Fitness Seller

FaalLog MetalNDeadlifts

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Heb gelukkig ook een hoge neat, maar deed ook veel in de cut. Ik at 1500-1600kcal. 3 dagen in de week hardlopen + 5 dagen gewichtheffen en 1 dag kickboxen en dan nog 5k+ stappen.

Maar dat gaat toch praktisch gelijk omhoog als je weer meer eet?
Je training valt onder EAT.
Simpel gezegd:
Bmr = energie om je in leven te houden.
Neat = energie die je verbruikt met bewegingen niet vallende onder sport (koken, huishouden, boodschappen, tikken met je voeten etc ect)
Tef = energie die je systeem verbruikt om voedsel te verteren.
Eat = verbranding vallende onder sport.

Ja, klopt. Zodra je wat meer eet word je vaak ook weer een stuk beweeglijker. Je NEAT is stiekem een vrij aanzienlijk deel van je verbranding.

• Topic Starter Topic Starter
Je training valt onder EAT.
Simpel gezegd:
Bmr = energie om je in leven te houden.
Neat = energie die je verbruikt met bewegingen niet vallende onder sport (koken, huishouden, boodschappen, tikken met je voeten etc ect)
Tef = energie die je systeem verbruikt om voedsel te verteren.
Eat = verbranding vallende onder sport.

Ja, klopt. Zodra je wat meer eet word je vaak ook weer een stuk beweeglijker. Je NEAT is stiekem een vrij aanzienlijk deel van je verbranding.
Oh ja dat snap ik, maar bedoelde meer van dat de neat nog erbij kwam. Volgens mij had ik een deficit van 1500 ofzo wtf. Kan nooit goed zijn.

Je metabolisme verandert toch gewoon als je ouder word? Leeftijd is geen gedrag.

Je metabolisme verandert toch gewoon als je ouder word? Leeftijd is geen gedrag.
Leeftijd zit in de BMR formules verwerkt :)
Zal straks dat hoofdstuk nog een doorlezen hoe dat ook alweer zat. Denk dat het er een beetje tussenin ligt... BMR lijkt me weer wel afhankelijk van hormonen en dergelijke.

Maar wat neet zegt klopt ook wel hoor. Je gaat in een cut op een bepaald punt een hoop onnodige bewegingen eruit gooien om energie te besparen. Vandaar het op de bank onder een dekentje voorbeeld ook wel vaak klopt.

Leeftijd zit in de BMR formules verwerkt :)
Zal straks dat hoofdstuk nog een doorlezen hoe dat ook alweer zat. Denk dat het er een beetje tussenin ligt... BMR lijkt me weer wel afhankelijk van hormonen en dergelijke.

Maar wat neet zegt klopt ook wel hoor. Je gaat in een cut op een bepaald punt een hoop onnodige bewegingen eruit gooien om energie te besparen. Vandaar het op de bank onder een dekentje voorbeeld ook wel vaak klopt.
Ik viel 200gr per week af op 1900 kcal. Een maand later moest ik om 200gr aan te komen 3200 kcal eten. Trainingsschema en dagelijkse activiteit waren gelijk.
Ben ik dan een metabolische mutant?

Ik viel 200gr per week af op 1900 kcal. Een maand later moest ik om 200gr aan te komen 3200 kcal eten. Trainingsschema en dagelijkse activiteit waren gelijk.
Ben ik dan een metabolische mutant?
Nee. Dit is hoogstwaarschijnlijk je NEAT die onbewust gestegen is op 't meer eten. Je (onbewuste) bewegingen, niet zijnde bewust sporten, hebben vrij veel invloed op je energieverbruik in een dag. Grote kans ben je ook harder gaan sporten omdat je meer energie ter beschikking had. Ook je TEF is gestegen omdat je spijsvertering meer werk heeft.

Meer eten, vooral zoveel meer, verhoogt natuurlijk je NEAT, EAT en TEF.

Zit te twijfelen om Tate Press, Ez Bar Curls en Lu Raises in trisets te doen. Of ga ik het dan compenseren met kracht? Ik neem aan dat m'n gpp goed is.

Nee. Dit is hoogstwaarschijnlijk je NEAT die onbewust gestegen is op 't meer eten. Je (onbewuste) bewegingen, niet zijnde bewust sporten, hebben vrij veel invloed op je energieverbruik in een dag. Grote kans ben je ook harder gaan sporten omdat je meer energie ter beschikking had. Ook je TEF is gestegen omdat je spijsvertering meer werk heeft.

Meer eten, vooral zoveel meer, verhoogt natuurlijk je NEAT, EAT en TEF.
Ok duidelijk thanks. Denk dat we allemaal hetzelfde bedoelen, het precieze hoe en waarom is interessant, maar irrelevant voor de vraagsteller.

Kut zooi, heb helemaal geen focus :(

Training 21-03-2022

Bench 5x57,5 5x65 6x72,5. Ja moest 5x75-3x65-1+x72,5 zijn :)

Bench 5x10 55kg SS BB Row 4x12 60kg

TRI-SET:
- Tate Press 1x15 10kg 2x8 12kg
- Lu Raises 3x12 8kg
- Ez Bar Curls 2x12 22,5kg DROPSET: 12x25kg rest weet ik niet meer. Lmao

Dual Rope Pushdowns MYOREPS
15x65kg ofzo rest geen idee.

Facepulls 3x20 50kg ss Cable Woodchoppers mid 3x12 30kg

Ja wat moet ik ervan zeggen, focus was er niet. Was ook sneller verzuurt.

Bench 6x72,5 met rpe 8 oke, maar kont bleef de lucht in.

Bench 5x10 aan Bench Set up gewerkt, voeten meer maar mij toe en kont bleef op het bankje, top.

De Tri-Set ging wel goed eigenlijk, maar heb liever supersets tbh.

Woodchoppers gedaan en m'n darmen gingen GROMMEN, goed dat ik naar huis kon want anders was het opruimen geweest.

Snapchat-1239124208.jpg

Post Workout, geen pump meer helaas. Chest insertions mooi verstopt onder los vel ;) angle moet ik onthouden lmao

Armen en schouders willen wel he:cool:

Oh ja ook wel interessant als je naar mijn biceps kijk zie je ook losvel. Apart dat t daar zit
Dat heeft iedereen wel als je je elleboog buigt of je moet behoorlijk droog staan (zonder los vel). Vind het bij jou ook niet echt opvallen ofzo, iemand die het niet weet zou het niet zien.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven