- Waardering
- 12.301
- Lengte
- 1m74
- Massa
- 79kg
Had in 't begin toen ik wilde gaan leren hardlopen ook ziekelijk veel last van shin splints.
2-3x per week kuiten gaan trainen en heel die klachten waren in no-time weg.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Had in 't begin toen ik wilde gaan leren hardlopen ook ziekelijk veel last van shin splints.
Top! Hopelijk gaat dat bij mij ook zo snel. Wou alleen kuiten zo lang mogelijk niet trainen door m'n enkel bloeding van 'n paar maanden geleden maar denk dat als ik het rustig opbouw en niet gelijk 120kg doe het wel goed komt.Had in 't begin toen ik wilde gaan leren hardlopen ook ziekelijk veel last van shin splints.
2-3x per week kuiten gaan trainen en heel die klachten waren in no-time weg.
Veel manieren om ze te trainen. Ik acht de kans niet zo groot dat je 120kg calf raises doet met de volle range of motion + geen buiging/strekking van je knieen.Top! Hopelijk gaat dat bij mij ook zo snel. Wou alleen kuiten zo lang mogelijk niet trainen door m'n enkel bloeding van 'n paar maanden geleden maar denk dat als ik het rustig opbouw en niet gelijk 120kg doe het wel goed komt.

120kg op smithmachine dus is maar 100kg voor 12 full rom reps. Vind ik niet veel tbh.Veel manieren om ze te trainen. Ik acht de kans niet zo groot dat je 120kg calf raises doet met de volle range of motion + geen buiging/strekking van je knieen.
Maarja, kunt inderdaad zwaar + weinig reps doen. Kunt ook een stuk lichter gaan, hogere rep range pakken, proberen de maximale range of motion toe te passen, rustig zakken, hm goed op lengte laten komen, explosief omhoog en dan even vasthouden bovenin. Opties genoeg
Kuiten laten branden is niet zo moeilijk, je moet vooral even erachter komen hoe je ze het beste kunt trainen in combinatie met jouw stollingziekte...
Doe zelf nu 4x15 redelijk zwaar. Deed voorheen altijd calf raises met wat lichter gewicht en dan zo snel mogelijk (met enigszins nette reps) naar de 100 reps. Dus totdat je niet meer kunt, 5-10sec pauze en dan weer door totdat het niet meer lukt. En zo maar door blijven gaan tot de 100. Stelt qua gewicht geen reet voor, brandt echt verschrikkelijk, het enige waar je mee op moet letten is dat je het enigszins redelijk opbouwt anders loop je echt 5 dagen niet.
Smithmachine he, dan is het eerder 100kg. Heb ook echt gewoon gespierde kuiten, opzich groot. Maak wel een foto voor jullieVind 120kg calve raise ook wel fors. Zie ook veel mensen bijv leg extensions met 100kg plate loaded doen totaal verkeerde houding en je knieen gaan eraan om vervolgens net 60kg kunnen squaten…

Vind 120kg calve raise ook wel fors. Zie ook veel mensen bijv leg extensions met 100kg plate loaded doen totaal verkeerde houding en je knieen gaan eraan om vervolgens net 60kg kunnen squaten…
Zal trouwens niet 120kg zijn want heb t 6 maanden niet gedaan.Ik maak wel een video als ik smith machine calf raises doe want ik zie al dat niemand het geloof![]()
Sportief opgepakt van je manIk maak wel een video als ik smith machine calf raises doe want ik zie al dat niemand het geloof![]()

Zal trouwens niet 120kg zijn want heb t 6 maanden niet gedaan.
Die machine werkt top daarvoor ja, vooral omdat de Smith Machine nogal vaak bezet is en dat ding praktisch nooit.Doe deze staand met 50kg 15 reps full ROM en dan heb ik het al zwaar. Lees nu toevallig dat de machine een begin weerstand heeft van 30kg dus dan is het eigenlijk 80kg. Maar noteer nooit de machine weerstand.
![]()
Haha met kuiten is het altijd een wedstrijd!!Sportief opgepakt van je man
Ben benieuwd!
't is geen wedstrijd![]()
Als wij zulke machines hadden zou je mij niet op een smithmachine zienDoe deze staand met 50kg 15 reps full ROM en dan heb ik het al zwaar. Lees nu toevallig dat de machine een begin weerstand heeft van 30kg dus dan is het eigenlijk 80kg. Maar noteer nooit de machine weerstand.
![]()

Dit is echt een gym waar ze oude en nieuwe meuk door mekaar doen. Matrix is hier behoorlijk aanwezig , maar sommige machines van matrix zijn echt maximaal kut met als top punt de plate loaded shoulder press van matrix die is gemaakt voor een klein kind anders pas je er niet meer tussen. Ook veel hammerstrenght en nautilus, wel oudere machines maar die voelen veelal beter dan nieuwe matrix machines.Als wij zulke machines hadden zou je mij niet op een smithmachine zien![]()
Ik doe dat op smith maar met schijven. Dat steps ding begon mij veel te veel te kraaken![]()
Ik gebruik deze machine. Of het meest effectief voor de kuiten is weet ik niet, heb niks met machines
![]()

Haha ja heb er zelf een stevig blok voor gemaakt idd. Ik vind het zelf moeten stabiliseren als je free weight traint heerlijk, voor mij valt zo`n bart smit machine daarom ook afIk doe dat op smith maar met schijven. Dat steps ding begon mij veel te veel te kraaken![]()
. Met schijven kom ik niet diep genoeg.