het in beweging te krijgen. Maar veel wandelen en stretchen en 4 dagen later kon ik weer fitnessen
En de 2e keer was na een squat + Dl sessie. Hield ik in de squat m'n core niet strak. Maar vergeleken met de 1e keer viel dat mee, denk dat ik toen 2 dagen later weer bezig was, alleen met iets lichtere gewichten.
Kan bij mij er ook mee te maken hebben dat ik al 17 jaar een bureau baan heb, denk dat daar m'n rug ook wel zwak van wordt.
Ben denk alleen door mijn rug gegaan, als het morgen erger word ff naar de dokter.Heb hier zo wat door gelezen. Hopelijk niks erg.
Zelf vind ik DL de enige oefeningen ook waar je niet overmoedig mag worden. Jezelf filmen kan altijd wel intrssant zijn want mss breekt je techniek sneller dan je zelf denkt. En gwn bouwen op hetgeen je de vorige week hebt gedaan zonder dus supergrote stappen te zetten. En eventueel werken met een riem bij nieuwe sets reps ranges.

Misschien door je lange armen de barbell te diep laten vallen en daardoor dat stukje benen kracht vergeten en dus de diep op je rug beginnen trekken? Zulke dingen zou je dan kunnen zien met filmen, komt goed man 👌Ben denk alleen door mijn rug gegaan, als het morgen erger word ff naar de dokter.
Ja helemaal mee eens, ik ga sowieso volgende keer mezelf filmen. Is echt klote dat mijn core zwak(ker) is en dat mijn hamstrings, rug en grip sterker zijn geworden. Ben een beetje misleid![]()
Heb het direct na dat ik de pijn voelde gedaan, heb een zelfgemaakte pull up bar waar ik aan kan hangen thuis. Doe dat beetje tussen door, alleen moet ik zo werken haha.Wellicht even aan een chin bar oid zodat je je onderrug even strekt? Als het pijn doet uiteraard niet doen
Tja.... wat vind je er zelf van?
Rustig weer opbouwen na een tijdje geen DL is toch echt wel belangrijk.Wandelen is altijd goed. Verder rustig aan doen maar ook niet op bed gaan liggen. Komt goedIk ga nu wel naar huis, voor de zekerheid want ik moet nog werken. Kan ik wel gewoon veel lopen?
Klein wondje op mn scheen blijft open gaan, is wel heel irritant. Maar valt mee en sokken komen vanmiddag binnen.Tja.... wat vind je er zelf van?Rustig weer opbouwen na een tijdje geen DL is toch echt wel belangrijk.
Zijn de schenen nog wel heel?
Wandelen is altijd goed. Verder rustig aan doen maar ook niet op bed gaan liggen. Komt goed![]()
Zeker een leer moment, pijn valt mee sinds ik nu de hele dag moet staan/lopen. Ben gestopt naGebeurt iedereen wel eens, leer je van. Als het langer pijn doet ff dokter, anders even op de blaren zitten. Wel blijven bewegen. No pain no gain.
Je lichaam kan echt wel wat hebben, je bent jong, meteen gestopt, denk (hoop) niet dat het gevolgen gaat hebben.
misschien bij gebroken voetbeentje of ontstoken plantaris pees niet, maar verder.....