XXL Nutrition

FaalLog MetalNDeadlifts

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Training 30-03-2022

Technique focus

Shadowboxing-

1x3min flow/technique

1x

1x3min fightpace

30sec rest tussen rondes

Heavybag-

3min PowerCombinations

Conditie Focus

1x

Hardlopen

2,6km - 14min 37sec. Vorige week 14min 58sec :)

Goede training!

Vandaag weer aan de teep+switchkick gewerkt en gaat al bijna perfect!
Alles weer top, heb nu Heavy bag combos voor dat filmpje gedaan en beviel goed.

Hardlopen 21sec winst! Ben al bijna terug op mijn oude niveau. Quads en kuiten waren wel dood

Schenen beginnen gevoellig te worden tijdens en na het hardlopen. Is waarschijnlijk een combinatie van actief zijn + harde trappen + hardlopen, ga nu kijken of het door mijn kuiten komt. Zal vast mijn enkel/kuit mobiliteit zijn heb altijd al beetje vaste enkels en kuiten gehad, dus ik ga daar ff aan werken. Anders maar nieuwe schoenen..

Edit: nu ik eraan denk begin ik steeds grotere stappen te zetten, volgens mij is dat juist niet goed? Ik heb al eerder shin splints gehad trouwens. Denk dat ik maar weer kuiten ga trainen :(

Laatst bewerkt:
Schenen beginnen gevoellig te worden tijdens en na het hardlopen. Is waarschijnlijk een combinatie van actief zijn + harde trappen + hardlopen, ga nu kijken of het door mijn kuiten komt. Zal vast mijn enkel/kuit mobiliteit zijn heb altijd al beetje vaste enkels en kuiten gehad, dus ik ga daar ff aan werken. Anders maar nieuwe schoenen..

Edit: nu ik eraan denk begin ik steeds grotere stappen te zetten, volgens mij is dat juist niet goed? Ik heb al eerder shin splints gehad trouwens. Denk dat ik maar weer kuiten ga trainen :(
Welke rep range gebruiken jullie met calf raises? Ik deed meestal 3x12 120kg smith machine met slow eccentric en diepe rom (stond op een 'steps' ding)

Iedereen heeft zijn eigen loopstijl, maar shin splits en grote stappen hangt wel samen met hak landing. Voorvoet landing en iets korter, hoger pastempo kan een verbetering zijn, maar niet iedereen houdt daar van. Haklanding kan je ook verzachten met high tech schoenen.

Welke rep range gebruiken jullie met calf raises? Ik deed meestal 3x12 120kg smith machine met slow eccentric en diepe rom (stond op een 'steps' ding)
Meestal wordt kuiten met nog wat meer reps gedaan (15-20). Heel langzaam uitvoeren waarbij je je kuiten goed aanspant en echt op 'de punten van je tenen' staat bovenin.

Kuiten zijn haast onvermoeibaar (paar duizend keer een hardloop pas opvangen is geen probleem), dus ik zit meestal in hoge range (18+ reps)

Iedereen heeft zijn eigen loopstijl, maar shin splits en grote stappen hangt wel samen met hak landing. Voorvoet landing en iets korter, hoger pastempo kan een verbetering zijn, maar niet iedereen houdt daar van. Haklanding kan je ook verzachten met high tech schoenen.
Merkte wel verschil als ik grote stappen maakte of iets kortere. Heb ook al 6 maanden geen kuiten getrained dus kan kan ook een teken zijn.

Meestal wordt kuiten met nog wat meer reps gedaan (15-20). Heel langzaam uitvoeren waarbij je je kuiten goed aanspant en echt op 'de punten van je tenen' staat bovenin.
Ik merk altijd als ik hogere reps doe dat ik minder vermoeide kuiten krijg dan bijv 3x8-12. Zal is met beide rep ranges spelen. Scheelt dat ik na jaren morbide obesitas al grote sterke kuiten heb:p zijn wel klein beetje kleiner geworden nu ik ze neglect.

Kuiten zijn haast onvermoeibaar (paar duizend keer een hardloop pas opvangen is geen probleem), dus ik zit meestal in hoge range (18+ reps)
Daarom trainde ik ze altijd zwaarder, met muay thai doe je eigenlijk elke keer als je trapt een calf raise.

Net dus gedaan en mijn linker kuit deed meer 'pijn'. Links shin splint gevoel het ergste.
Ik heb dit vroeger gehad, meestal na lange tenniswedstrijden. Ging altijd na paar dagen weg en de dokter zei dat het verder niks uitmaakte als het uit zichzelf herstelde. Heb er ook nooit echt last van gehad, meer ongemak. Tijdens een wandeling na squatdagen wil het nog wel eens even terugkomen.
Rust lijkt het enige remedie, zolang het niet tot blessures leidt (voel je zelf het beste) kun je er doorheen trainen.

Ik heb dit vroeger gehad, meestal na lange tenniswedstrijden. Ging altijd na paar dagen weg en de dokter zei dat het verder niks uitmaakte als het uit zichzelf herstelde. Heb er ook nooit echt last van gehad, meer ongemak. Tijdens een wandeling na squatdagen wil het nog wel eens even terugkomen.
Rust lijkt het enige remedie, zolang het niet tot blessures leidt (voel je zelf het beste) kun je er doorheen trainen.
Heb het 1-2 jaar geleden zo erg gehad dat ik niet de trap op kon, maar toen ging ik 'hardlopen' terwijl ik 120kg was. Denk dat dit idd meer ongemak is, zal is meer gaan foamrollen en ook kuiten maar is gaan trainen.

Calf raise, goed laten branden die krengen:cool: vind het altijd lekker als afsluiter

Calf raise, goed laten branden die krengen:cool: vind het altijd lekker als afsluiter
Altijd leuk om benen kapot te branden maar kuiten is weer next level. Ook leuk als mensen naar je kijken hoe je op de smith machine met 120kg full rom calf raises RUSTIG doet.

Voorzichtig met loopblessures hoor!

Zoals @neet61 al zei kan het aan je loopstijl liggen.

Ook kan de belasting te groot zijn, dan loop je teveel of te hard of heeft je lichaam meer tijd nodig om te wennen.

Soms is het een gebrek aan flexibiliteit wat voor een slechte landing zorgt.

Voorzichtig met loopblessures hoor!

Zoals @neet61 al zei kan het aan je loopstijl liggen.

Ook kan de belasting te groot zijn, dan loop je teveel of te hard of heeft je lichaam meer tijd nodig om te wennen.

Soms is het een gebrek aan flexibiliteit wat voor een slechte landing zorgt.
Ik heb het gevoel dat het een combinatie is van grote stappen, verhoogt tempo en strakke kuiten/enkels. Ben altijd wel voorzichtig met shin splints, als ik zaterdag er nog last van heb skip is ff hardlopen helaas.

Oh ja, als ik het onthou maak ik volgende week een Squat form video. Heb het gevoel dat ik een buttwink heb :(

• Like
Waarderingen: AK
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven