XXL Nutrition

FaalLog MetalNDeadlifts

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Haha ja heb er zelf een stevig blok voor gemaakt idd. Ik vind het zelf moeten stabiliseren als je free weight traint heerlijk, voor mij valt zo`n bart smit machine daarom ook af:roflol:. Met schijven kom ik niet diep genoeg.
Haha snap ik, doe zelf ook liever free weight maar om de enige squatrack in bezet te houden voor calf raises is 't zelfde als curlen in de squatrack.

Ja ik gebruik ook echt minimaal 3 van die 20-25kg bumperplates haha.

1648642282753.png

Ik gebruik deze machine:D. Of het meest effectief voor de kuiten is weet ik niet, heb niks met machines:eek:
Heb je wel een goed evenwicht? :D

Mag ik toch hopen ondertussen:eek: maar als oud judoka heb ik wel een voordeeltje op dat gebied:cool:
Het lijkt me niet simpel om met losse handjes (want die zitten aan de barbell) op dat randje te staan met alleen je voorvoet. Met een SSB bar kan ik het me beter voorstellen, dan kan je je met één handje ergens aan vasthouden..

Het lijkt me niet simpel om met losse handjes (want die zitten aan de barbell) op dat randje te staan met alleen je voorvoet. Met een SSB bar kan ik het me beter voorstellen, dan kan je je met één handje ergens aan vasthouden..
Klopt, niet elke rep lukt perfect zo. Maar de combinatie van kuiten en balans trainen vind ik fijn. Tippy-toe squats is ook best geinig om eens te doen:rolleyes:

Heb een beetje spierpijn in mijn onderrug, nu ben ik er zeker van dat ik toch een buttwink heb met squatten. Had al eerder het idee maar dacht dat het normaal was.

Als ik verder dan paralel ga en dan terug omhoog krijg ik de buttwink, zou dit mijn kuit/enkel mobiliteit en core kunnen zijn? Ik ga ook een wijdere stance doen en kijken hoe dat aanvoelt.

Heb een beetje spierpijn in mijn onderrug, nu ben ik er zeker van dat ik toch een buttwink heb met squatten. Had al eerder het idee maar dacht dat het normaal was.

Als ik verder dan paralel ga en dan terug omhoog krijg ik de buttwink, zou dit mijn kuit/enkel mobiliteit en core kunnen zijn? Ik ga ook een wijdere stance doen en kijken hoe dat aanvoelt.
Hm normaal komt buttwink juist op het einde van de neerwaartse beweging voor. Kan het zijn dat je naar voren leunt, misschien onnbewust meer met de voorkant van je voet kracht zet? Low bar/ high bar? Filmpje zegt uiteraard meer dan woorden.
Verder hoeft buttwink niet per se een prob te zijn.
Kan ook zijn dat het normale spierpijn is, of niet per se squat gerelateerd.

Hm normaal komt buttwink juist op het einde van de neerwaartse beweging voor. Kan het zijn dat je naar voren leunt, misschien onnbewust meer met de voorkant van je voet kracht zet? Low bar/ high bar? Filmpje zegt uiteraard meer dan woorden.
Nee leun niet naar voren en zet kracht met hele voet. Doe highbar, zal de volgende keer 'n filmpje maken.
Ding is dat ik nu wel last van mn onderrug heb, niet HEEL erg maar denk als ik zwaarder ga het fout is.

Ik heb trouwens wel echt strakke enkels en kuiten, jezus niet normaal. Ik warm ze altijd goed op en rek ze een beetje voor het squatten maar als ik bijvoorbeeld nu mijn linker enkel rond beweeg voel ik het knakken. Denk dat dit komt door de enkel bloeding en daarna die scheen bloeding, qua hamstring,heup en quad mobiliteit ben ik weer de oude maar blijkbaar enkels niet. Dus word maar is enkels en kuiten stretchen :(

Nee leun niet naar voren en zet kracht met hele voet. Doe highbar, zal de volgende keer 'n filmpje maken.
Ding is dat ik nu wel last van mn onderrug heb, niet HEEL erg maar denk als ik zwaarder ga het fout is.
Slim om voorzichtig te zijn. Pijnen horen ook wel bij deze sport (zeker als het serieus zwaar wordt), het is goed om te leren aanvoelen wat 'goede' en wat verkeerde pijntjes zijn.
Het is ook vaak het herstel wat een beetje loopt te fukken. Soms heb je mindere dagen, doet alles pijn en dan sta je opeens weer pr's te knallen.
Als ik jouw situatie zo inschat denk ik niet dat mobiliteit/flexibiliteit een groot issue zal zijn.

Ik heb trouwens wel echt strakke enkels en kuiten, jezus niet normaal. Ik warm ze altijd goed op en rek ze een beetje voor het squatten maar als ik bijvoorbeeld nu mijn linker enkel rond beweeg voel ik het knakken. Denk dat dit komt door de enkel bloeding en daarna die scheen bloeding, qua hamstring,heup en quad mobiliteit ben ik weer de oude maar blijkbaar enkels niet. Dus word maar is enkels en kuiten stretchen :(
Knakken zou ik me niet druk om maken

Slim om voorzichtig te zijn. Pijnen horen ook wel bij deze sport (zeker als het serieus zwaar wordt), het is goed om te leren aanvoelen wat 'goede' en wat verkeerde pijntjes zijn.
Het is ook vaak het herstel wat een beetje loopt te fukken. Soms heb je mindere dagen, doet alles pijn en dan sta je opeens weer pr's te knallen.
Als ik jouw situatie zo inschat denk ik niet dat mobiliteit/flexibiliteit een groot issue zal zijn.
Ja, dit gevoel in mijn onderrug is inderdaad een verkeerde pijn. Denk dat ik gewoon core beter moet trainen, vooral sinds ik echt diep squat. Kan best zijn dat ik mijn bracing perongeluk verminder of los laat in the hole.

Ja, dit gevoel in mijn onderrug is inderdaad een verkeerde pijn. Denk dat ik gewoon core beter moet trainen, vooral sinds ik echt diep squat. Kan best zijn dat ik mijn bracing perongeluk verminder of los laat in the hole.
Dat is precies de reden waarom ik een flinke deload heb gedaan toen ik van parallel naar atg squatten ging. Is toch heel anders squatten, bij mij waren het vooral de liezen die moesten wennen (lees pijn deden).

Als ik verder dan paralel ga en dan terug omhoog krijg ik de buttwink, zou dit mijn kuit/enkel mobiliteit en core kunnen zijn?
Wat @Solway Firth zegt, meestal in neergaande beweging.

Dit klinkt als te zwaar, niet kunnen controleren van je core of verkeerde techniek. Hecht hier niet teveel waarde aan, het is maar waar ik aan denk als ik het lees.

Test voor enkelmobiliteit: met 1 voet een vuist van de muur staan en naar voren leunen, met die knie de muur raken is goed, elite is met een vuist met je duim omhoog, maar dan heb je het over niveau gewichtheffers die naar de Spelen gaan. Zie ook filmpjes op YT, oa Sonny Webster bij Mind Pump.

Voor je squatpositie en de flexibiliteit is wellicht Zack Talander (sp?) op YT iets voor je. In het bijzonder zijn 5 minute squat filmpje en een goblet squat, dan heb je de bodem positie en de top down. Mark Wildman heeft ook interessante filmpjes over squat mobiliteit: KB squat en onderin wisselen van kant. Ook een squat met het gewicht iets voor je of iets om vast te houden kan helpen.

Ook het trainen en controleren van je core zou kunnen helpen.

Het valt me wel op dat je bij twee verschillende sporten probleempjes hebt, misschien heeft het lichaam rust nodig of heb je andere zaken waar je aan moet werken?

Succes en doe een beetje voorzichtig met jezelf.

Laatst bewerkt:
Wat @Solway Firth zegt, meestal in neergaande beweging.

Dit klinkt als te zwaar, niet kunnen controleren van je core of verkeerde techniek. Hecht hier noet teveel waarde aan, het is maar waar ik aan denk als ik het lees.

Test voor enkelmobiliteit: met 1 voet een vuist van de muur staan en naar voren leunen, met die knie de muur raken is goed, elite is met een vuist met je duim omhoog, maar dan heb je het over niveau gewichtheffers die naar de Spelen gaan. Zie ook filmpjes op YT, oa Sonny Webster bij Mind Pump.

Voor je squatpositie en de flexibiliteit is wellicht Zack Talander (sp?) op YT iets voor je. In het bijzonder zijn 5 minute squat filmpje en een goblet squat met het gewicht eventueel wat verder voor je uit. Mark Wildman heeft ook interessante filmpjes over squat mobiliteit: KB squat en onderin wisselen van kant.

Het valt me wel op dat je bij twee verschillende sporten probleempjes hebt, misschien heeft het lichaam rust nodig of heb je andere zaken waar je aan moet werken?

Succes en doe een beetje voorzichtig met jezelf.
De knee to wall voor enkel doe ik eigenlijk altijd als warm up en raak wel de muur.

Denk niet dat mobiliteit het probleem is, eerder de bracing. Als ik echt diep ga heb ik wel het gevoel alsof mijn bracing losser is.

Het hardlopen is inderdaad door te grote stappen, dus dat is meer van slechte uitvoering.

Moet denk ik gewoon aan mijn core en bracing werken want dat is wel vaker een probleempje geweest (highbar squats en conventional dl's, frontsquats kan je niet niet bracen dus die lukt goed haha).

Bedankt!

Kan ook zijn dat het normale spierpijn is, of niet per se squat gerelateerd.
Yep!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven